Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 18 lip 2013, 16:56

Majusi pisze:Poza tym dodatkowo tradycyjne przyciski
W jezdni? :D
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 18 lip 2013, 19:32

Właśnie przy skrzyżowaniu Al.Zielenieciej i Zamoyskiego zauważyłem że przy przejściach dla pieszych są jakby czujniki czy inne kamery skierowane na krawędź przejścia. To te kamery 3D?
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 lip 2013, 11:56

Powiedzcie mi, jak to jest że w Warszawie nie da się wyłączyć sygnalizacji (wybaczcie brak fachowej terminologii na określenie stanu migania żółtego światła) na noc (moim ulubieńcem ostatnio stały się światła na przejściu dla pieszych przez Połczyńską przy starej ul. Powstańców Śląskich), a tymczasem w innych miastach są możliwe takie dziwy, jak wyłączanie sygnalizacji na cały weekend na kilku sąsiednich skrzyżowaniach:
Weekendy bez sygnalizacji na Piotrkowskiej

Od najbliższego piątku – 19 lipca sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Piotrkowską (odcinek od Zamenhofa/Nawrot do pl. Wolności) będą wyłączane na weekendy. Światła zgasną w każde piątkowe popołudnie (ok. godz. 18), a ponownie włączane będą w poniedziałki ok. 6 rano.

http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1 ... trkowskiej
Ktoś coś?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 lip 2013, 12:00

Inżynier Galas.

Każde miasto twórczo interpretuje zapisy ustaw, no i każde inaczej. Galas oczywiście też zatwierdza sygnalizacje działające w sposób jawnie sprzeczny z rozporządzeniem, równocześnie blokując rozwiązania, które bronić przed sądem byłoby znacznie łatwiej...

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 22 lip 2013, 17:17

person pisze:moim ulubieńcem ostatnio stały się światła na przejściu dla pieszych przez Połczyńską przy starej ul. Powstańców Śląskich
Skrzyżowanie przy Ciepłowni jest na tyle duże, że przynajmniej w weekendowe noce powinna na nim działać, moim zdaniem, sygnalizacja. Te poboczne powinny być oczywiście wyłączane.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lip 2013, 20:42

Jako pieszy protestuję. Przejść przez większość naszych "wspaniałych wylotówek" strach będzie. Wyłączać można sobie światła na skrzyżowaniach typu, bo ja wiem, Żelazna # Grzybowska.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 23 lip 2013, 0:13

Czy na skrzyżowaniu Puławska/Dolna/Racławicka jest sygnalizacja wzbudzana? Jeśli tak, to stanowczo dementuję plotki, jakoby taka sygnalizacja reagowała na rower. Wczoraj spędziłem trzy cykle na próbie skrętu w lewo z Puławskiej w Racławicką - i w końcu pojechałem na czerwonym.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 lip 2013, 1:31

Glonojad pisze:Jako pieszy protestuję. Przejść przez większość naszych "wspaniałych wylotówek" strach będzie. Wyłączać można sobie światła na skrzyżowaniach typu, bo ja wiem, Żelazna # Grzybowska.
A gdyby tak przy przejściach przez te wylotówki stosować guziczki dla pieszych, które, po wciśnięciu, aktywują światła na jeden cykl? Z migającego zółtego robi się żółte, potem czerwone (i zielone dla pieszych), następnie pozwalamy jechać samochodom i światła, oczywiście jeśli żaden pieszy nie żąda, ponownie przechodzą w pulsujące żółte? Gdzieś coś takiego widziałem i działało całkiem sensownie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 23 lip 2013, 9:27

Glonojad pisze:Jako pieszy protestuję. Przejść przez większość naszych "wspaniałych wylotówek" strach będzie. Wyłączać można sobie światła na skrzyżowaniach typu, bo ja wiem, Żelazna # Grzybowska.
Nie zalecałbym nawet tam. I to nie dlatego, że "szwagier może wyjechać na czerwonym", a dlatego, że spora część kierowców przy wyłączonej sygnalizacji głupieje (pomiam już skrzyżowania, gdzie głupieje organizacja ruchu jak np. al.KEN/Ciszewskiego czy Witosa/al.Sikorksiego/Sobieskiego), a jeśli do tego dochodzi nocna pora a więc mały ruch+duża prędkość, to ryzyko zdarzeń śmiertelnych poważnie rosnie.
Ewentualnie przy Megasamie można wyłączyć.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 lip 2013, 9:32

Solaris U10 pisze:
person pisze:moim ulubieńcem ostatnio stały się światła na przejściu dla pieszych przez Połczyńską przy starej ul. Powstańców Śląskich
Skrzyżowanie przy Ciepłowni jest na tyle duże, że przynajmniej w weekendowe noce powinna na nim działać, moim zdaniem, sygnalizacja. Te poboczne powinny być oczywiście wyłączane.
Przecież napisałem, że chodzi o przejście przy starej PŚ, czyli nie na głównym skrzyżowaniu, ale po jego wschodniej stronie.
Nawiasem mówiąc właśnie w weekendowe noce (w środku nocy) w okolicach tego skrzyżowania wieje pustką.
Glonojad pisze: Wyłączać można sobie światła na skrzyżowaniach typu, bo ja wiem, Żelazna # Grzybowska.
Tam też.

[ Dodano: Wto 23 Lip, 2013 09:47 ]
drapka pisze:Nie zalecałbym nawet tam. I to nie dlatego, że "szwagier może wyjechać na czerwonym", a dlatego, że spora część kierowców przy wyłączonej sygnalizacji głupieje
Na tej zasadzie nigdzie i nigdy nie powinno się wyłączać sygnalizacji. Tymczasem nawet w Warszawie jest to czynione, choćby na pl. Grunwaldzkim, gdzie łatwiej zgłupieć niż na Żelaznej/Grzybowskiej...

BTW, odnośnie głupienia przy braku świateł, to w tej samej Łodzi...
ZDiT pisze: Po kilkumiesięcznych obserwacjach ZDiT postanowił na próbę wyłączyć sygnalizację świetlną na mało uczęszczanym skrzyżowaniu ul. Gdańskiej i Zamenhofa.

W czwartek 18 kwietnia na obu ulicach kilkadziesiąt metrów przed dojazdem do skrzyżowania pojawią się znaki zapowiadające zmianę organizacji ruchu (D-48 plus tabliczki). Przez kolejne dwa tygodnie obowiązywać będzie jeszcze dotychczasowa organizacja ruchu (światła oraz znaki informujące o pierwszeństwie). Później sygnalizatory zostaną wyłączone, stare znaki znikną, a skrzyżowanie stanie się równorzędne - o czym poinformują nowe znaki (A-5) już na samym skrzyżowaniu.
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1 ... ez_swiatel
Mimo, że skrzyżowanie (rzekomo) jest "mało uczęszczane", to jednak znajduje się w granicach ścisłego śródmieścia. I weź tu nie zgłupiej.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 23 lip 2013, 21:45

Tam gdzie skrzyżowania maja detekcje niech pracują ciągle. W stało czasowych - wyłączać przy mniejszej liczbie pasów niż 2.
Obrazek

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 24 lip 2013, 12:48

Daniel_FCB pisze:
Majusi pisze:Poza tym dodatkowo tradycyjne przyciski
W jezdni? :D
Nie, na masztach sygnalizacji :boohoo:

[ Dodano: Śro 24 Lip, 2013 12:54 ]
Mamy problem. Jak osygnalizować skrzyżowanie gdy ścieżka rowerowa przebiega w jezdni przez skrzyżowanie. Brak podstaw prawnych.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 lip 2013, 12:58

Sygnalizator rowerowy pod samochodowym? Brak podstaw prawnych to chyba dowolne możliwości interpretacji?
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 lip 2013, 13:20

Majusi pisze: Jak osygnalizować skrzyżowanie gdy ścieżka rowerowa przebiega w jezdni przez skrzyżowanie.
W pakiecie ze śluzą podobnie jak na na pl. Bema we Wrocławiu?

Za to dla odmiany łódzka śluza na ul. Rewolucji 1905 r. i w Mielcu wydaje się nie mieć specjalnej sygnalizacji.

Zatem czy brak regulacji to naprawdę przeszkoda, czy wymówka?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 24 lip 2013, 18:12

person pisze:Przecież napisałem, że chodzi o przejście przy starej PŚ, czyli nie na głównym skrzyżowaniu, ale po jego wschodniej stronie.
Ależ ja to doskonale rozumiem. Zastosowałem może zbyt duży skrót myślowy. Chodziło mi o to, że te światła są częścią skrzyżowania przy Ciepłowni i nie da się zapewne tylko ich wyłączyć.

ODPOWIEDZ