Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 wrz 2013, 20:23

pawcio pisze:A co na międzynarodową? Odpowiedź 'nic' mnie absolutnie nie usatysfakcjonuje.
emyl pisze:123 i 147.
Odważne stwierdzenie, biorąc pod uwagę, że ZP Międzynarodowa ma największe wymiany na trasie 111 w jedną stronę od Umińskiego, w drugą do Foksal (!). Jestem w stanie zgodzić się, że 111 na Miedzynarodowej można zastąpić czymś poziomie 117 (tak kierunkowo, jak częstotliwościowo). Ale 147 to kpina, mimo wszystko.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 532
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 02 wrz 2013, 20:52

Chyba ZP Zwycięzców ;)
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 02 wrz 2013, 22:06

Jerzy Dąbczak pisze:
Kosiniak pisze:Przecieram oczy ze zdumienia, ZTM raz w życiu nie daje się terroryzować mieszkańcom kilku bloków, brawo! Tym bardziej, że mają otrzymać dowozówkę pod klateczkę.
Polecam prześledzić wątek. Część już protestuje przeciwko dowozówce pod klateczkę :D
A swoją drogą można dodać przystanek dla 507 i 509. I oczywiście następne na Saskiej. Niby dlaczego prawdziwa Saska Kępa ma być gorsza?
Dlatego, że linie przyspieszone z reguły powinny obsługiwać wielkie osiedla o gęstej zabudowie i punkty przesiadkowe. To, że powstało spore osiedle, nie zmienia faktu, że po drugiej stronie są krzaki, a Afrykańska + Abrahama jest w strefie dojścia. Kiedyś był tam przystanek NŻ teraz mają normalny - wystarczy, nie rozpędzajmy się.
Prawdziwa Saska Kępa ma na północy tramwaje, na południu TŁ, a w centrum Stację Krwiodastwa, gdzie jest to niska zabudowa z przewagą ludzi starszych, gdzie nie ma potrzeby na zatrzymywanie się wszystkich autobusów co skrzyżowanie.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 02 wrz 2013, 23:08

Rozumiem, że linie przyspieszone nie mogą zatrzymywać się wszędzie. Ale może niech planiści w ZTM spróbują zrozumieć punkt widzenia tych, których te linie omijają. Jeżeli na Wale Gocławskim byłby przynajmniej jeden autobus z częstotliwością godną 507 czy 509, to nie ma sprawy. Ale niestety tak nie jest - mamy ciagnące się stadnie 123 wraz ze 111, mamy też 147 nie powalające swoim rozkładem oraz jedyną linię do ścisłego centrum 117 z iście powalającą częstotliwością co 15-20 min., podczas gdy 507 kursuje nawet co 3-4 min. To może wystarczy jakoś podzielić bardziej sprawiedliwie i niech np. zwyklak kursuje co 8 min., a przyspieszona co 5? Kiedyś było to samo na Trasie Łazienkowskiej, żadnej normalnej linii zwykłej, tylko same "ogryzki"... np. 182 co 20-30 min., zawsze puste. A teraz podbito częstotliwość tej ostatniej i od razu linia zyskała sympatyków. Na Tarchominie są ekspresy do metra, ale jest też silna linia zwykła 101. A na Gocławiu uparli się na pięćsetki, powoli wygaszając częstotliwość linii zwykłych. A ten, kto już z góry zazdrości linii na Skalskiego pod klatkę, to powinien wiedzieć, że na Pradze Południe nigdy nie powstają dowozówki z prawdziwego zdarzenia, więc co najwyżej możemy liczyć na jakiś twór typu 311 czy 325 - co 30 min. i to tylko w dni powszenie albo w ogóle jedynie w szczycie.

[ Dodano: Pon 02 Wrz, 2013 23:17 ]
A do Kosiniaka: sam wymieniłeś wielkie osiedla o gęstej zabudowie, więc zapraszam na Osiedle Saska, żebyś swoją definicję mógł unaocznić. A to, że po drugiej stronie są krzaki nie ma znaczenia, jest to obecnie najbliższy przystanek dla tego osiedla. A więc jak widzisz Twoje "argumenty" nie mają sensu, podobnie jak podawane przez ZTM dane sprzed miesięcy. Tak samo zawsze mówiono po 182 - jeździ pusty co 30 min, to nie potrzeba żadnej linii zwykłej. Ale pasażerowie zwykle wiedzą lepiej od tych biurkowych planistów, wobec czego obecne 182 święci triumfy i mimo częstotliwości kilkuminutowej nie jest muchowozem. A ile było wzbraniania się w ZTM, tylko ludzi cholera brała, jak nie mogli normalnie dojechać na Torwar czy Rozbrat. To samo jest na Osiedlu Saska. Ludzie stoją rano i 'kwitną" na autobus, a tu cała seria 411, 507 czy 509 po kilka naraz... a też tam jakoś tłoku nie widzę...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 wrz 2013, 23:27

Na Wale Gocławskim jest 13-18 kursów na godzinę. To nie byłoby mało, gdyby tam była jedna linia jeżdżąca co 3-5 minut. Ale...

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 02 wrz 2013, 23:41

MichalJ - właśnie o to chodzi, ale spece od komunikacji w ZTMie jakoś tego nie rozumieją. Ale od czego jest referendum? :-)

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4781
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 03 wrz 2013, 1:19

Od uzwyklania pośpiechów? :shock:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 wrz 2013, 6:49

kangoo2 pisze:A na Gocławiu uparli się na pięćsetki, powoli wygaszając częstotliwość linii zwykłych.
Nie przypominam sobie redukcji częstotliwości 111, 117, 123 lub 147 od jakiś 10 lat. Tylko 151 znikło. Nie przesadzaj z uogólnianiem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27745
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 wrz 2013, 7:00

kangoo2 pisze:Tak samo zawsze mówiono po 182 - jeździ pusty co 30 min, to nie potrzeba żadnej linii zwykłej. Ale pasażerowie zwykle wiedzą lepiej od tych biurkowych planistów, wobec czego obecne 182 święci triumfy i mimo częstotliwości kilkuminutowej nie jest muchowozem.
Tylko na jakiej trasie kursuje 182 teraz, a na jakiej wtedy kursowało? Różnica chyba jednak jest...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 wrz 2013, 7:15

pawcio pisze:Nie przypominam sobie redukcji częstotliwości 111, 117, 123 lub 147 od jakiś 10 lat. Tylko 151 znikło. Nie przesadzaj z uogólnianiem.
Pawciu, jakichś, a nie jakiś :maruda:

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4781
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 03 wrz 2013, 13:14

pawcio pisze:
kangoo2 pisze:A na Gocławiu uparli się na pięćsetki, powoli wygaszając częstotliwość linii zwykłych.
Nie przypominam sobie redukcji częstotliwości 111, 117, 123 lub 147 od jakiś 10 lat. Tylko 151 znikło. Nie przesadzaj z uogólnianiem.
Nie żebym był jakimś obrońcą tych uzurpatorów nazwy "Saska" (ani to przy ulicy, ani na Saskiej Kępie), ale coś mi kołacze po głowie że 111, 117, 123, 147, 168, 303 i 317 jako zwyklaki mogły mieć więcej kursów niż obecne czarnuchy. Tyle że to perspektywa 13-14 lat temu.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 wrz 2013, 13:36

W 1999 roku w godzinach 7:00-7:59 z przystanku Wał Gocławski linie 111, 117, 123, 147, 151, 301, 303 miały w sumie 42 kursy. Dziś tych kursów jest 18.

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 03 wrz 2013, 18:12

kangoo2 pisze: A do Kosiniaka: sam wymieniłeś wielkie osiedla o gęstej zabudowie, więc zapraszam na Osiedle Saska, żebyś swoją definicję mógł unaocznić. A to, że po drugiej stronie są krzaki nie ma znaczenia, jest to obecnie najbliższy przystanek dla tego osiedla. A więc jak widzisz Twoje "argumenty" nie mają sensu, podobnie jak podawane przez ZTM dane sprzed miesięcy. Tak samo zawsze mówiono po 182 - jeździ pusty co 30 min, to nie potrzeba żadnej linii zwykłej. Ale pasażerowie zwykle wiedzą lepiej od tych biurkowych planistów, wobec czego obecne 182 święci triumfy i mimo częstotliwości kilkuminutowej nie jest muchowozem. A ile było wzbraniania się w ZTM, tylko ludzi cholera brała, jak nie mogli normalnie dojechać na Torwar czy Rozbrat. To samo jest na Osiedlu Saska. Ludzie stoją rano i 'kwitną" na autobus, a tu cała seria 411, 507 czy 509 po kilka naraz... a też tam jakoś tłoku nie widzę...
Nie porównuj kilku bloków z nowego osiedla do blokowisk na właściwym Goclawiu, czy Osiedlu Ostrobramska. Nie widzę sensu pchać uczernione 507(a do tego będzie zmierzać dodawanie przystanków) do Centrum przez Saską i Waszyngtona - albo 507 omijające połowę przystanków, albo czarnuch do stadionu i zapraszam w tramwaj, bądź wcześniej z ZP Saska do metra.

Zresztą nie rozumiem problemu, ma być dowozówka, żeby móc podjechać do czerwonych to jeszcze mało i czerwone na Wale? A może powrócimy do E5 na trasie CH Promenada(na zakupy Osiedle Saska musi też mieć czerwony), Skalskiego klatka I, Skalskiego k.II, Skalskiego k.III, Saska, Centrum, Dw. Centralny? W sumie niezła myśl, napiszę do ZTM.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27443
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 wrz 2013, 20:12

MichalJ pisze:W 1999 roku w godzinach 7:00-7:59 z przystanku Wał Gocławski linie 111, 117, 123, 147, 151, 301, 303 miały w sumie 42 kursy. Dziś tych kursów jest 18.
Fakty akolitom czerwońców zwykły przeszkadzać. 507 dawno powinno być uzwyklone.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 wrz 2013, 22:52

Bo się jeszcze okaże, że przyspieszoność wszystkich czerwonych linii nie ma sensu (może poza ze trzema).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ