Komunikacja miejska w Ursusie
Moderator: Wiliam
Witam ! Forum czytam już od dłuższego czasu, ale do tej pory osobiście się nie udzielałem.
Ponieważ widzę że szybko rozwija się temat Ursusa, to postanowiłem włączyć się do dyskusji, jako że mieszkam w okolicy.
Moim zdaniem ostatni projekt Osy nie rozwiązuje problemu, bo zamiast uproszczenia układu mamy utrzymane bardzo długie albo wydłużone jeszcze bardziej linie przez całe miasto (127, 517) albo wyjątkowo zakręcone połączenia wewnątrz dzielnicy (177). W szczególności, tak jak przedmówcy zauważyli, nie rozumiem wydłużania 127 skoro i tak ma zostać 517. 127 już teraz jeździ mniej punktualnie niż wtedy gdy jeździło tylko do Pl. Trzech Krzyży.
Przyszedł mi go głowy następujący układ (tzn. nie twierdzę że wszystko wymyśliłem samemu, jest to raczej kompilacja różnych Waszych pomysłów, które się tutaj pojawiały, ew. kilka nowych). Generalnie chodziło mi o jak największe uproszczenie układu, tzn. z mniejszą liczbą linii, prostszymi trasami, ale zachowaniem obsługi każdego zespołu przystankowego i w miarę możliwości z podwyższeniem częstotliwości poszczególnych linii. Na wielu odcinkach będzie rzecz jasna mniej linii niż obecnie, ale to przecież nie powinno być problemem, jeśli poszczególne linie będą miały wyższą częstotliwość.
177 OKĘCIE - ... - Cierlicka - Gierdziejewskiego - Połczyńska - CM. WOLSKI
uproszczenie trasy w Ursusie, wykorzystanie nowego połączenia przez Gierdziejewskiego, połączenie Starego Ursusa i Niedźwiadka z Połczyńską w zamian za 129, w miarę możliwości wzmocnienie częstotliwości przynajmniej do 20 minut (brygady ze 129)
178 - SKOROSZE - Sławoja-Składkowskiego - Prystora - Ryżowa - Popularna - Al. Jerozolimskie - Al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Karolkowa - Wolska - OKOPOWA (powrót: OKOPOWA - Wolska - Okopowa - Grzybowska - Karolkowa)
skrócenie trasy do kluczowego odcinka (zachowanie połączenia Al. Jerozolimskie - Prymasa - Kasprzaka; od Karolkowej dalej w stronę centrum są do dyspozycji bardzo częste 105 i 109, (które w stronę centrum trochę się w tym miejscu przeluźniają), poprawa punktualności i możliwe wzmocnienie częstotliwości; docelowo do Ronda Daszyńskiego
194 - URSUS - NIEDŹWIADEK - Keniga - Wojciechowskiego - Traktorzystów - Nowolazurowa - Chrościckiego - Świerszcza - Globusowa - Dźwigowa - Połczyńska - CM. WOLSKI
skrócenie trasy - możliwa poprawa częstotliwości i punktualności
206 PKP GOŁABKI - Zielonej Gęsi - Wincentego Kadłubka - Władysława Laskonogiego - Orłów Piastowskich (powrót: Orłów Piastowskich - Czerwona Droga - Wincentego Kadłubka - Kazimierza Jagiellończyka - Przejazdowa - Zielonej Gęsi - PKP GOŁĄBKI) - Warszawska - Orląt Lwowskich - Keniga - Wojciechowskiego - Jagiełły - Lalki - Gierdziejewskiego -
- Posag 7 Panien - Szamoty - Traktorzystów - URSUS - RATUSZ
obsługa lokalnych połączeń w Ursusie, obecnie obsługiwanych przez 194 i 177
linia na Odolany naprawdę nie jest potrzebna, szczególnie jeśli mamy oszczędzać (obecne 206 jeździ tam puste), końcowy przystanek PKP Gołąbki bliżej stacji (ul. Zielonej Gęsi przy samych torach jest już oddana do użytku w całości)
207 REGULSKA - Regulska - Sosnkowskiego - Kościuszki (powrót: Kościuszki - Spisaka - Regulska) - Dzieci Warszawy - Skoroszewska - Prystora - Ryżowa - WKD OPACZ (zawrotka na rondzie przy Środkowej)
korekta trasy, obsługa Prażmowskiej w zamian za 178 i ul. Skoroszewskiej za 206, uniknięcie kluczenia przez Al. Jerozolimskie tak jak obecne 206, jednocześnie przystanki bliżej stacji WKD Opacz
401 URSUS - NIEDŹWIADEK - Keniga - Wojciechowskiego - Orląt Lwowskich - Warszawska - Traktorzystów - Nowolazurowa - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - ... - MARYSIN (skrócenie do Stegien ?)
obsługa zachodniej części Niedźwiadka i Nowolazurowej w zamian za 187, wykorzystanie możliwości szybkiego przejazdu nowym węzłem Łopuszańska i kolejnym odcinkiem Nowolazurowej do Al. Jerozolimskich po jej oddaniu, w razie możliwości jako całotygodniowe 5xx
517 URSUS - NIEDŹWIADEK - Keniga - Warszawska - Jagiełły - Lalki - Cierlicka - Kościuszki - Bohaterów Warszawy - Pl. Tysiąclecia - Bohaterów Warszawy - Sławka - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Kleszczowa - Łopuszańska - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - Al. Armii Ludowej - Czerniakowska - Łazienkowska - TORWAR
częstotliwość 10 minut w szczycie z większości brygad z dawnego 517 i 187, utrzymanie połączenia z centrum (Metro Politechnika), zastąpienie 187 na Trasie Łazienkowskiej, pozostałe brygady na wzmocnienie 185 na Czerniakowskiej i 160 na Targówku
w przypadku 517 bardzo istotne moim zdaniem jest też wykorzystanie szybkiego przejazdu Al. Jerozolimskimi (estakady nad Rondem Zesłańców), dlatego powinna tu pozostać linia przyspieszona (a nie 187), dodatkowo rozważałbym nawet likwidację przystanków Popularna i/lub Berestecka (jest tu sporo innych linii) w celu przyspieszenia jeszcze bardziej
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi !
Ponieważ widzę że szybko rozwija się temat Ursusa, to postanowiłem włączyć się do dyskusji, jako że mieszkam w okolicy.
Moim zdaniem ostatni projekt Osy nie rozwiązuje problemu, bo zamiast uproszczenia układu mamy utrzymane bardzo długie albo wydłużone jeszcze bardziej linie przez całe miasto (127, 517) albo wyjątkowo zakręcone połączenia wewnątrz dzielnicy (177). W szczególności, tak jak przedmówcy zauważyli, nie rozumiem wydłużania 127 skoro i tak ma zostać 517. 127 już teraz jeździ mniej punktualnie niż wtedy gdy jeździło tylko do Pl. Trzech Krzyży.
Przyszedł mi go głowy następujący układ (tzn. nie twierdzę że wszystko wymyśliłem samemu, jest to raczej kompilacja różnych Waszych pomysłów, które się tutaj pojawiały, ew. kilka nowych). Generalnie chodziło mi o jak największe uproszczenie układu, tzn. z mniejszą liczbą linii, prostszymi trasami, ale zachowaniem obsługi każdego zespołu przystankowego i w miarę możliwości z podwyższeniem częstotliwości poszczególnych linii. Na wielu odcinkach będzie rzecz jasna mniej linii niż obecnie, ale to przecież nie powinno być problemem, jeśli poszczególne linie będą miały wyższą częstotliwość.
177 OKĘCIE - ... - Cierlicka - Gierdziejewskiego - Połczyńska - CM. WOLSKI
uproszczenie trasy w Ursusie, wykorzystanie nowego połączenia przez Gierdziejewskiego, połączenie Starego Ursusa i Niedźwiadka z Połczyńską w zamian za 129, w miarę możliwości wzmocnienie częstotliwości przynajmniej do 20 minut (brygady ze 129)
178 - SKOROSZE - Sławoja-Składkowskiego - Prystora - Ryżowa - Popularna - Al. Jerozolimskie - Al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Karolkowa - Wolska - OKOPOWA (powrót: OKOPOWA - Wolska - Okopowa - Grzybowska - Karolkowa)
skrócenie trasy do kluczowego odcinka (zachowanie połączenia Al. Jerozolimskie - Prymasa - Kasprzaka; od Karolkowej dalej w stronę centrum są do dyspozycji bardzo częste 105 i 109, (które w stronę centrum trochę się w tym miejscu przeluźniają), poprawa punktualności i możliwe wzmocnienie częstotliwości; docelowo do Ronda Daszyńskiego
194 - URSUS - NIEDŹWIADEK - Keniga - Wojciechowskiego - Traktorzystów - Nowolazurowa - Chrościckiego - Świerszcza - Globusowa - Dźwigowa - Połczyńska - CM. WOLSKI
skrócenie trasy - możliwa poprawa częstotliwości i punktualności
206 PKP GOŁABKI - Zielonej Gęsi - Wincentego Kadłubka - Władysława Laskonogiego - Orłów Piastowskich (powrót: Orłów Piastowskich - Czerwona Droga - Wincentego Kadłubka - Kazimierza Jagiellończyka - Przejazdowa - Zielonej Gęsi - PKP GOŁĄBKI) - Warszawska - Orląt Lwowskich - Keniga - Wojciechowskiego - Jagiełły - Lalki - Gierdziejewskiego -
- Posag 7 Panien - Szamoty - Traktorzystów - URSUS - RATUSZ
obsługa lokalnych połączeń w Ursusie, obecnie obsługiwanych przez 194 i 177
linia na Odolany naprawdę nie jest potrzebna, szczególnie jeśli mamy oszczędzać (obecne 206 jeździ tam puste), końcowy przystanek PKP Gołąbki bliżej stacji (ul. Zielonej Gęsi przy samych torach jest już oddana do użytku w całości)
207 REGULSKA - Regulska - Sosnkowskiego - Kościuszki (powrót: Kościuszki - Spisaka - Regulska) - Dzieci Warszawy - Skoroszewska - Prystora - Ryżowa - WKD OPACZ (zawrotka na rondzie przy Środkowej)
korekta trasy, obsługa Prażmowskiej w zamian za 178 i ul. Skoroszewskiej za 206, uniknięcie kluczenia przez Al. Jerozolimskie tak jak obecne 206, jednocześnie przystanki bliżej stacji WKD Opacz
401 URSUS - NIEDŹWIADEK - Keniga - Wojciechowskiego - Orląt Lwowskich - Warszawska - Traktorzystów - Nowolazurowa - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - ... - MARYSIN (skrócenie do Stegien ?)
obsługa zachodniej części Niedźwiadka i Nowolazurowej w zamian za 187, wykorzystanie możliwości szybkiego przejazdu nowym węzłem Łopuszańska i kolejnym odcinkiem Nowolazurowej do Al. Jerozolimskich po jej oddaniu, w razie możliwości jako całotygodniowe 5xx
517 URSUS - NIEDŹWIADEK - Keniga - Warszawska - Jagiełły - Lalki - Cierlicka - Kościuszki - Bohaterów Warszawy - Pl. Tysiąclecia - Bohaterów Warszawy - Sławka - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Kleszczowa - Łopuszańska - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - Al. Armii Ludowej - Czerniakowska - Łazienkowska - TORWAR
częstotliwość 10 minut w szczycie z większości brygad z dawnego 517 i 187, utrzymanie połączenia z centrum (Metro Politechnika), zastąpienie 187 na Trasie Łazienkowskiej, pozostałe brygady na wzmocnienie 185 na Czerniakowskiej i 160 na Targówku
w przypadku 517 bardzo istotne moim zdaniem jest też wykorzystanie szybkiego przejazdu Al. Jerozolimskimi (estakady nad Rondem Zesłańców), dlatego powinna tu pozostać linia przyspieszona (a nie 187), dodatkowo rozważałbym nawet likwidację przystanków Popularna i/lub Berestecka (jest tu sporo innych linii) w celu przyspieszenia jeszcze bardziej
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi !
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7010
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Zupełnie nie rozumiem, jaki sens ma krańcowanie linii na Torwarze.mb112 pisze:517 URSUS - NIEDŹWIADEK - Keniga - Warszawska - Jagiełły - Lalki - Cierlicka - Kościuszki - Bohaterów Warszawy - Pl. Tysiąclecia - Bohaterów Warszawy - Sławka - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Kleszczowa - Łopuszańska - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - Al. Armii Ludowej - Czerniakowska - Łazienkowska - TORWAR
Żeby nie jechało dalej. Jeśli ma być silne (7,5 czy 10 w szczycie), to inaczej utopi się w tym morze brygad. Na Czerniakowskiej to niepotrzebne. Na M Politechnika nie ma miejsca. Można łączyć 411, to nie wpływa na resztę koncepcji.emyl pisze:Zupełnie nie rozumiem, jaki sens ma krańcowanie linii na Torwarze.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
To też jeden z pomysłów, który już wcześniej się tu pojawił. Moim zdaniem to ma sens, bo obsługujemy wszystkie kluczowe przystanki na Trasie Ł w Śródmieściu, a jednocześnie unikamy przeciągania trasy za Wisłę i tworzenia kolejnej przydługiej linii i obniżenia częstotliwości. Pętla na Torwarze jest blisko centrum i ma rezerwy wykorzystania.emyl pisze:Zupełnie nie rozumiem, jaki sens ma krańcowanie linii na Torwarze.mb112 pisze:517 URSUS - NIEDŹWIADEK - Keniga - Warszawska - Jagiełły - Lalki - Cierlicka - Kościuszki - Bohaterów Warszawy - Pl. Tysiąclecia - Bohaterów Warszawy - Sławka - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Kleszczowa - Łopuszańska - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - Al. Armii Ludowej - Czerniakowska - Łazienkowska - TORWAR
Tzn. były też pomysły nieznacznego przedłużenia trasy za Wisłę ale wtedy:
Wiatraczna - tutaj jest już 523, poza tym jak wrócić na trasę po wyjeździe z pętli (wyjazd jest tylko w stronę Płowieckiej)
Gocław - czy potrzebna jest całotygodniowa linia zamiast 411 ?
206 miałoby krótką trasę, bez korków, a 194 mogłoby być bardziej punktualne dzięki skróceniu. Można też zostawić 194 jak jest, wtedy 206 na Gołąbkach nie potrzeba, ale trzeba coś na Posag 7 Panien.KwZ pisze:Na pewno w koncepcji mb112 nie podoba mi się 206 i grzebanie przy 194.
Ale co konkretnie by to oznaczało ? 177 z Ursusa przez Gierdziejewskiego na Wolę mogłoby być bardziej atrakcyjne (szczególnie przy wyższej częstotliwości niż obecnie) niż obecne 129, które stoi w korkach na Ryżowej i Dźwigowej.KwZ pisze:Sam skłaniam się także ku pomysłowi znormalizowanego 129, co oznacza coś więcej, niż 177 na Wolę.
Wcześniej ktoś też pisał że na 716 przez Gierdziejewskiego nie zgadza się Piastów.