Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 03 paź 2013, 15:12

Lercha?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 paź 2013, 17:46

JotPeCet pisze:Na Kondratowicza ani... Lercha nie ma gdzie zrobić pętli autobusowej ani parkingów.
Nie wiem co mają Zawady do Bródna, ale tutaj masz placyk o wymiarach rzędu 180 x 200 metrów. W razie potrzeby na pętlę autobusową wystarczy i jeszcze trochę zieleni zostanie - Metro Marymont zajmuje połowę tego (dokładnie jakieś 80 x 100 m, parkingu nie liczę).

Do tego jest jeszcze jedna kwestia... 3+3 doczekamy najpewniej jakoś w 2020, potem pewnie do 2026 wybuduje się STP w Morach, czyli w 2030 będziemy mieli metro na Bródno. Do czego zmierzam? Do tego, że zdaniem mądrych ludzi, którzy siedzą w temacie budownictwa mieszkaniowego w ciągu najbliższych 10-15 lat może być cienko z budynkami z wielkiej płyty, choć część pewnie uda się zmusić do stania jeszcze jakiś czas stosując jakieś cięgna, wstawianie elementów metalowych w newralgicznych punktach konstrukcji czy inne rozwiązania tego typu. Niemniej można zaryzykować twierdzenie, że w ciągu najbliższych 20 lat takie osiedla jak Bródno czeka wielka zmiana zabudowy, więc będzie można tę okolicę zaprojektować niemal dowolnie od podstaw.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 paź 2013, 18:09

Zdaje się, że kolejna perspektywa UE zakłada realizację całych odcinków II linii, a nie tylko 3+3.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 paź 2013, 18:18

Kolejna perspektywa zakłada cokolwiek czy jest nieustalona jeszcze? Te projekty są jakoś dostępne publicznie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 paź 2013, 18:34

Zakończyły się konsultacje ws. założeń Programu Infrastruktura i Środowisko. Projekt II linii metra jest wymieniony z nazwy i nie będzie musiał konkurować z innymi projektami miejskimi.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 paź 2013, 18:40

MeWa pisze:Zdaje się, że kolejna perspektywa UE zakłada realizację całych odcinków II linii, a nie tylko 3+3.
Kolejna perspektywa, owszem, zakłada dofinansowanie całej linii, ale:
- najpierw ma być budowane 3+3, to są przecież co najmniej 3-4 lata od czasu wyboru wykonawcy, który jeszcze nie miał miejsca.
- ponadto najpierw planowane jest chyba ukończenie centralnego odcinka z terminem jesień 2014.
- ponadto wreszcie zapisanie czegokolwiek w perspektywie nie oznacza konieczności przyjęcia środków (co innego wykorzystania już przyjętych).
I dopiero po ukończeniu 3+3 będzie można robić pozostałe odcinki. Przyjąłem sobie dość swobodnie, że najpierw będzie to odcinek zachodni, a potem wschodni, choć możliwa jest budowa równoczesna. Niemniej żadnych planów i ustaleń w tym względzie jeszcze nie ma. Tak czy inaczej, jeśli nie 2030 to 2025 r. brzmi realnie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 paź 2013, 18:46

Poc Vocem pisze:- ponadto wreszcie zapisanie czegokolwiek w perspektywie nie oznacza konieczności przyjęcia środków (co innego wykorzystania już przyjętych).
Oczywiście, projekt musi przejść weryfikację, miasto musi mieć wkład własny. Ale przebieg prac na centralnym odcinku nie ma wpływu na przygotowania na pozostałych.
Miasto w tej chwili nie podaje żadnych terminów, poza właśnie wzmianką o realizacji w kolejnej perspektywie, wzmocnioną deklaracją Ministerstwa Rozwoju Regionalnego
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 paź 2013, 20:41

MeWa pisze:Miasto w tej chwili nie podaje żadnych terminów, poza właśnie wzmianką o realizacji w kolejnej perspektywie, wzmocnioną deklaracją Ministerstwa Rozwoju Regionalnego
Co de facto oznacza termin 12.2022.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 04 paź 2013, 17:22

Poc Vocem pisze:
JotPeCet pisze:Na Kondratowicza ani... Lercha nie ma gdzie zrobić pętli autobusowej ani parkingów.
Nie wiem co mają Zawady do Bródna, ale tutaj masz placyk o wymiarach rzędu 180 x 200 metrów. W razie potrzeby na pętlę autobusową wystarczy i jeszcze trochę zieleni zostanie - Metro Marymont zajmuje połowę tego (dokładnie jakieś 80 x 100 m, parkingu nie liczę).
Czyli cały ruch autobusów i samochodów z Podlasia, Wyszkowa, Radzymina i Marek wpuszczamy na Rembielińską i Kondratowicza :-k

P.S. Miało być Figara przy Lecha. Podejzewam że mieszkańcy tych domków jednorodzinnych nie wiedzą co ich czeka.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 04 paź 2013, 18:02

JotPeCet pisze:Czyli cały ruch autobusów i samochodów z Podlasia, Wyszkowa, Radzymina i Marek wpuszczamy na Rembielińską i Kondratowicza :-k
Innej możliwości w zasadzie nie ma. Bo akurat ładowanie autobusu w osiedlowe uliczki na Zaciszu to dość, powiedziałbym, odlotowa koncepcja, której nawet nie brałem pod uwagę. I nie chodzi tu bynajmniej o brak miejsca na dworzec, a właśnie o brak możliwości dojazdu do jego ewentualnej lokalizacji.

A że mieszkańcy nie zdają sobie sprawy... Nie pierwszy i nie ostatni to raz, gdy tak jest.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 04 paź 2013, 18:17

No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej. Gdyby to było bez sensu, to BDiK nie zlecałby analizy wariantów Białołęckich. Więcej - nie byłoby takiego zlecenia, gdyby ZTM na serio nie brał pod uwagę rozdzielenia linii (lub wręcz zmiany trasy).
pozdrawiam, tomek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 paź 2013, 21:41

st1545 pisze:No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej.
I w ten sposób Derby dostaną figę z makiem :dance: A dobrze im tak, po co było wierzyć w obietnice :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 12 paź 2013, 22:13

Bastian pisze:
st1545 pisze:No właśnie jest inna możliwość - stacja krańcowa przy Głębockiej, po północnej stronie Trasy Toruńskiej.
I w ten sposób Derby dostaną figę z makiem :dance: A dobrze im tak, po co było wierzyć w obietnice :P
Wykiwali zachodnią Białołękę, wykiwają i wschodnią :E
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 16 paź 2013, 0:26

5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 paź 2013, 13:30

R-9 Chełmska pisze:Witamy w świecie po referendum:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 84482.html
Co ma wspólnego z tym referendum? Od dawna mówiono, ze będzie budowane 3+3. To tylko dwójka radnych z Białołęki w czambuł i bez pokrycia obiecuje mieszkańcom Derbów stacje metra w tej perspektywie finansowej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ