Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
PLK chyba ma siódemkę na celowniku...
http://www.rynek-kolejowy.pl/35139/PLK_ ... Lublin.htm
Chociaż jedna dobra wiadomość wobec ostatnich wieści o stawkach i finansowaniu.
Najciekawszy fragment:
http://www.rynek-kolejowy.pl/35139/PLK_ ... Lublin.htm
Chociaż jedna dobra wiadomość wobec ostatnich wieści o stawkach i finansowaniu.
Najciekawszy fragment:
Rynek Kolejowy pisze:Szacunkowy koszt prac może wynosić ponad 4 mld zł, obejmując m.in. dobudowę drugiego toru na odcinku Otwock – Pilawa.
Jak w Madrycie Tam W ogóle jedna linia - 12 metrosur - cała jest poza granicami miasta. A takie rozwiązanie o jakim można poczytać też jest w Madrycie na linii 10, pociągi jeżdżą do stacji Tres Olivos i tam trzeba się przesiąść, żeby jechać dalej, do Hospital Infanta Sofia. Stacje są tam rzadziej, pociągi nie muszą jeździć tak często jak na pozostałej części linii. Jeszcze lepszym przykładem jest linia 9, tam pociągiem z centrum (no, może nie centrum bo linia przejeżdża obok centralnej części miasta ) można dojechać do Puerta del Arganda, dalej linia biegnie na ziemi, stacje są bardzo rzadko. Pociągi jeżdżą na tym zamiejskim odcinku chyba co 20 minut (albo 30) o ile się nie mylę. Także pomysł fajny, jestem jak najbardziej za
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Legionowo: O krok bliżej do dworca
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
-
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
Czy ktoś świadomy mógłby mnie oświecić, dlaczemu odcinek od Kasprzaka do Zachodniej pociągi pokonują z tak "zawrotną" prędkością i czy są jakieś widoki na zmiany w tm temacie? Kwestia infrastruktury, bliskości budynków, ograniczenia wstrząsów czy czegoś innego? Wytłumaczcie laikowi...
www.dobowy.w.of.pl - Zapraszam
Chyba będzie święto. Dziś na Gocławku kolesie z KZA coś grzebią przy semaforach. Czyżby długo oczekiwany montaż pasów świetlnych? W końcu zagości normalność?
Stało się. Pasy świetlne zamontowane. Teraz kwestia, jak szybko to podłączą i w końcu zniknie wstrętna czterdziestka z Gocławka do Wawra. Trochę normalności.
Jeszcze jakby tak "5" zaczęli na semafory dawać tam, gdzie się da, a ponoć miejsc takich nie brakuje...
Stało się. Pasy świetlne zamontowane. Teraz kwestia, jak szybko to podłączą i w końcu zniknie wstrętna czterdziestka z Gocławka do Wawra. Trochę normalności.
Jeszcze jakby tak "5" zaczęli na semafory dawać tam, gdzie się da, a ponoć miejsc takich nie brakuje...
A kolej to brzmi dumnie? Szczególnie w takim patologicznym wydaniu jak WKD?Wiliam pisze:Słowo "tramwaj' już od dłuższego czasu nie brzmi dumnie...
Jeśli mówimy o przekierowaniu nitki ze strony Dworca Gdańskiego, to w grę wchodzi tylko jednotor (bo dwutor się chyba nie zmieści) z DWZ do reaktywowanego Głównego. Co by nie było moim zdaniem głupie.MALIN pisze:No właśnie teraz nasuwa się myśl - jaka linia mogłaby tak ewentualnie jeździć ( skąd - dokąd )...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43