(!) Dane o przewozach transportem zbiorowym
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... a_ztm1.jpg
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... a_ztm2.jpg
Dokumenty na temat kosztów jednego kursu linii 2 i 314 oraz aktualnych stawek dla wszystkich przewoźników w Warszawie. Dziwna ekonomia przy tramwajach - dwuskład dokładnie dwa razy drożej niż solo. Tak, jakby było dwóch ludzi do prowadzenia. W SKM logiczniej bo 6 wagonów kosztuje mniej niż dwa razy trzy wagony. Szokujące (tabloidowo, ale dobre słowo)jest płacenie dla MZA za wszystko tak samo, bez różnicowania kosztów nawet na poszczególne długości wozów, o niskiej podłodze nie wspominając.
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... a_ztm2.jpg
Dokumenty na temat kosztów jednego kursu linii 2 i 314 oraz aktualnych stawek dla wszystkich przewoźników w Warszawie. Dziwna ekonomia przy tramwajach - dwuskład dokładnie dwa razy drożej niż solo. Tak, jakby było dwóch ludzi do prowadzenia. W SKM logiczniej bo 6 wagonów kosztuje mniej niż dwa razy trzy wagony. Szokujące (tabloidowo, ale dobre słowo)jest płacenie dla MZA za wszystko tak samo, bez różnicowania kosztów nawet na poszczególne długości wozów, o niskiej podłodze nie wspominając.
Mnie zaskakuje, że 14WE kosztuje tyle, co tramwaj.
Także wagon metra kosztuje mniej, niż wagon (pojedynczy) tramwaju.
Także wagon metra kosztuje mniej, niż wagon (pojedynczy) tramwaju.
Myślałem, że to tylko na podmiejskich...metalin pisze:płacenie dla MZA za wszystko tak samo, bez różnicowania kosztów nawet na poszczególne długości wozów,
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A czemu Cię to dziwi, skoro koszty budowy metra ponosi miasto, a nie metro (w sensie wozokilometra)? Kosztów odnowy taboru raczej też nie (choć cholera wie, może i alstomy jakąś tam stawkę amortyzacji mają, bo ruski raczej się zdążyły skapitalizować przed wydzieleniem spółki).KwZ pisze: Także wagon metra kosztuje mniej, niż wagon (pojedynczy) tramwaju.
[ Dodano: Śro 21 Sie, 2013 21:04 ]
To nie ma dokładnie żadnego znaczenia - to tylko kwestia rozliczeń.metalin pisze:. Dziwna ekonomia przy tramwajach - dwuskład dokładnie dwa razy drożej niż solo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oczywiście, przecież była o tym mowa.Jeśli to się tak liczy, to zaczynam rozumieć, dlaczego nocne metro na papierze jest takie tanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
(To dziwi mnie znacznie mniej). No większość infrastruktury tramwajowej wybudowano przed umową wieloletnią z TW. Swoją drogą to dziwne, że rozwój infrastruktury metra jest finansowany bezpośrednio z budżetu, a tramwajowej poprzez wozokilometr. Z czego to wynika? Znowu jakieś odpisy vatowskie?Glonojad pisze: A czemu Cię to dziwi, skoro koszty budowy metra ponosi miasto, a nie metro (w sensie wozokilometra)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wszystkie obecne "duże" inwestycje są finansowane przez TW - podobnie jak odnowa taboru na jednak całkiem sporą skalę.
Czemu metro nie drąży tuneli za własne - nie wiem.
Czemu metro nie drąży tuneli za własne - nie wiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Inspiro kupuje metro za swoje (zapewne po rozpoczęciu dostaw wozokilometr mu nieco podskoczy).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A wybudowana trasa tramwajowa do kogo potem należy?
Na papierze jest tanie, skoro kosztuje tyle, co 1/4 całej nocnej komunikacji autobusowej (przynajmniej takie proporcje były dwa lata temu, gdy interesowałem się tematem)?MichalJ pisze:Jeśli to się tak liczy, to zaczynam rozumieć, dlaczego nocne metro na papierze jest takie tanie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
A co to ma za znaczenie? Ma jakąś wartość rynkową czy jak?MeWa pisze:A wybudowana trasa tramwajowa do kogo potem należy?
Co należałoby porównać z procentem obsługiwanych pasażerów. Ile on wynosi?MeWa pisze:Na papierze jest tanie, skoro kosztuje tyle, co 1/4 całej nocnej komunikacji autobusowej (przynajmniej takie proporcje były dwa lata temu, gdy interesowałem się tematem)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
To nie jest odpowiedź na moje pytanie.KwZ pisze:A co to ma za znaczenie? Ma jakąś wartość rynkową czy jak?MeWa pisze:A wybudowana trasa tramwajowa do kogo potem należy?
Nie wiem, ile osób korzysta z nocnej komunikacji autobusowej.KwZ pisze:Co należałoby porównać z procentem obsługiwanych pasażerów. Ile on wynosi?MeWa pisze:Na papierze jest tanie, skoro kosztuje tyle, co 1/4 całej nocnej komunikacji autobusowej (przynajmniej takie proporcje były dwa lata temu, gdy interesowałem się tematem)?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Jeśli nie znasz moich intencji, a w tym przypadku najwyraźniej nie znasz, to nie możesz na tym etapie stwierdzić, czy jest bezzasadne. EOT.KwZ pisze:Nie, raczej to sugestia, że twoje pytanie jest bezzasadne.MeWa pisze:To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Amortyzacja?KwZ pisze:A co to ma za znaczenie? Ma jakąś wartość rynkową czy jak?MeWa pisze:A wybudowana trasa tramwajowa do kogo potem należy?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem