[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderator: JacekM

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 20 lis 2012, 16:59

MeWa pisze:Nie musi, ale widocznie organizator uznał, że wskazane jest podstawienie pustego pociągu na Wilanowskiej w newralgicznej porze.
Pora na pewno newralgiczna, ale moim zdaniem odcinkiem newralgicznym w tej newralgicznej porze jest właśnie odcinek ursynowski. Zabiera się jeden skład w szczycie z miejsca, gdzie jest on najbardziej potrzebny.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lis 2012, 10:43

Najbardziej newralgiczny to jest pewnie DwG - M R Arsenał, ale jak zabranie tego jednego składu z Ursynowa ma tam pomóc, to ja nie wiem. Zanim ten pociąg objedzie te 3/4 kółka, to szczyt się skończy i lepiej rozrzedzić nieco kursy, zachowując regularność. Bla bla bla....

[ Dodano: Czw 22 Lis, 2012 10:45 ]
MeWa pisze:http://www.rynek-kolejowy...tawce_pradu.htm

Prąd dla metra w 2013 r. w ilości ok. 82 000 MWh za ok. 25 mln złotych brutto dostarczy Dalkia.
Wychodzi 304 zł/MWh. Sporo.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 lis 2012, 19:37

KwZ pisze:Wychodzi 304 zł/MWh. Sporo.
Nie wiem, czy sporo - pamiętaj, że to inna grupa odbiorców niż klienci indywidualni.
KwZ pisze:Najbardziej newralgiczny to jest pewnie DwG - M R Arsenał, ale jak zabranie tego jednego składu z Ursynowa ma tam pomóc, to ja nie wiem. Zanim ten pociąg objedzie te 3/4 kółka, to szczyt się skończy i lepiej rozrzedzić nieco kursy, zachowując regularność. Bla bla bla....
Można to regulować pociągiem włączającym się od stacji A-18, niedawno jescze był, teraz - nie wiem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 23 lis 2012, 18:41

Pociągi między Świętokrzyską, a Centrum przetaczają się, a nie jadą. Czyżby tarcza była blisko?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lis 2012, 18:46

W związku z pracami torowymi, prowadzonymi pomiędzy stacjami A13 Centrum a A14 Świętokrzyska, wprowadzone zostało ograniczenie prędkości.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lis 2012, 23:09

MeWa pisze:Nie wiem, czy sporo - pamiętaj, że to inna grupa odbiorców niż klienci indywidualni.
Raczej miałem na myśli instytucjonalnych właśnie. Tutaj podają ceny 150 do 230 zł/MWh, czyli 1,3-2 razy mniej. Metro wymaga jakichś specjalnych specyfikacji prądu?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 lis 2012, 23:51

[ Dodano: Pią 23 Lis, 2012 ]
KwZ pisze:Raczej miałem na myśli instytucjonalnych właśnie
Taryfa B21
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 lis 2012, 2:24

MichalJ pisze:
W związku z pracami torowymi, prowadzonymi pomiędzy stacjami A13 Centrum a A14 Świętokrzyska, wprowadzone zostało ograniczenie prędkości.
A dokładnie iniekcje wysokociśnieniowe obok tunelu. Ograniczenie prędkości do 15 km/h
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lis 2012, 21:58

MW otrzymało półroczne świadectwo bezpieczeństwa dla SOP-2. Według założeń pociągi mają przyspieszyć i jeździć częściej na SOP-ie przy wyłączonych semaforach od września / października 2013 r.
http://www.rynek-kolejowy.pl/37493/_Met ... nacza_.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 lis 2012, 22:23

Półroczne? To do października już będzie nieważne. :)

[ Dodano: |28 Lis 2012|, 2012 22:25 ]
Krótszy czas wykonania obiegu nie oznacza krótszego przejazdu od pierwszej stacji do ostatniej? Co oni palą?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lis 2012, 22:38

MichalJ pisze:Półroczne? To do października już będzie nieważne. :)
Ważne do marca. "W tym czasie przeprowadzane będą testy niezbędne dla uzyskania bezterminowego dopuszczenia".
MichalJ pisze: Krótszy czas wykonania obiegu nie oznacza krótszego przejazdu od pierwszej stacji do ostatniej? Co oni palą?
"Wbrew pozorom nie przyniesie to odczuwalnego przez pasażerów skrócenia czasu jazdy w codziennych podróżach"
1) Mało kto podróżuje od pierwszej do ostatniej stacji, w statystycznych podróżach różnice będą pomijalne
2) Oszczędności czasowe nie są wielkie
3) Większe różnice występują w czasie przejazdu między międzyszczytmem a szczytem
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lis 2012, 22:45

Czy to, że minimalne następstwo w kier. Młocin jest na Świętokrzyskiej na 2:40 a ze Słodowca niecałe 60 sek. (wygaszenie czerwonego semafora) wynika właśnie ze sposobu sterowania ruchem czy są tego inne przyczyny, które może SOP-2 wyeliminuje?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lis 2012, 22:56

Paweł D. pisze:Czy to, że minimalne następstwo w kier. Młocin jest na Świętokrzyskiej na 2:40 a ze Słodowca niecałe 60 sek. (wygaszenie czerwonego semafora) wynika właśnie ze sposobu sterowania ruchem czy są tego inne przyczyny, które może SOP-2 wyeliminuje?
Częstotliwość zawsze warunkowana jest wąskimi gardłami na linii (jak np. czas, jaki pociąg potrzebuje na pokonanie najdłuższych odcinków, czas obsługi najbardziej obciążonych stacji oraz czas obrotu na przystankach końcowych). Odstępy SOP-u są mniejsze niż te, które wynikają z ustawienia semaforów. Więc pociąg ze Świętokrzyskiej będzie mógł ruszać szybciej.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 lis 2012, 8:35

MeWa pisze:
MichalJ pisze: Krótszy czas wykonania obiegu nie oznacza krótszego przejazdu od pierwszej stacji do ostatniej? Co oni palą?
"Wbrew pozorom nie przyniesie to odczuwalnego przez pasażerów skrócenia czasu jazdy w codziennych podróżach"
1) Mało kto podróżuje od pierwszej do ostatniej stacji, w statystycznych podróżach różnice będą pomijalne
2) Oszczędności czasowe nie są wielkie
3) Większe różnice występują w czasie przejazdu między międzyszczytmem a szczytem
Zgadzam się z Michałem. Przyznaj się po prostu, że zabredziłeś, bo przyspieszenie czasu przejazdu (nawet, jeśli niewielkie) musi nastąpić w wyniku takich zmian - to wynika z treści ostatniego akapitu i czystej logiki.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2012, 8:57

Chyba, że pasażerowie będą dłużej trzymani na bramkach. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ