Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2013

Moderator: Wiliam

man1956
Posty: 1627
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 22 cze 2013, 10:50

Bastian pisze:
Kosiniak pisze:Dla mnie 141 przez Pl. na Rozdrożu puścić i prosto do Dolnej
A z powrotem co? Przez plac Unii Lubelskiej? :twisted:
Kosiniak pisze:Takie połączenie jest od dobrych lat i musi dla mieszkańców pozostać.
Połączenie Sielc z Odyńca też...
No właśnie, a poza tym całkiem sporo osób z Pragi-Południe dojeżdża 141 na Czerniakowską i Chełmską, gdzie jest przecież kilka niemałych zakłaów pracy. I odwrotnie: Okęcie i Rakowiec jadą na Dolny Mokotów. Zwróćcie uwagę, jaki duże wymiany są na Chełmskiej i na Sielcach. Trzeba to jakoś uwzględnić. Kilka dni temu przedstawiłem w tym wątku swoje propozycje.

bartoni722
Posty: 12161
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 22 cze 2013, 13:55

Piter232 pisze:
Łukasz pisze:W obie strony, tylko akurat przystanek wspólny.
Czekaj, bo ja już nie ogarniam. Wsiadam sobie w Z31 na Zawadach w celu chcę dojechać do Centralnego. Gdzie mam wysiąść (wg. Ciebie) żeby się dogodnie przesiąść? Bo chyba nie mam dojeżdżać na Stegny, czekać, dojechać do Sobieskiego, przesiąść się w N31, przejechać pętlę przez Sadybę i dopiero na Centralny, nie?
Klarysewska + N33 - 6 minut na przesiadkę.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Koszałek
Posty: 120
Rejestracja: 06 sty 2008, 23:46
Lokalizacja: Po drugiej stronie lustra

Post autor: Koszałek » 22 cze 2013, 18:29

Co sądzicie o pozostawieniu 185 na trasie objazdowej? Moim zdaniem znacznie lepiej się sprawdza na przystanku przy BUW, niż w tunelu. Z tego w tunelu prawie nikt nie korzystał a tymczasem przy BUW cieszy się niezłym powodzeniem...
- Kochasz mnie?
- Kocham.
- Wyjdziesz za mnie?
- Nie.
- Złaź!

man1956
Posty: 1627
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 22 cze 2013, 19:08

Wczoraj na portalu www.rp.pl:

O ile niemal wszystko wiadomo na temat utrudnień w związku z remontem kolejowym, o tyle na razie niemal nic nie wiemy o utrudnieniach związanych z modernizacją Trasy Łazienkowskiej. Pewne jest tylko, że 29 czerwca rozpocznie się burzenie jednej z estakad. Oficjalnie nie wiadomo, które estakady zostaną wyburzone w pierwszej kolejności, jak zostanie zmieniona komunikacja miejska, a także kiedy zwężana będzie sama trasa. – Projekt zmian organizacji ruchu jest dopiero zatwierdzany – mówi Anna Choińska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Zarząd Transportu Miejskiego, jak twierdzi jego rzecznik Igor Krajnow, sam nie ma jeszcze oficjalnych informacji, które pozwoliłyby mu ogłosić zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej. Informacji takich nie udziela też wykonawca remontu Strabag. – Chcemy, aby prace wyburzeniowe estakad miały miejsce w czasie dwóch wakacyjnych miesięcy – tłumaczy tylko Tomasz Kunert, rzecznik koordynatora warszawskich remontów. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że remont może się zacząć od wyburzenia estakady od ul. Czerniakowskiej, którą na most Łazienkowski wjeżdża w stronę Pragi autobus linii 141. Jeżeli tak się stanie, linia ta zostanie puszczona przez most Poniatowskiego.

[ Dodano: Sob 22 Cze, 2013 19:19 ]
Wczoraj na portalu www.rp.pl:
O ile niemal wszystko wiadomo na temat utrudnień w związku z remontem kolejowym, o tyle na razie niemal nic nie wiemy o utrudnieniach związanych z modernizacją Trasy Łazienkowskiej. Pewne jest tylko, że 29 czerwca rozpocznie się burzenie jednej z estakad. Oficjalnie nie wiadomo, które estakady zostaną wyburzone w pierwszej kolejności, jak zostanie zmieniona komunikacja miejska, a także kiedy zwężana będzie sama trasa. – Projekt zmian organizacji ruchu jest dopiero zatwierdzany – mówi Anna Choińska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Zarząd Transportu Miejskiego, jak twierdzi jego rzecznik Igor Krajnow, sam nie ma jeszcze oficjalnych informacji, które pozwoliłyby mu ogłosić zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej. Informacji takich nie udziela też wykonawca remontu Strabag. – Chcemy, aby prace wyburzeniowe estakad miały miejsce w czasie dwóch wakacyjnych miesięcy – tłumaczy tylko Tomasz Kunert, rzecznik koordynatora warszawskich remontów. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że remont może się zacząć od wyburzenia estakady od ul. Czerniakowskiej, którą na most Łazienkowski wjeżdża w stronę Pragi autobus linii 141. Jeżeli tak się stanie, linia ta zostanie puszczona przez most Poniatowskiego.


[ Dodano: Sob 22 Cze, 2013 19:20 ]
Przepraszam, skopiowało mi się dwa razy...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 22 cze 2013, 19:37

Co sądzicie o pozostawieniu 185 na trasie objazdowej? Moim zdaniem znacznie lepiej się sprawdza na przystanku przy BUW, niż w tunelu. Z tego w tunelu prawie nikt nie korzystał a tymczasem przy BUW cieszy się niezłym powodzeniem...
Sprawdza się nieźle, ale korek na Dobrej... :-k
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 23 cze 2013, 8:44

Koszałek pisze:Co sądzicie o pozostawieniu 185 na trasie objazdowej? Moim zdaniem znacznie lepiej się sprawdza na przystanku przy BUW, niż w tunelu. Z tego w tunelu prawie nikt nie korzystał a tymczasem przy BUW cieszy się niezłym powodzeniem...
Jakiś czas temu pisałem do ZTM w tej sprawie, gdyż pozostawienie na tej trasie wydaje się logiczne...niestety nie dla ZTM:

Odpowiadając na Pana wystąpienie Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że linia 185 na trasie podstawowej, przebiegającej przez ul. Wybrzeże Kościuszkowskie (w tunelu) zapewnia szybki przejazd i jest konkurencyjna dla przejazdu łączonego z wykorzystaniem linii metra w połączeniu części Dolnego Mokotowa z północnymi dzielnicami miasta czy ze Śródmieściem lub Pragą z przesiadką przy moście Poniatowskiego. Dotyczy to zwłaszcza weekendów i godzin wieczornych w dni powszednie, kiedy utrudnienia drogowe (szczególnie korki) występują z mniejszym natężeniem. Utrzymanie na stałe obecnej trasy objazdowej tej linii nie tylko skutkowałoby wydłużeniem (w stosunku do trasy sprzed zamknięcia tunelu) czasu jazdy dla pasażerów podróżujących tranzytem (o ok. 5 min. w jedną stronę), ale także likwidacją możliwości przesiadki przy moście Poniatowskiego. Utrzymanie obecnej trasy linii 185 na stałe prowadziłoby do rezygnacji z obsługi przystanków przy moście Poniatowskiego (de facto likwidacji węzła przesiadkowego) oraz przystanków, wybudowanych w tunelu dużym nakładem środków.

Ponadto, zwracamy uwagę na fakt, że linia 185 powinna być docelowo skomunikowana z II linią metra. Przystanki w tunelu, choć nie będą połączone przejściami podziemnymi ze stacją metra (zgłoszony przez nas na etapie projektowania stacji metra taki postulat został odrzucony jako niemożliwy do spełnienia), są w niewielkiej odległości od stacji metra. W przypadku utrzymania obecnej trasy należałoby linię 185 skierować – tak jak będziemy to proponować w przypadku innych linii jadących ul. Dobrą – ulicami: ...Dobrą – Tamką – Wybrzeżem Kościuszkowskim – Zajęczą – Dobrą ... (w obu kierunkach, z przystankiem przy stacji metra). Takie rozwiązanie skutkowałoby dalszym wydłużeniem trasy (o kolejne ok. 4 min., czyli razem już o ok. 9 min.), co szczególnie dla pasażerów podróżujących tranzytem byłoby bardzo niekorzystne.

Rozumiemy, że pozostawienie linii 185 na obecnie obowiązującej trasie objazdowej na stałe byłoby korzystne dla pewnej grupy pasażerów, jednak podstawowo relacja ta jest obsługiwana przez inne linie, np. połączenie znacznej części Powiśla ze znaczną częścią Dolnego Mokotowa zapewnia linia 162.

Uwzględniając powyższe argumenty, po zakończeniu prac remontowych, planujemy przywrócenie trasy linii 185 sprzed remontu jako rozwiązanie korzystniejsze dla większej liczby pasażerów.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5348
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 23 cze 2013, 10:47

I bardzo dobrze odpisali :!: Rzadko kiedy można się z nimi w 100% zgodzić. A skoro z o drugiej linii metra piszą, to mam nadzieję, że częstotliwość 185 zostanie podkręcona aby linia stała się bardziej atrakcyjna.

5556
Posty: 2594
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 23 cze 2013, 10:53

I teraz to ja zgadzam się w 100% z przedmówcą ;-)
185 - najlepsza linia w mieście!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6963
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 24 cze 2013, 13:11

Dzisiaj ma miejsce jakiś kataklizm - funkcjonują jednocześnie trzy różne linie zastępcze o oznaczeniu "Z". Jedna na Jelonkach, druga w Śródmieściu i trzecia przy lotnisku. Tego jeszcze chyba nie grali :term:

pietia
Posty: 833
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 24 cze 2013, 16:49

emyl pisze:Dzisiaj ma miejsce jakiś kataklizm - funkcjonują jednocześnie trzy różne linie zastępcze o oznaczeniu "Z". Jedna na Jelonkach, druga w Śródmieściu i trzecia przy lotnisku. Tego jeszcze chyba nie grali :term:
Dobrze, ze przynajmniej nie mają wspólnych odcinków i przystanków ;-)

man1956
Posty: 1627
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 cze 2013, 13:05

Na stronie ZTM do tej pory nie ma informacji, jak będą wyglądać objazdy linii 141 od 29.06.2013 w związku z remontem estakad Trasy Ł (mimo że już są inne komunikaty o zmianach od 1.07). Widać ciągle trwają dyskusje. Nieoficjalne informacje mówią o objeździe przez Most Poniatowskiego i Wał Miedzeszyński. Uważam ten pomysł za nienajlepszy - nie do końca punktualne 141 wpychamy w kolejne korki. Uważam, że moja propozycja puszczenia linii trochę nietypowo: Trasą Ł do Pl. Na Rozdrożu i zawrotka na Witolin - jest warta rozważenia. Jeśli idzie o czas objazdu, jest taki sam jak w przypadku Mostu Poniatowskiego. Ale za to: nie ma korków (buspas) i przy okazji dajemy osobom oczekującym na przystankach przy Pl. na Rozdrożu, Rozbrat i Torwarze dodatkową ofertę przewozową.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 cze 2013, 13:11

Tu masz prezentacje:
http://prasowy.um.warszawa.pl/remonty/
Objazd będzie prostodusznie - Wisłostradą do mostu, most, powrót Wałem.
Przypominam, że będą zamykane kolejne estakady - za jakiś czas w stronę centrum też się nie da na trasę wjechać.
Bardziej mnie ciekawi, co wtedy ze 187.

man1956
Posty: 1627
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 cze 2013, 13:20

Ja uważam, że ze 187 to najmniejszy ból: Łazienkowska, Górnośląska, Piękna, Pl. Konstytucji, Waryńskiego, Trasa Ł itd. (a w drugą stronę odwrotnie).

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 25 cze 2013, 15:22

Od 1.07. na około miesiąc w związku z przebudową skrzyżowania Piłsudskiego i Jagiellońskiej w Legionowie linie 736, L-9, L10 i L11 zostaną skierowane na trasy objazdowe równoległym ciągiem ulicy Słowackiego. Na trasie objazdowej obowiązują wszyskie napotkane przystanki.

Dla linii L10 będzie to już trzeci objazd. Linia ma coraz mniej wspólnego ze stałym przebiegiem trasy :smile:.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6963
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 cze 2013, 15:44

man1956 pisze:przy okazji dajemy osobom oczekującym na przystankach przy Pl. na Rozdrożu, Rozbrat i Torwarze dodatkową ofertę przewozową.
Którą potem trzeba będzie zabrać :D

ODPOWIEDZ