Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
chudy5d
- Posty: 316
- Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: chudy5d » 17 kwie 2012, 15:29
Shiom pisze:Kod: Zaznacz cały
Aha i i to było Citaro czyli wersja droższa i niby lepsza
Nie, to musiało być Conecto skoro na przegubowcu ( a on daje raczej sprawdzone informacje )
jest napisane "wygrano ofertę EvoBus Polska jako przedstawiciela firmy Mercedes (model Mercedes Conecto G)."
Przeczytaj coś więcej, niż tylko zacytowane zdanie, zanim się przyczepisz do wypowiedzi kolegi.

-
Stary Pingwin
- Posty: 5979
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Post
autor: Stary Pingwin » 17 kwie 2012, 15:45
pawcio, No tak, 15 sztuk, ale doswiadczony producent.
miłośnik 13N
-
fraktal
- Posty: 5781
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 17 kwie 2012, 15:56
Można było ustalić kryterium i na sto sztuk, tylko wtedy możliwość wyboru byłaby znacznie mniejsza i znowu by się okazało, że nie można kupić niskopodłogowych pojazdów z powodu wysokiej ceny, oferowanej za jeden tramwaj i innych problemów.

-
fazi r-1
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2012, 13:20
- Lokalizacja: Warszwa
Post
autor: fazi r-1 » 17 kwie 2012, 16:26
fraktal pisze:fazi r-1 pisze: Kabiny małe i żle zaprojektowane,
Rozumiem, że kierowcy w dziesięciometrowym wozie, chcieliby mieć kabinę na pół autobusu?

Krótki autobus, to i kabina mniejsza.
Ha ha ha. Zobacz czy kabina w 10 solarisoach Mobilisowych jest mniejsza od kabiny w 18.
Biorąc pod uwage twoje myslenie w instrukcji obsługi powinny być ujete wymiary kierowcy w zależnosci od długości wozu, a w Solinach kirowcy powinni jeżdzić na stojąco. Sugeruje troche zastanowienia przed wpisem. Myslenie nie boli
-
fraktal
- Posty: 5781
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 17 kwie 2012, 16:40
fazi r-1 pisze:Biorąc pod uwage twoje myslenie w instrukcji obsługi powinny być ujete wymiary kierowcy w zależnosci od długości wozu, a w Solinach kirowcy powinni jeżdzić na stojąco. Sugeruje troche zastanowienia przed wpisem. Myslenie nie boli
Porównaj sobie przestrzeń dla pasazerów w solinie (czyli dostawczaku dla ludzi) a w Solbusie, który jest jednak autobusem pasażerskim.
-
fazi r-1
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2012, 13:20
- Lokalizacja: Warszwa
Post
autor: fazi r-1 » 17 kwie 2012, 16:42
chudy5d pisze:Shiom pisze:Kod: Zaznacz cały
Aha i i to było Citaro czyli wersja droższa i niby lepsza
Nie, to musiało być Conecto skoro na przegubowcu ( a on daje raczej sprawdzone informacje )
jest napisane "wygrano ofertę EvoBus Polska jako przedstawiciela firmy Mercedes (model Mercedes Conecto G)."
Przeczytaj coś więcej, niż tylko zacytowane zdanie, zanim się przyczepisz do wypowiedzi kolegi.

Na testach był w pazdzierniku Citaro G. Nr taborowy 920.
-
Załączniki
-

-

-
Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Post
autor: Szeregowy_Równoległy » 17 kwie 2012, 16:46
fazi r-1 pisze:fraktal pisze:Rozumiem, że kierowcy w dziesięciometrowym wozie, chcieliby mieć kabinę na pół autobusu?

Krótki autobus, to i kabina mniejsza.
Ha ha ha. Zobacz czy kabina w 10 solarisoach Mobilisowych jest mniejsza od kabiny w 18.
Biorąc pod uwage twoje myslenie w instrukcji obsługi powinny być ujete wymiary kierowcy w zależnosci od długości wozu, a w Solinach kirowcy powinni jeżdzić na stojąco. Sugeruje troche zastanowienia przed wpisem. Myslenie nie boli
Wtrącę się: wymiary mam słuszne, dużą kabinę szczerze lubię, ale duża kabina w U10 to byłby absurd. Może w ogóle zakupić autobusy bez przestrzeni pasażerskiej? Dopiero byłoby wygodnie za kółkiem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.
Nazywam się Major Bień
-
fraktal
- Posty: 5781
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 17 kwie 2012, 17:05
Albo zrobić wszystko tak jak w midimanach, które kierowcom się podobają, ale przestrzeń pasażerska tam jest źle urządzona, strasznie ciasno.
-
fazi r-1
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2012, 13:20
- Lokalizacja: Warszwa
Post
autor: fazi r-1 » 17 kwie 2012, 17:21
Szeregowy_Równoległy pisze:fazi r-1 pisze:
Ha ha ha. Zobacz czy kabina w 10 solarisoach Mobilisowych jest mniejsza od kabiny w 18.
Biorąc pod uwage twoje myslenie w instrukcji obsługi powinny być ujete wymiary kierowcy w zależnosci od długości wozu, a w Solinach kirowcy powinni jeżdzić na stojąco. Sugeruje troche zastanowienia przed wpisem. Myslenie nie boli
Wtrącę się: wymiary mam słuszne, dużą kabinę szczerze lubię, ale duża kabina w U10 to byłby absurd. Może w ogóle zakupić autobusy bez przestrzeni pasażerskiej? Dopiero byłoby wygodnie za kółkiem.
Chyba kolego nie prowadziłeś solbusa....Kabina jest mała, ale najwieksze badziew to mocowanie fotela. Nie dośc ze mała maja regulacje w przód i w tył to sa zamocowane zbyt blisko kokpitu. Po odsunieciu siedzenia do tyłu , do tylniej sciany zostaje ok 40 cm miejsca niewykożystanego, a kierowcy słusznych rozmiarów czyszcza kierownice o koszule na brzuchu.
-
px33
- Posty: 1668
- Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43
Post
autor: px33 » 17 kwie 2012, 17:51
fazi r-1 pisze:a kierowcy słusznych rozmiarów czyszcza kierownice o koszule na brzuchu.
Zawsze mozna wprowadzić limit obwodu w pasie przy przyjęciach

-
mobil one
- Posty: 2482
- Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
- Lokalizacja: właściwa
-
Kontakt:
Post
autor: mobil one » 17 kwie 2012, 19:53
fazi r-1 pisze:Kabina jest mała
...jeżeli można "to to " nazwać w ogóle kabiną...

Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
-
Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Post
autor: Daniel_FCB » 17 kwie 2012, 19:55
Po wynikach tego przetargu zaczynam rozumieć i popierać stanowisko Glonojada w kwestii przetargów MZA. Łącząc to z przetargiem zeszłorocznym, zamiast 20+20 solbusów 10-metrowych i 36+25 Solarisów 12 metrowych będziemy mieć 20 SM"10" (które zostało bardzo sprytnie nazwane SM12), 20 SM12, 36 SU12 i 25 SU10.
 ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Co do przegubowców - różnica między SU18 a Connecto to 700 tys. zł. Czy przy zakupie samych SU ta kwota by się nie zwróciła w trakcie eksploatacji?
Pozytywne może być jedynie to, że w następnym przetargu Solaris
może spuści z ceną, z korzyścią dla miasta...
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
-
MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Post
autor: MeWa » 17 kwie 2012, 20:04
fraktal pisze:Można było ustalić kryterium i na sto sztuk, tylko wtedy możliwość wyboru byłaby znacznie mniejsza i znowu by się okazało, że nie można kupić niskopodłogowych pojazdów z powodu wysokiej ceny, oferowanej za jeden tramwaj i innych problemów.

Właśnie nie do końca można - jak ustawisz za dużoi, to zostanie to uwalone jako zbyt duża (niepotrzebna) bariera.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27011
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 17 kwie 2012, 20:25
Stary Pingwin pisze:pawcio, No tak, 15 sztuk, ale doswiadczony producent.
15 sztuk odpowiada zamówieniom za około 100 mln złotych - nijak tego z 50 sztukami wymaganymi przez MZA porównać nie można.
Poza tym doświadczenie i tak się obecnie kupuje - nie ma absolutnie żadnego sensu nadmiernie śrubować tego wymagania. Przypominam, że Solaris jest doświadczonym producentem wagonów tramwajowych (co zresztą ma czelność w mediach opowiadać), bo kupił referencje od Vossloha - i na Jenę czy inny Olsztyn to wystarczyło.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Adam G.
- Posty: 5443
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
- Lokalizacja: Żoliborz
Post
autor: Adam G. » 17 kwie 2012, 20:56
fazi r-1 pisze:Chyba kolego nie prowadziłeś solbusa....Kabina jest mała, ale najwieksze badziew to mocowanie fotela. Nie dośc ze mała maja regulacje w przód i w tył to sa zamocowane zbyt blisko kokpitu. Po odsunieciu siedzenia do tyłu , do tylniej sciany zostaje ok 40 cm miejsca niewykożystanego, a kierowcy słusznych rozmiarów czyszcza kierownice o koszule na brzuchu.
Święta racja, tyle że mocowanie fotela to kompletny duperel, do poprawienia przez mechaników w kilkanaście-kilkadziesiąt minut.
Jeśli jednak sprawa nadal pozostanie w fazie rzucania setką epitetów na kierownictwo zakładu i producenta, nic nie zostanie poprawione - a niestety tak właśnie postępuje sporo kierowców.
Może warto zainteresować sprawą kierownika?
noidea