W jezdni?Majusi pisze:Poza tym dodatkowo tradycyjne przyciski
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Moderator: Wiliam
W jezdni?Majusi pisze:Poza tym dodatkowo tradycyjne przyciski
Ktoś coś?Weekendy bez sygnalizacji na Piotrkowskiej
Od najbliższego piątku – 19 lipca sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Piotrkowską (odcinek od Zamenhofa/Nawrot do pl. Wolności) będą wyłączane na weekendy. Światła zgasną w każde piątkowe popołudnie (ok. godz. 18), a ponownie włączane będą w poniedziałki ok. 6 rano.
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1 ... trkowskiej
Skrzyżowanie przy Ciepłowni jest na tyle duże, że przynajmniej w weekendowe noce powinna na nim działać, moim zdaniem, sygnalizacja. Te poboczne powinny być oczywiście wyłączane.person pisze:moim ulubieńcem ostatnio stały się światła na przejściu dla pieszych przez Połczyńską przy starej ul. Powstańców Śląskich
A gdyby tak przy przejściach przez te wylotówki stosować guziczki dla pieszych, które, po wciśnięciu, aktywują światła na jeden cykl? Z migającego zółtego robi się żółte, potem czerwone (i zielone dla pieszych), następnie pozwalamy jechać samochodom i światła, oczywiście jeśli żaden pieszy nie żąda, ponownie przechodzą w pulsujące żółte? Gdzieś coś takiego widziałem i działało całkiem sensownie.Glonojad pisze:Jako pieszy protestuję. Przejść przez większość naszych "wspaniałych wylotówek" strach będzie. Wyłączać można sobie światła na skrzyżowaniach typu, bo ja wiem, Żelazna # Grzybowska.
Nie zalecałbym nawet tam. I to nie dlatego, że "szwagier może wyjechać na czerwonym", a dlatego, że spora część kierowców przy wyłączonej sygnalizacji głupieje (pomiam już skrzyżowania, gdzie głupieje organizacja ruchu jak np. al.KEN/Ciszewskiego czy Witosa/al.Sikorksiego/Sobieskiego), a jeśli do tego dochodzi nocna pora a więc mały ruch+duża prędkość, to ryzyko zdarzeń śmiertelnych poważnie rosnie.Glonojad pisze:Jako pieszy protestuję. Przejść przez większość naszych "wspaniałych wylotówek" strach będzie. Wyłączać można sobie światła na skrzyżowaniach typu, bo ja wiem, Żelazna # Grzybowska.
Przecież napisałem, że chodzi o przejście przy starej PŚ, czyli nie na głównym skrzyżowaniu, ale po jego wschodniej stronie.Solaris U10 pisze:Skrzyżowanie przy Ciepłowni jest na tyle duże, że przynajmniej w weekendowe noce powinna na nim działać, moim zdaniem, sygnalizacja. Te poboczne powinny być oczywiście wyłączane.person pisze:moim ulubieńcem ostatnio stały się światła na przejściu dla pieszych przez Połczyńską przy starej ul. Powstańców Śląskich
Tam też.Glonojad pisze: Wyłączać można sobie światła na skrzyżowaniach typu, bo ja wiem, Żelazna # Grzybowska.
Na tej zasadzie nigdzie i nigdy nie powinno się wyłączać sygnalizacji. Tymczasem nawet w Warszawie jest to czynione, choćby na pl. Grunwaldzkim, gdzie łatwiej zgłupieć niż na Żelaznej/Grzybowskiej...drapka pisze:Nie zalecałbym nawet tam. I to nie dlatego, że "szwagier może wyjechać na czerwonym", a dlatego, że spora część kierowców przy wyłączonej sygnalizacji głupieje
Mimo, że skrzyżowanie (rzekomo) jest "mało uczęszczane", to jednak znajduje się w granicach ścisłego śródmieścia. I weź tu nie zgłupiej.ZDiT pisze: Po kilkumiesięcznych obserwacjach ZDiT postanowił na próbę wyłączyć sygnalizację świetlną na mało uczęszczanym skrzyżowaniu ul. Gdańskiej i Zamenhofa.
W czwartek 18 kwietnia na obu ulicach kilkadziesiąt metrów przed dojazdem do skrzyżowania pojawią się znaki zapowiadające zmianę organizacji ruchu (D-48 plus tabliczki). Przez kolejne dwa tygodnie obowiązywać będzie jeszcze dotychczasowa organizacja ruchu (światła oraz znaki informujące o pierwszeństwie). Później sygnalizatory zostaną wyłączone, stare znaki znikną, a skrzyżowanie stanie się równorzędne - o czym poinformują nowe znaki (A-5) już na samym skrzyżowaniu.
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1 ... ez_swiatel
W pakiecie ze śluzą podobnie jak na na pl. Bema we Wrocławiu?Majusi pisze: Jak osygnalizować skrzyżowanie gdy ścieżka rowerowa przebiega w jezdni przez skrzyżowanie.
Ależ ja to doskonale rozumiem. Zastosowałem może zbyt duży skrót myślowy. Chodziło mi o to, że te światła są częścią skrzyżowania przy Ciepłowni i nie da się zapewne tylko ich wyłączyć.person pisze:Przecież napisałem, że chodzi o przejście przy starej PŚ, czyli nie na głównym skrzyżowaniu, ale po jego wschodniej stronie.