Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

empi
Posty: 36
Rejestracja: 09 sty 2007, 17:11
Lokalizacja: Radom

Post autor: empi » 21 paź 2013, 22:00

Z moich obserwacji wynika, że linii 517 bronią osoby starsze z ograniczoną sprawnością ruchową, głównie ze względu na lepszą niż kolej dostępność (długie i niewygodne dojścia, przejścia podziemne, wspinaczki do EN57, ekstremalny tłok, kwestia bezpieczeństwa w pociągach i na dworcach). Domyślam się, że to argument raczej niepopularny, ale naprawdę warto o tym pomyśleć forsując w warszawskich warunkach model przesiadkowy. To chyba główna przyczyna przedłużonego konania wszystkich tych linii pokroju 517 i 521, a wcześniej 510 czy 505/210.

Do tego dochodzą kwestie ideologiczne, związane z ogólną niechęcią do "tych na górze", na zasadzie "nie korzystam z 517, ale nie zamierzam pozwolić na to, by mi je odebrano!!!"

Co do osób starszych, bardzo zdziwiła mnie jeszcze jedna rzecz. Okazuje się, że często są mocno niedoinformowani. Nie zdają sobie sprawy z alternatywnych sposobów dojazdu, orientują się w podróży głównie korzystając ze swoich wieloletnich przyzwyczajeń, co przy tak dynamicznych zmianach jest bardzo nieefektywne. Np. nie wiedzą, że mogą korzystać z pociągów na takich samych zasadach, jak z komunikacji miejskiej, nie znają nowych tras autobusów. Np. linia 187 po zmianie przez wielu staruszków z Niedźwiadka została odebrana jako "zlikwidowana", przerzucona "nie wiadomo gdzie", więc już z niej nie korzystają. Warto, żeby ZTM przemyślał w jaki sposób to zmienić. Informacja przy wykorzystaniu nowoczesnych kanałów, odbierana przez aktywnych i młodszych, stoi na bardzo wysokim poziomie, ale nie do wszystkich jak widać dociera.

Tak czy siak wydaje mi się, że 517 zostanie, tylko będzie skrócone do Pl. Trzech Krzyży i pewnie z okrojoną częstotliwością. Ciekawe co będzie z pozostałymi liniami. Pewnie znowu powstanie jakaś dziwna plątanina :/

Moja propozycja, uwzględniająca wiele powyższych, byłaby jednak taka:
129 - Na pewno nie na Niedźwiadku.
177 - Bez zmian
178 - Regulska - Kompanii AK Kordian - Skorosze - ... - Muzeum Powstania lub Okopowa, docelowo Metro Rondo Daszyńskiego
187 - Jak dawniej, starym śladem przez Stary Ursus
191 - Od Spisaka trasą 517 na Niedźwiadek
194 - Bez zmian
206 - Jak dawniej, Nowe Włochy - Odolany
207 - Jak dawniej, Regulska - PKP Ursus - Skorosze (- WKD Opacz), można byłoby się zastanowić nad wprowadzeniem skróconych częstszych kursów Regulska - PKP Ursus w szczycie oraz rozrzedzeniem częstotliwości na dalszym odcinku.
401 - Chętnie całotygodniowe, oczywiście w wersji krótszej niż na Marysin
517 - Likwidacja
716 - Docelowo Nowolazurową do Połczyńskiej, a 194 na starej trasie przez Dźwigową

Bez autobusów zostaje kawałek Regulskiej i Nowolazurowa.
129 dwa razy na godzinę starą trasą, ale tylko do Cm. Wolskiego? Czy jakiś większy łamaniec, np. PKP Ursus - Ryżowa dawną trasą, dalej Nowolazurowa, Nowe Włochy, Dźwigowa i dalej starą trasą, a docelowo prosto do Połczyńskiej i Cmentarza Wolskiego?
Ale czego potrzebują mieszkańcy tych osiedli przy Poczty Gdańskiej itp. Chyba raczej czegoś do Alej Jerozolimskich. A może już szykować tam przyszłą linię, która przebiegnie całym odcinkiem nowej drogi? Np. 394 Nowe Włochy - Nowolazurowa - Ryżowa - Kleszczowa - Łopuszańska - ... - Okęcie, a docelowo wydłużona Lazurową na Górczewską? Czy raczej zamiast Łopuszańskiej wzdłuż Alej Jerozolimskich?

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 21 paź 2013, 22:33

Siedząc sobie niedawno w godzinach popołudniowych w Nonsolo (swoją drogą świetna restauracja, polecam) niedaleko pl. Narutowicza miałem okazję popatrzeć jak wygląda sytuacja z zapełnieniem 517 i muszę powiedzieć że się szczerze zdziwiłem - niemal wszystkie kursy były całkiem puste... No i po co to bronić...
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 paź 2013, 5:42

Są takie linie, których liczba obeońców przekracza liczbę pasażerów.

Podejrzewam przy tym, że znaczna część tych obrońców jeździ bronioną linią raz na kwartał, bo normalnie porusza aię piechotą czy autem a "swoją" linię chce mieć "na zapas". Uważam, że do wniosków do ztm należałoby wymagać dołączania numeru WKM :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 paź 2013, 7:49

Glonojad pisze:Uważam, że do wniosków do ztm należałoby wymagać dołączania numeru WKM :p
Nieśmiało przypominam, że system już nie trzyma informacji o skasowaniach, a jedynie o aktywacji biletu ;-)

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 27 paź 2013, 22:22

A ja proponowałbym więcej lodu na głowę oraz pozostawić 517 po otwarciu stacji kolejowej na 1-2 miesiące po czym się przekonamy, czy będzie puste, czy będzie zapchane, czy warto pozostawić linię tylko na danym odcinku. Niech wolni ludzie mają wybór, dyktat ZTM oraz miłośników szyny niewskazany.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 paź 2013, 23:13

To nie dyktat "miłośników szyny" czy ZTMu, tylko prosty rachunek ekonomiczny... Wspólny Bilet nie jest obojętny finansowo.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 28 paź 2013, 14:07

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 paź 2013, 14:21

Ciekawe ilu z wypowiadających się było ze Skoroszy i/lub południowej części dzielnicy...

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 28 paź 2013, 21:08

2 tysiące osób, które odpowiedziało na ankietę z mocno zakręconymi pytaniami, to ma być reprezentatywna próba dla całej dzielnicy? Zresztą ja też się wypowiedziałem, choć tam nie mieszkam. Lepiej więc nie wyciągać wniosków na podstawie takich ankiet (podobne robiło swego czasu Bemowo), tylko porobić pomiary teraz, a po otwarciu stacji na Niedźwiadku odczekać parę tygodni i zrobić je powtórnie. Wtedy, czyli np. od ferii zimowych, zaproponować większe zmiany w trasach autobusów.
Moim zdaniem 517 musi tam zostać ze względu na magię numerka, choć z pewnością nie na obecnej trasie. Proponuję od Dworca Zachodniego przez Wawelską i Trasę Łazienkowską na Gocława, ale coś mi się wydaje, że się skończy wygibasem od Metra Politechnika przez Marszałkowską do Centrum, a stąd do pl. Trzech Krzyży.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27443
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2013, 21:12

Tam, czyli gdzie? Na Niedźwiadku nie musi zostawać niezależnie od numerka i stacji, jest tam po prostu puste jak bęben. Co innego Stary Ursus+Skorosze, ale im stacja na Niedźwiadku też nic nie zrobi.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 paź 2013, 8:12

Heh, Niedźwiadek miał być na pewno udostępniony pasażerom w grudniu, a tymczasem...
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... LokWarsTxt
GW pisze:Wiadomo już, że z opóźnieniem zostanie oddana stacja Ursus-Niedźwiadek, której budowa też powodowała przez wiele miesięcy ogromne utrudnienia na linii do Grodziska Maz. Pierwotnie zakładano, że wszystkie roboty skończą się w październiku. Maciej Dutkiewicz mówi teraz, że trzeba jeszcze skończyć prace w przejściu pod torami. Spodziewa się, że stacja zostanie udostępniona pasażerom na początku przyszłego roku.
I tyle by było ze starań ZTMu i tych wszystkich ankiet i wrzasków...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 paź 2013, 11:00

Jak to jest, że inwestycje miejskie są wiecznie spóźnione, a takie Zacisze-Wilno potrafili zrobić o czasie?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1645
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 30 paź 2013, 11:39

Bo inaczej się wydaje pieniądze prywatne, a inaczej publiczne.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 30 paź 2013, 12:04

Wolfchen pisze:Jak to jest, że inwestycje miejskie są wiecznie spóźnione, a takie Zacisze-Wilno potrafili zrobić o czasie?
Jakieś śmieszne umowy, które mają śmieszne terminy zakończenia... Czy ktoś pamięta jakąkolwiek inwestycje, która została zakończona w terminie? Pierwszym terminie? ;]

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 paź 2013, 10:45

Zaczynam się zastanawiać, czy utrzymanie linii 517 nie jest konieczne. Przez ostatni tydzień nie było dnia bez komunikatu o awarii czegoś tam, w związku z czym pociągi kursujące na trasie x-y mają opóźnienia. Trudno się w sumie dziwić, że ludzie wolą autobusy, które dowiozą ich do Centrum, niż pociągi.

ODPOWIEDZ