(!) Tramwajem na Tarchomin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2013, 15:14

pewu pisze:Pytanie do znawców, czy zwolnienie tramwaju przed łączeniami przęseł mostu jest konieczne?
ZTCP, dylatacje przez jakiś czas muszą się "ułożyć", potem można ograniczenie znieść przynajmniej częściowo.
pewu pisze:Większość ludzi (95%) wybiera 101 który ma więcej przystanków i jeździ 2 razy rzadziej, mimo że na wprost wyjścia z metra jest informacja o kursowaniu tramwaju z rozpisanymi przesiadkami.
A po co komu przesiadki (w dodatku niewygodne - bo po schodach)?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 21 sty 2013, 15:16

pewu pisze:Oj trudno będzie chyba zmienić nawyki komunikacyjne Tarchodworzan. Większość ludzi (95%) wybiera 101 który ma więcej przystanków i jeździ 2 razy rzadziej, mimo że na wprost wyjścia z metra jest informacja o kursowaniu tramwaju z rozpisanymi przesiadkami. Pytanie do znawców, czy zwolnienie tramwaju przed łączeniami przęseł mostu jest konieczne?
101 dowozi bez przesiadek a tramwaj zmusza do przesiadki - albo biegania po schodach albo po krzakach. Zwolnienie na dylatacjach jest wymagane przez ich producenta.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 15:18

Ze 101 część się też przesiada. Fakt, bez schodów. Trzeba 101 zlikwidować. :)

Przy jednej z dylatacji są zaraz łuki i przystanek, stówą się i tak nie poleci.

Ciekawe, że zwalnianie do 10 na rozjazdach nikogo nie bulwersuje.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2227
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 21 sty 2013, 15:27

MichalJ pisze:Trzeba 101 zlikwidować. :)
Spokojnie ZTM się tym zajmie. :devil:

Szap
Posty: 22
Rejestracja: 08 lip 2006, 2:41

Post autor: Szap » 21 sty 2013, 15:29

Chyba faktycznie 101 by trzeba zlikwidować, bo nic nie przekona do tej "dogodnej przesiadki".
Tram z młocin odjazd 5min przed 101. Na starych świdrach w oczekiwaniu na spóźnioną "dogodną" przesiadkę, podjazd 101.

Także jest sens, jest sens.


Powinni też coś zrobić z 211, to niedopuszczalne by ludzie na Myśliborskiej w 101 tudzież E-4 :dance:

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 21 sty 2013, 15:45

Po co komu taka częstotliwość tego tramwaju? Spokojnie może być na takt 10 minutowy, absolutnie nie wierzę, że będzie potrzeba częściej nawet za rok (bo jak mniemam za rok nie będzie jeszcze wydłużenia). Wieczorem co 15 lub 20. Litości, ja rozumiem że to tramwaj i też wolałbym żeby wszystkie pięknie grało, ale absolutnie nie ma na to szans. Chyba, że faktycznie władze zrobią na złość i pokasują linie autobusowe przez Północny, ale na to też nie ma (i słusznie) szans.

Także oddawać (jeśli ma to wpływ) stary rozkład 17tki, a nie kombinować z jakimiś skróceniami i nie uszczęśliwiać ludzi na siłę. Bo to jakaś groteska jest. Komunikacja ma być dla ludzi wygodna, a nie że otworzymy super nowy tramwaj który póki co jedzie donikąd, więc wszyscy mają nim jeździć. Uch. Przestaje wierzyć, że ktokolwiek w tym ZTMie na szczeblach decydujących ma minimum dobrych chęci dla pasażerów.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 15:47

I co, jak będzie tramwaj co 20 i 101 co 10, to kto tym tramwajem pojedzie? Częsty tramwaj ma szansę na tych powiedzmy 20 pax (co oczywiście też nie uzasadnia kursowania, no ale cóż). Rzadki tramwaj będzie miał równe zero.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 21 sty 2013, 15:52

I co, jak będzie tramwaj co 20 i 101 co 10, to kto tym tramwajem pojedzie? Częsty tramwaj ma szansę na tych powiedzmy 20 pax (co oczywiście też nie uzasadnia kursowania, no ale cóż). Rzadki tramwaj będzie miał równe zero.
Ale co to jest 20tu ludzi w takim tramwaju? Przecież to na Solinę jest! Jeśli już tak się stało, że mamy ogryzek i faktycznie szkoda, żeby przez długi czas nic tam nie jeździło, to puścić dwa,trzy składy dla ludzi z okolic, taki shuttle, którzy mogą dojść na przystanek, czy krótko dojechać i dla nich niech będzie ten tramwaj. Mimo usilnej (domyślam się) w najbliższym czasie kampanii informacyjnej na Tarchominie czy na stronach ZTM i tak nie ma szans na sukces. I jest to nie fair tak naprawdę dla części Tarchomina i Nowodworów jak i innych którzy ucierpieli (ci z Marymonckiej, choć nie śledziłem wątku, więc nie wiem czy to "wina" 2jki).
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 21 sty 2013, 16:02

Ktoś tu mówił, że to będzie szybki tramwaj? Jak zwykle skończyło się na dobrych chęciach. Na obu końcach mostu jest ograniczenie prędkości do 20 km na godz. (miejmy nadzieję, że czasowe), jest też sygnalizacja przy Myśliborskiej zaprogramowana tak, że tramwaj od strony Metra Młociny czeka na przejazd 90 s, a ruch na okolicznych ulicach i tak był rano ugotowany.
Przeszedłem się też wzdłuż Myśliborskiej i przyjrzałem dokładnie: po zachodniej stronie tej ulicy (od trasy mostu do Światowida) jest wystarczająco dużo miejsca, żeby dało się ułożyć torowisko, zamiast ciągnąć całą linię naokoło.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2013, 16:09

MichalJ pisze:I co, jak będzie tramwaj co 20 i 101 co 10, to kto tym tramwajem pojedzie?
Stare Świdry, które mają tramwaj w strefie dojścia i nie chcą stać w 101. Straty trzeba ograniczać, a nie ciąć coś obłożonego po to, żeby ogryzek dowoził powietrze i osoby chcące załatwić potrzebę fizjologiczną w krzakach. :mur:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 16:41

osa pisze:Ktoś tu mówił, że to będzie szybki tramwaj?
7 minut to jest 24 km/h, tramwaj jak tramwaj.

Cholera jasna, dlaczego mnie nikt nie poprawia?
Tam jest ponad 30 km/h. To naprawdę jest szybki tramwaj... Tyle że krótki.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 21 sty 2013, 16:55

esbek pisze:A po odjęciu miłośników KM? :grin:
Nie wiem. Pasażerowie nie mieli napisane na czole, kto jest kim :D
drapka pisze:
tarantula01 pisze:Ale dziś tramwaj jeździł. Wieczorkiem podam fotorelację. Teraz napiszę tylko, że ZTM zakorkował: Porajów (w stronę Myśliborskiej i to całą: 503 i 510 poopóźniane chyba ze 20 minut na tym odcinku, 211 i ) i Świderską
ZTM czy pan biały? Rano trochę posypało.
Zdecydowanie ZTM, bo autobusy na lewoskręcie: Świderska - Myśliborska kompletnie wyłączyły z ruchu ciąg Świderska - Myśliborska (w stronę Dorodnej) i kierowcy widząc przy Porajów korek na Świderskiej, uciekali w Porajów właśnie przepełniając tę ulicę.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2013, 17:01

Jeżeli już linia jest politycznie niezbędna, to naprawdę wolę półpusty tramwaj co 5 minut, niż całkowicie pusty co 20. A jeśli obcinać, to nie do co 20, tylko powiedzmy do szczytowej linii numer 42 co 5 minut, żeby podwoziło do tej przesiadki w sposób konkurencyjny do zapchanego 101.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2013, 17:06

MichalJ pisze:
osa pisze:Ktoś tu mówił, że to będzie szybki tramwaj?
7 minut to jest 24 km/h, tramwaj jak tramwaj.
24 km/h to jest wręcz podręcznikowa definicja szybkiego tramwaju. Nawet są i elementy infrastruktury - bezkolizyjny przebieg nad Świderską chociażby. No tak, ale tutaj są przecież te słynne dziesiątki "stromych schodów na wygwizdowie".

Ciekawe, że jak zwolennicy ucięcia 521 na argument ze schodami do kolei (na takim Powiślu czy Ochocie z równie sprawnymi podnośnikami schodowymi) się odwołują to nagle ten argument staje się nieistotny... :-$

[ Dodano: |21 Sty 2013|, 2013 17:08 ]
osa pisze: jest też sygnalizacja przy Myśliborskiej zaprogramowana tak, że tramwaj od strony Metra Młociny czeka na przejazd 90 s, a ruch na okolicznych ulicach i tak był rano ugotowany.
Z pierwszego wynika, że drugie ma z nim niewiele wspólnego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 21 sty 2013, 17:09

Gratuluję dobrego samopoczucia. Rzeczywiście można być zadowolonym z sygnalizacji świetlnej, która zatrzymuje tramwaj na 1,5 minuty przed końcowym przystankiem 7-minutowej (w teorii) trasy.

ODPOWIEDZ