Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
A ja napiszę rzecz może i kontrowersyjną, ale zgodną z moimi poglądami - uważam, że ruch z lotniska w stronę Legionowa powinien iść przez Wolę i Gdański - przynajmniej jeśli chodzi o SKM (co innego może KM do Modlina, bo relacja Centralny - Modlin jest potrzebna). Dodatkowo uprościłoby to mieszkańcom Legionowa wybór drogi z Warszawy do domu - bo propozycja S3 i S9 na zmianę co godzinę z Centralnego i Gdańskiego jest co najmniej kuriozalna. Zamiast tego proponowałbym znacznie większy procent pociągów KM jadących dziś np. z Nasielska czy Działdowa skierować na średnicę (bo do Modlina znów będzie kuriozum - wybrać KM Okęcie - Modlin z Centralnego czy KM Wola - Nasielsk z Gdańskiego - oczywiście tak długo jak będzie się dowozić ludzi do lotniska z którejś stacji linii gdańskiej).
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
No ale obecnie mieszkańcy Legionowa mają większość pociągów na Gdańskim i nie muszą się zastanawiać na który dworzec jechać...plunio7 pisze:kveld, ale mieszkańcy Legionowa korzystają równie licznie zarówno z SKM, jak i z KM, więc Twój pomysł to w sumie tylko zamiana miejscami S3 z częścią KM9, co w sumie nic nie daje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ale będąc mieszkańcem Legionowa wolałbyś mieć z Gdańskiego S3 + S9 co pół godziny czy S9 co godzinę + KM trochę bez ładu i składu (przynajmniej na razie)?plunio7 pisze:kveld, ale mieszkańcy Legionowa korzystają równie licznie zarówno z SKM, jak i z KM, więc Twój pomysł to w sumie tylko zamiana miejscami S3 z częścią KM9, co w sumie nic nie daje.
Nawet jeśli Twoja odpowiedź brzmi "wszystko mi jedno" to postaw się z kolei na miejscu mieszkańca, przykładowo, Chotomowa - pojedziesz na Gdański czy Centralny?
Dodatkowo mam pewne obawy, że może się okazać w nowym rozkładzie, że pociągi KM z Modlina na Okęcie mają stosunkowo niewielką rentowność i zostaną "pożenione" z pociągami z Nasielska czy Działdowa, co da efekt w postaci ograniczenia liczby kursów KM Legionowo - Gdański. Wniosek? Może lepiej podjąć "działania wyprzedzające" i od razu zdecydować się na obsługę relacji Legionowo - Gdańska przez SKM, a pociągi KM z Okęcia przez Centralny puścić do Modlina/Nasielska/Działdowa nie cudując z podziałem relacji KM "Okęcie - Centralny - Modlin" i "Wola - Gdański - wszystko za Modlinem".
Dodatkowo poszerza to wachlarz połączeń "wewnątrzwarszawskich" - no chyba, że ktoś się boi, że w godzinach szczytu chętnych w relacji Gdańska/Koło/Kasprzaka - Służewiec będzie tyle, że zabiorą miejsca pasażerom na Okęcie?
Ha, jestem mieszkańcem Legionowa i korzystam z kolei codziennie .
Jeśli dobrze rozumiem, to pociągi jeździłby średnio co 15 minut, na zmianę na Gdański i na Centralny. Biorąc pod uwagę, że 80-90% obecnie korzystających wysiada na Gdańskim i przesiada się w metro, którym w większości jedzie do Centrum i dalej, to dzięki pociągowi na Centralny metro byłoby rano o tyle puściejsze w stronę Kabat. Osobiście, w kierunku do Warszawy "wszystko mi jedno", chociaż przy pokonywaniu Wschodniego w miarę żwawo, byłbym na miejscu 10 minut szybciej, niż przez Gdański. W drugą stronę też nie wygląda to na duży problem - kto ma bliżej na Gdański, pojedzie tam, a komu wygodniej dostać się na Centralny, to do niego się uda.
W sumie i tak rano są dwa przyspieszone pociągi KM, które wiozą ludzi na Śródmieście/Centralny i mają, z tego co wiem, całkiem sensowne obłożenie. Do grudnia 2011 był z Centralnego taki fajny, pojedynczy ELF z Zachodniego przez Centralny, który już za Wschodnim był pełny. Ba, zbierano nawet podpisy za jego pozostawieniem po zmianie rozkładu. Dlatego nie sądzę, aby problem z wyborem dworca był dla większości istotny, wydaje mi się, że taki wybór tylko zwiększy atrakcyjność kolejowych połączeń.
Natomiast pomysł z podziałem SKM na Gdański, KM na Lotnisko jest o tyle fajny, że byłyby o dwa numerki mniej, a po kolorze składu ludzie wiedzieliby, gdzie dojadą Niestety, sprawdziłby się on tylko, gdyby kolej służyła głównie korzystającym ze stacji Legionowo. A tak nie jest - zmuszono by dosyć sporą liczbę osób od Wieliszewa do Piasek do jazdy na Gdański, a wszystkich za Przystankiem do jazdy na Centralny. Nie wiem, czy SKM miałaby także wystarczająco taboru do rozciągnięcia się na Wolę.
Jeśli dobrze rozumiem, to pociągi jeździłby średnio co 15 minut, na zmianę na Gdański i na Centralny. Biorąc pod uwagę, że 80-90% obecnie korzystających wysiada na Gdańskim i przesiada się w metro, którym w większości jedzie do Centrum i dalej, to dzięki pociągowi na Centralny metro byłoby rano o tyle puściejsze w stronę Kabat. Osobiście, w kierunku do Warszawy "wszystko mi jedno", chociaż przy pokonywaniu Wschodniego w miarę żwawo, byłbym na miejscu 10 minut szybciej, niż przez Gdański. W drugą stronę też nie wygląda to na duży problem - kto ma bliżej na Gdański, pojedzie tam, a komu wygodniej dostać się na Centralny, to do niego się uda.
W sumie i tak rano są dwa przyspieszone pociągi KM, które wiozą ludzi na Śródmieście/Centralny i mają, z tego co wiem, całkiem sensowne obłożenie. Do grudnia 2011 był z Centralnego taki fajny, pojedynczy ELF z Zachodniego przez Centralny, który już za Wschodnim był pełny. Ba, zbierano nawet podpisy za jego pozostawieniem po zmianie rozkładu. Dlatego nie sądzę, aby problem z wyborem dworca był dla większości istotny, wydaje mi się, że taki wybór tylko zwiększy atrakcyjność kolejowych połączeń.
Natomiast pomysł z podziałem SKM na Gdański, KM na Lotnisko jest o tyle fajny, że byłyby o dwa numerki mniej, a po kolorze składu ludzie wiedzieliby, gdzie dojadą Niestety, sprawdziłby się on tylko, gdyby kolej służyła głównie korzystającym ze stacji Legionowo. A tak nie jest - zmuszono by dosyć sporą liczbę osób od Wieliszewa do Piasek do jazdy na Gdański, a wszystkich za Przystankiem do jazdy na Centralny. Nie wiem, czy SKM miałaby także wystarczająco taboru do rozciągnięcia się na Wolę.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Naprawdę uważasz, że pociągi co pół godziny z dwóch różnych miejsc to jest "małoproblematyczne" rozwiązanie?plunio7 pisze: W drugą stronę też nie wygląda to na duży problem - kto ma bliżej na Gdański, pojedzie tam, a komu wygodniej dostać się na Centralny, to do niego się uda.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dla mnie, jako przyszłego użytkownika tychże pociągów, to nie jest znaczący problem. Dla kilku kolejnych znajomych osób będzie to nawet zaleta i te nie mogą się doczekać tej zmiany. Większość ludzi i tak wraca do domu o stałych porach, więc dla tych pór wybiorą sobie najdogodniejsze rozwiązanie.
Obecnie nikomu problemu nie robi, że KM9 jedzie przez Przystanek, a S9 z drugiej strony przez Piaski, dlatego że dla jednych jest autobus dowozowy, a dla drugich alternatywne 731. Tak samo tu - dworce nie stoją na pustyni komunikacyjnej, ludzie potrafią sobie radzić
Obecnie nikomu problemu nie robi, że KM9 jedzie przez Przystanek, a S9 z drugiej strony przez Piaski, dlatego że dla jednych jest autobus dowozowy, a dla drugich alternatywne 731. Tak samo tu - dworce nie stoją na pustyni komunikacyjnej, ludzie potrafią sobie radzić
Chwali Ci sięplunio7 pisze:Ha, jestem mieszkańcem Legionowa i korzystam z kolei codziennie .
No i z punktu widzenia Legionowa pozostaje to bez zmian - tylko tyle, że ja proponuję rozdzielenie "strumieni" KM i SKM - SKM na Gdański, KM na Centralny.Jeśli dobrze rozumiem, to pociągi jeździłby średnio co 15 minut, na zmianę na Gdański i na Centralny. Biorąc pod uwagę, że 80-90% obecnie korzystających wysiada na Gdańskim i przesiada się w metro, którym w większości jedzie do Centrum i dalej, to dzięki pociągowi na Centralny metro byłoby rano o tyle puściejsze w stronę Kabat. Osobiście, w kierunku do Warszawy "wszystko mi jedno", chociaż przy pokonywaniu Wschodniego w miarę żwawo, byłbym na miejscu 10 minut szybciej, niż przez Gdański. W drugą stronę też nie wygląda to na duży problem - kto ma bliżej na Gdański, pojedzie tam, a komu wygodniej dostać się na Centralny, to do niego się uda.
A tak nie jest - zmuszono by dosyć sporą liczbę osób od Wieliszewa do Piasek do jazdy na Gdański, a wszystkich za Przystankiem do jazdy na Centralny.
Ok, tu jest pewien problem (tzn z Wieliszewem i Piaskami mniejszy, bo mieliby tak jak mają teraz), ale znów - ja jestem zwolennikiem teorii, że lepiej mieć pociągi częściej z jednego miejsca niż narażać się na sytuację w stylu "spóźniłem się 3 minuty i muszę godzinę czekać"
No ale skoro ma mieć na S3 i S9 w nowym kształcie to to nic nie zmienia. Sprawdziłem - czas przejazdu Legionowo - Okęcie przez Wolę byłby zaledwie o 4 minuty dłuższy niż przez Centralny. A, i uprzedzając pytania - dasię pojechać z linii radomskiej na Wolę (nawiasem mówiąc patrząc tu to mam wrażenie, że jeśli jeździć przelotem przez Wolę w ruchu podmiejskim to właśnie tylko z linii radomskiej).Nie wiem, czy SKM miałaby także wystarczająco taboru do rozciągnięcia się na Wolę.
[ Dodano: |21 Kwi 2012|, 2012 08:36 ]
A, i jeszcze jedno: załóżmy następujące kursy z Legionowa w jednej godzinie (wszystko po 1 razie): S9 Legionowo - Gdański, S3 Legionowo - Okęcie przez Centralny, KM9 Nasielsk - Wola, KMx Modlin - Okęcie przez Centralny. Teraz zakładając (i idealizując), że SKM jeździ na zmianę co pół godziny i KM idealnie między nimi (co jest i tak najlepszą opcją) uzyskujemy siłą rzeczy kursy na Gdański i Centralny w takcie 15-45. Z drugiej strony przesuwając je "tak jak trzeba" czyli co 30/30 powodujemy kursy z Piasków (o ile wszystkie SKM by jeździły stamtąd), Nowego Dworu czy Chotomowa co 15-45. Do luftu.
W idealnych warunkach to nie problem ale co jak pojawią się znane opóźnienia i zakłócenia w kursowaniu? Jak wtedy odgadniesz gdzie akurat jechać.plunio7 pisze:Dla mnie, jako przyszłego użytkownika tychże pociągów, to nie jest znaczący problem. Dla kilku kolejnych znajomych osób będzie to nawet zaleta i te nie mogą się doczekać tej zmiany. Większość ludzi i tak wraca do domu o stałych porach, więc dla tych pór wybiorą sobie najdogodniejsze rozwiązanie.
Obecnie nikomu problemu nie robi, że KM9 jedzie przez Przystanek, a S9 z drugiej strony przez Piaski, dlatego że dla jednych jest autobus dowozowy, a dla drugich alternatywne 731. Tak samo tu - dworce nie stoją na pustyni komunikacyjnej, ludzie potrafią sobie radzić
Jak się spartoliło stację, to trzeba ponosić konsekwencje.przewoz pisze:Ale będzie funkcjonowało i wtedy pociągi KM pojadą głównie do Modlina. A to powoduje małe problemy przy jeździe przez Wschodnią.
Tylko że PLK-a prędzej wysadzi się w powietrze na Targowej niż przyzna się do tego że Wschodnia została spartolona .
Na swoje usprawiedliwienie mają tylko to że ,,psucie '' Wschodniej zaczęło się jeszcze na początku lat 90, kiedy nikomu nawet nie śnił się taki burdel organizacyjny na kolei jaki panuje teraz
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://www.rynek-kolejowy.pl/32376/SKM_ ... hopina.htm
Pierwszy pociąg pomyślnie wjechał na Okęcie.
[ Dodano: Pon 23 Kwi, 2012 ]
...i jeszcze kilka zdjęć
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/347
Pierwszy pociąg pomyślnie wjechał na Okęcie.
[ Dodano: Pon 23 Kwi, 2012 ]
...i jeszcze kilka zdjęć
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/347
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]