Inaczej. Skoro 519 z powodów politycznych jest nie do wyjęcia, to lepiej już wzmacniać je, niż rozbijać potok.Glonojad pisze:Minimalizacji pracy przewozowej środków transportu zbiorowego. Łopatologicznie: skoro metro i tak jeździ w DS z wolnymi miejscami, to lepiej podpiąć linię do niego na Wilanowskiej, niż na Politechnice albo Centrum (czyli wcale), bo przy porównywalnym czasie przejazdu pasażera zużyje się na to mniej pieniędzy.Piottr pisze: Wymień je
Zwłaszcza, że mamy do czynienia z identyfikowalnym potokiem metro - Powsin, któremu wszystko jedno (teoretycznie) gdzie się przesiądzie, a który po drodze interesu za bardzo nie ma i wszystko mu jedno, którędy pojedzie.
Owszem, paru pasażerów na bezpośrednią podróż typu dw. Śrómieście - Powsin też się znajdzie (im doszła by dodatkowa przesiadka), choć za cholerę nie jestem w stanie pojąć, dlaczego.
Jednakże, skoro nie można było zrobić 439 co 10 minut tak, by przesiadka z Sobieskiego i na Wilanowie była atrakcyjna, to wyszło, jak wyszło...
Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Pracy przewozowej? Znaczy chcesz żeby jeździło jak najmniej pasażerów?Glonojad pisze:Minimalizacji pracy przewozowej środków transportu zbiorowego.Piottr pisze: Wymień je
Chyba miałeś na myśli pracę eksploatacyjną, a ściślej wykonanie największej pracy przewozowej najmniejszym nakładem pracy eksploatacyjnej.
Świadomie i celowo zadałem to pytanie o kryteria optymalizacji, gdyż często w dyskusjach rzucane są argumenty o optymalności czegoś, podczas gdy argumentujący tak naprawdę nie wie nic o optymalizacji
Ale zauważ, że Powsin jest terenem rekreacyjnym wykorzystywanym głównie przez mieszkańców Wilanowa i Sadyby, Ursynów ma swoje Kabaty, Mokotów Pole Mokotowskie, Wola park Sowińskiego, a z Centrum najbliżej jest chyba do Zoo. Zatem sednem 519 w stosunku do sezonu letniego w Parku Kultury nie jest wcale to "że jedzie do Centrum", tylko to, "że jedzie Sobieskiego". Jak było 439, to wypróżniało się na przystanku Wilanów albo Królowej Marysieńki i ludzie przesiadali się w 116, o czym zresztą pisałem.Glonojad pisze: Łopatologicznie: skoro metro i tak jeździ w DS z wolnymi miejscami, to lepiej podpiąć linię do niego na Wilanowskiej, niż na Politechnice albo Centrum (czyli wcale),[...]
Zwłaszcza, że mamy do czynienia z identyfikowalnym potokiem metro - Powsin, któremu wszystko jedno (teoretycznie) gdzie się przesiądzie
viewtopic.php?p=649189&highlight=#649189
Zatem zgadzam się ze stwierdzeniem, że
bo zeszłoroczne rozbijanie potoku nie było najszczęśliwszym rozwiązaniem.pawcio pisze:Inaczej. Skoro 519 z powodów politycznych jest nie do wyjęcia, to lepiej już wzmacniać je, niż rozbijać potok.
Zdecydowanie też tak uważam. Lepsza jedna linia częsta niż dwie rzadkie, zabierające z różnych przystanków i narażone na zdudnienia. I po raz kolejny przywołam "moje ulubione" prawo Podoskiego, które mówi, że linie kursujące rzadziej niż co 20 minut nie mają racji bytu w układzie miejskiej komunikacji zbiorowej...R-9 Chełmska pisze:Mi to wygląda na łączenie potoków DWC-Sobieskiego-Wilanów i Sobieskiego-Powsin (choć pewnie trochę ludzi jeździ też do Powsina z innych dzielnic, miejscowości ), zamiast dwóch linii co 20 w różne miejsca lepsza jest jedna co 10...
Zapraszam na Stare Kabaty. JEDYNA LINIA do cywilizacji:
(zgubił się ostatni kurs).
Kod: Zaznacz cały
| 5 | 38 | | |
| 6 | 55 | 6 |[14] |
| | | | |
| 8 |[39] | 8 |[19] |
| | | | |
| 10 |[37] | 10 |[19] |
| | | | |
| 12 |[37] | 12 |[19] |
| | | | |
| 14 |[17] | 14 |[19] |
| | | | |
| 16 |[09] | 16 |[19] |
| 17 |[57] | | |
| | | 18 |[19] |
| | | | |
| 20 | 17 | 20 |[19] |
Nie cała, tylko dotycząca 519/439/130 Słusznym by to było tak myślę.yavorius pisze:Czy cała ta dyskusja nie powinna być przeniesiona tutaj ?
Biorąc pod uwagę, że większość osób z niego korzystających, żeby dojść do niego musi przejść odległość ca. "jeden przystanek", już tak różowo nie jest.Łukasz pisze:A to nie jest tak, że do głównego ciągu 519 jest jeden przystanek?MichalJ pisze:Zapraszam na Stare Kabaty. JEDYNA LINIA do cywilizacji:
Przejdź sobie ze Starych Kabat do głównego ciągu 519 a spostrzeżesz, że to nie jest wcale takie proste (a jak teraz jest to jeden z "głównych" ciągów Wilanów-Ursynów, to w ogóle "przeżyj to sam"). No i odległości spore (na tyle, że ze Starych Kabat byłaby niemal identyczna odległość do Gąsek jak i do Wąwozowej). Niby obszar nie jest na tyle wielki, by zasługiwał na własną linię, ale kilka razy częściej mogłoby to 519 podjechać.A to nie jest tak, że do głównego ciągu 519 jest jeden przystanek?
Z przystanku Stare Kabaty do przystanku Gąsek jest 1200m (i nie jest to jeden przystanek, tylko dwa - po drodze Zapłocie). Wąską, pozbawioną chodników ulicą, którą pędzi tłum samochodów skracających drogę z Ursynowa do Konstancina. To już bliżej (z pętli, nie z Zapłocia) jest podejść na górę do Wąwozowej. Ale też daleko - 1000m.
To ma być strefa dojścia?
No i albo, albo. 8 kursów na dobę to jest kpina. Nawet na 8:00 do szkoły nic nie ma.
To ma być strefa dojścia?
No i albo, albo. 8 kursów na dobę to jest kpina. Nawet na 8:00 do szkoły nic nie ma.
Uciałeś jeszcze kurs o 20:17/20:19.MichalJ pisze:Zapraszam na Stare Kabaty. JEDYNA LINIA do cywilizacji:
Kod: Zaznacz cały
| 5 | 38 | | | | 6 | 55 | 6 |[14] | | | | | | | 8 |[39] | 8 |[19] | | | | | | | 10 |[37] | 10 |[19] | | | | | | | 12 |[37] | 12 |[19] | | | | | | | 14 |[17] | 14 |[19] | | | | | | | 16 |[09] | 16 |[19] | | 17 |[57] | | | | | | 18 |[19] | | | | | | |