Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 kwie 2013, 21:21

Jeśli nie śledzisz tematu, to może godnym rozważenia byłoby najpierw się zorientować, tak chociaż trochę, a dopiero potem wypowiadać? Mobilis uznał, że ZTM publiczne krotochwile na stronie publikuje i uznał też, że ZTM chciałby nie wiadomo czego płacąc nic albo prawie nic. ITS skalkulował cenę względnie rozsądnie, co okazało się poza finansowymi możliwościami ZTM. I wbrew temu, co ZTM na stronie pisze, wymagania mieli, wybacz określenie, z dupy. Przemalowanie i tapicerka na zamówienie to kpina, szczególnie, że mowa o wozach na rok. Wystarczyłoby dać parę wzorów malowań do wyboru spośród wcześniej występujących u ajentów, co w praktyce zmusiłoby przewoźników do odświeżenia wozów i problemu by nie było. Również można było, zamiast kozackiej, czerwonej tapicery, zażądać po prostu nowej tapicerki dając do wyboru ileś wzorów, w tym te, które występowały wcześniej. Pomijam już, że od groma wozów MZA nowej tapicerki nie ma i mieć nie będzie, a mimo tego będą jeździły dłużej, niż miałyby jeździć ajenckie używki. Przecież w tym przetargu po 10-letnich wozach spodziewano się więcej, niż po 81XX, do których poważniejszych zastrzeżeń nie ma. Monitoringu się nie czepiam, monitoring ma sens.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 kwie 2013, 21:35

Szeregowy_Równoległy pisze:. Wystarczyłoby dać parę wzorów malowań do wyboru spośród wcześniej występujących u ajentów, co w praktyce zmusiłoby przewoźników do odświeżenia wozów i problemu by nie było.
Z PZP problemu też by nie było? Bo sądzę, że wątpię - każdy Pan Józio ze Śląska mógłby skutecznie wywalić to postępowanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 26 kwie 2013, 21:44

Z malowaniem - ok. Ale wymóg czerwonej tapicerki z Zygmusiem to już przegięcie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 kwie 2013, 22:09

Szeregowy_Równoległy pisze:No i mam podstawy przypuszczać, że w przypadku zlecenia dodatkowych kilometrów MZA nagle okaże się, że kamery nie są niezbędne, tapicerka nie musi być nowa, a poza tym gniot to zajebisty autobus, który idealnie zaspokaja potrzeby mieszkańców.
Tego właśnie się obawiam... Jeśli miałbym do wyboru gniota i MANa z ITS, wybór jest prosty...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 kwie 2013, 22:20

bepe pisze:Z malowaniem - ok. Ale wymóg czerwonej tapicerki z Zygmusiem to już przegięcie.
To bez dyskusji. Powinien być wymóg odnowionej tapicerki.

Zresztą gdyby malowanie dopuścić poprzez oklejenie folią...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 26 kwie 2013, 23:07

Do wymienionych tu teorii spiskowych dodam jedną: może chodzi o uzasadnienie b. ostrych cięć w komunikacji autobusowej ,,trudnościami obiektywnymi'' - prywaciarze chcą nie wiadomo ile, a MZA nie ma tylu wozów, więc niestety, 50 brygad (powiedzmy) schodzi z planu (oczywiście w szczycie, bo wtedy chamska ilość taboru jest parametrem krytycznym). Pięknie, k..., pięknie, akurat przed remontem linii średnicowej. No cóż, decydęci (sic!) i tak nie będą razem z plebsem jeździć na glonojada. Nie po to płacimy, nie? :evil:

Anna T.
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2013, 23:27

Post autor: Anna T. » 26 kwie 2013, 23:43

Szeregowy_Równoległy pisze:
ztm.waw.pl 26.04.13 pisze:Jest duża szansa na uzyskanie stawki mniejszej, niż ta, która obecnie obowiązuje w rozliczeniach między ZTM a MZA.
To nie jest kluczowy parametr. Ważniejsze jest to, czy uda się uzyskać stawkę mniejszą od tej, której żądał ITS.
Czy to oznacza, że MZA pojedzie z nową tapicerką, malowaniem i monitoringiem taniej, niż zaproponowano w przetargu? Dobrze zrozumiałam? Jeśli tak, dlaczego MZA po prostu nie startowało w przetargu?
Ania

Anna T.
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2013, 23:27

Post autor: Anna T. » 27 kwie 2013, 0:08

Glonojad pisze:malowanie uważam za niezbędne ze względu na równe traktowanie wykonawców.
Dlaczego? Przekopałam prawie cały wątek ale nie znalazłam. Dlaczego malowanie powoduje równe traktowanie?
Ania

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 kwie 2013, 0:09

Anna T. pisze:dlaczego MZA po prostu nie startowało w przetargu?
MZA jako przewoźnik wewnętrzny nie ma prawa startować w przetargach.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 kwie 2013, 0:11

Mógłbym się założyć (ale nie o nie większą sumę, niż 2 złote), że kiedyś startowało, bodajże w przegubowym przetargu, który wygrał ITS. :-k

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 kwie 2013, 0:13

Kiedyś, gdy nie miało podpisanej umowy wieloletniej, było inaczej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Anna T.
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2013, 23:27

Post autor: Anna T. » 27 kwie 2013, 0:15

Bastian pisze:
Anna T. pisze:dlaczego MZA po prostu nie startowało w przetargu?
MZA jako przewoźnik wewnętrzny nie ma prawa startować w przetargach.
Dlaczego? Na jakiej podstawie?

No i nie wyjaśniłeś mi, czy MZA będzie tańsze? Jesli jest tańsze, to po co przetarg?
Ania

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 kwie 2013, 0:15

Bastian pisze:Kiedyś, gdy nie miało podpisanej umowy wieloletniej, było inaczej.
A no chyba, że tak.
W tej sytuacji nie musisz mi przelewać kasy :twisted:
Anna T. pisze:No i nie wyjaśniłeś mi, czy MZA będzie tańsze? Jesli jest tańsze, to po co przetarg?
Przecież przed jego ogłoszeniem nie było wiadomo, jakie będą oferty... "Żeniby".

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 kwie 2013, 0:19

Anna T. pisze:No i nie wyjaśniłeś mi, czy MZA będzie tańsze?
Tańsze od czego? Poza tym - a skąd mam wiedzieć?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Anna T.
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2013, 23:27

Post autor: Anna T. » 27 kwie 2013, 0:35

Bastian pisze:
Anna T. pisze:No i nie wyjaśniłeś mi, czy MZA będzie tańsze?
Tańsze od czego? Poza tym - a skąd mam wiedzieć?
Tańsze od oferty z przetargu, przecież napisałam!

A skąd ja mam wiedzieć czy MZA nie mogło startować w tym przetargu? Napisałeś, że nie mogło. Chciała bym wiedzieć, dlaczego nie mogło? Jak nie wiesz, to nie odpisuj. Z pewnością ktoś mi to wyjasni, jeśli to w ogóle prawda. Prawda?
Ania

ODPOWIEDZ