Wolfchen pisze:Szczęście, że nikt nie wypadł. Taki skład powinien być zatrzymany zaraz za wyjazdem z pierwszej stacji, na której nastąpiła awaria i zawrócony na nią.
Awarie mają to do siebie, ze są niezaplanowane i że nie przebiegają zgodnie z planem. Awarie i wypadki zdarzały się, zdarzają się i będą zdarzać się. Nawet w najbezpieczniejszym miejscu.
Zresztą z uwagi na ograniczenia infrastruktury metra procedury bezpieczeństwa przewidują dojazd do najbliższej stacji, gdize sa o wiele większe możliwości podjęcia działań niż w tunelu.
Wolfchen pisze: Szczególnie w metrze, gdzie wypadnięcie z wagonu niesie za sobą znacznie poważniejsze konsekwencje, niż wypadnięcie z jadącego pociągu normalnej kolei
I tu, i tu konsekwencje są poważne. Ale jak na razie jedyne przypadki śmierci bądź kalectwa w związku z wypadnięciem bądź wypchnięciem zdarzały się na normalnej kolei.
Wolfchen pisze:MeWa pisze:Docelowo w pociągach rosyjskich ma zostać zmodyfikowany system powiadamiania maszynisty i wprowadzona możliwość dwustronnej komunikacji.
Wolałbym, żeby zajęli się bezpieczeństwem, a nie ersatzem...
Może w wojsku systemy bezpieczeństwa są zdublowane, ale z pewnością nie czytają ze zrozumieniem
Przebudowa systemu powiadamiania, umożliwiająca nawiązanie dwustronnej komunikacji, a tym samym weryfikację zgłoszenia, zwiększa bezpieczeństwo.
MichalJ pisze:Obawiam się, że sygnał alarmu się rutynowo olewa, bo 'znowu gówniarze się bawią', a rozkład goni.
To jest do sprawdzenia, w pociągu jest czarna skrzynka. Co do gonienia rozkładu, to nie Japonia. Względy bezpieczeńśtwa są wystarczającym uzasadnieniem.