Budowana Obwodnica Południowa Radomia np - jako inwestycja dość kosztowna.MichalJ pisze:Istnieją przedsięwzięcia przekraczające granice miast/gmin/powiatów, nawet pojedyncze budynki, nawet budowane z dotacją UE...
Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Szkoda byłoby tej alei lip w Morach. O ile przyznałbym Zielonemu Mazowszu rację, żeby nie rozpędzać się tak z budową metra po polach Chrzanowa (i tak nie powstanie, bo w końcu wyschnie kurek z pieniędzmi), to w sprawie stacji techniczno-postojowej mam inną koncepcję. Zamiast brnąć jeszcze bardziej w zawijas po Bródnie, należałoby rozważyć możliwość ulokowania bazy przy obwodnicy kolejowej na Jelonkach, którą przecina II linia metra. Natomiast zgoda co do wycofania stacji metra z Zacisza.
Ale, ale. Żeby uratować 10% tej alei, wystarczy przesunąć całe STP o jakieś 100-130 m na wschód (na miejsce tej drukarni) - przynajmniej tak wnioskuję z rysunków i mapek podlinkowanych powyżej. Pozostałe 90% jest niezagrożone.
* - oczywiście to pytanie retoryczne, ale pokazuje, jak cenny już jest tam grunt. Lepiej na miejscu krzaków przy Wawie Towarowej.
Na miejscu os. Górczewska "Park"?* Jest to o wiele gorsze rozwiązanie.osa pisze:należałoby rozważyć możliwość ulokowania bazy przy obwodnicy kolejowej na Jelonkach, którą przecina II linia metra.
* - oczywiście to pytanie retoryczne, ale pokazuje, jak cenny już jest tam grunt. Lepiej na miejscu krzaków przy Wawie Towarowej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Obwodnica kolejowa, zwłaszcza, jeśli powstanie na niej jakaś komunikacja kolejowa (sensowna, a nie pseudoesbahn co 30 minut), to nie jest dobra lokalizacja na STP. Choć Mory też są takie sobie, układ torowy wychodzi tam niezbyt intuicyjny (by nie rzec wręcz, że absurdalny).
Natomiast nie widzę powodu, dla którego do STP nie mogłaby po prostu prowadzić łącznica, nawet na estakadzie żeby było taniej (w końcu pociągi będą dużo rzadziej po niej kursować) - zwłaszcza że ZTCW Inspiro będą przystosowane do pokonywania pewnych odcinków pod gołym niebem.
Nie wierzę także, by metro "nigdy na Chrzanów nie dojechało bo nie będzie pieniędzy" - skoro w latach '90 były, to tym bardziej będą po 2020 nawet jeśli unianieda. Na metro się zawsze znajdowały i znajdować będą. A jeśli kurka z Euro nie będzie - to ceny w budowlance też spadną.
Natomiast nie widzę powodu, dla którego do STP nie mogłaby po prostu prowadzić łącznica, nawet na estakadzie żeby było taniej (w końcu pociągi będą dużo rzadziej po niej kursować) - zwłaszcza że ZTCW Inspiro będą przystosowane do pokonywania pewnych odcinków pod gołym niebem.
Nie wierzę także, by metro "nigdy na Chrzanów nie dojechało bo nie będzie pieniędzy" - skoro w latach '90 były, to tym bardziej będą po 2020 nawet jeśli unianieda. Na metro się zawsze znajdowały i znajdować będą. A jeśli kurka z Euro nie będzie - to ceny w budowlance też spadną.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ratusz jednak zbada przebieg metra na Targówku i Białołęce - za stacją Trocka.
http://www.rynek-kolejowy.pl/41957/Metr ... loleke.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/41957/Metr ... loleke.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pytanie, czy ważniejsze jest obsłużenie mieszkańców, czy dojeżdżających.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ale z drugiej strony mieszkańcy mają już tramwaj. Jeśli natomiast spodziewamy się erupcji nowych inwestycji na Białołęce...Glonojad pisze:Pytanie, czy ważniejsze jest obsłużenie mieszkańców, czy dojeżdżających.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Zablokuje na długie lata budowę tramwaju w tamtą stronę, pogrzebie plany połączenia sieci z TMP i Tachominem. Białołęka będzie miała największą i nowoczesną zajezdnię tramwajową na 150 pociągów i żadnej korzyści z tego tytułu.PP pisze:Wygięcie linii na Białołękę wcale nie jest najgłupszym pomysłem.
To zbudujmy im tramwaj. Tramwaj obsłuży wszystkie inwestycje z wybuchu, a nie kilka bloków przy stacji na Derbach.MeWa pisze: Jeśli natomiast spodziewamy się erupcji nowych inwestycji na Białołęce...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
...albo zbadajmy w studium co sprawdzi się najlepiej.MisiekK pisze:To zbudujmy im tramwaj. Tramwaj obsłuży wszystkie inwestycje z wybuchu, a nie kilka bloków przy stacji na Derbach.MeWa pisze: Jeśli natomiast spodziewamy się erupcji nowych inwestycji na Białołęce...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nawet zakładając "metrowskie" strefy dojścia daleko nie wszyscy. A clou tramwaju to jednak obsługa bezpośrednia (przynajmniej przy warszawskiej polityce dotyczącej lokalizacji przystanków).MeWa pisze:Ale z drugiej strony mieszkańcy mają już tramwaj.Glonojad pisze:Pytanie, czy ważniejsze jest obsłużenie mieszkańców, czy dojeżdżających.
[ Dodano: Nie 24 Mar, 2013 07:18 ]
Jedno studium na ten temat już było... Nie ma wielkich szans, by dwa razy mniej pasażerów na dwa razy dłuższej trasie wygenerowało lepszy efekt ekonomiczny, a parking P+R będzie tu raczej dodatkowym obciążeniem niż korzyścią ze względu na duże koszty przy bardzo umiarkowanej liczbie dodatkowych pasażerów.MeWa pisze:albo zbadajmy w studium co sprawdzi się najlepiej.
Osobiście spodziewałbym się ewentualnie zmiany trasowania na samym Bródnie najprędzej, bo obecny układ stacji nie poprawia dostępności w stosunku do (docelowego) układu tramwajowego ani na jotę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W istniejącym na pewno - studium z 2000 r. dopuszczało taką możliwość.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
No tak, ale jeźli akurat uznaliby wariant wcześniej proponowany przez Białołękę, to odpada jedynie stacja Bródno przy Rembielińskiej - a tam już jest tramwaj.Glonojad pisze:Nawet zakładając "metrowskie" strefy dojścia daleko nie wszyscy. A clou tramwaju to jednak obsługa bezpośrednia (przynajmniej przy warszawskiej polityce dotyczącej lokalizacji przystanków).
BTW Nowego tramwaju na Targówku nie chcą przecież.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]