Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sie 2012, 14:24

pawcio pisze:Ja nie.
A co ci się nie podoba? Byłoby bardziej muchozowate od dzisiejszego 151? A może uważasz, że jakiś wewnątrzgocławski socjal mógłby być lepszy?

[ Dodano: Czw 16 Sie, 2012 14:25 ]
Dantte pisze:To w takim razie w DS kursy skrócone do Wiatracznej!
Do CH Promenada ;)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 sie 2012, 14:28

KwZ pisze:
Dantte pisze:To w takim razie w DS kursy skrócone do Wiatracznej!
Do CH Promenada ;)
Kombinujcie dalej. Potrzebuję dziś coś na poprawienie humoru.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1587
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 sie 2012, 15:18

Lipa pisze:No i jeszcze kwestia południowego obwodu: jak już pisałem wcześniej po zabraniu stamtąd 123 powinno tamtędy pojechać 117. Pozostaje też druga sprawa - dowóz Iskry i Jantaru do kładki - samo 151 z obecnym rozkładem to marna oferta.
To może tak: 147 od Wału przez Trasę S, Bora, Jugosłowiańską, Meissnera i dalej po obecnej trasie.

W ten sposób zarówno Iskra jak i Jantar mają po dwie linie do kładki. Przy obecnych rozkładach 147 i 151 koordynacja w szczycie daje częstotliwość 10 min., w DS - 15 min.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sie 2012, 15:26

pawcio pisze:Kombinujcie dalej. Potrzebuję dziś coś na poprawienie humoru.
A gdyby to było nie 311, a 225, to poczułbyś się lepiej? Albo - oprócz?

Ja wiem, że koordynowanie dwóch linii co 30 min, i to takich, to niezbyt dobry pomysł. Ale i parcie na kładkę z południowego obwodu powinno zmaleć. Do centrum byłoby 117, a na Mokotów 168.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 sie 2012, 19:02

Temat wawerski nadal zamknięty , więc jako , że 213 jest też linią gocławską , więc daje tu.
Od 18 sierpnia linia w obie strony pojedzie przez Lucerny - Kadetów. Zmniejszył się też czas przelotu z Błot na Gocław o dwie minuty, w drugą stronę nie wiem, bo nie mam porównania.
I tak dotychczas jechało się max 10 minut do zespołu Bora - Komorowskiego z zespołu Lucerny teraz max to 9 minut.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 16 sie 2012, 22:13

man1956 pisze: To może tak: 147 od Wału przez Trasę S, Bora, Jugosłowiańską, Meissnera i dalej po obecnej trasie.
W ten sposób zarówno Iskra jak i Jantar mają po dwie linie do kładki. Przy obecnych rozkładach 147 i 151 koordynacja w szczycie daje częstotliwość 10 min., w DS - 15 min.
Wtedy 147 nie zatrzyma się na świętym przystanku Most Siekierkowski (przynajmniej w stronę Dw. Wschodniego).
Lipa pisze:No i jeszcze kwestia południowego obwodu: jak już pisałem wcześniej po zabraniu stamtąd 123 powinno tamtędy pojechać 117. Pozostaje też druga sprawa - dowóz Iskry i Jantaru do kładki - samo 151 z obecnym rozkładem to marna oferta.
Wtedy północny obwód będzie czuł się poszkodowany. Aktualnie zarówno 151, jak i 111 nie dojeżdżają ściśle do ZP Centrum, tylko jadą Traktem Królewskim. Po skierowaniu 117 na południowy obwód, ten obwód będzie z punktu widzenia dojazdów bardziej uprzywilejowany, niż północny.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sie 2012, 22:28

aaa pisze:Po skierowaniu 117 na południowy obwód, ten obwód będzie z punktu widzenia dojazdów bardziej uprzywilejowany, niż północny.
Po pierwsze 111 (+509) jest znacznie atrakcyjniejsze od 151, a po drugie uatrakcyjnienie południowego obwodu jest w tym zamyśle bezkosztowe, bo na Bora 117 się marnuje.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 sie 2012, 22:47

Przypomniała mi się koncepcja Szamota sprzed paru lat, w myśl której autobusy miałyby jeździć tylko Bora i Fieldorfa, a po obwodzie poginałby busik co chwila (np. co 2 minuty).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sie 2012, 22:52

Bo z technokratycznego (mojego ulubionego btw) punktu widzenia to powinno tak być. Urbaniści się niestety zupełnie tym osiedlem nie popisali, ech...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sie 2012, 7:09

aaa pisze:Wtedy północny obwód będzie czuł się poszkodowany. Aktualnie zarówno 151, jak i 111 nie dojeżdżają ściśle do ZP Centrum, tylko jadą Traktem Królewskim. Po skierowaniu 117 na południowy obwód, ten obwód będzie z punktu widzenia dojazdów bardziej uprzywilejowany, niż północny.
Nie oddałbym ani 111, ani 509 za 117.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1587
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 17 sie 2012, 12:03

aaa pisze:
man1956 pisze: To może tak: 147 od Wału przez Trasę S, Bora, Jugosłowiańską, Meissnera i dalej po obecnej trasie.
W ten sposób zarówno Iskra jak i Jantar mają po dwie linie do kładki. Przy obecnych rozkładach 147 i 151 koordynacja w szczycie daje częstotliwość 10 min., w DS - 15 min.
Wtedy 147 nie zatrzyma się na świętym przystanku Most Siekierkowski (przynajmniej w stronę Dw. Wschodniego).
W stronę Dw. Wschodniego zatrzyma się na przystanku Gocław 07, czyli przy samej pętli, gdzie linii jest do wyboru, do koloru. Jeśli ktoś będzie chciał skorzystać ze 148 lub 401, podejdzie do przystanku Gocław 09. To nie więcej niż 200 m.

W stronę Wiśniowej Góry nic się nie zmieni.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sie 2012, 12:07

man1956 pisze:Jeśli ktoś będzie chciał skorzystać ze 148 lub 401, podejdzie do przystanku Gocław 09. To nie więcej niż 200 m.
Właśnie ten element nie pozwala w pełni wykorzystać potencjału 401 na Gocławiu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1587
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 17 sie 2012, 12:19

Masz absolutną rację. Tyle że to, moim zdaniem, nie wyklucza skierowania 147 w taki sposób, jak to zaproponowałem, czyli przez Jugosłowiańską i Meissnera.
Podobna sytuacja jest zresztą na 148, gdzie mieszkańcy rejonu skrzyżowania Bora/Jugosłowiańskiej/Umińskiego muszą chodzić do przystanku Gocław 09.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 17 sie 2012, 16:30

Pomysł ze 147 przez TS-Bora-Jugosłowiańską-Meissnera wydaje mi się sensowny. Rzeczywiście razem ze 151 mogłoby to zastąpić obecne 123. Tylko nie wiem, czy takiej korekty trasy nie oprotestowałby Zerzeń... :-k

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 17 sie 2012, 16:36

Bastian pisze:Przypomniała mi się koncepcja Szamota sprzed paru lat, w myśl której autobusy miałyby jeździć tylko Bora i Fieldorfa, a po obwodzie poginałby busik co chwila (np. co 2 minuty).
2xxL i 2xxP? W sumie, to by miało nawet sens, zamiast kombinować, jak za pomocą linii magistralnych obsłużyć ciągi poboczne, można byłoby się skupić na obsłudze ciągów głównych, częstotliwość na ciągach głównych by się nie zmniejszała na korzyść ciągów pobocznych, no i nie trzeba byłoby dochodzić do ciągów pobocznych, żeby wsiąść w odpowiednią linię…

ODPOWIEDZ