Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 13 lis 2013, 23:41

Wariant numer 2 wybrany i wysłany do konsultacji. Nic głupszego nie mogli mi zafundować, niż 3 linie na Gocław i żadnej na Grochów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lis 2013, 7:16

fik pisze:Fakt, jedzie aż minutę szybciej.
Życie wykazuje większą różnicę. A przecież pozostałe 5xx są jeszcze szybsze.
kangoo2 pisze:311 niech się nadal kręci po Gocławiu, zresztą czasem przydaje się unikalna podwózka do ZUS - przystanek Tor Kolarski.
Tą unikalną relację Gocławiowi cały czas załatwia 123.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 lis 2013, 8:31

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... co_do.html

Tytuł dość pokrętny, ale chodzi o Gocław. Jak dla mnie to jeśli rośnie tam osiedle, to Adampolską należy dodać.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 lis 2013, 9:23

MisiekK pisze: Tytuł dość pokrętny, ale chodzi o Gocław. Jak dla mnie to jeśli rośnie tam osiedle, to Adampolską należy dodać.
Gdzie Gocław, a gdzie Adampolska? :>

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 14 lis 2013, 9:30

MisiekK pisze:Tytuł dość pokrętny, ale chodzi o Gocław. Jak dla mnie to jeśli rośnie tam osiedle, to Adampolską należy dodać.
Przy Adampolskiej? To chyba jakiś ponury żart! Rzut beretem są cudowne i szybciutkie tramwaje. Z jakiej racji linia ma na tym tracić?
Zresztą tekst pisany jakbyśmy mieli komunę w ZTM(dużo osób było chciało). Koniec z czerwonymi, tylko czarne, bo każdemu należy się tyle samo.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 lis 2013, 9:30

No to przecież napisane, że Adampolska, by można się do tramwaju wcześniej przesiąść.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 lis 2013, 9:38

Kosiniak pisze:Koniec z czerwonymi, tylko czarne, bo każdemu należy się tyle samo.
A ja to odbieram inaczej. Przyspieszone tak, ale upośledzania, komunikacji zwykłej. Tymczasem mamy wycinanie linii czarnych i zdziwienie, że ludzie od razu piszą wnioski o przystanki dla czerwonych.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 14 lis 2013, 9:40

Z tym się zgadzam w 100%. Dlatego cieszy mnie, że chociaż w sprawie 135 zapowiedziano konsultację - chociaż moim zdaniem to i tak wybór mniejszego zła.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 lis 2013, 9:52

Chodzi ci o Adampolską czy Wał Gocławski? Pół artykułu jest o tym drugim.

Dla mnie jest oczywiste, że te liczby sekund są wynikiem jakichś obliczeń czy symulacji. I dlatego nie należy przykładać wagi do tego, co mają po przecinku, tylko ich względnej wielkości: 4,5:1. Natomiast ja jestem wobec ich dość sceptyczny - jak powstały? Dotyczą wszystkich 4/5xx w sumie? Jeśli tak, to czy może się opłacać to wobec któreś z tych linii? Dotyczą szczytu, dlaczego nie całego tygodnia? Jak można czas zaoszczędzony wyliczyć bez znajomości celów podróży? Czy i jak uwzględniona została atrakcyjność zbiorkomu? Czy może to tylko górne/dolne oszacowanie?

Z drugiej strony, dokładanie tego przystanku jako nż jest bez sensu, bo w szczycie zawsze ktoś do skorzystania się znajdzie. Przecież strata nie zależy od tego, czy zatrzymanie jest po machnięciu ręki...

Jeśli stosunek zysków do strat rzeczywiście wynosi ok. 4,5:1, to rację ma ZTM, że trzeba obserwować sytuację. Jeśli mieszkańców tego osiedla (strefy dojścia) jest teraz 1000, a będzie 5x więcej, to ten stosunek wyjdzie ok. 1:1 i przystanek się dołoży.

Zaskakujące i zasmucające jest natomiast, jak bezrefleksyjnie poparcia udziela gazeta i politycy.
Również smutne jest to, że duże i zwarte osiedle, będące "sypialnią", mają kiepską komunikację zwykłą w odczuciu mieszkańca.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 lis 2013, 10:02

KwZ pisze:Z drugiej strony, dokładanie tego przystanku jako nż jest bez sensu, bo w szczycie zawsze ktoś do skorzystania się znajdzie.
Skoro ktoś się znajdzie to chyba przystanek jest potrzebny...?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 lis 2013, 10:07

MisiekK pisze:
KwZ pisze:Z drugiej strony, dokładanie tego przystanku jako nż jest bez sensu, bo w szczycie zawsze ktoś do skorzystania się znajdzie.
Skoro ktoś się znajdzie to chyba przystanek jest potrzebny...?
Na trasie linii E-2 jest pełno przystanków, na których ktoś chętny do wejścia by się znalazł, a mimo to autobusy tej linii nie zatrzymują się tam.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 lis 2013, 10:08

MisiekK pisze:Skoro ktoś się znajdzie to chyba przystanek jest potrzebny...?
Ten ktoś ma 18 autobusów/h, żeby podjechać przystanek do Afrykańskiej.

Swoją drogą dziwne, że ZTM nie zwrócił uwagi na to.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 lis 2013, 10:24

Nie zawsze - i tak jest w przypadku Gocławia - stać nas na równoczesne utrzymywanie zarówno komunikacji przyspieszonej, jak i zwykłej (gdy jest do obsłużenia Saska i Francuska). Gocław zmierza w stronę obsługi przez linie czarne, zwłaszcza że stopniowo wypełniają się przestrzenie oddzielające go dotąd od Saskiej Kępy.

A interesy różnych pasażerów zazwyczaj są sprzeczne, pamiętajcie o tym.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lis 2013, 10:36

Kalkulacja strat i zysków na przystanku Wał Gocławski pomija koszt utrzymania dwóch linii (czerwonej i czarnej) zamiast jednej. Nie sądzę, żeby ten koszt był zerowy.

A takie <4/5>15 zmieniono na czarne dodając przystanki mniej potrzebne niż ten Wał.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 14 lis 2013, 10:49

Po pierwsze: mieszkańcy os Saska przy Wale Gocławskim nie proszą o przystanek zwykły, a jedynie na żądanie. Skoro jak twierdzi ZTM nikt tam nie wsiada, to linia się nie zatrzyma. Tak proste w swojej logice, że aż nie do pojęcia dla niektórych.
Po drugie: jest to jedyny przystanek na Gocławiu, który te linie omijają.
Po trzecie: są dalsze osiedla z silnymi liniami zwykłymi np. 105 i 109, a tu na siłę robi się linie czerwone, a linie zwykłe to tzw. trupy co 20-30 min (no może poza jedynym 111).
Po czwarte: ZTM manipuluje pomiarami, bo jak można w ogóle oczekiwać większego zysku czasowego porównując ilość pasażerów jadących wszystkimi trzema częstymi liniami 411, 507 i 509 którzy dosiadali się na wszystkich wcześniejszych przystankach od Gocławia do Abrahama z pasażerami jednego tylko przystanku Wał Gocławki, którzy dodatkowo z uwagi na kiepską ofertę wydeptują ścieżki gdzie indziej np. na Afrykańską (ZTM wyliczył że byłaby to strata 31 sekund, faktycznie dramat dla pojedyńczego pasażera!!!).
Po piąte: Burmistrz Dzielnicy Praga-Południe jako jedyny wstawił się za mieszkańcami, podszedł do tematu zdroworozsądkowo, bo to w końcu ZTM jest dla nas, a nie my dla nich.
Po szóste: na przystanku Saska na trasie Ł jest już teraz dramat, ale ZTM na siłę nas zmusza do przesiadek właśnie tam, skoro u nas na osiedlu najważniejsze linie nie stają.
Po siódme: Ciekawe czy te 31 sekund uzyskanych na ominięciu przystanku Wał Gocławki nie zostaną stracone na przystanku Afrykańska, gdzie tłum z naszego osiedla wraz z mieszkańcami Saskiej Kępy szturmuje właśnie ww. linie czerwone.
Po ósme: Os. Saska nie zasługuje na linie przyspieszone, a inne odludzia jak np. Siekierki-Sanktuarium mają linie 401 na żądanie i wtedy można??? Ktoś zna inne przykłady?
Po dziewiąte: zwykłym mieszkańcom nie robi się potrzebnych przystanków, ale w dni meczu na Legii nagle mogą wszystkie przyspieszone stawać nawet nie na żądanie ale na stałe i wtedy jakoś nikt nie liczy strat czasu...
Można by tak dalej wymieniać, ale po co, skoro "znawcy" w wodzeniu palcem po mapie wiedzą lepiej. Szkoda tylko, że nie słuchają ludzi, którzy doskonale znają okolice i potrzeby mieszkańców. Ja nie zabieram głosu w sprawach innych dzielnic, ale akurat na Gocławiu i Saskiej Kępie się znam i wiem co szwankuje. A mieszkańcy Os Saska od miesięcy walą głową w mur, bo ZTM widzi zupełnie co innego niż mieszkańcy.

ODPOWIEDZ