Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 wrz 2013, 12:23

Miejsce spotkań "pod słynną Rotundą", jest zdecydowanie więcej celów podróży. Są na zachód i wschód tramwaje, na północ i południe metro. Warszawiacy się do patelni przyzwyczaili. Zawsze jak ktoś mówi "to spotkajmy się w centrum" to od razu wiadomo, że zapewne przy Metrze Centrum czy gdzieś w pobliżu. Po prostu stamtąd jest wszędzie dogodny dojazd. Tzn. w każdym kierunku. Ja wiem, że będziecie się czepiać o każde małe słowo ale przyzwyczajeń warszawiaków nie zmienicie. Po prostu trzeba się dostosować i tyle. Ja też wolę się przesiadać przy patelni no bo jeśli z reguły stamtąd mam najwięcej połączeń to po co przesiadać się gdzie indziej?

[ Dodano: Sob 28 Wrz, 2013 12:25 ]
adner pisze:Tych z bieganiem po przejściach podziemnych?
Tam jest w miarę blisko. Poza tym jest duża szansa, że akurat mam jednoperonową przesiadkę. Z pociągu i tak, i tak mam daleko.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 wrz 2013, 17:54

reserved pisze:Miejsce spotkań "pod słynną Rotundą"
To jednak jest fetysz Centrum, bo przecież wiadomo, że komunikacja miejska dowozi głównie do roboty, a nie na spotkania towarzyskie. Ursus miał, ma i będzie zawsze miał dojazd do Centrum w postaci połączenia kolejowego.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 paź 2013, 7:29

Sprzątnięto, nagrodzono, otwarto.
A reservedowi przypominam, że nie musi w każdym możliwym temacie próbować leczyć swoich fobii kolejowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 08 paź 2013, 22:11

Propozycje Gregoryego maja na pewno jeden słaby punkt: wicie sie linii przez Skoroszewską. Ja wiem ze ta cześć sie mocno rozbudowuje i sam o tym tu pisałem, ale przerzucanie i 191 i 187 to juz przesada.
Nie podoba mi sie ten obertas dla 191. To jedyne polacżenie na całym ciagu slawka - puzaka - kk
A zawijanie 187 to masakra np dla jadących z przystanku Adamieckiego.
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2013, 6:48

emyl pisze: Ursus miał, ma i będzie zawsze miał dojazd do Centrum w postaci połączenia kolejowego.
chyba, że wybory wygra Janusz K.-M.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1650
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 09 paź 2013, 11:09

Przecież wiadomo, że nie wygra.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 11 paź 2013, 16:39

No i stało się :)
[url=http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=3948&l=1]ZTM[/url] pisze:Zmiana tras linii 177, 194 i 206 w związku z otwarciem kolejnego odcinka ul. Nowolazurowej
od 12.10.2013 (sobota)
W związku z planowanym otwarciem ul. Nowolazurowej na odcinku od ul. Traktorzystów do ul. Chrościckiego od dnia 12.10.2013 r. od początku kursowania wprowadza się następujące zmiany tras:

wydłużenie trasy linii 177:P+R AL. KRAKOWSKA – … – Posag 7 Panien – Szamoty – Traktorzystów – URSUS-RATUSZ

skierowanie linii 194 w obu kierunkach przez ul. Nowolazurową: PKP GOŁĄBKI – … – Traktorzystów – Nowolazurowa – Chrościckiego – … – CM. WOLSKI,
skierowanie linii 206 w obu kierunkach przez ul. Nowolazurową: WKD OPACZ – … – Traktorzystów – Nowolazurowa – Chrościckiego – … – ODOLANY.
W związku z powyższymi zmianami wprowadzane są następujące zmiany przystankowe:
Likwidacji ulegają przystanki:

NOWE WŁOCHY 02
NOWE WŁOCHY 53
OBYWATELSKA 51

Przystanki BONY 01 i 02 dla linii 177 będą obowiązywać jako warunkowe,
Przystanki ZAJEZDNIA URSUS PŁN. dla linii 177 będą obowiązywać jako warunkowe,
Przywraca się funkcjonowanie przystanków PKP URSUS PŁN. 01 i 02. Przystanki tej dla linii 177 będą obowiązywać jako warunkowe.
Przywraca się funkcjonowanie przystanku NOWE WŁOCHY 03 w nowym miejscu. Przystanek zlokalizowany jest na ul. Chrościckiego bezpośrednio za skrzyżowaniem z ul. Nowolazurową w stronę ul. Obywatelskiej. Przystanek ten będzie funkcjonował jako stały dla linii 194 i 206.

Uruchamia się nowe przystanki na trasie linii 177:
POSAG 7 PANIEN 03, zlokalizowany na ul. Czerwona Droga bezpośrednio za skrzyżowaniem z ul. Gierdziejewskiego w stronę ul. Orłów Piastowskich. Przystanek będzie funkcjonował jako warunkowy.
POSAG 7 PANIEN 04 zlokalizowany na ul. Posag 7 Panien bezpośrednio za skrzyżowaniem z ul. Gierdziejewskiego w stronę ul. Szamoty.Przystanek będzie funkcjonował jako warunkowy.
URSUS-RATUSZ 07 zlokalizowany na ul. Szamoty za skrzyżowaniem z ul. Traktorzystów w stronę stacji PKP Ursus Płn. Przystanek będzie funkcjonował jako warunkowy.
URSUS-RATUSZ 08 zlokalizowany na ul. Szamoty przed skrzyżowaniem z ul. Traktorzystów w stronę ul. Traktorzystów. Przystanek będzie funkcjonował jako warunkowy.

Uruchamia się nowe przystanki na trasie linii 194 oraz 206:
URSUS-RATUSZ 06 zlokalizowany na ul. Nowolazurowej za skrzyżowaniem z ul. Traktorzystów w stronę stacji PKP Ursus Płn. Przystanek będzie funkcjonował jako warunkowy dla obu linii.
PKP URSUS PŁN. 03 zlokalizowany na ul. Nowolazurowej w sąsiedztwie stacji kolejowej PKP Ursus Płn. w stronę skrzyżowania z ul. Traktorzystów. Przystanek będzie funkcjonował jako warunkowy dla obu linii.
PKP URSUS PŁN. 04 zlokalizowany na ul. Nowolazurowej w sąsiedztwie stacji kolejowej PKP Ursus Płn. w stronę skrzyżowania z ul. Chrościckiego. Przystanek będzie funkcjonował jako warunkowy dla obu linii.
NOWE WŁOCHY 05 zlokalizowany na ul. Nowolazurowej bezpośrednio za skrzyżowaniem z ul. Chrościckiego w stronę stacji kolejowej PKP Ursus Płn. Przystanek będzie funkcjonował jako stały dla obu linii.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2013, 17:32

^
Strona nie istnieje.

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 paź 2013, 18:35

Dokładnie, komunikat zniknął ze strony, zresztą w rozkładach od samego początku nie było wprowadzonych zmian.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 11 paź 2013, 18:41

MichalJ pisze:^
Strona nie istnieje.
Czyżby się trochę za bardzo pospieszyli? Służę screenshotem jeżeli ktoś nie wierzy że to było na stronie ;-)
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 paź 2013, 18:57

Chyba jednak nie, bo właśnie w tym momencie zostały zaktualizowane rozkłady i są nowe trasy. :)

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 11 paź 2013, 19:03

ashir pisze:Chyba jednak nie, bo właśnie w tym momencie zostały zaktualizowane rozkłady i są nowe trasy. :)
Logika ZTMu :D
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 paź 2013, 20:15

winnux8 pisze:No i stało się :)
Wiele to się nie stało. 177 wraca ze skrócenia, spowodowanego zamknięciem Szamotów, a 194 i 206 z Obywatelskiej przekładają się na równoległą Nowolazurową (a jakaś nazwa kiedy?). Oczywiste minimum.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

empi
Posty: 36
Rejestracja: 09 sty 2007, 17:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: empi » 12 paź 2013, 0:08

Urząd Dzielnicy i ZTM mają twardy orzech do zgryzienia. Z tego co widziałem na forach dyskusyjnych, obrona 517 do centrum jest bardzo ostra. Pierwsze pytanie brzmi - dlaczego wbrew prezentowanej logice ludzie nie chcą się przesiąść do kolei:
- Zawodność systemu;
- Fatalna infrastruktura przystanku kolejowego Warszawa Ursus, utrudniająca korzystanie osobom z trudnościami w poruszaniu.

Temat zmian w Ursusie interesuje mnie szczególnie, bo mieszkałem tam przez 2 lata (Stary Ursus, okolice przystanku Adamieckiego). Korzystałem wówczas naprzemiennie, albo z kolei, albo ze 187, 191 i 517. Autobusy miały tę zaletę, że były pod blokiem (odpada 10-15 minut pieszej wędrówki, a przy wyborze niektórych kierunków docelowych rachunek czasu wychodzi na plus) i były pewne. Pociąg jechał szybciej, ale kilkukrotnie trafiłem na awarie, wskutek których nie dojechałem do centrum w ogóle. I żałowałem, że nie wybrałem 517. Tylko kilkukrotnie, bo nauczony doświadczeniem do nadzwyczaj ważnych wydarzeń (gdy nie mogłem sobie pozwolić na spóźnienie) wybierałem potem odpowiednio wcześniej wybrane połączenie autobusowe. Myślę, że nikt z mieszkańców Ursusa nie walczyłby o 517, gdyby kolej była niezawodna.

Flash podawał wcześniej obserwacje zapełnienia. Linia 517 (ale też i 187) na odcinku ursuskim jest o tyle dziwna, że ma nieco mniej przewidywalne zapełnienia. Sam korzystałem z obu linii wtedy, gdy byłem pewien, że nie będzie korków na Kleszczowej. Szczególnie wieczorami i w weekendy, czyli poza szczytem.

Ludzie będą tego bronili i współczuję urzędnikom, którzy muszą stanąć za tymi tak mocno niepopularnymi decyzjami. Ale nie ma innego wyjścia. Zgniłe kompromisy, uwzględniające kolejne postulaty mieszkańców, to tworzenie autobusowych potworków. Zresztą po ostatnich zmianach Ursus jest opleciony takimi potworkowatymi liniami.

Długo zastanawiałem się nad 517 i ta linia naprawdę z racjonalnych względów nie jest do uratowania. Po zredukowaniu jej trasy do minimum (np. do pl. Narutowicza) pokrywa się ze 187 i 191. Wydłużenie do centrum dubluje tramwaje i połączenie kolejowe. Obawiam się, że urzędnicy nie będą mieli odwagi przepchnąć decyzji o likwidacji, co zaskutkuje wariantem znanym z 521. Do tego nie będzie można podbić częstotliwości innych linii.

Georg
Posty: 6338
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 paź 2013, 0:45

empi pisze:- Fatalna infrastruktura przystanku kolejowego Warszawa Ursus, utrudniająca korzystanie osobom z trudnościami w poruszaniu.
Fatalna infrastruktura jest też na przystanku Centrum i Dw. Centralny. A ile osób się tam przesiada.

[ Dodano: Sob 12 Paź, 2013 00:51 ]
empi pisze:Obawiam się, że urzędnicy nie będą mieli odwagi przepchnąć decyzji o likwidacji, co zaskutkuje wariantem znanym z 521.
A obecne 521 to nie jest tylko etap przejściowy? Najpierw pocięcie częstotliwości, potem zmiana podstawowego krańca ze Szczęśliwic na Wiatraczną, a potem pocięcie częstotliwości i godzin kursowania. Koniec końców linię czeka likwidacja i to już niedługo. Kto będzie czekał na autobus 30 minut po południu mając co 2 minuty tramwaje? Pytanie: czy obrona 517 będzie tak samo silna, jak 521 i linię będzie można urżnąć od razu, czy podcinając częstotliwość i godziny kursowania zniechęcić pasażerów do jazdy i dopiero zlikwidować?

ODPOWIEDZ