To chyba zaczeło schodzić bo ja widziałem cały bok zasprejowany czarnymi krechami i bardzo to było widać.przewoz pisze:Z ELFów chyba z deszczem zeszłobo widziałem tą jednostkę (a może ich było więcej?) po pewnym czasie i po prostu było trochę mniej
A na 14We to słabo na szczęście widać.
Tabor SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
![Obrazek](http://s19.postimg.org/oey9tb59f/renfe_130_001.jpg)
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
SKM ostatnio chyba częściej myje pociągi. Na większość można spojrzeć i się nie zniesmaczyć (za wyjątkiem 14WE - dziś można uwierzyć, że brud i smród (dosłownie) to ich integralne części).
Z innej beczki: czy ktoś wie, które jednostki 14WE spełniają komplet wymogów w przetargu dla KŚ? A konkretniej wymóg zmodernizowania po 2005?
Z innej beczki: czy ktoś wie, które jednostki 14WE spełniają komplet wymogów w przetargu dla KŚ? A konkretniej wymóg zmodernizowania po 2005?
Ciekawy fragment:
Trochę starszych informacji:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -tory.html
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... udnia.htmlAktualnie trwa m.in. przetarg na dzierżawę dwóch ezetów dla KŚ. Duże szanse na wygraną w tym postępowaniu mają składy 14WE należące do stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Krystyna Pękała, prezes SKM, w rozmowie z Kurierem Kolejowym, przyznaje, że spółka jest zainteresowana tym przetargiem, ale wpierw zgodę na ewentualne wydzierżawienie ezetów musi wydać jej właściciel, czyli stołeczny samorząd.
Trochę starszych informacji:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -tory.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/36373/Kole ... a_14WE.htmKoleje Śląskie kupią 14WE
Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, jedyną ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych, jednoprzestrzennych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich złożyła SKM Warszawa. Śląska spółka zaakceptowała ofertę.
Przetarg Kolei Śląskich na dostawę w formie dzierżawy, oraz wykup po zakończeniu okresu dzierżawy dwóch pociągów elektrycznych, został ogłoszony w ubiegłym miesiącu. Szacunkowa wartość zamówienia wynosiła 8,4 mln zł. Więcej na temat przetargu można przeczytać tutaj. Spośród taboru pasażerskiego w Polsce specyfikację przetargową Kolei Śląskich spełniały tylko 14WE. To pociągi nie do końca nowe - cały układ napędowy 14WE jest wspólny z EN57 - ale to pozwoliło firmie Newag szybko i dość tanio zbudować pociągi. Więcej o tym pisaliśmy w tym miejscu.
Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, jedyną ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych, jednoprzestrzennych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich złożyła SKM Warszawa. Opiewa ona na ok. 10 mln złotych brutto, na co składa się miesięczny czynsz w okresie dzierżawy w wysokości 75 tys. złotych netto za 1 pojazd oraz koszt wykupu jednego pojazdu wynoszący 3,3 mln złotych netto. Śląska spółka zaakceptowała ofertę. Umowa zostanie podpisana najprawdopodobniej w poniedziałek.
Jeszcze przed rokiem SKM bardzo narzekała na awaryjność 14WE. Był nawet plan przebudowy kilku pociągów do napędu asynchronicznego, znanego z EN57AKM, w roku 2013, jednak przewoźnik nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji co do ich losu. W sumie SKM ma osiem ezt 14WE. Już wiadomo, że dwa sprzeda Kolejom Śląskim. W Katowicach mają się pojawić najpóźniej 1 grudnia.
Czyli o dwa mniej
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Znowu ta FalenicaVLnt7 pisze:Ciekawe, jak będą wyglądać za jakiś czas. Pewnie dopiero KŚ doprowadzą je do czystości...
A do Falenicy mogą spokojnie zasuwać pojedynczo.
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co warto odnotować: W Katowicach mają się pojawić najpóźniej 1 grudnia. - tak więc jeszcze przed nowym rozkładem/obiegami. Oj, będą pojedyncze 19WE...
Do czystości może i tak, bo to że doprowadzą do bezawaryjnej jazdy to wątpię.Pewnie dopiero KŚ doprowadzą je do czystości...
EN57-3xxx co poszły do KŚ ciągle im zdychają
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Nie dramatyzujęmarcin89 pisze:Dokładnie... Niech mi ktoś przypomni kiedy ostatni raz wszystkie 8 sztuk było jednocześnie w ruchu pasażerskim?przewoz pisze:Oj, nie ma co dramatyzować. Zdejmują tylko 2 sztuki ze stanu.
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gdy odejdą 2 sztuki, na chodzie mogą zostać tylko trzy 14WE - w praktyce jeden obieg - więc na drugi trzeba będzie wrzucić coś innego, a na zapasowe Elfy liczyć ostatnio niezbyt można... Chyba, że nowy grudniowy rozkład wyrżnie jeden obieg z S3
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Więc tam poszły. A ja sie głowiłem gdzierufio198 pisze:Do czystości może i tak, bo to że doprowadzą do bezawaryjnej jazdy to wątpię.Pewnie dopiero KŚ doprowadzą je do czystości...
EN57-3xxx co poszły do KŚ ciągle im zdychają
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://s19.postimg.org/oey9tb59f/renfe_130_001.jpg)
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Wcześniejsze posty "nie gryzą". Może ktoś ma jeszcze jakieś pewniejsze źródło. Ja się nie będę już powtarzał, jeszcze się okaże, że nie zgadłem, i co...Czotyk pisze:Wiadomo które? 107 i 108?
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jak dla mnie do KŚ mogłyby być oddane np. 103 i 106 - oba najwyraźniej pechowe - jeden się psuje na jeździe próbnej zaraz po P4, a potem dużo stoi (chyba, że ktoś mu świadomie kumuluje zapas godzin, żeby mógł jeździć więcej gdy dwa 14WE odpadną), drugi tak nas przyzwyczaił do swojej nieobecności, że jego brak już nie robi wiele różnicy... Tych dwóch biało-niebieskich wszechobecnych "koni roboczych" trochę szkoda...
![:-? :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)