Ścieżki i pasy rowerowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 maja 2013, 14:17

bepe pisze:A zasadniczo tak powinno się jeździć, bo nie ma żadnego powodu, aby rowerzysta ryzykował upadek na każdej studzience.
Z perspektywy kierowcy (na rowerze nie jeżdżę i nie będę jeździł) również wolę, żeby rowerzysta jechał bliżej środka, niż krawędzi pasa. Tylko niech sygnalizuje zamiary skręcania/zmiany pasa i nie wyprzedzają z prawej strony dokładnie wtedy, kiedy mam wrzucony prawy kierunkowskaz i zamierzam skręcać w prawo...
bepe pisze:Zwłaszcza, ze rower w takim przypadku jedzie zazwyczaj w tym samym kierunku, w którym poruszają się piesi, wiec rowerzysta wszystko widzi.
Ale rowerzysta przeciskający się przez grupę pieszych nie jest bezpieczny dla tych ostatnich.
bepe pisze:Teraz nakazu jazdy drogą dla rowerów praktycznie nie da się wyegzekwować.
Da się, stawiając las B-9.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 22 maja 2013, 14:23

Wolfchen pisze:
Ale rowerzysta przeciskający się przez grupę pieszych nie jest bezpieczny dla tych ostatnich.
Zielona strzałka dla skręcających samochodów też nie jest bezpieczna dla pieszych.

Zakładam, że pieszy na przejściu, podobnie jak na chodniku, miałby bezwzględne pierwszeństwo przed rowerzystą.
Wolfchen pisze:
Da się, stawiając las B-9.
Ale po to jest przepis w ustawie, żeby nie trzeba było stawiać lasu znaków.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 maja 2013, 14:26

bepe pisze:Zielona strzałka dla skręcających samochodów też nie jest bezpieczna dla pieszych.
Przy czym jest zgodna z prawem, zaś rowerzysta na przejściu - nie.
bepe pisze:Zakładam, że pieszy na przejściu, podobnie jak na chodniku, miałby bezwzględne pierwszeństwo przed rowerzystą.
Założenie słuszne, choć jak jest realnie, widać doskonale każdego dnia :neutral:
bepe pisze:Ale po to jest przepis w ustawie, żeby nie trzeba było stawiać lasu znaków.
Przepis jest tak sformułowany, że nie da się go zastosować (pierwszy lepszy rowerzysta może powiedzieć, że chciał choćby skręcić na najbliższym skrzyżowaniu, a ścieżka biegnie prosto), więc trzeba stosować inne środki.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 22 maja 2013, 14:38

Wolfchen pisze:Przy czym jest zgodna z prawem, zaś rowerzysta na przejściu - nie.
A powinien być.
Wolfchen pisze:Przepis jest tak sformułowany, że nie da się go zastosować (pierwszy lepszy rowerzysta może powiedzieć, że chciał choćby skręcić na najbliższym skrzyżowaniu, a ścieżka biegnie prosto), więc trzeba stosować inne środki.
Dlatego mówię, że przepis jest źle sformułowany i powinien zostać zmieniony. Powtarzam to na tym forum już któryś raz.

klemenko
Posty: 64
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:10
Lokalizacja: Bonn

Post autor: klemenko » 22 maja 2013, 14:43

bepe pisze:Jeździłem, jeżdżę i będę jeździł po chodnikach, jeśli jazda jezdnią jest zbyt niebezpieczna.
SławekM pisze:Ja osobiście wolę jeździć po chodniku niż po jezdni z jednej prostej przyczyny.
Dopóki takie postawy będą tak powszechne, dopóty wizerunek rowerzystów będzie taki zły. Po chodniku wolno jeździć tylko w ściśle określonych przypadkach, a na jezdni jest szybciej, wygodniej i paradoksalnie - bezpieczniej. Jeśli wzdłuż ruchliwej ulicy nie ma ddr, to pewnie zawsze znajdzie się jakaś równoległa boczna uliczka, gdzie można jechać znacznie przyjemniej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 maja 2013, 14:46

klemenko pisze:Po chodniku wolno jeździć tylko w ściśle określonych przypadkach, a na jezdni jest szybciej, wygodniej i paradoksalnie - bezpieczniej
Bezpieczniej?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 maja 2013, 14:49

Piter232 pisze:
bepe pisze:Rzymowskiego nie ma drogi rowerowej
Chodnik od strony północnej jest oznaczony jako droga pieszo-rowerowa. Odcinek Puławskiej od Dolinki do Pileckiego zresztą też. Hynka jechałem raz i choćbym miał omijać pół miasta to rowerem tego drugi raz nie zrobię.
Zaraz tam pól miasta, 17 Stycznia ma chyba ddr?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 maja 2013, 14:57

bepe pisze:A powinien być.
Nie wiem, może. Obserwując styl jazdy części rowerzystów, mam poważne obawy co do tego. Z drugiej strony - piraci rowerowi i tak mają gdzieś przepisy (a przede wszystkim ich nie znają).
bepe pisze:Dlatego mówię, że przepis jest źle sformułowany i powinien zostać zmieniony.
To jest oczywiste, tylko przypomnę, że ten przepis był już zmieniany właśnie na obecną formę, pod wpływem lobby rowerowego... Nie widzę szansy na jego szybką zmianę, dlatego zostają znaki - tak wygląda naprawianie błędów centralnych na gruncie lokalnym.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 maja 2013, 15:03

bepe pisze:Zakładam, że pieszy na przejściu, podobnie jak na chodniku, miałby bezwzględne pierwszeństwo przed rowerzystą.
Obserwacje wszkazują na to, że założenie jest fałszywe.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 22 maja 2013, 15:15

fik pisze: Obserwacje wszkazują na to, że założenie jest fałszywe.
Tu już powinna być rola służb porządkowych.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 maja 2013, 15:20

bepe pisze:
fik pisze: Obserwacje wszkazują na to, że założenie jest fałszywe.
Tu już powinna być rola służb porządkowych.
Jak do tej pory służby nie radzą sobie przy obecnych przepisach, więc cokolwiek wątpię, aby poradziły sobie i z tym problemem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 22 maja 2013, 16:42

bepe pisze: Zielona strzałka dla skręcających samochodów też nie jest bezpieczna dla pieszych.
A czy zdarzyło się kiedyś, aby zielona strzałka spowodowała obrażenia u jakiegoś pieszego? :shock:
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 22 maja 2013, 17:53

kajo pisze:
sajbeer pisze:druga legalna :?: Tam jest cały czas DDR.

Art. 33.

1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
Rowerzysta skręca, czyli droga dla rowerów nie prowadzi w jego kierunku!

[ Dodano: Śro 22 Maj, 2013 00:50 ]
I artykuł robiony na siłę.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw, ... 27034.html
Niebezpieczny wjazd rowerów na śluzę rowerową? To jak niby zrobić to bezpieczniej? W tym przypadku sam uważam, że TVN24 nadmiernie lamentuje.
Czyli idąc tym tropem jeśli jadę od placu Grunwaldzkiego i zamierzam skręcić w Galla Anonima mogę jechać jezdnią. To po co wydawać w ogóle kasę na DDR(żeby nie było jeżdżę rowerem). Po prostu trzeba być niezłym osłem, żeby tak jechać. BTW można jadąc DDR skręcić ulicę wcześniej(Rudnickiego i Kochanowskiego). Tam jest DDR współdzielona z chodnikiem. Ostatnio na Sobieskiego pogoniłem na DDR panią w słuchawkach jadącą jezdnią.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

klemenko
Posty: 64
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:10
Lokalizacja: Bonn

Post autor: klemenko » 22 maja 2013, 18:39

MeWa pisze:Bezpieczniej?
Tak, bo mimo wszystko pojęcie o przepisach i pewna kultura współżycia na drodze są średnio wyższe u kierowców niż u pieszych. No i samochodem nie da się zmienić kierunku jazdy o 90 stopni w miejscu, nie kierują nimi małe dzieci, etc.

Również modne ostatnio wśród kierowców narzekanie na rowerzystów jest czymś bardzo pozytywnym, bo świadczy o tym, że wreszcie rowerzystów zauważono i ich liczba osiągnęła na ulicach Warszawy pewną nomen omen masę krytyczną.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 maja 2013, 18:49

Pieszy w przepisach występuje stosunkowo rzadko. A rowerzysta dość często. No i rowerzysta jest kierującym ;)

PS. Widoczek sprzed 10 minut: przejście z przejazdem, dwójka rowerzystów jedzie sobie po przejściu. Jeszcze coś tam mamrotali, jak wszedłem sobie pomiędzy nich. :mur:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ