Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4838
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 wrz 2013, 11:02

kulikowski pisze: mam wrażenie, że zgubiłeś po drodze: Człuchowska, Hala Wola, PKP Koło, Kino Femina, Stare Miasto (dodatkowo 5 węzłów, razem 12 węzłów) :-k
190 (skorygowane) - 12 węzłów: Punkt A = OS.GÓRCZEWSKA -> CZŁUCHOWSKA -> HALA WOLA -> BEMOWO-RATUSZ -> JANA OLBRACHTA -> PKP KOŁO -> PŁOCKA-SZPITAL -> OKOPOWA -> KINO FEMINA -> METRO RATUSZ ARSENAŁ -> STARE MIASTO -> DW. WILEŃSKI -> MŁODZIEŃCZA -> Punkt B = CH MARKI

"stare" 512 - 7 węzłów:
Punkt A = SZCZĘŚLIWICE -> DICKENSA -> RAKOWIEC -> PL. ZAWISZY -> CENTRUM -> PL. BANKOWY -> DW. WILEŃSKI - MŁODZIEŃCZA -> Punkt B = ZACISZE

widać wyraźnie, że do podziału kwalifikowało się 190 a nie 512, ale ZTM i LR wiedzieli lepiej MSPANC
Każdy liczy jak mu wygodnie? Pominąłeś w 512 Pomnik Lotnika, Dworzec Centralny, Stare Miasto.
10 węzłów, czyli podział. Dziękuję. EOT.

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 23 wrz 2013, 11:38

Co do 154 to ja tu będę się powtarzał ale dalej uważam, że powinno się 154 skrócić do odcinka P+R Al. Krakowska - Dw. Zachodni. Trasę na Woli w sumie może bez problemu przejąć 184 i 523 (nawet jeśli któraś wzmocniona, 184 to docelowo po uruchomieniu linii tramwajowej na całości Powstańców to nawet mogłaby kursować na trasie DW. ZACHODNI - OS. GÓRCZEWSKA). Przecież te trasy się w dużej mierze pokrywają. Zatem 154 nie jest aż taka unikalna na Woli. No może poza Redutową ale czy tam jest aż taki duży potok na Zachodni?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 wrz 2013, 12:07

Moim zdaniem na razie najlepszym pomysłem, z którym się spotkałem, to wysłanie 184 po trasie 167 do Conrada i dalej na M Młociny (i jeszcze jakoś wykombinować, żeby na Bitwy też było).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 23 wrz 2013, 12:30

Ja się zastanawiam nad sensem linii na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia - Połczyńska - Powstańców Śląskich. Czy ten odcinek musi mieć bezpośrednie połączenie z Dw. Zachodnim? Pytam po prostu o zasadność 184 tam i czy jeśli 184 da się po innej trasie to czy trzeba szukać tam zastępstwa.

mak_gajwer
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2010, 9:38

Post autor: mak_gajwer » 23 wrz 2013, 23:03

Wiliam pisze:
kulikowski pisze: mam wrażenie, że zgubiłeś po drodze: Człuchowska, Hala Wola, PKP Koło, Kino Femina, Stare Miasto (dodatkowo 5 węzłów, razem 12 węzłów) :-k
190 (skorygowane) - 12 węzłów: Punkt A = OS.GÓRCZEWSKA -> CZŁUCHOWSKA -> HALA WOLA -> BEMOWO-RATUSZ -> JANA OLBRACHTA -> PKP KOŁO -> PŁOCKA-SZPITAL -> OKOPOWA -> KINO FEMINA -> METRO RATUSZ ARSENAŁ -> STARE MIASTO -> DW. WILEŃSKI -> MŁODZIEŃCZA -> Punkt B = CH MARKI

"stare" 512 - 7 węzłów:
Punkt A = SZCZĘŚLIWICE -> DICKENSA -> RAKOWIEC -> PL. ZAWISZY -> CENTRUM -> PL. BANKOWY -> DW. WILEŃSKI - MŁODZIEŃCZA -> Punkt B = ZACISZE

widać wyraźnie, że do podziału kwalifikowało się 190 a nie 512, ale ZTM i LR wiedzieli lepiej MSPANC
Każdy liczy jak mu wygodnie? Pominąłeś w 512 Pomnik Lotnika, Dworzec Centralny, Stare Miasto.
10 węzłów, czyli podział. Dziękuję. EOT.
Cześć,

William, słuszna uwaga - ja selekcjonowałem węzły bardziej subiektywnie niż obiektywnie, raczej na oko. Jednak sądzę, że tego typu analiza miałaby głębszy sens, gdyby dokładnie policzyć wszystkie iloczyny przecinających się tras (przy czym tramwaje miałyby nieco większy mnożnik, a metro znacznie większy - idealnie byłoby uwzględniać częstotliwość + pojemność w przypadku autobusów).

Jeśli chodzi o 190:
CZŁUCHOWSKA - niepoważne, liczyć toto jako węzeł?
HALA WOLA - już prędzej, ale to węzeł lokalny
PKP KOŁO - węzeł pomniejszy, pośpiechy nie stają nawet NŻ
OKOPOWA - policzyłem węzeł wbrew rzeczywistości (beznadziejna przesiadka A-T)
KINO FEMINA - ja bym ten węzeł zbił razem z METRO RATUSZ ARSENAŁ
STARE MIASTO - tutaj nie ma krzyżowania się tras - można się przesiąść na METRO RATUSZ ARSENAŁ albo DW.WILEŃSKI (STARE MIASTO to węzeł ważny głównie w nocy chyba - poprawcie mnie, jeśli się mylę)

Jeśli chodzi o stare 512:
DICKENSA - węzeł lokalny
POMNIK LOTNIKA - beznadziejne przesiadki, 188 obsługuje skręt wk. Lotniska
DW.CENTRALNY - dla mnie CENTRUM i DWC to jeden węzeł
STARE MIASTO - jak w przypadku 190

Gdybym miał do dyspozycji info o potokach, to inaczej by analiza wyglądała :)

Pozdrawiam,
Wojtek

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 23 wrz 2013, 23:42

Wiliam pisze:Każdy liczy jak mu wygodnie? Pominąłeś w 512 Pomnik Lotnika, Dworzec Centralny, Stare Miasto.
10 węzłów, czyli podział. Dziękuję. EOT.
Dworzec Centralny na dobrą sprawę to wspólny węzeł z Centrum;
Pomnik Lotnika - nie liczyłem bo przesiadki z bieganiem dookoła skrzyżowania po światłach (tu brawa dla MIR) dyskwalifikują ten węzeł kompletnie;
Stare Miasto - dawne 512 tam w ogóle nie stawało.
Reasumując - 6-7 węzłów, jakby nie patrzeć (Dickensa ze znakiem zapytania, bo lokalny).
mak_gajwer pisze:Cześć,

William, słuszna uwaga - ja selekcjonowałem węzły bardziej subiektywnie niż obiektywnie, raczej na oko. Jednak sądzę, że tego typu analiza miałaby głębszy sens, gdyby dokładnie policzyć wszystkie iloczyny przecinających się tras (przy czym tramwaje miałyby nieco większy mnożnik, a metro znacznie większy - idealnie byłoby uwzględniać częstotliwość + pojemność w przypadku autobusów).

Jeśli chodzi o 190:
CZŁUCHOWSKA - niepoważne, liczyć toto jako węzeł?
HALA WOLA - już prędzej, ale to węzeł lokalny
PKP KOŁO - węzeł pomniejszy, pośpiechy nie stają nawet NŻ
OKOPOWA - policzyłem węzeł wbrew rzeczywistości (beznadziejna przesiadka A-T)
KINO FEMINA - ja bym ten węzeł zbił razem z METRO RATUSZ ARSENAŁ
STARE MIASTO - tutaj nie ma krzyżowania się tras - można się przesiąść na METRO RATUSZ ARSENAŁ albo DW.WILEŃSKI (STARE MIASTO to węzeł ważny głównie w nocy chyba - poprawcie mnie, jeśli się mylę)

Jeśli chodzi o stare 512:
DICKENSA - węzeł lokalny
POMNIK LOTNIKA - beznadziejne przesiadki, 188 obsługuje skręt wk. Lotniska
DW.CENTRALNY - dla mnie CENTRUM i DWC to jeden węzeł
STARE MIASTO - jak w przypadku 190

Gdybym miał do dyspozycji info o potokach, to inaczej by analiza wyglądała :)

Pozdrawiam,
Wojtek
190:
CZŁUCHOWSKA - jednak jest węzeł: 112 w kier. Karolina, ponadto duże skrzyżowanie ze zmianą ciągu komunikacyjnego;
PKP KOŁO - zapomniałeś o KM9/S9, a to dosyć poważny błąd (zwłaszcza w sytuacji promowania transportu szynowego);
KINO FEMINA - to jest oddzielny węzeł;
STARE MIASTO - tym razem zapomniałeś o Trakcie Królewskim + relacje na Bielany, Żoliborz, Tarchomin, Ursynów, Wilanów itp.
ale uwaga! dawne 512 tam nie stawało bo przyspieszone

EOT z mojej strony
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

mak_gajwer
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2010, 9:38

Post autor: mak_gajwer » 23 wrz 2013, 23:42

reserved pisze:Co do 154 to ja tu będę się powtarzał ale dalej uważam, że powinno się 154 skrócić do odcinka P+R Al. Krakowska - Dw. Zachodni. Trasę na Woli w sumie może bez problemu przejąć 184 i 523 (nawet jeśli któraś wzmocniona, 184 to docelowo po uruchomieniu linii tramwajowej na całości Powstańców to nawet mogłaby kursować na trasie DW. ZACHODNI - OS. GÓRCZEWSKA). Przecież te trasy się w dużej mierze pokrywają. Zatem 154 nie jest aż taka unikalna na Woli. No może poza Redutową ale czy tam jest aż taki duży potok na Zachodni?
P+R Al.KRAKOWSKA -> DW.ZACHODNI
Umrze śmiercią naturalną. Obecne 154 funkcjonuje doskonale. Ostatnio widziałem na Grzymały-Sokołowskiego ok. godz. 10 opóźnione o 13 minut 172, które startuje przecież z CH Blue City. Nigdy nie czułem potrzeby popatrzeć na licznik w 154. Po prostu podjeżdza i już.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 wrz 2013, 23:46

Okopowa to akurat całkiem znośny węzeł przesiadkowy. Bywają gorsze.

Co to mają być te iloczyny linii?

I jak mówię, długość linii (zwłaszcza wyrażona w węzłach) nie jest dobrym kryterium kwalifikacji do podziału. W końcu im więcej węzłów, tym atrakcyjniejsza linia...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 wrz 2013, 23:46

kulikowski pisze:Dworzec Centralny na dobrą sprawę to wspólny węzeł z Centrum
Niezła bzdura.
kulikowski pisze:Stare Miasto - dawne 512 tam w ogóle nie stawało
Dzisiaj węzeł byłby jednak konieczny, bo 160 nie wjeżdża na górę
kulikowski pisze:Pomnik Lotnika - nie liczyłem bo przesiadki z bieganiem dookoła skrzyżowania po światłach (tu brawa dla MIR) dyskwalifikują ten węzeł kompletnie
Powiedz to wszystkim tym, którzy z niego korzystają. To jednak zbyt pochopne stwierdzenie.

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 23 wrz 2013, 23:48

Umrze śmiercią naturalną. Obecne 154 funkcjonuje doskonale. Ostatnio widziałem na Grzymały-Sokołowskiego ok. godz. 10 opóźnione o 13 minut 172, które startuje przecież z CH Blue City. Nigdy nie czułem potrzeby popatrzeć na licznik w 154. Po prostu podjeżdza i już.
Ale 154 to tak naprawdę dwa oddzielne potoki przedzielone Dworcem Zachodnim. A nawet jeśli nie to według mojego pomysłu zapewnimy dogodną przesiadkę ze 154 w 184 i odwrotnie właśnie przy Dworcu Zachodnim.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 wrz 2013, 23:48

KwZ pisze:Co to mają być te iloczyny linii?
Jeśli dobrze rozumiem, jest to związane z ilością linii, a nie np. podażą na kierunek. Zatem kiepski to parametr, jeśli linia o częstotliwości 120 minut jest traktowana na równi z linią kursującą co 5.

mak_gajwer
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2010, 9:38

Post autor: mak_gajwer » 23 wrz 2013, 23:54

emyl pisze:
KwZ pisze:Co to mają być te iloczyny linii?
Jeśli dobrze rozumiem, jest to związane z ilością linii, a nie np. podażą na kierunek. Zatem kiepski to parametr, jeśli linia o częstotliwości 120 minut jest traktowana na równi z linią kursującą co 5.
Emyl, dokładnie! Iloczyn powinien rozkładać się na "minuto/godzino-miejsca" w różnych kierunkach z danego węzła (a tych może być więcej niż 2, zwrotów więcej niż 4) :)

[ Dodano: Pon 23 Wrz, 2013 23:57 ]
KwZ pisze:Okopowa to akurat całkiem znośny węzeł przesiadkowy. Bywają gorsze.

Co to mają być te iloczyny linii?

I jak mówię, długość linii (zwłaszcza wyrażona w węzłach) nie jest dobrym kryterium kwalifikacji do podziału. W końcu im więcej węzłów, tym atrakcyjniejsza linia...
Idąc Twoim wcześniejszym tropem myślenia - im więcej węzłów, tym mniej zrównoważone potoki... (im więcej interakcji, tym więcej bałaganu)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 wrz 2013, 23:57

mak_gajwer pisze:Emyl, dokładnie! Iloczyn powinien rozkładać się na "minuto/godzino-miejsca" w różnych kierunkach z danego węzła (a tych może być więcej niż 2, zwrotów więcej niż 4) :)
A obliczenie tego niestety chyba przekracza nasze możliwości, bo takich danych nie mamy. Co najwyżej przybliżone.

mak_gajwer
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2010, 9:38

Post autor: mak_gajwer » 23 wrz 2013, 23:59

Nie mamy gdzieś rozpiski na wozy? :(

[ Dodano: Wto 24 Wrz, 2013 00:05 ]
emyl pisze:
kulikowski pisze:Dworzec Centralny na dobrą sprawę to wspólny węzeł z Centrum
Niezła bzdura.
kulikowski pisze:Stare Miasto - dawne 512 tam w ogóle nie stawało
Dzisiaj węzeł byłby jednak konieczny, bo 160 nie wjeżdża na górę
kulikowski pisze:Pomnik Lotnika - nie liczyłem bo przesiadki z bieganiem dookoła skrzyżowania po światłach (tu brawa dla MIR) dyskwalifikują ten węzeł kompletnie
Powiedz to wszystkim tym, którzy z niego korzystają. To jednak zbyt pochopne stwierdzenie.
CENTRUM = DWC, to nie bzdura, tylko fakt. Uwzględniamy emerytów i rencistów?

POMNIK LOTNIKA, ja korzystałem, ale szybko znienawidziłem (uwzględniamy emerytów i rencistów?)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 24 wrz 2013, 0:11

mak_gajwer pisze:CENTRUM = DWC, to nie bzdura, tylko fakt. Uwzględniamy emerytów i rencistów?
Ale zatrzymanie pojazdu i wymiana pasażerska następują dwa razy. Nie wyobrażam sobie, żeby postawić zamiast dwóch zespołów w Jerozolimskich jeden, przed skrzyżowaniem z Emilii Plater w kierunku zachodnim i za w kierunku wschodnim. Zresztą mniejsza o to, bo tu chodzi o kierunki: z DWC południkowo są to krótsze relacje, czyli na Mokotów, na Śródmieście Płn. Z Centrum dalsze - Żoliborz, Bielany, Ursynów. Równoleżnikowo sprawa wygląda jeszcze inaczej, ale mówimy o linii poruszającej się właśnie równoleżnikowo, więc pominę to...

[ Dodano: Wto 24 Wrz, 2013 00:13 ]
mak_gajwer pisze:Uwzględniamy emerytów i rencistów?
Wystarczy uwzględnić czas potrzebny na zrealizowanie przesiadki, a ściślej mówiąc czas potrzebny na pokonanie pieszego dystansu nie biegnąc i z włączeniem oczekiwania na światłach / sunięciem w tłumie.

ODPOWIEDZ