Czasówka na pętli dopuszczona jest w sposób bezwzględny - jak ktoś ma ochotę odwalić złośliwie piekarnik to może to zrobić w majestacie wytycznych.Stary Pingwin pisze:Czasówkę używamy tylko na pętli, na zdrowy rozum w wozach bez klimy tylko w dni chłodne.
O chłodzeniu i niechłodzeniu
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
No to powiem Ci, że przesiadłem się do kolejnego 116Na, który był obok i miał otwarte wszystkie drzwi na pętli. Co więcej, motorowy nie używał wcale ciepłego guzika podczas jazdy. To tak żeby było trochę pozytywnie też.... Co ciekawe, dwaj motorowi z tej samej zajezdni, w podobnym wieku i nie zamienili z sobą ani słowa na pętli, co w sumie też jest interesujące z innego punktu widzenia...Stary Pingwin pisze:Czasówkę używamy tylko na pętli, na zdrowy rozum w wozach bez klimy tylko w dni chłodne. Oczywiście Organizator może mieć inne zdanie.
-
- Posty: 5926
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Gazeta Stołeczna: Pierwsze upały, problem z klimą. "Ludzie wietrzą pachy"
Dzisiaj jechałem pewnym redutem na 116, który chyba używał słynnego ECON bo szumu w autobusie narobił ale chłodu to z tego nie było. Co innego niuMAN na 723.
Dzisiaj jechałem pewnym redutem na 116, który chyba używał słynnego ECON bo szumu w autobusie narobił ale chłodu to z tego nie było. Co innego niuMAN na 723.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Znam przynajmniej kilku kierowców, którzy włączają wentylatory, a klimy nie używają, "bo tym kurwom więcej się nie należy". Jednego z Redutowej właśnie. Pewnych rzeczy inaczej niż potężnymi karami walącymi w kieszeń się nie zmieni. No i powinno się wymontować pokrętła od regulacji temperatury, państwo za kółkiem nie dorośli. Jemu jest dobrze i nie widzi żadnej różnicy między dużą kabiną, gdzie jest sam i ma zasłonki dzięki którym słoneczko mu nie grzeje, a drugą klasą, gdzie ludzie się gniotą, a okna duże i bez żadnej zasłony. No i część po prostu klimy używać nie potrafi.
Co jak co, ale na Mobilisowych 523 w ostatnich 2 dniach autobusów z działającą klimą nie spotkałem. Temperatura w środku tak pod 32 C, ale co tam. ITS to samo - jechałem wczoraj sauną na 167 z temperaturą 34,2 C MZA też nie święte - dalej sporo wozów jeździ bez klimy, a najciekawsze jest to że spotkałem już dwóch kierowców, którzy klimatyzację chyba włączyli (dało się wyczuć chłód powietrza od strony dachu), jednak i okna i szyberdachy otworzone na oścież. Może małe szkolenie dla kierowców by się przydało
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A to dziwne, bo przedwczoraj 523 miałem i chłodziłem Mój zmiennik w zmianie A też wichurę zapodał. Chociaż jak mijałem nasze wozy na 523 to faktycznie miałem wrażenie, że poza mną nikt nie chłodzi, bo wszyscy jeździli z otwartymi oknami i szyberdachami w górze. Wczoraj natomiast już był obowiązek chłodzenia, bo info w dyspozytorni wisiało.endrju258 pisze:Co jak co, ale na Mobilisowych 523 w ostatnich 2 dniach autobusów z działającą klimą nie spotkałem.
A to o tyle ciekawe, że SU sam zamyka szyberdachy w momencie włączenia klimy. A przynajmniej powinien zamykać. A to, że kierowcy klimy nie potrafią obsługiwać to fakt.endrju258 pisze:a najciekawsze jest to że spotkałem już dwóch kierowców, którzy klimatyzację chyba włączyli (dało się wyczuć chłód powietrza od strony dachu), jednak i okna i szyberdachy otworzone na oścież. Może małe szkolenie dla kierowców by się przydało
Nie mam jeszcze na tyle zdolności, aby obserwować wszystkie brygady na 523 jednocześnie Chociaż zdaje sobie sprawę, że pozytywne wyjątki się zdarzają (wczoraj nawet trafiłem na klimatyzowanego Grodzia )Szeregowy_Równoległy pisze:A to dziwne, bo przedwczoraj 523 miałem i chłodziłem
No to najwyraźniej się pomyliłem, chociaż w jakimś 175 z tego co pamiętam szyberdach wariował (otwierał się i zamykał tak średnio raz na 2 minuty).Szeregowy_Równoległy pisze:A to o tyle ciekawe, że SU sam zamyka szyberdachy w momencie włączenia klimy.
Drodzy Forumowicze, siedzicie głębiej w temacie - co z tymi kontrolami ZTM-u. Są w ogóle jakieś? Po patrząc na ostatnie dwa dni kursowania autobusów dało się odnieść wrażenie, że niespecjalnie. Albo kary śmiesznie niskie...
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A nie, to była awaria termostatu. Kierowca, gdyby był sprytny, by zamknął szyberdachy ręcznie i włączył wymuszoną klimę, a wcześniej spróbował obniżyć do minimum temperaturę żądaną. Ale wracamy do tego, że kierowcy nie umieją obsługiwać klimy.endrju258 pisze:No to najwyraźniej się pomyliłem, chociaż w jakimś 175 z tego co pamiętam szyberdach wariował (otwierał się i zamykał tak średnio raz na 2 minuty).
Patrząc na obecny stan techniczny ichniejszych przegubów jestem ciekaw, czy natrafię w ogóle na działająca klimę (a 114 jeżdżę w miarę często). To już nie te czasy, kiedy wsiadając do MANa Michalczewskiego można było mieć praktycznie gwarancję włączonej klimy.endrju258 pisze:ITS to samo - jechałem wczoraj sauną
-
- Posty: 842
- Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
- Lokalizacja: Białołęka-Ratusz
Mam pytanie w sprawie nowego zapisu odnośnie klimy a mianowicie o konieczności utrzymywania w pojazdach temperatury w zakresie 18-25 stopni.
Pytanie: skąd przewoźnik oraz kierowca ma wiedzieć jaka w pojeździe panuje temperatura? Czy kierowcy zostali wyposażeni w termometry elektroniczne, którymi mierzą temperaturę i w razie czego uruchamiają klimatyzację?
Ten zapis jest dobry, gdy przyjmie się, że klima pracuje non-stop, jak w Swingach. Wątpię bym doczekał dnia w którym autobusy będą kursować z włączoną klimą 24h.
Pytanie: skąd przewoźnik oraz kierowca ma wiedzieć jaka w pojeździe panuje temperatura? Czy kierowcy zostali wyposażeni w termometry elektroniczne, którymi mierzą temperaturę i w razie czego uruchamiają klimatyzację?
Ten zapis jest dobry, gdy przyjmie się, że klima pracuje non-stop, jak w Swingach. Wątpię bym doczekał dnia w którym autobusy będą kursować z włączoną klimą 24h.
Jak Solarisowi zimno, to grzeje to konkretnej temperatury. Jak mu ciepło, to chłodzi. A jak kierowca nie wie, że zamiast chłodzenia ma ustawione grzanie, to już inna bajka. W takiej sytuacji przydaje się wiedza nt. 'ręcznej' zmiany temperatury...prosper5250 pisze:Pytanie: skąd przewoźnik oraz kierowca ma wiedzieć jaka w pojeździe panuje temperatura? Czy kierowcy zostali wyposażeni w termometry elektroniczne, którymi mierzą temperaturę i w razie czego uruchamiają klimatyzację?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
ZTM twierdzi co innegoStary Pingwin pisze:Od dnia 01.01.2013 obowiązuje regulamin przewozów wprowadzony przez Radę Miasta uchwałą nr XLVII/1273/2012 z dnia 22.11.2012.
Ów regulamin narzuca prowadzącym pojazdy komunikacji zbiorowej obowiązek używania ciepłego guzika w pojazdach go posiadających, przez cały rok bez względu na posiadanie lub nie klimatyzacji.
ZTM pilnuje przestrzegania powyższego.
Odnośnie Cieplego Guzika to system ten powinien być aktywny przez cały dzień niezależnie od pory roku jedynie w tramwajach wyposażonych w klimatyzację całopojazdową podczas jej działania.
We wszystkich pozostałych przypadkach, tj. w tramwajach nie wyposażonych w działające urządzenia klimatyzujące a wyposażonych w Ciepły Guzik”, system stosuje się:
• od maja do listopada tylko w godzinach 22:00-6:00;
• od listopada do maja przez całą dobę;
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]