Na plus bardzo dobre wykonanie, przestronne wnętrze, jednoprzestrzenność
Nowe wagony dla metra
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Będą z boku.Czotyk pisze:no i gdzie te monitory?
Na plus należy zaliczyć też, z kwestii praktycznych dla pasażera, wyrzucenie wszystkich bebechów na zewnątrz pudła - w środku praktycznie nic takiego nie ma; więcej miejsca dla wózków, niepełnosprawnych; ogólne udogodnienia dla niepełnosprawnych; szersze drzwi.
Siedzenia, zważywszy na to, że podróże metrem są krótkie (chyba krótsze niż statystyczne w naziemnej komunikacji), ogólnie mogą być
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- R-9 Chełmska
- Posty: 6064
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A czy wagon jest już trochę bardziej przyjazny dla pasażerów o wzroście powyżej 1,70 m? Bo w to, żeby pasażerowie pod dwa metry nie musieli się schylać, raczej nie wierzę.
Po obejrzeniu zdjęć: na plus usunięcie monitorów ze środka (to był naprawdę kretyński pomysł), jednoprzestrzenność i podparcia pod zadek pasażerów stojących zamiast rozkładanych siedzeń w miejscu na wózki. Wykonanie (patrząc na zdjęcia) wygląda wciąż na tak samo niedrogie jak w Berlinie.
Po obejrzeniu zdjęć: na plus usunięcie monitorów ze środka (to był naprawdę kretyński pomysł), jednoprzestrzenność i podparcia pod zadek pasażerów stojących zamiast rozkładanych siedzeń w miejscu na wózki. Wykonanie (patrząc na zdjęcia) wygląda wciąż na tak samo niedrogie jak w Berlinie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mam 185 cm i w nic głową nie walnąłem ale rzeczywiście dwumetrowi będą musieli się schylać przy wsiadaniu.Glonojad pisze:A czy wagon jest już trochę bardziej przyjazny dla pasażerów o wzroście powyżej 1,70 m? Bo w to, żeby pasażerowie pod dwa metry nie musieli się schylać, raczej nie wierzę.

^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
- R-9 Chełmska
- Posty: 6064
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
O właśnie, a mi się nie podoba fakt, że miejsce na wózki jest w środku składu. W obecnych wagonach jest ono na początku i na końcu składu, a teraz - na środku. Matka z dzieckiem będzie stała pośrodku i biegała po peronie, w zależności od tego, czy przyjedzie stary, czy nowy? Aczkolwiek to takie luźne spostrzeżenie, bo nie widziałem, jak rozwiązano okolice początku i końca składu, czy tam też wygospodarowano takie miejsce...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
To błąd. Bo z przodu i z tyłu jest przewidziane miejsce...R-9 Chełmska pisze: Aczkolwiek to takie luźne spostrzeżenie, bo nie widziałem, jak rozwiązano okolice początku i końca składu, czy tam też wygospodarowano takie miejsce...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Informowano, że lokalizacja wyświetlaczy nie jest jeszcze ustalona. Jedna koncepcja jest taka, żeby umieścić je tak jak w autobusach - na oknach. Druga jest taka, żeby powiesić je tam, gdzie teraz w Alstomach wiszą monitory reklamowe, ale prostopadle do ściany i skierowane w stronę siedzeń. Takich monitorków miałoby być 8 w każdym wagonie, czyli bardzo dużo, co jednak nie zmienia tego, że mam nadzieję, że ten pomysł nie przejdzie.MeWa pisze:
Będą z boku.
Siedzenia mają być ponoć zmienione - podobno ponad 80% (pi razy drzwi) pasażerów oceniło je negatywnie - są bardzo twarde i niewygodne.
Gaśnice na pewno będą przeniesione - wczoraj pojawiała się koncepcja, aby umieścić je na ścianie wewnątrz przejścia między wagonami, gdzie najmniej by przeszkadzały.
Bardzo słaba widoczność w kabinie. Najlepiej opisuje to dialog z maszynistą zacytowany na SSC przez kamilosta (z różnych powodów czuję się uprawniony do skopiowania tego opisu
Poza tym, jak wynikało z opowieści pracowników MW, między starymi pociągami a Inspiro jest technologiczna przepaść. Miejmy nadzieję, że Siemensy będą się dobrze sprawowały.-Czy widoczność jest dobra?
-Nie jest.
-Ale podobno normy są spełnione?
-Tak się tłumaczą.
Poza tym ogromne podziękowania dla pracowników MW, którzy byli niezwykle pozytywnie nastawieni do zwiedzających i obszernie i cierpliwie odpowiadali na nawet skomplikowane pytania.
[ Dodano: |13 Sty 2013|, 2013 15:51 ]
Gdzie?!MeWa pisze: z przodu i styłu
Albo patent z metra w Pekinie (może to nie jest jedyne miejsce z tym rozwiązaniem, ale przynajmniej tam wiem, że to zastosowano) - niezależnie od monitorów zainstalowanych w wagonach, duże (na długość okien) reklamy wyświetlane są tam na ścianach tunelu w czasie jazdy, z zainstalowanych na wagonach rzutników... Wbrew pozorom widać je wyraźnie.bepe pisze:Informowano, że lokalizacja wyświetlaczy nie jest jeszcze ustalona. Jedna koncepcja jest taka, żeby umieścić je tak jak w autobusach - na oknach. Druga jest taka, żeby powiesić je tam, gdzie teraz w Alstomach wiszą monitory reklamowe, ale prostopadle do ściany i skierowane w stronę siedzeń. Takich monitorków miałoby być 8 w każdym wagonie, czyli bardzo dużo, co jednak nie zmienia tego, że mam nadzieję, że ten pomysł nie przejdzie.MeWa pisze:
Będą z boku.
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
W każdym razie będą z boku, a nie po środku, jak wcześniej planowanobepe pisze:Informowano, że lokalizacja wyświetlaczy nie jest jeszcze ustalona. Jedna koncepcja jest taka, żeby umieścić je tak jak w autobusach - na oknach. Druga jest taka, żeby powiesić je tam, gdzie teraz w Alstomach wiszą monitory reklamowe, ale prostopadle do ściany i skierowane w stronę siedzeń. Takich monitorków miałoby być 8 w każdym wagonie, czyli bardzo dużo, co jednak nie zmienia tego, że mam nadzieję, że ten pomysł nie przejdzie.MeWa pisze:
Będą z boku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 24727
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ponieważ bo? Nie znajduje to odzwierciedlenia w światowych przykładach zamawianego współcześnie taboru.MichalJ pisze:A poręcze dla inwalidów powinny być (jeśli w ogóle) pomalowane na żółto na odcinkach w zasięgu ręki, a nie w całości, byłyby wtedy i ładniejsze, i bardziej użyteczne
Poza tym rozwiązania były konsultowane ze Stowarzyszeniem Integracja - rozumiem, że lepiej wiesz, co jest lepsze dla zainteresowanych od samych zainteresowanych?
Poza tym to dopiero byłaby dyskoteka...
Jest zgodne z wymogami ZTM-uMichalJ pisze:Wnętrze na fotkach wygląda okropnie siermiężnie i topornie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]