OLT Express

Moderator: JacekM

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 27 lip 2012, 12:10

Wyprali co mieli wyprać i się zwijają :)

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 27 lip 2012, 12:12

Bastian pisze:http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... __Nie.html
Firma zapewnia, że będzie latać na połączeniach czarterowych. Mają być one obsługiwane Airbusami z lotniska w Warszawie. To dlatego wszystkie te samoloty dziś rano ściągnięto na stołeczne lotnisko.

- Obsługa lotów czarterowych jest opłacalna. Do krajowych połączeń obsługiwanych Airbusami musieliśmy dopłacać 1-2 mln zł miesięcznie. Natomiast by zrealizować wszystkie połączenia, które jeszcze na początku tygodnia były w naszej siatce, musieliśmy dopłacać do funkcjonowania firmy 3-4 mln zł tygodniowo - wyliczył Frankowski.
Tak, Rosa i inni. Udało się im. W ogóle świetna recepta na udany biznes, byle mieć dużo kasy. A jak się skończy? Cóż...
Serio, mam wrażenie, że jest tak jak ktoś pisał... Chyba chcieli się pobawić w AirTycoon tyle, że rzeczywistość jest zupełnie inna.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 lip 2012, 12:13


Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 27 lip 2012, 12:35

Bastian pisze: Tak, Rosa i inni. Udało się im. W ogóle świetna recepta na udany biznes, byle mieć dużo kasy. A jak się skończy? Cóż...
Miałem nadzieje że im się uda ale przecież nie było możliwością aby w 4 miesiace wyjśc na +. Zresztą chcę zauważyć że nie tylko ja liczyłem na to że z tego cos wyjdzie, umowy z nimi przeciez podpisywały władze z różnych spółek, z różnych lotnisk i ogólnie ludzie którzy się na tym powinni znac dużo lepiej niz ja czy Ty.

[ Dodano: |27 Lip 2012|, 2012 12:39 ]
Kolej na LOT :)
"Polskie Linie Lotnicze LOT podjęły decyzję o operacyjnych podmianach swoich samolotów na większe na najbardziej popularnych trasach krajowych w związku z zawieszeniem działalności przewoźnika OLT Express."
Moga duzo zyskać bo został wykreowany popyt, oni tylko musza go przejąć.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36662
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 lip 2012, 12:40

Rosa pisze:Miałem nadzieje że im się uda ale przecież nie było możliwością aby w 4 miesiace wyjśc na +.
No ale co miało wyjść? Przyciągnięcie pasażerów? Ilu z nich zaakceptowałoby cenę 3 razy wyższą po tych 4 miesiącach? Zarżnięcie konkurencji? W 4 miesiące?! Kpisz, czy o drogę pytasz?

Jasna jest taktyka zdobywania rynku dumpingową ceną. Ale muszą być jakieś dalsze perspektywy. W tym przypadku ja ich w ogóle nie widziałem.

A naiwnych nie sieją...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 27 lip 2012, 12:49

Rosa pisze:Moga duzo zyskać bo został wykreowany popyt, oni tylko musza go przejąć.
Jeśli LOT będzie oferował bilety w takich cenach, w jakich je oferował podczas działalności OLT, a do tego zwiększy choć trochę częstotliwość lotów krajowych, to ja po OLT płakać nie będę.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2012, 13:03

BJ pisze:Jeśli LOT będzie oferował bilety w takich cenach, w jakich je oferował podczas działalności OLT
Od kilku stron jest tłuczone, że przy OLTowskich cenach nie da się prowadzić zdrowego biznesu.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 27 lip 2012, 13:06

Czas na PKP Intercity :)
"Wszyscy, którzy posiadają ważny bilet lotniczy OLT Express na dowolny lot od piątku 27 lipca lub później przejadą pociągiem PKP Intercity kategorii Express lub Express Intercity w promocyjnej cenie.

Przy przejeździe pociągiem w dwie strony (TAM i Z POWROTEM) przejazd Z POWROTEM można odbyć w klasie 1 lub 2, bez konieczności kupowania biletu – jedynie na podstawie zakupionej miejscówki. Oznacza to oszczędność nawet rzędu 150 zł.

Oferta adresowana jest do tych pasażerów, którzy posiadają niewykorzystane bilet przewoźnika lotniczego OLT Express. Bilet w wersji elektronicznej (mail, smartphone, bilet komórkowy) wymaga wcześniejszego wydrukowania i okazania w kasie lub konduktorowi."
http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/ak ... etami.html

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 27 lip 2012, 13:06

person pisze:Od kilku stron jest tłuczone, że przy OLTowskich cenach nie da się prowadzić zdrowego biznesu.
Bo OLT połowę miejsc w samolocie oferował po 99 PLN i mocno przedobrzył.
Wydaje mi się, że LOT rozwiązał to mądrzej i choć oferował bilety nawet po 79 PLN, to było ich mniej, pewnie proporcje podobne do ilości biletów za 1 PLN w PB.
Chodzi o to, aby nie wróciły bilety najtańsze po 300 PLN 3 miesiące przed wylotem. Bo 300 czy 400 PLN za bilet na 3-4 dni przed wylotem zupełnie rozumiem. Podobnie jak rozumiem, że większość biletów jednak musi być za co najmniej te 180-200 PLN. I mimo wszystko nie jest to majątek, jeśli weźmiemy zaoszczędzony czas i porównamy ze 130 PLN za 2 kl. wlokącym się ekspresem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lip 2012, 13:06

person pisze:
BJ pisze:Jeśli LOT będzie oferował bilety w takich cenach, w jakich je oferował podczas działalności OLT
Od kilku stron jest tłuczone, że przy OLTowskich cenach nie da się prowadzić zdrowego biznesu.
Bartkowi nie chodziło o to, żeby LOT oferował bilety w cenie OLT, tylko żeby LOT oferował bilety w cenach, w jakich oferował w czasie działalności konkurencji :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2276
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 27 lip 2012, 13:14

fik pisze:
person pisze: Od kilku stron jest tłuczone, że przy OLTowskich cenach nie da się prowadzić zdrowego biznesu.
Bartkowi nie chodziło o to, żeby LOT oferował bilety w cenie OLT, tylko żeby LOT oferował bilety w cenach, w jakich oferował w czasie działalności konkurencji :P
LOT i tak ma dobre ceny przy kupnie wcześniej. Chociaż i mnie się zdarzyło kupić na przelot do Poznania lub Wrocławia kilka dni wcześniej w dobrej cenie (do 150zł).

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 27 lip 2012, 13:19

person pisze:
BJ pisze:Jeśli LOT będzie oferował bilety w takich cenach, w jakich je oferował podczas działalności OLT
Od kilku stron jest tłuczone, że przy OLTowskich cenach nie da się prowadzić zdrowego biznesu.
Ryanair od kilku dni sprzedaje bilety lotnicze za 1 PLN (cena ostateczna przy spełnieniu pewnych warunków) i ma się bardzo dobrze, Polski Bus sprzedaje bilety za 1PLN i ma się dobrze, LOT sprzedaje bilety na loty krajowe w Taryfie First Minute za 70-80 PLN, PIC sprzedaje bilet z Gdyni do Zakopanego za 29 PLN.
Problemem nie jest cena biletu, a w struktura taryf. Można sprzedać 5 biletów na cały samolot za 1 PLN i wyjść na swoje, ale jeżeli sprzedaje się połowę samolotu za 99 PLN to ciężko takiej firmie wróżyć sukces.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lip 2012, 14:37

KwZ pisze:
Rosa pisze:OLT obsługiwał ponad 70% ruchu krajowego
...i zbankrutował. Ok, myślałem, że dotychczas była megapromocja, okres zbierania klientów, żeby ich do siebie przyzwyczaić, zmienić im nawyki. Powiadasz, że nawet skutecznie im to wyszło. Tylko jak widać, przedobrzyli.

Podobnie PB wszedł przebojem na rynek. Zaczął odbierać klientów konkurencji, kolei. I najwyraźniej ma się dobrze (zobaczymy).
Wątpię żeby PB jeździł poniżej kosztów - raczej po kosztach, a jeśli faktycznie poniżej, to niewiele, większość autobusów ma jednak pełnych i nie płaci opłat lotniskowych itd.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 lip 2012, 16:27

SławekM pisze:Tak na marginesie chyba cienko im idzie, bo od paru dni w RMF FM leci ich reklama oferująca "lokatę w złoto". Czy jakoś tak...
Podobno prokurator zaczął sprawdzać, czy to przypadkiem nie piramida finansowa. Chociaż skoro zyski nie są gwarantowane, to wątpię.
Łukasz pisze:Wątpię żeby PB jeździł poniżej kosztów - raczej po kosztach, a jeśli faktycznie poniżej, to niewiele, większość autobusów ma jednak pełnych i nie płaci opłat lotniskowych itd.
Może już wyszedł na swoje operacyjnie, chociaż wątpię. Na święta pojechałem do Gdańska za 15 zł w jedną stronę - to na pewno poniżej kosztów. Wtedy szacowałem, że koszt takiego kursu to 23 zł/procent wypełnienia. Dziś taki bilet kosztuje już 35 zł. Przede wszystkim jego strategia wygląda na przemyślaną, a poniesione straty / koszty kampanii - akceptowalne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lip 2012, 16:31

KwZ pisze: Może już wyszedł na swoje operacyjnie, chociaż wątpię. Na święta pojechałem do Gdańska za 15 zł w jedną stronę - to na pewno poniżej kosztów. Wtedy szacowałem, że koszt takiego kursu to 23 zł/procent wypełnienia. Dziś taki bilet kosztuje już 35 zł. Przede wszystkim jego strategia wygląda na przemyślaną, a poniesione straty / koszty kampanii - akceptowalne.
No tak, ale też nie wszyscy płacili 15zł...
ŁK

ODPOWIEDZ