Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 wrz 2012, 9:19

Skoro wszystko planowo, to nie ma o czym mówić :)

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 05 wrz 2012, 15:15

PLK chyba ma siódemkę na celowniku...
http://www.rynek-kolejowy.pl/35139/PLK_ ... Lublin.htm
Chociaż jedna dobra wiadomość wobec ostatnich wieści o stawkach i finansowaniu.
Najciekawszy fragment:
Rynek Kolejowy pisze:Szacunkowy koszt prac może wynosić ponad 4 mld zł, obejmując m.in. dobudowę drugiego toru na odcinku Otwock – Pilawa.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 06 wrz 2012, 20:28

W tej perspektywie finansowej (2007-2013) mają być opracowane dokumenty i projekty, w kolejnej perspektywie (2014-2020) mogłaby zostać przeprowadzona sama inwestycja.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 wrz 2012, 18:37

STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 26 wrz 2012, 18:41

Jak ktoś chce metrem i pociągiem do Modlina, to może się przesiąść albo Centrum => Centralny, albo na Gdańskim.

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 26 wrz 2012, 19:40

Jak w Madrycie :) Tam W ogóle jedna linia - 12 metrosur - cała jest poza granicami miasta. A takie rozwiązanie o jakim można poczytać też jest w Madrycie na linii 10, pociągi jeżdżą do stacji Tres Olivos i tam trzeba się przesiąść, żeby jechać dalej, do Hospital Infanta Sofia. Stacje są tam rzadziej, pociągi nie muszą jeździć tak często jak na pozostałej części linii. Jeszcze lepszym przykładem jest linia 9, tam pociągiem z centrum (no, może nie centrum bo linia przejeżdża obok centralnej części miasta :P ) można dojechać do Puerta del Arganda, dalej linia biegnie na ziemi, stacje są bardzo rzadko. Pociągi jeżdżą na tym zamiejskim odcinku chyba co 20 minut (albo 30) o ile się nie mylę. Także pomysł fajny, jestem jak najbardziej za :)
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 26 wrz 2012, 20:32

Do Żelazowej Woli? Trzeba było w czasie roku chopinowskiego o tym mówić...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 09 paź 2012, 14:11

W końcu ktoś protestuje w słusznej sprawie :)

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... _sie_.html

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 paź 2012, 14:46

Mam nadzieję, że procedurę zaczną od nowa.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 09 paź 2012, 19:37

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 12 paź 2012, 13:38

Czy ktoś świadomy mógłby mnie oświecić, dlaczemu odcinek od Kasprzaka do Zachodniej pociągi pokonują z tak "zawrotną" prędkością i czy są jakieś widoki na zmiany w tm temacie? Kwestia infrastruktury, bliskości budynków, ograniczenia wstrząsów czy czegoś innego? Wytłumaczcie laikowi...
www.dobowy.w.of.pl - Zapraszam :)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 paź 2012, 14:03

Fatalny stan torów.
Widoki na zmiany są co 2 lata, jak PLK pokazuje super plany co do modernizacji całego WWK...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 paź 2012, 11:16

Chyba będzie święto. Dziś na Gocławku kolesie z KZA coś grzebią przy semaforach. Czyżby długo oczekiwany montaż pasów świetlnych? W końcu zagości normalność?

Stało się. Pasy świetlne zamontowane. Teraz kwestia, jak szybko to podłączą i w końcu zniknie wstrętna czterdziestka z Gocławka do Wawra. Trochę normalności.
Jeszcze jakby tak "5" zaczęli na semafory dawać tam, gdzie się da, a ponoć miejsc takich nie brakuje...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 paź 2012, 14:38

Stało się. Odpalili pasy. Zawsze 60-tka lepsza od 40-tki.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 sty 2013, 23:38

Wiliam pisze:Słowo "tramwaj' już od dłuższego czasu nie brzmi dumnie... :neutral:
A kolej to brzmi dumnie? Szczególnie w takim patologicznym wydaniu jak WKD? 8-(
MALIN pisze:No właśnie teraz nasuwa się myśl - jaka linia mogłaby tak ewentualnie jeździć ( skąd - dokąd )...
Jeśli mówimy o przekierowaniu nitki ze strony Dworca Gdańskiego, to w grę wchodzi tylko jednotor (bo dwutor się chyba nie zmieści) z DWZ do reaktywowanego Głównego. Co by nie było moim zdaniem głupie. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ