Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 gru 2012, 17:45

JacekM pisze:Tak z ciekawości, w tych pracach rozważano stworzenie stacji tankowania również poza zajezdniami? Np. na dużych pętlach.
Nie przypominam sobie. Przynajmniej od czasów II Wojny Światowej, kiedy z powodu braku paliw naftowych przerabiano autobusy miejskie na zasilanie gazem świetlnym (gromadzonym w ogromnych zbiornikach na dachu lub przyczepach). Ale ten gaz nie był sprężany, więc tankowanie musiało odbywać się po każdym kursie. Takie rozwiązanie (w kontekście zasięgu autobusu nie ma to uzasadnienia) podniosłoby koszty całej inwestycji (i mogłoby się okazać, że cała inwestycja się nie zamortyzuje).
15/12/2005-12/7/2019

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 16 gru 2012, 19:26

Dzięki za odpowiedź. Po prostu na paru większych pętlach w Sztokholmie widziałem takie ministanowiska do tankowania i zastanawiałem się nad sensem.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 gru 2012, 21:04

JacekM pisze: Po prostu na paru większych pętlach w Sztokholmie widziałem takie ministanowiska do tankowania i zastanawiałem się nad sensem.
Rozwiązanie niegłupie, ale w momencie, kiedy rzeczywiście podchodzi się do tego na poważnie i z myślą o rozwoju (gdzieś zetknąłem się z założeniem, że Szwecja w 2025 w ogóle będzie mogła zrezygnować z importu paliw płynnych). Mając samochód na gaz ziemny można zabudować prywatną stację tankowania we własnym garażu.
O ile dobrze pamiętam to Szwedzi często stosują zróżnicowane rozwiązania dla CNG w tym np. rozbudowane wielodyspenserowe stacje powolnego tankowania, na których wypełnienie zbiorników zajmuje całą noc. W stacjach szybkiego tankowania zajmuje to kilkanaście minut (tak było w przypadku stacji na terenie Gazowni i tankowania Jelcza Vecto oraz gazowej Agory). Zjazdy awaryjne do tej stacji w trakcie testów były wówczas spowodowane niemożnością zatankowania autobusów w trakcie OC (stacja nie funkcjonowała w godzinach nocnych)
15/12/2005-12/7/2019

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 17 gru 2012, 6:14

Lepsze byłyby Solbusy LNG. Szybsze tankowanie i dużo tańsza stacja.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 17 gru 2012, 7:37

Michalk001 pisze:Lepsze byłyby Solbusy LNG. Szybsze tankowanie i dużo tańsza stacja.
Może tak: MZA spóźniło się z tematem jakieś 8-10 lat. Liniowo w Przemyślu gazowce jeżdżą od II połowy lat 90. (pierwotnie były to przerobione Jelcze M11 co skończyło się pękaniem bloków silnika i awariami akumulatorów). Przypuszczam, że stało się to, co przewidywałem wraz z hurra optymistycznym przyjęciem na stan czterech hybryd czyli zorientowali się, że przepłacili, a zysk okazał się żaden. Jeżeli chcą rozmawiać o gazie ziemnym to w tej chwili też obstawiałbym gaz skroplony.
15/12/2005-12/7/2019

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 gru 2012, 17:25

MZA ogłosiło przetarg na 36 nówek (20 Midi + 16 Mega)
http://www.mza.waw.pl//ps.php?i=242&c=29&l=1

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 gru 2012, 17:51

Na moje oko można być pewnym tylko jednego - Autosan nie ma szans :D
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 27 gru 2012, 17:53

Oszczędności oszczędnościami, ale elektrobajery muszą być...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 gru 2012, 18:01

I to mnie delikatnie mówiąc denerwuje - skrajna niekonsekwencja, a do tego zerowy pożytek (a wręcz szkodliwość, nie ma dnia, żebym nie trafił na wysypany elektroSIP). 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 27 gru 2012, 18:23

Jej. Myślałem że przynajmniej 100 sztuk nówek zamówią w tym przetargu, a tu marne 36.
Widocznie albo ten przyszły rok będzie biedny, albo zwyczajnie nadchodzą chude lata dla MZA.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 gru 2012, 19:32

Nie ma to jak przemyślane zakupy dużych partii pojazdów w celu ograniczenia kosztów ;/
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 gru 2012, 20:13

36 pojazdów? To jakieś... 3% taboru, jak przetarg na 12 tramwajów albo 2 pociągi metra... ostatnio jak takie "duże" przetargi tramwaje czy metro organizowało (odpowiednio 15 i 5 składów), to było za czasów sprzed umów wieloletnich... a nie umowy kredytowej na 330 autobusów, o której pisze "Gazeta".

[ Dodano: |27 Gru 2012|, 2012 21:43 ]
EDIT: Jest jeszcze gorzej - można składać oferty częściowe. Czyli może być (i pewnie będzie) dwóch różnych producentów i nawet śrubki wspólne nie będą. Gratuluję logistyki takiej "floty" ...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 gru 2012, 21:46

A niech się Chińczycy zgłoszą z jakimś swoim pojazdem! :D
Obrazek

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 27 gru 2012, 22:39

Wolfchen pisze:(a wręcz szkodliwość, nie ma dnia, żebym nie trafił na wysypany elektroSIP)
Nie mówiąc o tym, że pod sufitem znacznie lepiej od ekranów LCD sprawdzają się stare, czerwone wyświetlacze diodowe - są czytelniejsze i znacznie rzadziej się psują (ostatnio obserwuję kolejną serię awarii monitorów w wozach Mobilisu).

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 gru 2012, 23:19

bepe pisze:
Wolfchen pisze:(a wręcz szkodliwość, nie ma dnia, żebym nie trafił na wysypany elektroSIP)
Nie mówiąc o tym, że pod sufitem znacznie lepiej od ekranów LCD sprawdzają się stare, czerwone wyświetlacze diodowe - są czytelniejsze i znacznie rzadziej się psują (ostatnio obserwuję kolejną serię awarii monitorów w wozach Mobilisu).
No i te stare wyświetlacze nie obrażają tak pasażerów w kwestii prędkości czytania. Na tych nowych to zawsze wszystko się tak strasznie wolno przewija.

ODPOWIEDZ