(!) Budżet miasta 2013 - komunikacja miejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 gru 2012, 20:45

reserved pisze:Autobus nocny co 5 min?
No właśnie. Na co to komu?
Dantte pisze:A na cholerę komu taka linia?
To porównanie miało uświadomić, ile kasy jest marnowane w zabawę z "nocnym metrem"...
reserved pisze:Doświadczenia komunikacyjne nauczyły mnie, że należy walczyć tylko i wyłącznie o swoje.
I dlatego Wawer wygląda tak, jak wygląda. Sporo kasy idzie w błoto, a i tak szybciej się idzie pieszo.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2012, 20:52

Dantte pisze:Witamy DŚ co 20 minut? Czy może jeszcze bardziej w cudzysłowie "co 15" (w godzinach 11-14)?
Wolałbym DŚ co 20 niż np. pocięcie międzyszczytów DP na 23 i 1 do co 15 (a już tak było). Niestety tramwaje nawet w połowie pełne wówczas nie jeżdżą (z wyjątkami, ale niezbyt licznymi).

Zresztą uważam, że gdyby 1 i 24 jeździły co 10, to DŚ na 10/20 byłby całkiem dobrym "niekryzysowym" rozwiązaniem już dziś - pod warunkiem poprawy koordynacji typu 14-15 czy 3-35 (czyli tam, gdzie silnych linii nie ma żadnych).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 13 gru 2012, 20:57

Mam nadzieje, że cięcia ominą wspólny bilet. Jest to podstawa komunikacji w dużych miastach i oby to zostało. Martwi mnie chęć kasowania kursów nocnych metra. Jeśli nie da się inaczej, zrozumiem, aczkolwiek będę żałował, bo nagminnie korzystam z tychże kursów. I na brak ludzi nigdy nie narzekam.

Co do dubli takich jak 521 czy inne, to się zgadzam. Byleby nie ścinać faktycznie wartościowych linii.

[ Dodano: |13 Gru 2012|, 2012 20:57 ]
Takie 116 w sezonie w DS to i co 8 minut być powinno. A oni tu jeszcze cięcia chcą robić.
Święta prawda.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2012, 21:02

Ja tylko przypomnę słowa Bastiana (zanim wezmę sobie co należne) 8-)
Bastian pisze:O nocnym zametrze, nawet w kontekście budżetowym, pogadajcie sobie gdzie indziej =;
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 13 gru 2012, 21:04

Dantte pisze:
Wolfchen pisze:Koszt funkcjonowania nocnego metra pozwoliłby zapewnić na tej samej trasie nocną linię autobusowa kursującą minimum trzykrotnie częściej.
A na cholerę komu taka linia? Nocne metro nie przewozi dużo ludzi, a w Warszawie mamy naprawdę dobrze działającą sieć linii nocnych (czasem może jest zbyt duży tłok).
Nie zgodzę się. Statystyk nie znam, ale moim zdaniem niektóre kursy, szczególnie pierwsze-nocne, przewożą bardzo dużo osób. Włożenie tych ludzi znów w autobusy nocne to ciekawe zagadnienie...

Władze miasta na pewno muszą podejmować trudne decyzje i odwagę należy docenić. Ale moim zdaniem, to może być samobójczy ruch ze strony Pani Prezydent.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2012, 22:47

Czy samym nocnym metrem, pocięciem dubli itp. można zapełnić lukę?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2012, 22:55

Jeśli podawane w prasie liczby są prawdziwe - to oczywiście nie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 gru 2012, 22:58

Nieco więcej o cięciach i ich tle politycznym:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... cach_.html
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2012, 23:10

MichalJ pisze:Jeśli podawane w prasie liczby są prawdziwe - to oczywiście nie.
NO właśnie - co jeszcze trzeba będzie pociąć?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2012, 23:29

Wszystko.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 gru 2012, 23:36

Spodziewam się w miarę cichego cięcia o te 10% i dwa tygodnie później hucznego wzrostu o 5%.
Przecież chyba nawet zejście ajentów nie zetnie wydatków o 10%, a spółki miejskie są chyba także uwiązane jakimiś umowami wieloletnimi.
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2012, 23:36

Szczyt?

[ Dodano: Czw 13 Gru, 2012 ]
Wiliam pisze:spółki miejskie są chyba także uwiązane jakimiś umowami wieloletnimi.
Nie są niezmienialne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 gru 2012, 0:08

Nawet ścięcie pracy przewozowej o 10% nie da takich oszczędności - potrzeba by masowych zwolnień, a te też kosztują. Ja sobie w ogóle nie wyobrażam.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 gru 2012, 0:35

I jak wytłumaczyć ludziom, że nie dość, że więcej za bilet zapłacicie (w przpadku II strefy - znacznie więcej), a nie tylko się nie poprawi, a wręcz pogorszy (w przypadku II strefy - znacznie pogorszy)?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 14 gru 2012, 0:37

Możnaby się zastanowić, czy ZTM potrzebuje aż tylu pracowników za biurkiem, czterech rzeczników prasowych, itd... No i jeszcze jedno: czy elektroniczne tablice w autobusach są naprawdę konieczne? Dużo bardziej zawodne od starych tablic, a jednak dużo droższe.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ