Komunikacja w innych miastach

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 sie 2012, 18:50

Tym niemniej samą starówkę można moim zdaniem spokojnie obejść, choć wspomnienia na ten temat mam sprzed ponad dwudziestu lat :D
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sie 2012, 18:54

Dantte pisze:U nich linie tramwajowe kursują w szczycie tak samo, jak i poza nim. Co jest IMO dobrym rozwiązaniem.
Owszem, jest to dobrym rozwiązaniem (i ponoć uwzględniając koszty zjazdów/wyjazdów w ciągu dnia wcale nie musi być ono dużo droższe), ale już przed wakacjami - w ramach oszczędności - z tego zrezygnowali i w międzyszczycie zeszli z 10' na 12'.
Vilén pisze:No nie wiem, już tramwaje łódzkie, mimo linii co 20 minut i zewsządo-dowsządności udającej układ przesiadkowy, już mi się bardziej podobały.
O yezu, czekam na kogoś, komu podobają się TŚ :D
W Łodzi nie ma (właściwie, bo wyjątkiem jest 16-tka) układu zewsząd-dowsządnego jak w Krakowie, Poznaniu, czy Wrocławiu (tam to dopiero jest burdel...). W 2001 r. zrobiono gruntowną reformę, pocięto liczbę linii, wyznaczono podstawowe ciągi komunikacyjne i zrobiono z tym porządek. Co innego, że już od 2002 r. co i rusz ciachają tam częstotliwości, przez co zbior-kom z roku na rok traci na atrakcyjności.
Dantte pisze:A jeśli chodzi o Łódź... No, jestem łodziofobem
Każdą fobię da się leczyć (podobno).
Zamiast chwalenia się fobią, lepiej jest (moim zdaniem) krytykować merytorycznie. W przypadku Łodzi jest oczywiście co wytykać.
Niemniej - będę powtarzał to do oporu - w Warszawie moglibyśmy się uczyć np. jak robi się śluzy tramwajowe, osygnalizowuje przejścia dla pieszych przez torowiska, jak tworzy się jednolite nalepki z informacją o sposobie nabycie biletu przez komórkę... ;-)

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 14 sie 2012, 18:55

Wg tej stronki wygląda na to że bilet kosztuje 2 lity i nie ma żadnych czasowych przesiadkowych itp. Przynajmniej jasne zasady choc trochę szkoda że nie da sie kombinowac :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 sie 2012, 18:57

Dantte pisze: U nich linie tramwajowe kursują w szczycie tak samo, jak i poza nim. Co jest IMO dobrym rozwiązaniem.
Nie, dobrym rozwiązaniem jest kursowanie poza szczytem tak jak w szczycie, a nie odwrotnie. :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 14 sie 2012, 19:21

Dantte pisze:Chociaż nie cichną głosy "Po co komu nowa linia obok starej".
Czyli zupełnie jak u nas, „po co metro na zach. Bródnie, przecież mają tramwaje”.
person pisze:w ramach oszczędności - z tego zrezygnowali i w międzyszczycie zeszli z 10' na 12'.
I tak to lepsze niż nasze 10/15/15…
W Łodzi nie ma (właściwie, bo wyjątkiem jest 16-tka) układu zewsząd-dowsządnego
Może byłbym skłonny w to uwierzyć, gdyby nie to, że np. na ciągu Kilińskiego są 3 linie co 20 minut, zamiast jednej, ale porządnej… i gdyby nie to, że, czekając na Piotrkowska/Czerwona, na tramwaj do Zachodnia/Manufaktura musiałem czekać 10 minut, mimo że te przystanki leżą na jednym ciągu komunikacyjnym, i to tym głównym (!).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sie 2012, 19:29

Vilén pisze:Może byłbym skłonny w to uwierzyć, gdyby nie to, że np. na ciągu Kilińskiego są 3 linie co 20 minut, zamiast jednej, ale porządnej…
W 2001 r. te same 3 linie kursowały co 10' w szczycie. A jeszcze teraz przez cały tydzień jeżdżą na nich solówki. Jak napisałem: łódzki system przesiadkowy jest systematycznie niszczony przez miasto.
Vilén pisze:i gdyby nie to, że, czekając na Piotrkowska/Czerwona, na tramwaj do Zachodnia/Manufaktura musiałem czekać 10 minut, mimo że te przystanki leżą na jednym ciągu komunikacyjnym, i to tym głównym (!)
O której godzinie czekałeś? Przez 10 minut nic nie jechało?

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 14 sie 2012, 19:35

person pisze:O której godzinie czekałeś? Przez 10 minut nic nie jechało?
Jechało, ale skręcało wcześniej przed Manufakturą…

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 14 sie 2012, 19:39

Vilén pisze: Może byłbym skłonny w to uwierzyć, gdyby nie to, że np. na ciągu Kilińskiego są 3 linie co 20 minut, zamiast jednej, ale porządnej…
Bo niestety Kilińskiego została zmarginalizowana (może przy okazji projektu NCŁ i remontów ulicy coś się tam ruszy). Sam układ linii jest optymalny tylko był projektowany pod nieco inne założenia - wszystkie linie z częstotliwością 10 minut praktycznie przez cały czas i główne (8, 10, 12, 14, 15) z częstotliwością 7,5.
Niestety przy okazji ŁTR pojawił się taki potworek jak 16, który został jeszcze bardziej spaskudzony do postaci 16A (de facto 11A), przez który układ linii na ŁTR jest znacznie mniej korzystny. Gdyby do Zgierza zamiast tej 16 wysłać 4 (która nadaje się do tego właściwie idealnie i mogłaby zostać po prostu skomunikowana z 11 na granicy miasta), można by przy bardzo niewielkim zwiększeniu liczby kursów (z 30/h do 32/h, co przy pojedynczych przystankach w zasadzie jest niezgodne z jakimś rozporządzeniem, ale myślę że nikt by się nie przejął) wywalając 16 i podnosząc takt na liniach ŁTR do 7,5 wzmocnić poszkodowane końcówki sieci.
Vilén pisze:i gdyby nie to, że, czekając na Piotrkowska/Czerwona, na tramwaj do Zachodnia/Manufaktura musiałem czekać 10 minut
Miałeś pecha bo jedna z linii, która normalnie tam dojeżdża (tzn. 3) została skrócona do krańcówki przystanek wcześniej. Mogłeś pojechać pozostałymi i dojść parę metrów.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 14 sie 2012, 20:10

person pisze:Każdą fobię da się leczyć (podobno).
Oczywiście :) Nie mówię, że nie - po prostu nie mam żadnego przyrównania do Łodzi, odbyłem tam jedną, jedyną podróż tramwajem i nie wypowiadałem się na temat funkcjonowania komunikacji tam. (a była to 8 z dworca Widzew do dworca Kaliska)
person pisze:ale już przed wakacjami - w ramach oszczędności - z tego zrezygnowali i w międzyszczycie zeszli z 10' na 12'.
ZTCP to '12 trwało od 10 do 12, więc taaki międzyszczyt chyba nikogo nie zabolał. Ale mogę się mylić - zobaczymy za dwa tygodnie.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sie 2012, 20:16

Vilén pisze:
Wolfchen pisze:Pojedź do Krakowa, tam to dopiero jest beznadzieja z tramwajami :P
Nie no, chyba tam nie jest aż t…
Obrazek
Wierzę ci.
Robi wrażenie, co? O 16:30 masz powtórkę z rozrywki. Zasadniczo na wszystkich liniach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 sie 2012, 0:24

Vilén pisze:
person pisze:O której godzinie czekałeś? Przez 10 minut nic nie jechało?
Jechało, ale skręcało wcześniej przed Manufakturą…
Czyli wpadłeś w dziurę po 3, o której napisał już px33. Z przystanku Zachodnia/Legionów jest bardzo blisko do Manufaktury (BTW: ten przystanek nie istniał od zawsze, nawet nie od czasu uruchomienia centrum handlowego). Szkoda, że zasugerowałeś się tylko nazwą, ale jeśli nie znałeś miasta, to nic dziwnego ;)
Dantte pisze:
person pisze:Każdą fobię da się leczyć (podobno).
Oczywiście :) Nie mówię, że nie - po prostu nie mam żadnego przyrównania do Łodzi, odbyłem tam jedną, jedyną podróż tramwajem i nie wypowiadałem się na temat funkcjonowania komunikacji tam. (a była to 8 z dworca Widzew do dworca Kaliska)
Nie no, raz jechałeś tramwajem w Łodzi, miałeś negatywne wrażenia (masz prawo, mogłeś b. źle trafić, nie dziwię się) i od razu nazywasz to fobią? Srlsy?!

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 sie 2012, 11:19

person pisze: Nie no, raz jechałeś tramwajem w Łodzi, miałeś negatywne wrażenia (masz prawo, mogłeś b. źle trafić, nie dziwię się) i od razu nazywasz to fobią? Srlsy?!
Średnia łódzka podróż tramwajem nie jest znowu wcale dużo lepsza od najgorszej możliwej. Nieśmiertelny konstal, czasami machnięty farbą i z dolepionymi plastikowymi frontami (w każdej wersji określany przez MPK jako nowocześniejszy od serii GT/M), czasami nawet z przetwornicą statyczną, jadący po zazwyczaj nie najlepszych torach (które są remontowane w sposób dość chaotyczny, tak że po tegorocznym maratonie remontowym tylko na jednej nowej linii będą mogły jeździć tramwaje niskopodłogowe, co i tak będzie skutkiem remontu jednego łuku, a nie jakiegoś całego odcinka torów)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2012, 11:34

Osobiście wolę Konstale od graciarni z linii 4x ;)

W Łodzi aż tak tragicznej komunikacji nie ma, mogliby popracować nad nazwami krańców (wyświetlacz pokazuje co innego, niż rozkład).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 sie 2012, 12:31

Wolfchen pisze:Osobiście wolę Konstale od graciarni z linii 4x ;)
803N nie jeżdżą już od kwietnia.
Wolfchen pisze:mogliby popracować nad nazwami krańców (wyświetlacz pokazuje co innego, niż rozkład).
Tego problemu już nie ma, był w 2008 po uruchomieniu Rapida, ale po jakichś 3 miesiącach to naprawiono.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2012, 12:48

A te używki z zachodu?

No nie wiem, w grudniu ub. roku jechałem i dalej był ten problem (w autobusach) - linia z Dw. Kaliskiego na Kurczaki OIDP.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ