Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
Nie wiem co mają Zawady do Bródna, ale tutaj masz placyk o wymiarach rzędu 180 x 200 metrów. W razie potrzeby na pętlę autobusową wystarczy i jeszcze trochę zieleni zostanie - Metro Marymont zajmuje połowę tego (dokładnie jakieś 80 x 100 m, parkingu nie liczę).JotPeCet pisze:Na Kondratowicza ani... Lercha nie ma gdzie zrobić pętli autobusowej ani parkingów.
Do tego jest jeszcze jedna kwestia... 3+3 doczekamy najpewniej jakoś w 2020, potem pewnie do 2026 wybuduje się STP w Morach, czyli w 2030 będziemy mieli metro na Bródno. Do czego zmierzam? Do tego, że zdaniem mądrych ludzi, którzy siedzą w temacie budownictwa mieszkaniowego w ciągu najbliższych 10-15 lat może być cienko z budynkami z wielkiej płyty, choć część pewnie uda się zmusić do stania jeszcze jakiś czas stosując jakieś cięgna, wstawianie elementów metalowych w newralgicznych punktach konstrukcji czy inne rozwiązania tego typu. Niemniej można zaryzykować twierdzenie, że w ciągu najbliższych 20 lat takie osiedla jak Bródno czeka wielka zmiana zabudowy, więc będzie można tę okolicę zaprojektować niemal dowolnie od podstaw.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Kolejna perspektywa, owszem, zakłada dofinansowanie całej linii, ale:MeWa pisze:Zdaje się, że kolejna perspektywa UE zakłada realizację całych odcinków II linii, a nie tylko 3+3.
- najpierw ma być budowane 3+3, to są przecież co najmniej 3-4 lata od czasu wyboru wykonawcy, który jeszcze nie miał miejsca.
- ponadto najpierw planowane jest chyba ukończenie centralnego odcinka z terminem jesień 2014.
- ponadto wreszcie zapisanie czegokolwiek w perspektywie nie oznacza konieczności przyjęcia środków (co innego wykorzystania już przyjętych).
I dopiero po ukończeniu 3+3 będzie można robić pozostałe odcinki. Przyjąłem sobie dość swobodnie, że najpierw będzie to odcinek zachodni, a potem wschodni, choć możliwa jest budowa równoczesna. Niemniej żadnych planów i ustaleń w tym względzie jeszcze nie ma. Tak czy inaczej, jeśli nie 2030 to 2025 r. brzmi realnie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Oczywiście, projekt musi przejść weryfikację, miasto musi mieć wkład własny. Ale przebieg prac na centralnym odcinku nie ma wpływu na przygotowania na pozostałych.Poc Vocem pisze:- ponadto wreszcie zapisanie czegokolwiek w perspektywie nie oznacza konieczności przyjęcia środków (co innego wykorzystania już przyjętych).
Miasto w tej chwili nie podaje żadnych terminów, poza właśnie wzmianką o realizacji w kolejnej perspektywie, wzmocnioną deklaracją Ministerstwa Rozwoju Regionalnego
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Co de facto oznacza termin 12.2022.MeWa pisze:Miasto w tej chwili nie podaje żadnych terminów, poza właśnie wzmianką o realizacji w kolejnej perspektywie, wzmocnioną deklaracją Ministerstwa Rozwoju Regionalnego
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czyli cały ruch autobusów i samochodów z Podlasia, Wyszkowa, Radzymina i Marek wpuszczamy na Rembielińską i KondratowiczaPoc Vocem pisze:Nie wiem co mają Zawady do Bródna, ale tutaj masz placyk o wymiarach rzędu 180 x 200 metrów. W razie potrzeby na pętlę autobusową wystarczy i jeszcze trochę zieleni zostanie - Metro Marymont zajmuje połowę tego (dokładnie jakieś 80 x 100 m, parkingu nie liczę).JotPeCet pisze:Na Kondratowicza ani... Lercha nie ma gdzie zrobić pętli autobusowej ani parkingów.
P.S. Miało być Figara przy Lecha. Podejzewam że mieszkańcy tych domków jednorodzinnych nie wiedzą co ich czeka.
Polityka złym doradcą w pracy!
Innej możliwości w zasadzie nie ma. Bo akurat ładowanie autobusu w osiedlowe uliczki na Zaciszu to dość, powiedziałbym, odlotowa koncepcja, której nawet nie brałem pod uwagę. I nie chodzi tu bynajmniej o brak miejsca na dworzec, a właśnie o brak możliwości dojazdu do jego ewentualnej lokalizacji.JotPeCet pisze:Czyli cały ruch autobusów i samochodów z Podlasia, Wyszkowa, Radzymina i Marek wpuszczamy na Rembielińską i Kondratowicza
A że mieszkańcy nie zdają sobie sprawy... Nie pierwszy i nie ostatni to raz, gdy tak jest.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej. Gdyby to było bez sensu, to BDiK nie zlecałby analizy wariantów Białołęckich. Więcej - nie byłoby takiego zlecenia, gdyby ZTM na serio nie brał pod uwagę rozdzielenia linii (lub wręcz zmiany trasy).
pozdrawiam, tomek
pozdrawiam, tomek
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36870
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
I w ten sposób Derby dostaną figę z makiem A dobrze im tak, po co było wierzyć w obietnicest1545 pisze:No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Wykiwali zachodnią Białołękę, wykiwają i wschodnią :EBastian pisze:I w ten sposób Derby dostaną figę z makiem A dobrze im tak, po co było wierzyć w obietnicest1545 pisze:No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Witamy w świecie po referendum:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 84482.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 84482.html
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Co ma wspólnego z tym referendum? Od dawna mówiono, ze będzie budowane 3+3. To tylko dwójka radnych z Białołęki w czambuł i bez pokrycia obiecuje mieszkańcom Derbów stacje metra w tej perspektywie finansowej.R-9 Chełmska pisze:Witamy w świecie po referendum:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 84482.html
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.