Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 kwie 2012, 19:33

A ja napiszę rzecz może i kontrowersyjną, ale zgodną z moimi poglądami - uważam, że ruch z lotniska w stronę Legionowa powinien iść przez Wolę i Gdański - przynajmniej jeśli chodzi o SKM (co innego może KM do Modlina, bo relacja Centralny - Modlin jest potrzebna). Dodatkowo uprościłoby to mieszkańcom Legionowa wybór drogi z Warszawy do domu - bo propozycja S3 i S9 na zmianę co godzinę z Centralnego i Gdańskiego jest co najmniej kuriozalna. Zamiast tego proponowałbym znacznie większy procent pociągów KM jadących dziś np. z Nasielska czy Działdowa skierować na średnicę (bo do Modlina znów będzie kuriozum - wybrać KM Okęcie - Modlin z Centralnego czy KM Wola - Nasielsk z Gdańskiego - oczywiście tak długo jak będzie się dowozić ludzi do lotniska z którejś stacji linii gdańskiej).

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 20 kwie 2012, 20:27

kveld, ale mieszkańcy Legionowa korzystają równie licznie zarówno z SKM, jak i z KM, więc Twój pomysł to w sumie tylko zamiana miejscami S3 z częścią KM9, co w sumie nic nie daje.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 kwie 2012, 20:28

plunio7 pisze:kveld, ale mieszkańcy Legionowa korzystają równie licznie zarówno z SKM, jak i z KM, więc Twój pomysł to w sumie tylko zamiana miejscami S3 z częścią KM9, co w sumie nic nie daje.
No ale obecnie mieszkańcy Legionowa mają większość pociągów na Gdańskim i nie muszą się zastanawiać na który dworzec jechać...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 kwie 2012, 21:33

plunio7 pisze:kveld, ale mieszkańcy Legionowa korzystają równie licznie zarówno z SKM, jak i z KM, więc Twój pomysł to w sumie tylko zamiana miejscami S3 z częścią KM9, co w sumie nic nie daje.
Ale będąc mieszkańcem Legionowa wolałbyś mieć z Gdańskiego S3 + S9 co pół godziny czy S9 co godzinę + KM trochę bez ładu i składu (przynajmniej na razie)?

Nawet jeśli Twoja odpowiedź brzmi "wszystko mi jedno" to postaw się z kolei na miejscu mieszkańca, przykładowo, Chotomowa - pojedziesz na Gdański czy Centralny?

Dodatkowo mam pewne obawy, że może się okazać w nowym rozkładzie, że pociągi KM z Modlina na Okęcie mają stosunkowo niewielką rentowność i zostaną "pożenione" z pociągami z Nasielska czy Działdowa, co da efekt w postaci ograniczenia liczby kursów KM Legionowo - Gdański. Wniosek? Może lepiej podjąć "działania wyprzedzające" i od razu zdecydować się na obsługę relacji Legionowo - Gdańska przez SKM, a pociągi KM z Okęcia przez Centralny puścić do Modlina/Nasielska/Działdowa nie cudując z podziałem relacji KM "Okęcie - Centralny - Modlin" i "Wola - Gdański - wszystko za Modlinem".

Dodatkowo poszerza to wachlarz połączeń "wewnątrzwarszawskich" - no chyba, że ktoś się boi, że w godzinach szczytu chętnych w relacji Gdańska/Koło/Kasprzaka - Służewiec będzie tyle, że zabiorą miejsca pasażerom na Okęcie?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 20 kwie 2012, 22:41

Ha, jestem mieszkańcem Legionowa i korzystam z kolei codziennie :).

Jeśli dobrze rozumiem, to pociągi jeździłby średnio co 15 minut, na zmianę na Gdański i na Centralny. Biorąc pod uwagę, że 80-90% obecnie korzystających wysiada na Gdańskim i przesiada się w metro, którym w większości jedzie do Centrum i dalej, to dzięki pociągowi na Centralny metro byłoby rano o tyle puściejsze w stronę Kabat. Osobiście, w kierunku do Warszawy "wszystko mi jedno", chociaż przy pokonywaniu Wschodniego w miarę żwawo, byłbym na miejscu 10 minut szybciej, niż przez Gdański. W drugą stronę też nie wygląda to na duży problem - kto ma bliżej na Gdański, pojedzie tam, a komu wygodniej dostać się na Centralny, to do niego się uda.

W sumie i tak rano są dwa przyspieszone pociągi KM, które wiozą ludzi na Śródmieście/Centralny i mają, z tego co wiem, całkiem sensowne obłożenie. Do grudnia 2011 był z Centralnego taki fajny, pojedynczy ELF z Zachodniego przez Centralny, który już za Wschodnim był pełny. Ba, zbierano nawet podpisy za jego pozostawieniem po zmianie rozkładu. Dlatego nie sądzę, aby problem z wyborem dworca był dla większości istotny, wydaje mi się, że taki wybór tylko zwiększy atrakcyjność kolejowych połączeń.

Natomiast pomysł z podziałem SKM na Gdański, KM na Lotnisko jest o tyle fajny, że byłyby o dwa numerki mniej, a po kolorze składu ludzie wiedzieliby, gdzie dojadą ;) Niestety, sprawdziłby się on tylko, gdyby kolej służyła głównie korzystającym ze stacji Legionowo. A tak nie jest - zmuszono by dosyć sporą liczbę osób od Wieliszewa do Piasek do jazdy na Gdański, a wszystkich za Przystankiem do jazdy na Centralny. Nie wiem, czy SKM miałaby także wystarczająco taboru do rozciągnięcia się na Wolę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2012, 22:51

plunio7 pisze: W drugą stronę też nie wygląda to na duży problem - kto ma bliżej na Gdański, pojedzie tam, a komu wygodniej dostać się na Centralny, to do niego się uda.
Naprawdę uważasz, że pociągi co pół godziny z dwóch różnych miejsc to jest "małoproblematyczne" rozwiązanie? :shock:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 21 kwie 2012, 8:13

Dla mnie, jako przyszłego użytkownika tychże pociągów, to nie jest znaczący problem. Dla kilku kolejnych znajomych osób będzie to nawet zaleta i te nie mogą się doczekać tej zmiany. Większość ludzi i tak wraca do domu o stałych porach, więc dla tych pór wybiorą sobie najdogodniejsze rozwiązanie.

Obecnie nikomu problemu nie robi, że KM9 jedzie przez Przystanek, a S9 z drugiej strony przez Piaski, dlatego że dla jednych jest autobus dowozowy, a dla drugich alternatywne 731. Tak samo tu - dworce nie stoją na pustyni komunikacyjnej, ludzie potrafią sobie radzić ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 kwie 2012, 8:23

plunio7 pisze:Ha, jestem mieszkańcem Legionowa i korzystam z kolei codziennie :).
Chwali Ci się :)
Jeśli dobrze rozumiem, to pociągi jeździłby średnio co 15 minut, na zmianę na Gdański i na Centralny. Biorąc pod uwagę, że 80-90% obecnie korzystających wysiada na Gdańskim i przesiada się w metro, którym w większości jedzie do Centrum i dalej, to dzięki pociągowi na Centralny metro byłoby rano o tyle puściejsze w stronę Kabat. Osobiście, w kierunku do Warszawy "wszystko mi jedno", chociaż przy pokonywaniu Wschodniego w miarę żwawo, byłbym na miejscu 10 minut szybciej, niż przez Gdański. W drugą stronę też nie wygląda to na duży problem - kto ma bliżej na Gdański, pojedzie tam, a komu wygodniej dostać się na Centralny, to do niego się uda.
No i z punktu widzenia Legionowa pozostaje to bez zmian - tylko tyle, że ja proponuję rozdzielenie "strumieni" KM i SKM - SKM na Gdański, KM na Centralny.
A tak nie jest - zmuszono by dosyć sporą liczbę osób od Wieliszewa do Piasek do jazdy na Gdański, a wszystkich za Przystankiem do jazdy na Centralny.


Ok, tu jest pewien problem (tzn z Wieliszewem i Piaskami mniejszy, bo mieliby tak jak mają teraz), ale znów - ja jestem zwolennikiem teorii, że lepiej mieć pociągi częściej z jednego miejsca niż narażać się na sytuację w stylu "spóźniłem się 3 minuty i muszę godzinę czekać"
Nie wiem, czy SKM miałaby także wystarczająco taboru do rozciągnięcia się na Wolę.
No ale skoro ma mieć na S3 i S9 w nowym kształcie to to nic nie zmienia. Sprawdziłem - czas przejazdu Legionowo - Okęcie przez Wolę byłby zaledwie o 4 minuty dłuższy niż przez Centralny. A, i uprzedzając pytania - dasię pojechać z linii radomskiej na Wolę (nawiasem mówiąc patrząc tu to mam wrażenie, że jeśli jeździć przelotem przez Wolę w ruchu podmiejskim to właśnie tylko z linii radomskiej).

[ Dodano: |21 Kwi 2012|, 2012 08:36 ]
A, i jeszcze jedno: załóżmy następujące kursy z Legionowa w jednej godzinie (wszystko po 1 razie): S9 Legionowo - Gdański, S3 Legionowo - Okęcie przez Centralny, KM9 Nasielsk - Wola, KMx Modlin - Okęcie przez Centralny. Teraz zakładając (i idealizując), że SKM jeździ na zmianę co pół godziny i KM idealnie między nimi (co jest i tak najlepszą opcją) uzyskujemy siłą rzeczy kursy na Gdański i Centralny w takcie 15-45. Z drugiej strony przesuwając je "tak jak trzeba" czyli co 30/30 powodujemy kursy z Piasków (o ile wszystkie SKM by jeździły stamtąd), Nowego Dworu czy Chotomowa co 15-45. Do luftu.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 21 kwie 2012, 8:37

plunio7 pisze:Dla mnie, jako przyszłego użytkownika tychże pociągów, to nie jest znaczący problem. Dla kilku kolejnych znajomych osób będzie to nawet zaleta i te nie mogą się doczekać tej zmiany. Większość ludzi i tak wraca do domu o stałych porach, więc dla tych pór wybiorą sobie najdogodniejsze rozwiązanie.

Obecnie nikomu problemu nie robi, że KM9 jedzie przez Przystanek, a S9 z drugiej strony przez Piaski, dlatego że dla jednych jest autobus dowozowy, a dla drugich alternatywne 731. Tak samo tu - dworce nie stoją na pustyni komunikacyjnej, ludzie potrafią sobie radzić ;)
W idealnych warunkach to nie problem ale co jak pojawią się znane opóźnienia i zakłócenia w kursowaniu? Jak wtedy odgadniesz gdzie akurat jechać.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 22 kwie 2012, 10:44

przewoz pisze:Ale będzie funkcjonowało i wtedy pociągi KM pojadą głównie do Modlina. A to powoduje małe problemy przy jeździe przez Wschodnią.
Jak się spartoliło stację, to trzeba ponosić konsekwencje.
Tylko że PLK-a prędzej wysadzi się w powietrze na Targowej niż przyzna się do tego że Wschodnia została spartolona .
Na swoje usprawiedliwienie mają tylko to że ,,psucie '' Wschodniej zaczęło się jeszcze na początku lat 90, kiedy nikomu nawet nie śnił się taki burdel organizacyjny na kolei jaki panuje teraz
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 kwie 2012, 11:13

Na czym polegało to psucie? Z torów podmiejskich średnicy na Michałów zawsze jechało się z trudem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 kwie 2012, 13:12

http://www.rynek-kolejowy.pl/32376/SKM_ ... hopina.htm

Pierwszy pociąg pomyślnie wjechał na Okęcie.

[ Dodano: Pon 23 Kwi, 2012 ]
...i jeszcze kilka zdjęć

http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/347
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 23 kwie 2012, 14:48

"Osoby biorące udział w przejeździe technicznym zwracały uwagę na dużą odległość pomiędzy peronem a drzwiami pociągu - jest to ponad 30 centymetrów."
Wygodnie sie będzie bagaze wyciagalo z pociagu :)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 kwie 2012, 15:29

Hmmm... Ciekawe. Po prostu trzeba sprawdzić: jest więcej jak na np E20/E65?

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 kwie 2012, 0:10

przewoz pisze:Hmmm... Ciekawe. Po prostu trzeba sprawdzić: jest więcej jak na np E20/E65?
Może nie, ale, okiem amatora, jest delikatna różnica, czy pociąg przejeżdża przez stację 160km/h, czy wjeżdża w nią 10 km/h. Czy nie?
ŁK

ODPOWIEDZ