Lewoskręty na Kercelaku

Moderator: Wiliam

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 31 lip 2013, 13:39

MichalJ, tam jest zbyt duża odległość do pokonania a za krótki cykl. Jak przepisowo ten z przeciwka pojedzie pierwszy to zanim zjedzie ze skrzyżowania sygnalizator dla 27 będzie już zabraniał wjazdu. Teoretycznie możesz tum 27 wjechać za sygnalizator , ale wtedy i tak masz problem z osobówkami które dostają już zielone. O tym skrzyżowaniu mówią na kursie żeby nie jeździć przepisowo tylko puszczać tego co ma lewoskręt w obojętnie jakiej relacji. Mówią też żeby nie oczekiwać iż każdy tak zrobi bo w momencie kolizji będzie wina skręcającego. 8 i 24 jadące od pl.Zawiszy też są przepuszczane przez te jadące od ronda Radosława.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 lip 2013, 14:50

Najprościej byłoby chyba wydłużyć międzyzielone i skręcać w końcu fazy, po uprzednim podjechaniu za sygnalizator.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 lip 2013, 17:37

Ale wtedy składy za tym 27 pojadą na następne światło. A jeżeli wóz z przeciwka puści 27, to za nim przemknie co najmniej jeden skład prosto.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 lip 2013, 18:58

Ale jeśli 27 stoi jako drugie, to pojedzie, a w wariancie z przepuszczaniem na początku fazy - nie. To się more or less wyrównuje.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 lip 2013, 21:28

Jeżeli 27 stoi jako drugie, to nikt go nie przepuści na początku fazy.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 lip 2013, 21:47

No właśnie. I nie pojedzie.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 lip 2013, 22:02

Stoi jako drugi i jest początek fazy, zanim dojedzie do sygnalizatora, to już nie ma początku fazy, Dlatego jeżeli stoi jako drugi, nie ma fizycznej możliwości przepuszczenia go na początku fazy.
Prościej nie potrafię wytłumaczyć.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 lip 2013, 22:28

Jeszcze raz.
Teraz się stosuje przepuszczanie 27, jeśli stoi pierwsza. Jeśli stoi jako druga, to nie pojedzie. Czyli: 27+x = jadą oba. x+27 = jedzie tylko x.

Jeśli opóźnić zielone w poprzek i pozwolić 27 skręcać na końcu fazy, to 27 stojące jako pierwsze zablokuje coś stojącego za nim. Czyli: 27+x = jedzie tylko 27. x+27 = jadą oba.

Stawiam tezę, że wychodzi na zero.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 lip 2013, 22:47

Jak mawiają starzy górale- bez poł litra nie razbieriosz. Gdybym zaczął Ci wyjaśniać, jak to działa na 8 i 24 w powiązaniu z 1 i 22, to zaplątałbym się w wyjaśnieniach.Możesz mi wierzyć, że poza małymi wyjątkami, układ na Kercelaku ma się dobrze.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 lip 2013, 22:51

No nie ma się dobrze, skoro do funkcjonowania wymaga pozaprzepisowego puszczania do siebie oczka.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 lip 2013, 23:06

Powiedzmy że trochę się zagapiam z ruszeniem i w czasie zagapienia 27 przemyka przez skrzyżowanie. Widzisz zachowanie niezgodne z PoRD? Przecież 27 nie wymusza pierwszeństwa, tylko maksymalnie wykorzystuje przepustowość skrzyżowania.
miłośnik 13N

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 31 lip 2013, 23:11

Primo: Witam Wszystkich na Wawkomie, dziś do Was dołączyłem.

Ciekawa dyskusja. Kercelak obserwuję na co dzień i chyba MichalJ najlepiej to zobrazował wzorami typu "27+x". =D>

Ale wspomniałbym jeszcze, dlaczego obecnie 27 (78) musi wjechać na skrzyżowanie jako pierwsze. Gdyby nawet od strony Ratusza jechał tylko 1 skład, a 27 - zgodnie z PoRD - by ustąpiło mu pierwszeństwa, to przy umiarkowanym trzymaniu się przejazdu ok. 15 km/h przez krzyżaki przez tylko jednego z nich, 27 wjeżdża w zapalone właśnie zielone dla pieszych na północnym przejściu dla nich.

I druga sprawa. Nagminne jest ostatnio, że z Okopowej, z obu stron zresztą, blachosmrody wjeżdżają na późnym żółtym i to nawet po kilka, na chama. Gdyby czekać cierpliwie, też zgodnie z PoRD, na opuszczenie skrzyżowania przez nich, to tylko jeden skład z każdego kierunku by pojechał, a na skręcenie przez 27 w ogóle by nie było szans. Dlatego 27 nie tylko jadą jako pierwsze, ale też - co tu dużo mówić - na "niewidocznej" jeszcze pałce. Ale nie mają wyjścia...

Program sygnalizacji ew. do poprawki.
4bis Stalowa - Woronicza

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 31 lip 2013, 23:45

Półtorak, Witam. Wyjaśniłeś temat Kercelaka najbardziej zrozumiale. Ja mam skrzywienie zawodowe i ciężko mi osobie nie z branży wyjaśnić zachowania ( dla mnie) naturalne.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 sie 2013, 1:13

Stary Pingwin pisze:Widzisz zachowanie niezgodne z PoRD?
W tym, co piszesz, nie. Dlatego napisałem "pozaprzepisowe", a nie "nieprzepisowe". Natomiast w
Półtorak pisze: Dlatego 27 nie tylko jadą jako pierwsze, ale też - co tu dużo mówić - na "niewidocznej" jeszcze pałce. Ale nie mają wyjścia...
owszem, widzę łamanie przepisów. Nie żeby było to jakieś specjalnie dziwne albo nadzwyczajne, albo uciążliwe dla innych... do wypadku.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 sie 2013, 7:32

Półtorak pisze:Program sygnalizacji ew. do poprawki.
Jakakolwiek zmiana programu sygnalizacji skończy się tam drastycznym obniżeniem przepustowości. Wtedy będzie można sploty w diabły wywalić i wrócić do poprzedniego układu torowego, bo znów i tak będzie na cykl przejeżdżał jeden skład. Będzie to oznaczało rzeź rozkładów linii przejeżdżających w tym miejscu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ