WARSZAWA
LOTNISKO Inwestycyjne zamieszanie na Okęciu
Najdziwniejsza stacja w Europie
Przed końcem roku pod terminalem powstanie stacja kolejowa. Budowa prowadzących do niej torów ruszy dopiero w przyszłym roku
Zaskakujący harmonogram budowy połączenia kolejowego Służewca z lotniskiem Okęcie przedstawił wczoraj podczas warszawskiej debaty transportowej Krzysztof Celiński, prezes Polskich Linii Kolejowych. Dopiero w październiku specjaliści z PLK będą dysponowali projektem łącznika, a do grudnia chcą zakończyć wykupy gruntów.
- Prace zaczniemy w przyszłym roku - zapowiada Celiński. - Inwestycja obejmie remont 12 km torów, budowę 2 km w tunelu i dwóch dodatkowych przystanków. Szacunkowy koszt to 329,4 mln zł. Pasażerowie zaczną korzystać z kolejowego połączenia z Okęciem w grudniu 2008 roku.
Kolejarze zaczną prace od modernizacji torów linii radomskiej między stacjami: Zachodnia i Służewiec. Następnie ruszy budowa kolejowego łącznika z terminalem. Jego główny element to tunel zaplanowany pod wytyczoną na razie jedynie na planach Trasą N-S - między Ursynowem i Włochami.
Tymczasem podziemna stacja kolejowa powstaje obok budowanego terminalu od kilku miesięcy. Według Bogdana Chudziaka z Portów Lotniczych będzie gotowa w stanie surowym przed końcem roku. A to znaczy, że przez dwa lata stacja będzie czekała, aż kolejarze doprowadzą do niej tory.
Czy obaj inwestorzy - Porty Lotnicze i PLK - nie mogli skoordynować prac? Kto zdecydował o takiej organizacji robót? W czasie wczorajszej debaty podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu Eugeniusz Wróbel jako jedną z przyczyn zapaści komunikacyjnej Warszawy wskazał zbyt dużą liczbę decydentów mających wpływ na inwestycje w stolicy.
W lutym 2004 roku ówczesny minister infrastruktury Marek Pol i prezydent Warszawy Lech Kaczyński podpisali porozumienie, że w latach 2006 - 2007 powstaną nowe dojazdy do lotniska wrazz łącznikiem kolejowym. Władze nie dotrzymają żadnej z tych obietnic. Według Eugeniusza Wróbla już cztery lata temu było wiadomo, że zapisy porozumienia są mało realne.
KONRAD MAJSZYK
Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Koleją na warszawskie lotnisko
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
To trzeba było linię na powierzchni robić, dać jeden skręt przed stacją Okęcie, drugi tor między działkami i tunel dopiero pod Żwirki i Wigury a potem nie się martwią że trzeba wiadukt wybudować na drodze dojazdowej do lotniska...wyszło na to, że droga ważniejsza niż tory, a nie o to przecież chodzi
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Jedyny plus z tego to to, że ktoś pomyslał, że kiedyś powstanie Trasa N-S.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
To już są marzenia... Chciaż nie jest to niewykonalne. Z linii Warszawa - Radom jest bocznica, można ją lekko przebudować, zelektryfikować i wybudować peron. W Krakowie to zdaje egzamin, tylko, że tam jeździ szynobus...R-11 Kleszczowa pisze:Najlepszym rozwiązaniem na poprawę komunikacji lotniska z Centrum jest uruchominie wreszcie linii SKM (oczywiście po wybudowaniu infrastruktury).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
To nie są marzenia. To są relane plany. Stacja Warszawa - Port Lotniczy jest już prawie wybudowana.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
- Zbanowany
- Posty: 4807
- Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
- Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił
I to jest jedyne sensowne rozwiązanie taka SKMka,bo autobus bez względu na to czy to będzie Exx,czy inny i czy niskopodłogowy,czy krótki,czy długi to i tak utknie w korkach.R-11 Kleszczowa pisze:Najlepszym rozwiązaniem na poprawę komunikacji lotniska z Centrum jest uruchominie wreszcie linii SKM (oczywiście po wybudowaniu infrastruktury).
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
Jedynym sensownym wyjściem byłoby uruchomienie połączenia kolejowego z dw. Centralnym (średnicówką). Można zrobić to właściwie od zaraz skierowując tam szynobusy KM. W krótkiej perspektywie można dokonać lekkiej kosmetyki peronu i dojścia na samo Lotnisko. PLK mają już opracowany projekt i modernizację odcinka kolejowego Warszawa Centr.-Warszawa Okęcie-Lotnisko, ale panujący nam włodarze w ciągu 4 lat w ogóle nie są zainteresowani koleją, i sprawę współprcay z PLK w ogóle przespali. W ciągu 2 lat wcale nie musiaałyby obsługiwać tej linii KM a np. IC (jako luksusowe połączenie, część składów w ogóle mogłaby wyjeżdżać z Lotniska gdzieś w Polskę) Także, obecnie nie ma potrzeby pchać kolejnej linii na terminal, doskonałym i jedynym możliwym wyjściem jest uruchomienie połączenia kolejowego. No chyba, że PiSiory znów wygrają w Warszawie, to możecie zapomnieć przez 4 lata o kolei na lotnisko.
Nie sądzę, żeby IC miała szansę bytu w relacji Lotnisko - Dw. Centralny. Na tak krótkim odcinku różnice w potencjalnym czasie przejazdu pomiędzy osobowym, a IC nie są aż takie duże. Co do rozpoczynania tam biegu przez pociągi dalekobieżne, to za dużo pasażerów by nie miały. na trasie Lotnisko - Centrum szynobus KM i tak jest rozwiązaniem znacznie szybszym niż autobus.Dęboszczak pisze:Jedynym sensownym wyjściem byłoby uruchomienie połączenia kolejowego z dw. Centralnym (średnicówką). Można zrobić to właściwie od zaraz skierowując tam szynobusy KM. (...) W ciągu 2 lat wcale nie musiałyby obsługiwać tej linii KM a np. IC (jako luksusowe połączenie, część składów w ogóle mogłaby wyjeżdżać z Lotniska gdzieś w Polskę) Także, obecnie nie ma potrzeby pchać kolejnej linii na terminal, doskonałym i jedynym możliwym wyjściem jest uruchomienie połączenia kolejowego.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Dęboszczak pisze: IC (jako luksusowe połączenie, część składów w ogóle mogłaby wyjeżdżać z Lotniska gdzieś w Polskę)
To jest bardzo dobry pomysł. Po remoncie torów z Łodzi do Warszawy linia Łódź Fabryczna - Warszawa Zachodnia (szybka zamiana loków)- Warszawa Lotnisko
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Tylko ta szybka zmiana loków... Ale taką zmianę można zrobić... Albo prosto z CMK na lotnisko, przez łącznik kolei radomskiej i w zamian Zachodniej postuj na Rakowcu lub SłużewcuR-11 Kleszczowa pisze: To jest bardzo dobry pomysł. Po remoncie torów z Łodzi do Warszawy linia Łódź Fabryczna - Warszawa Zachodnia (szybka zamiana loków)- Warszawa Lotnisko
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
A jak skręcisz z torów od Pruszkowa na tory na Piaseczno bez wjazdu na Zachodni
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Hm... To jest to o czym zapomniałem. Bocznicy nie wybudują. Rzeczywiście, trzeba przez Zachodni. Tylko jak zrobią wymianę elektrowozu na tyle sprawnie, żeby nie było znacznych opóźnień... Obserwując podobne operacje na Wschodnim jestem mocno sceptyczny co do możliwości. Ale pomysł sam w sobie jest dobry.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Nie ma co się okłamywać, jak już połączą stację na Lotnisku to prędzej można tam się spodziewać SKM. Raczej PKP IC bardziej opłacałoby się stworzyć dojazdówkę do Wschodniego. Tutaj mały przykład http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/t ... hp?p=16518
Mam dziwne przeczucie, że lepszym wzięciem cieszyłaby się częste SKM Centralny-Lotnisko aniżeli jakikolwiek międzyregionalny wydłużony do portu lotniczego.R-11 Kleszczowa pisze:To jest bardzo dobry pomysł. Po remoncie torów z Łodzi do Warszawy linia Łódź Fabryczna - Warszawa Zachodnia (szybka zamiana loków)- Warszawa Lotnisko
SKM kumulowałoby przesiadkowiczów ze wszystkich pociągów dojeżdżających na Centralny; natomiast międzymiastowy z zachodu nie zahaczający o Centralny to pomyłka...