[Ochota] SkrzyĹźowanie GrĂłjecka/Bitwy/Banacha

Moderator: Wiliam

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 sie 2013, 14:55

To wszystko przemawia za pozostawieniem sobie możliwie wielu opcji, tj. tylu pętli i skrętów, ile się da.
Oczywscie, ja sie z tym całkowicie zgadzam. Jednak jak coś robić to z głowa. Zobaczcie. Zakusy na pl. Narutowicza, Zakusy na Banacha. a pętla na zachodni będzie równie pojemna ak Pralka.
Układ przystanków na skrzyżowaniu musi byc sensowny, jeśli zostawimy przystanki tramwajowe na północnej tronie skrzyżowania a na południowej rpzy pomniku zero to jakakolwiek relacja skrętna od Pralki na Zachodni lub na Pole Mokotowskie jest bez sensu. Z drugiej strony, przy pomniku brak miejsca na szeroki peron przystankowy jak jest obecnie. A wiec może zrobić wszystkie przystanki przed skrzyżowaniem? No ale wtedy relacje skrętne będą kłopotliwe.

Jednego jednak ciągle nie rozumiem, czemu tramwaj Banacha ma iść obok jezdni, w sam raz w pasie dzielącym mógłby iść. I promień skrętu w Rostafińskich miałby ręce i nogi.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 sie 2013, 15:00

Ten pas dzielący to nie jest rezerwa na tramwaj???

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 sie 2013, 15:03

Teokryt pisze:Jednego jednak ciągle nie rozumiem, czemu tramwaj Banacha ma iść obok jezdni, w sam raz w pasie dzielącym mógłby iść.
Wtedy wymagałby oddzielnej fazy na skrzyżowaniu ze Żwirki i Wigury.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2013, 18:30

MichalJ pisze:Ten pas dzielący to nie jest rezerwa na tramwaj???
Nie wiem, czy jest to rezerwa świadoma, ale tramwaj tam bez większych problemów wchodzi. W planie miejscowym co prawda wrysowali drzewka, ale chyba informacyjnie jednak.

Owszem, faza dodatkowa (ale może być wzbudzana, między każdą z podstawowych, a to daje zrobić wysoki priorytet), ale za to jedna mniej kolizja - brak przejazdu ukośnego. Sytuację nieco zmieniłoby pozostawienie silnie wykorzystywanej pętli Banacha...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2013, 19:21

MichalJ pisze:Ten pas dzielący to nie jest rezerwa na tramwaj???
Zgodnie z MPZP, nie. Co moim zdaniem nie powinno przeszkadzać rozpatrzeniu i takiego wariantu (choć osobiście jestem sceptyczny).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 sie 2013, 19:29

Raczej mam na myśli czasy powstania tego trawnika. Chociaż na co jest rezerwa na Towarowej, to pomysłu nie da się chyba mieć...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 sie 2013, 19:31

MichalJ pisze:Raczej mam na myśli czasy powstania tego trawnika. Chociaż na co jest rezerwa na Towarowej, to pomysłu nie da się chyba mieć...
Nie na wiadukty na kolejnych skrzyżowaniach?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 05 sie 2013, 19:59

KwZ pisze:
Teokryt pisze: Przystanki tramwajowe w ogóle nie maja dojścia ;)
Przejście po południowej stronie jest przesunięte i po skosie (oprócz równoległego do Bitwy/Banacha), natomiast pozostałe są poza granicą tego MPZP i może dlatego nie są zaznaczone. Chociaż to nadal nie tłumaczy, czemu wszystko pozostałe jest rozrysowane bardzo dokładnie.
W sumie nie rozumiem, czemu miałby zniknąć tor tramwajowy do skrętu N --> E; przecież na północ od skrzyżowania nic się nie zmienia.

Kiedy projekt wysokościowca z TBS-u został zastąpiony Muzeum Ochockim?

Dalej: jeśli zlikwidowana ma być pętla Banacha, to linie typu 14, 25, 35 mają kończyć na Zachodnim, prawda? Ale jeśli tak, to potrzebna będzie dodatkowa faza tramwajowa W <-> N.
W MPZP dla Szczęśliwic Południowych działka przy dzisiejszym zbiegu Włodarzewskiej i Jerozolimskich przeznaczona jest na pętlę autobusowo-tramwajową.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2013, 20:10

Tak, wiem, razem z dojściem wzdłuż Szczęśliwickiej (a nie Dickensa, co byłoby o niebo sensowniejsze), likwidacją dotychczasowej pętli Szczęśliwice, przebudową Drawskiej. I last but not least, budową trasy NS.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 05 sie 2013, 21:18

Teokryt pisze:Mnie martwi tylko zlikwidowanie torów do skręcania.
Tzn. samych skrętów nie, tylko osobnych "rozbiegówek"?
Teokryt pisze:Takich nowych przejść podziemnych w tym mieście jest więcej, np w planie dla ul. Płockiej:
https://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/DF ... planu1.jpg
Nowe przejście podziemne/nadziemne na skrzyżowaniu Siedmiogrodzkiej i Wolskiej.
Nieciekawie. A na ile realne jest - widoczne na planie - usytuowanie nowych przystanków tramwajowych na Młynarskiej na wlocie w Wolską. W zasadzie jeden to już jest w praktyce - choć obecnie przed Lesznem, chodzi o kierunek powrotny. Znowu przebudowa Młynarskiej i przystanki wiedeńskie dla relacji Młynarska - Metro Wolska?

[ Dodano: Pon 05 Sie, 2013 21:23 ]
MeWa pisze:
MisiekK pisze: Plac Narutowicza.
Nie dość, że 14, to i 15? Na placu, który chcą także obciąć z torów? I jak poprawi się komfort pasażerów, którzy stracą - względem stanu obecnego - bezpośredni tramwaj bądź przesiadkę z tego samego peronu tramwajowego?
Na Okęcie powinny jeździć silne: 1 i 9 oraz słaba 15, zapewniająca bezpośrednią relację na MPolitechnika i Marszałkowską. To nie ideał, bo przydałyby się te Szczęśliwice, obdarowane jedną z tych silnych linii, ale skoro nie udało się...
4bis Stalowa - Woronicza

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 17 sie 2013, 6:22

MeWa pisze:
MisiekK pisze: Plac Narutowicza.
Nie dość, że 14, to i 15? Na placu, który chcą także obciąć z torów? I jak poprawi się komfort pasażerów, którzy stracą - względem stanu obecnego - bezpośredni tramwaj bądź przesiadkę z tego samego peronu tramwajowego?
Skonczy sie na tym ze teren petli na banacha sprzedadza, dalszego ciagu przez pola nie wybuduja i puszcza dwukierunkowce konczace na zeberku miedzy pawinskiego a pasteura.
Akurat z drugiej strony pasowaloby do przedluzenia 15 na marymoncie i tez jakiejs zeberkowej krancowki.
Na okeciu mocne 1 + 9.

Co do krancowania linii na naruciaku nie przypominam sobie linii startujacej stamtad, ktora nie bylaby muchowozem.
Od starej 15 i 31 co pol godziny az do czasow obecnych.
Moze kiedys za PRL bylo branie na taki towar (choc ztcp to 2 miala o wiele lepsze branie na filtrowej niz 15) ale od jakiegos czasu konczenie tam czegokolwiek to slaby pomysl.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 sie 2013, 8:30

Na okeciu mocne 1 + 9.
Jeszcze raz: oznacza to spore pocięcie podaży docentrowej (na Aleje) i czy będzie można to zrobić, tego nie wiemy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ