Teraźniejszość i przyszłość polskiej kolei

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2012, 23:56

Wolfchen pisze:No właśnie niekoniecznie przy KDP by były te stacje pośrednie. W każdym razie nie przypominam sobie takich rozważań.
Czemu nie? Te stacje pośrednie to znowu nie taki wymysł. Zresztą, o których miastach mijanych po drodze mówisz? Kalisz/Ostrowiec Wlkp. miał być i tak.
Wolfchen pisze:No właśnie problem w tym, że gdyby nie było CMK, to siłą rzeczy ósemka by nie była w stanie agonalnym. 3 godziny powinny być osiągalne przez Radom, Kielce z 2-3 postojami po drodze. Oczywiście zakładając, że byłoby normalne podejście do tego tematu.
Bez ingerencji w łuki w górach na miarę E-65, nie. Który odcinek Wawa-Radom-Kraków masz w stanie agonalnym? W agonalnym stanie to jest Krk-Katowice albo Jelenia Góra - Wałbrzych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 0:08

KwZ pisze:Który odcinek Wawa-Radom-Kraków masz w stanie agonalnym?
Radom - Warka. Obecnie V=60 km/h, a sporo podkładów się rozsypuje...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 3:00

Wolfchen pisze:Większa korzyść będzie z reanimacji głównych linii kolejowych do 160 km/h, reszty do 120 km/h.
Większa korzyść będzie z reanimacji do 120 I budowy KDP, niż tylko z reanimacji do 120. Jeśli jesteś tak naiwny, żeby myśleć, że choć eurocent z funduszy przewidzianych na KDP pójdzie na kolej, to jesteś po prostu niewyobrażalnie naiwny.
ness pisze: Ciekawa teza z tym nienadawaniem sie do podbicia na 160.
Spójrz na e65 :roll:
Wolfchen pisze:Do Krakowa powinno się jeździć przez Radom, Kielce, a do Katowic - przez Koluszki... Oczywiście te dwie linie powinny być zrobione na minimum v=160. Owszem, czas przejazdu wtedy jest gorszy, niż bez przystanków, ale obsłużony obszar - kilkukrotnie większy.
A z Krakowa do Katowic pojedźmy przez Świnoujście!
Wolfchen pisze:A gdzie miejsce na "budżetowe" i obsługę miejscowości pośrednich?
Totalnie i absolutnie w dupie mam wszystkie Gorzowy, Olsztyny i Zamoście, jeśli podróż między największymi ośrodkami miejskimi jest problematyczna i niekonkurencyjna wobec transportu indywidualnego; zajmijmy się najpierw doprowadzeniem połączeń między milionowymi aglomeracjami do porządku, a potem klękajmy nad problemami regionów, naprawdę.
Wolfchen pisze:3 godziny powinny być osiągalne przez Radom, Kielce z 2-3 postojami po drodze.
Gówno, nie 3h, zwłaszcza, że między Radomiem a Kozłowem musiałbyś na dobrą sprawę wybudować nową linię, żeby poprawić obecne prędkości.
ness pisze: Kolej powinna celowac w tych ktory nie stac/nie chce im sie wydawac kasy na jazde samochodem, a nie sie z samochodem scigac bo z pkt A do pkt B przy sieci A i S i tak sie w wiekszosci przypadkow szybciej dojedzie samochodem, nawet przy sieci kdp (i lezacej kolei regionalnej).
Jess, sprowadźmy kolej do roli jałmużny dla studentów i emerytów. Co z tego, że to środek transportu oferujący potencjalnie najwyższą prędkość handlową - zniwelujmy jego przewagę i pogrążmy się w świecie pociągów z vhandl 80 km/h, bo "i tak szybciej będzie samochodem".
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2012, 12:29

Wolfchen pisze:Radom - Warka. Obecnie V=60 km/h, a sporo podkładów się rozsypuje...
I jesteś w stanie zaoszczędzić na nim 2,5 (dwie i pół) godziny? :> (-( Dwa i pół kwadransa na całym Wawa-Radom, maks.
fik pisze: między Radomiem a Kozłowem musiałbyś na dobrą sprawę wybudować nową linię, żeby poprawić obecne prędkości.
Nie, bo nie obsłuży Suchedniowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 12:30

KwZ pisze:
Nie, bo nie obsłuży Suchedniowa.
Ale za to może wreszcie Szydłowiec będzie w Szydłowcu :kekeke:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2012, 12:36

PS. Wg aktualnego RailMapa na Warka- Radom jest v = 80 km/h. 60 jest na jednym torze między Warką a Czachówkiem, ale za to potem do Piaseczna jest 100.

[ Dodano: Sro 12 Gru, 2012 12:37 ]
fik pisze:Ale za to może wreszcie Szydłowiec będzie w Szydłowcu :kekeke:
Nie, bo nie ma specustawy wywłaszczeniowej, a doprowadzenie tej linii do Szydłowca byłoby drogie -- w sensie papierkologii rzecz jasna.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 12:49

KwZ pisze:Wg aktualnego RailMapa na Warka- Radom jest v = 80 km/h.
No niestety, km 38,800 (za Czachówkiem Płd.)-104,250 (za Radomiem) 60 km/h.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 14:27

fik pisze:Większa korzyść będzie z reanimacji do 120 I budowy KDP, niż tylko z reanimacji do 120.
To oczywista oczywistość ;) Tylko skąd Polska weźmie na wkład własny w KDP i moderny?
fik pisze:A z Krakowa do Katowic pojedźmy przez Świnoujście!
Akurat Wawa - Kraków przez ósemkę jest najkrócej wg kilometrażu ZTCP.
fik pisze:zajmijmy się najpierw doprowadzeniem połączeń między milionowymi aglomeracjami do porządku, a potem klękajmy nad problemami regionów, naprawdę.
Przez ten czas mniejsze ośrodki padną pod względem kolejowym i odwrócą się do busów. A same aglomeracje bez doprowadzonego ruchu z okolicznych miejscowości nie zapełnią regularnego i częstego połączenia (KDP, po której pociągi będą jeździły co 3-4 godziny raczej będzie miała wątpliwą opłacalność).
fik pisze:Gówno, nie 3h, zwłaszcza, że między Radomiem a Kozłowem musiałbyś na dobrą sprawę wybudować nową linię, żeby poprawić obecne prędkości.
Owszem, nowy ślad. Taniej by wyszedł, niż budowa CMK - ale o tym trzeba było myśleć lata temu, teraz już raczej załatwione wszystko.
KwZ pisze:Dwa i pół kwadransa na całym Wawa-Radom, maks.
Na przejazd bez postojów po modernie dla odcinka DWZ - Radom liczę jakieś 1 - 1:10 max. :-k Bajki typu 50 czy 57 minut przemilczę.
fik pisze:Ale za to może wreszcie Szydłowiec będzie w Szydłowcu
Mieszkańcy by Cię na widłach wynieśli :kekeke:
KwZ pisze:Wg aktualnego RailMapa na Warka- Radom jest v = 80 km/h.
No to raczej nieaktualnego :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 14:32

Wolfchen pisze: Akurat Wawa - Kraków przez ósemkę jest najkrócej wg kilometrażu ZTCP.
Źle pamiętasz, jest blisko 30km dalej.
Wolfchen pisze:A same aglomeracje bez doprowadzonego ruchu z okolicznych miejscowości nie zapełnią regularnego i częstego połączenia
Co?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 14:37

fik pisze:Co?
Zakładając, że np. pociąg pojedzie co godzinę do Poznania i do Wrocławia, to na odcinku Wawa - Łódź masz takt 30 minut. Bez próby skanalizowania potoków w te połączenia na KDP (a przecież jednocześnie będą istniały tańsze, nieco wolniejsze połączenia), to będzie to świeciło pustkami.
Oczywiście wszystko zalezy od polityki biletowej i RJ (nie ma stałego popytu, jeśli TLK np. znikną w porach kursowania KDP, to pasażerowie prędzej zmienią środek transportu, niż zapłacą więcej za KDP - mówię tu o tzw. pasażerach ekonomicznych).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 14:49

Wolfchen pisze:Zakładając, że np. pociąg pojedzie co godzinę do Poznania i do Wrocławia, to na odcinku Wawa - Łódź masz takt 30 minut. Bez próby skanalizowania potoków w te połączenia na KDP (a przecież jednocześnie będą istniały tańsze, nieco wolniejsze połączenia), to będzie to świeciło pustkami.
Aha, a pociągi z Warszawy do Krakowa via CMK też świecą pustkami, bo nie zatrzymują się w Radomiu. Przestań.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2012, 14:51

Wolfchen pisze:Akurat Wawa - Kraków przez ósemkę jest najkrócej wg kilometrażu ZTCP.
Ale fik pisze o Kraków - Katowice :roll: A ja dopiszę Kraków - Łódź.
Wolfchen pisze:Na przejazd bez postojów po modernie dla odcinka DWZ - Radom liczę jakieś 1 - 1:10 max. :-k
W tej chwili masz 2:00 z postojami, czyli... mniej więcej zgadzamy się. Do dwóch i pół godziny oszczędności nadal daleko.
Wolfchen pisze: Bez próby skanalizowania potoków w te połączenia na KDP (a przecież jednocześnie będą istniały tańsze, nieco wolniejsze połączenia), to będzie to świeciło pustkami.
Każdy plan budowy KDP zakładał połączenia wybiegowe: z Białegostoku i Lublina (Moskwy?) do Wrocławia (Drezna, Pragi) i Poznania (Szczecin, Berlin, dalej?). I nie wiem, skąd masz pomysły o pociągu co 3-4h. Pociągów miało być ok. 20 na godzinę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 14:57

fik pisze:Aha, a pociągi z Warszawy do Krakowa via CMK też świecą pustkami, bo nie zatrzymują się w Radomiu.
A czy ja coś takiego napisałem? Niemniej, jadąc przez ósemkę więcej potencjalnych pasażerów by miało do nich dostęp - bo nie powiesz mi, że jadąc z Kielc do Warszawy ktoś pojedzie przez Kraków, żeby jechać po CMK (tak, Kielce mają Nidę po CMK teraz, wiem)...
KwZ pisze:Każdy plan budowy KDP zakładał połączenia wybiegowe: z Białegostoku i Lublina do Wrocławia (Drezna, Pragi) i Poznania (Szczecin, Berlin, dalej?).
Szkoda, że nie zakłada np. Kielce - Olsztyn albo Rzeszów - Szczecin (przykłady kompletnie z głowy). Chcę po prostu pokazać, że budując KDP robi się dobrze dla niektórych miast, a innym się pogarsza (i tak muszą jeździć do huba najczęściej regionalnymi)...
KwZ pisze:I nie wiem, skąd masz pomysły o pociągu co 3-4h. Pociągów miało być ok. 20 na godzinę.
Ciekawe, jakich klas i za jaką cenę. Bo to będzie decydowało o zapełnieniu.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 gru 2012, 15:06

Wolfchen pisze:A czy ja coś takiego napisałem?
Tak, napisałeś, że pociągi po KDP z Warszawy do Poznania będą puste.
Wolfchen pisze:Niemniej, jadąc przez ósemkę więcej potencjalnych pasażerów by miało do nich dostęp
Jakby pojechały przez Świnoujście to potencjalnych pasażerów byłoby jeszcze więcej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2012, 15:11

Gdzie 20 na godzinę??? Co 3 minuty pociąg z Warszawy na linię miał wyjeżdżać?

ODPOWIEDZ