Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

chudy5d
Posty: 316
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 17 kwie 2012, 15:29

Shiom pisze:

Kod: Zaznacz cały

 Aha i i to było Citaro czyli wersja droższa i niby lepsza
Nie, to musiało być Conecto skoro na przegubowcu ( a on daje raczej sprawdzone informacje )
jest napisane "wygrano ofertę EvoBus Polska jako przedstawiciela firmy Mercedes (model Mercedes Conecto G)."
Przeczytaj coś więcej, niż tylko zacytowane zdanie, zanim się przyczepisz do wypowiedzi kolegi. :smile:

Stary Pingwin
Posty: 5979
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 kwie 2012, 15:45

pawcio, No tak, 15 sztuk, ale doswiadczony producent.
miłośnik 13N

fraktal
Posty: 5781
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 kwie 2012, 15:56

Można było ustalić kryterium i na sto sztuk, tylko wtedy możliwość wyboru byłaby znacznie mniejsza i znowu by się okazało, że nie można kupić niskopodłogowych pojazdów z powodu wysokiej ceny, oferowanej za jeden tramwaj i innych problemów. (-X

fazi r-1
Posty: 5
Rejestracja: 17 kwie 2012, 13:20
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: fazi r-1 » 17 kwie 2012, 16:26

fraktal pisze:
fazi r-1 pisze: Kabiny małe i żle zaprojektowane,
Rozumiem, że kierowcy w dziesięciometrowym wozie, chcieliby mieć kabinę na pół autobusu? :> Krótki autobus, to i kabina mniejsza.
Ha ha ha. Zobacz czy kabina w 10 solarisoach Mobilisowych jest mniejsza od kabiny w 18.
Biorąc pod uwage twoje myslenie w instrukcji obsługi powinny być ujete wymiary kierowcy w zależnosci od długości wozu, a w Solinach kirowcy powinni jeżdzić na stojąco. Sugeruje troche zastanowienia przed wpisem. Myslenie nie boli

fraktal
Posty: 5781
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 kwie 2012, 16:40

fazi r-1 pisze:Biorąc pod uwage twoje myslenie w instrukcji obsługi powinny być ujete wymiary kierowcy w zależnosci od długości wozu, a w Solinach kirowcy powinni jeżdzić na stojąco. Sugeruje troche zastanowienia przed wpisem. Myslenie nie boli
Porównaj sobie przestrzeń dla pasazerów w solinie (czyli dostawczaku dla ludzi) a w Solbusie, który jest jednak autobusem pasażerskim.

fazi r-1
Posty: 5
Rejestracja: 17 kwie 2012, 13:20
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: fazi r-1 » 17 kwie 2012, 16:42

chudy5d pisze:
Shiom pisze:

Kod: Zaznacz cały

 Aha i i to było Citaro czyli wersja droższa i niby lepsza
Nie, to musiało być Conecto skoro na przegubowcu ( a on daje raczej sprawdzone informacje )
jest napisane "wygrano ofertę EvoBus Polska jako przedstawiciela firmy Mercedes (model Mercedes Conecto G)."
Przeczytaj coś więcej, niż tylko zacytowane zdanie, zanim się przyczepisz do wypowiedzi kolegi. :smile:
Na testach był w pazdzierniku Citaro G. Nr taborowy 920.
Załączniki
1317677463_000149.jpg
1318272964_000002.jpg

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 kwie 2012, 16:46

fazi r-1 pisze:
fraktal pisze:Rozumiem, że kierowcy w dziesięciometrowym wozie, chcieliby mieć kabinę na pół autobusu? :> Krótki autobus, to i kabina mniejsza.
Ha ha ha. Zobacz czy kabina w 10 solarisoach Mobilisowych jest mniejsza od kabiny w 18.
Biorąc pod uwage twoje myslenie w instrukcji obsługi powinny być ujete wymiary kierowcy w zależnosci od długości wozu, a w Solinach kirowcy powinni jeżdzić na stojąco. Sugeruje troche zastanowienia przed wpisem. Myslenie nie boli
Wtrącę się: wymiary mam słuszne, dużą kabinę szczerze lubię, ale duża kabina w U10 to byłby absurd. Może w ogóle zakupić autobusy bez przestrzeni pasażerskiej? Dopiero byłoby wygodnie za kółkiem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

fraktal
Posty: 5781
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 kwie 2012, 17:05

Albo zrobić wszystko tak jak w midimanach, które kierowcom się podobają, ale przestrzeń pasażerska tam jest źle urządzona, strasznie ciasno.

fazi r-1
Posty: 5
Rejestracja: 17 kwie 2012, 13:20
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: fazi r-1 » 17 kwie 2012, 17:21

Szeregowy_Równoległy pisze:
fazi r-1 pisze: Ha ha ha. Zobacz czy kabina w 10 solarisoach Mobilisowych jest mniejsza od kabiny w 18.
Biorąc pod uwage twoje myslenie w instrukcji obsługi powinny być ujete wymiary kierowcy w zależnosci od długości wozu, a w Solinach kirowcy powinni jeżdzić na stojąco. Sugeruje troche zastanowienia przed wpisem. Myslenie nie boli
Wtrącę się: wymiary mam słuszne, dużą kabinę szczerze lubię, ale duża kabina w U10 to byłby absurd. Może w ogóle zakupić autobusy bez przestrzeni pasażerskiej? Dopiero byłoby wygodnie za kółkiem.
Chyba kolego nie prowadziłeś solbusa....Kabina jest mała, ale najwieksze badziew to mocowanie fotela. Nie dośc ze mała maja regulacje w przód i w tył to sa zamocowane zbyt blisko kokpitu. Po odsunieciu siedzenia do tyłu , do tylniej sciany zostaje ok 40 cm miejsca niewykożystanego, a kierowcy słusznych rozmiarów czyszcza kierownice o koszule na brzuchu.

px33
Posty: 1668
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 17 kwie 2012, 17:51

fazi r-1 pisze:a kierowcy słusznych rozmiarów czyszcza kierownice o koszule na brzuchu.
Zawsze mozna wprowadzić limit obwodu w pasie przy przyjęciach ;)

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 17 kwie 2012, 19:53

fazi r-1 pisze:Kabina jest mała
...jeżeli można "to to " nazwać w ogóle kabiną... ;)
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1602
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 17 kwie 2012, 19:55

Po wynikach tego przetargu zaczynam rozumieć i popierać stanowisko Glonojada w kwestii przetargów MZA. Łącząc to z przetargiem zeszłorocznym, zamiast 20+20 solbusów 10-metrowych i 36+25 Solarisów 12 metrowych będziemy mieć 20 SM"10" (które zostało bardzo sprytnie nazwane SM12), 20 SM12, 36 SU12 i 25 SU10. ](*,)
Co do przegubowców - różnica między SU18 a Connecto to 700 tys. zł. Czy przy zakupie samych SU ta kwota by się nie zwróciła w trakcie eksploatacji?

Pozytywne może być jedynie to, że w następnym przetargu Solaris może spuści z ceną, z korzyścią dla miasta...
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 kwie 2012, 20:04

fraktal pisze:Można było ustalić kryterium i na sto sztuk, tylko wtedy możliwość wyboru byłaby znacznie mniejsza i znowu by się okazało, że nie można kupić niskopodłogowych pojazdów z powodu wysokiej ceny, oferowanej za jeden tramwaj i innych problemów. (-X
Właśnie nie do końca można - jak ustawisz za dużoi, to zostanie to uwalone jako zbyt duża (niepotrzebna) bariera.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27011
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 kwie 2012, 20:25

Stary Pingwin pisze:pawcio, No tak, 15 sztuk, ale doswiadczony producent.
15 sztuk odpowiada zamówieniom za około 100 mln złotych - nijak tego z 50 sztukami wymaganymi przez MZA porównać nie można.

Poza tym doświadczenie i tak się obecnie kupuje - nie ma absolutnie żadnego sensu nadmiernie śrubować tego wymagania. Przypominam, że Solaris jest doświadczonym producentem wagonów tramwajowych (co zresztą ma czelność w mediach opowiadać), bo kupił referencje od Vossloha - i na Jenę czy inny Olsztyn to wystarczyło.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 17 kwie 2012, 20:56

fazi r-1 pisze:Chyba kolego nie prowadziłeś solbusa....Kabina jest mała, ale najwieksze badziew to mocowanie fotela. Nie dośc ze mała maja regulacje w przód i w tył to sa zamocowane zbyt blisko kokpitu. Po odsunieciu siedzenia do tyłu , do tylniej sciany zostaje ok 40 cm miejsca niewykożystanego, a kierowcy słusznych rozmiarów czyszcza kierownice o koszule na brzuchu.
Święta racja, tyle że mocowanie fotela to kompletny duperel, do poprawienia przez mechaników w kilkanaście-kilkadziesiąt minut.
Jeśli jednak sprawa nadal pozostanie w fazie rzucania setką epitetów na kierownictwo zakładu i producenta, nic nie zostanie poprawione - a niestety tak właśnie postępuje sporo kierowców.
Może warto zainteresować sprawą kierownika?
noidea

ODPOWIEDZ