Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 sty 2013, 23:13

MichalJ pisze:Istnieją przedsięwzięcia przekraczające granice miast/gmin/powiatów, nawet pojedyncze budynki, nawet budowane z dotacją UE...
Budowana Obwodnica Południowa Radomia np - jako inwestycja dość kosztowna. :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 sty 2013, 0:01

Szkoda byłoby tej alei lip w Morach. O ile przyznałbym Zielonemu Mazowszu rację, żeby nie rozpędzać się tak z budową metra po polach Chrzanowa (i tak nie powstanie, bo w końcu wyschnie kurek z pieniędzmi), to w sprawie stacji techniczno-postojowej mam inną koncepcję. Zamiast brnąć jeszcze bardziej w zawijas po Bródnie, należałoby rozważyć możliwość ulokowania bazy przy obwodnicy kolejowej na Jelonkach, którą przecina II linia metra. Natomiast zgoda co do wycofania stacji metra z Zacisza.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 sty 2013, 1:57

Ale, ale. Żeby uratować 10% tej alei, wystarczy przesunąć całe STP o jakieś 100-130 m na wschód (na miejsce tej drukarni) - przynajmniej tak wnioskuję z rysunków i mapek podlinkowanych powyżej. Pozostałe 90% jest niezagrożone.
osa pisze:należałoby rozważyć możliwość ulokowania bazy przy obwodnicy kolejowej na Jelonkach, którą przecina II linia metra.
Na miejscu os. Górczewska "Park"?* Jest to o wiele gorsze rozwiązanie.

* - oczywiście to pytanie retoryczne, ale pokazuje, jak cenny już jest tam grunt. Lepiej na miejscu krzaków przy Wawie Towarowej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 sty 2013, 2:41

Ja przypomnę, że STP to całkiem spory obiekt...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 sty 2013, 9:22

Obwodnica kolejowa, zwłaszcza, jeśli powstanie na niej jakaś komunikacja kolejowa (sensowna, a nie pseudoesbahn co 30 minut), to nie jest dobra lokalizacja na STP. Choć Mory też są takie sobie, układ torowy wychodzi tam niezbyt intuicyjny (by nie rzec wręcz, że absurdalny).

Natomiast nie widzę powodu, dla którego do STP nie mogłaby po prostu prowadzić łącznica, nawet na estakadzie żeby było taniej (w końcu pociągi będą dużo rzadziej po niej kursować) - zwłaszcza że ZTCW Inspiro będą przystosowane do pokonywania pewnych odcinków pod gołym niebem.

Nie wierzę także, by metro "nigdy na Chrzanów nie dojechało bo nie będzie pieniędzy" - skoro w latach '90 były, to tym bardziej będą po 2020 nawet jeśli unianieda. Na metro się zawsze znajdowały i znajdować będą. A jeśli kurka z Euro nie będzie - to ceny w budowlance też spadną.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 mar 2013, 14:57

Ratusz jednak zbada przebieg metra na Targówku i Białołęce - za stacją Trocka.

http://www.rynek-kolejowy.pl/41957/Metr ... loleke.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
PP
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: PP » 23 mar 2013, 21:50

Wygięcie linii na Białołękę wcale nie jest najgłupszym pomysłem. W przeciwnym wypadku Bródno może się stać jednym wielkim parkingiem Parkuj-Jedź.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 mar 2013, 23:00

Pytanie, czy ważniejsze jest obsłużenie mieszkańców, czy dojeżdżających.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 mar 2013, 1:36

Glonojad pisze:Pytanie, czy ważniejsze jest obsłużenie mieszkańców, czy dojeżdżających.
Ale z drugiej strony mieszkańcy mają już tramwaj. Jeśli natomiast spodziewamy się erupcji nowych inwestycji na Białołęce...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 mar 2013, 2:01

PP pisze:Wygięcie linii na Białołękę wcale nie jest najgłupszym pomysłem.
Zablokuje na długie lata budowę tramwaju w tamtą stronę, pogrzebie plany połączenia sieci z TMP i Tachominem. Białołęka będzie miała największą i nowoczesną zajezdnię tramwajową na 150 pociągów i żadnej korzyści z tego tytułu.
MeWa pisze: Jeśli natomiast spodziewamy się erupcji nowych inwestycji na Białołęce...
To zbudujmy im tramwaj. Tramwaj obsłuży wszystkie inwestycje z wybuchu, a nie kilka bloków przy stacji na Derbach.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 mar 2013, 2:22

MisiekK pisze:
MeWa pisze: Jeśli natomiast spodziewamy się erupcji nowych inwestycji na Białołęce...
To zbudujmy im tramwaj. Tramwaj obsłuży wszystkie inwestycje z wybuchu, a nie kilka bloków przy stacji na Derbach.
...albo zbadajmy w studium co sprawdzi się najlepiej.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 mar 2013, 7:13

MeWa pisze:
Glonojad pisze:Pytanie, czy ważniejsze jest obsłużenie mieszkańców, czy dojeżdżających.
Ale z drugiej strony mieszkańcy mają już tramwaj.
Nawet zakładając "metrowskie" strefy dojścia daleko nie wszyscy. A clou tramwaju to jednak obsługa bezpośrednia (przynajmniej przy warszawskiej polityce dotyczącej lokalizacji przystanków).

[ Dodano: Nie 24 Mar, 2013 07:18 ]
MeWa pisze:albo zbadajmy w studium co sprawdzi się najlepiej.
Jedno studium na ten temat już było... Nie ma wielkich szans, by dwa razy mniej pasażerów na dwa razy dłuższej trasie wygenerowało lepszy efekt ekonomiczny, a parking P+R będzie tu raczej dodatkowym obciążeniem niż korzyścią ze względu na duże koszty przy bardzo umiarkowanej liczbie dodatkowych pasażerów.

Osobiście spodziewałbym się ewentualnie zmiany trasowania na samym Bródnie najprędzej, bo obecny układ stacji nie poprawia dostępności w stosunku do (docelowego) układu tramwajowego ani na jotę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 mar 2013, 9:55

W którym wariancie linia jest przedłużalna?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 mar 2013, 10:41

W istniejącym na pewno - studium z 2000 r. dopuszczało taką możliwość.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 mar 2013, 13:31

Glonojad pisze:Nawet zakładając "metrowskie" strefy dojścia daleko nie wszyscy. A clou tramwaju to jednak obsługa bezpośrednia (przynajmniej przy warszawskiej polityce dotyczącej lokalizacji przystanków).
No tak, ale jeźli akurat uznaliby wariant wcześniej proponowany przez Białołękę, to odpada jedynie stacja Bródno przy Rembielińskiej - a tam już jest tramwaj.

BTW Nowego tramwaju na Targówku nie chcą przecież.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ