Co rozumiesz pod odpowiednim stanem?BJ pisze: Nawiasem mówiąc - czy jest w ogóle w planach doprowadzenie stacji Powiśle (które jeszcze jako tako wygląda), Śródmieście i przede wszystkim Ochota do odpowiedniego stanu?
Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie wiem czy te modernizacje stacji na linii średnicowej ma sens. Taki Stadion kiedyś miał klimat, teraz został po nim prawie-nowoczesna wiata która i tak została zrobiona po taniości. Co chcecie od Śródmieścia i Powiśla ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Może po taniości, ale wygląda dobrze. A te slamsy, co tam były wcześniej, to lepiej przemilczeć (fakt, w tym niemałą zasługę miał stan okolicy)...zxcvbnm pisze:Taki Stadion kiedyś miał klimat, teraz został po nim prawie-nowoczesna wiata która i tak została zrobiona po taniości.
Chociaż czystości. To aż tak wiele?zxcvbnm pisze:Co chcecie od Śródmieścia i Powiśla ?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ostatnio trochę się "nabyłem" na Ochocie przy różnych okazjach i to, jak wygląda ta stacja zarówno po stronie PKP, jak i WKD, jak i jej całe otoczenie, to jest jakiś koszmar.MeWa pisze:Co rozumiesz pod odpowiednim stanem?BJ pisze: Nawiasem mówiąc - czy jest w ogóle w planach doprowadzenie stacji Powiśle (które jeszcze jako tako wygląda), Śródmieście i przede wszystkim Ochota do odpowiedniego stanu?
Śmierdzi połączeniem moczu i menela, wszystko wszędzie upierdolone (nie, nie ubrudzone), kilka bud, w których można pewnie kupić niemowlaka jak się dobrze zagada, informacja pasażerska ogranicza się do komunikatów o opóźnieniach (chwała Bogu, że chociaż tyle...) i generalnie jest tam upiornie.
Powiśle wygląda lepiej, ale przejście podziemne i tak jest odpychające, a perony mogłyby być nieco bardziej zadbane i wyremontowane w nieco bardziej finezyjny sposób niż ułożenie najprostszej, różowej kostki - mimo wszystko to centrum sporego miasta. O informacji pasażerskiej ponad poziom z Ochoty też można pomarzyć.
Śródmieście to syf mniejszy niż na Ochocie, ale raczej tylko dlatego, że całość jest pod ziemią. Ale nadal są tam dziesiątki śmierdzących bud ze wszystkim, na torach jest naszczane i generalnie całość wygląda beznadziejnie.
Zresztą Zachodni, a zwłaszcza jego otoczenie to też syf i brud. Wszystkie te tereny kolejowe wyglądają jak po uderzeniu bomby, wszędzie śmieci, chaszcze, kij wie co, a to jest albo ścisłe centrum Warszawy, albo bezpośrednio obok centrum.
Im więcej mam doświadczeń z koleją (może oprócz WKD i SKMki, bo są całkiem solidni), tym bardziej marzę o tym, abym zawsze posiadał samochód i nie musiał podróżować tym czymś czekając na takich dworcach jak Zachodni.
Brzmi trochę jak początek artykułu z Faktu, mam tego świadomość, ale ciężko inaczej opisać moje odczucia do tego zagadnienia, wybaczcie
Czystość by się przydała, ale nie większe modernizacje. Czystość jest bardzo wymagana (z naciskiem na Ochota).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dlaczego nie?zxcvbnm pisze:Czystość by się przydała, ale nie większe modernizacje. Czystość jest bardzo wymagana (z naciskiem na Ochota).
Co prawda najtańsze by to nie było, a do przeprowadzenia pewnie jeszcze trudniejsze, ale sądzę, że warto. Może i architektura niektórych elementów Ochoty i Powiśla jest interesująca (np. wiaty na Powiślu), ale należy przyjąć do wiadomości, że to się brudzi, zaraz będzie pomazane i albo zrobić tak, żeby wyglądało dobrze, albo całą stację zmodernizować jak Stadion.
Śródmieście nie ma ani jednego interesującego elementu. Tam by się przydał gruntowniejszy remont niż na DwC.
Problemem jest to, że czystości brakuje też na niedawno wyremontowanych stacjach. Służewiec oddano niedawno i od tamtej pory poza wyrzuceniem śmieci raczej nikt tam nic nie sprzątał.zxcvbnm pisze:Czystość by się przydała, ale nie większe modernizacje. Czystość jest bardzo wymagana (z naciskiem na Ochota).
A przyjemniej by było, gdyby nowe schody i nowa nawierzchnia peronu nie stawała się powoli coraz bardziej czarna i poplamiona połączeniem meli i gum do żucia...
Wniosek: Głupota pseudo-pasażerów wpływa na stan dworców. Pamiętam jeszcze jak w Falenicy przed remontem wnętrza gromadziła się okoliczna menelnia. Pewnego razu wyczyścili, za tydzień wszystko było upier...... i obszczane. Teraz w środku jest kino-kawiarnia. Szkoda że tunele na stacji w Falenicy są jakże czyste. Nawet ta kamerka w środku nic nie daje.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Stadion to akurat modelowy przykład właściwego remontu nawiązującego do walorów architektonicznych. Polecam wystawę "Warszawa w budowie" w Muzeum Historycznym m.st. W-wy.zxcvbnm pisze:Nie wiem czy te modernizacje stacji na linii średnicowej ma sens. Taki Stadion kiedyś miał klimat, teraz został po nim prawie-nowoczesna wiata która i tak została zrobiona po taniości. Co chcecie od Śródmieścia i Powiśla ?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
I nie tylko dworców, tyle że w innych miejscach dbają o to zarządcy. I to jest podstawowa różnica.zxcvbnm pisze:Wniosek: Głupota pseudo-pasażerów wpływa na stan dworców.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Czy w planach modernizacji linii do Lublina brano pod uwagę taki wariant:
- na odcinku Wschodnia - Pilawa tylko rewitalka, ewentualnie drugi tor do Celestynowa
- dwa tory na odcinku Pilawa - Stojadła, Mińsk Mazowiecki (ew. Sulejówek Miłosna) - Rembertów 4-torowy.
Wtedy mielibyśmy dwie pieczenie na jednym ogniu - na otwockiej pozostałby tylko ruch lokalny (co istnieje tak naprawdę dzisiaj), zaś na mińskiej ruch byłby posegregowany przy jednoczesnej opłacalności tego rozwiązania (bo absurdem będzie budowanie linii 4-torowej do Miłosnej, co jest w planach modernizacji WWK, gdy z dalekobieżnych to pojadą tylko jakieś ochłapy na Białoruś i kilka par TLK-ek na krzyż).
- na odcinku Wschodnia - Pilawa tylko rewitalka, ewentualnie drugi tor do Celestynowa
- dwa tory na odcinku Pilawa - Stojadła, Mińsk Mazowiecki (ew. Sulejówek Miłosna) - Rembertów 4-torowy.
Wtedy mielibyśmy dwie pieczenie na jednym ogniu - na otwockiej pozostałby tylko ruch lokalny (co istnieje tak naprawdę dzisiaj), zaś na mińskiej ruch byłby posegregowany przy jednoczesnej opłacalności tego rozwiązania (bo absurdem będzie budowanie linii 4-torowej do Miłosnej, co jest w planach modernizacji WWK, gdy z dalekobieżnych to pojadą tylko jakieś ochłapy na Białoruś i kilka par TLK-ek na krzyż).
Tylko nie rewitalizacja, bo ta linia wymaga gruntownej modernizacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jeśli chodzi o WWO-Ot - nic nie wiadomo i raczej długo nic nie będzie wiadome. Drugi tor do Pilawy jest zdecydowanie potrzebny do rozwoju ruchu regionalnego (i nie tylko), inaczej na zawsze pozostanie to wąskie gardło. Tak samo jak reszta infrastruktury, bo tamte tereny nieźle potrafią czasami odstraszyć.aaa pisze:Czy w planach modernizacji linii do Lublina brano pod uwagę taki wariant:
- na odcinku Wschodnia - Pilawa tylko rewitalka, ewentualnie drugi tor do Celestynowa
- dwa tory na odcinku Pilawa - Stojadła, Mińsk Mazowiecki (ew. Sulejówek Miłosna) - Rembertów 4-torowy.
Wtedy mielibyśmy dwie pieczenie na jednym ogniu - na otwockiej pozostałby tylko ruch lokalny (co istnieje tak naprawdę dzisiaj), zaś na mińskiej ruch byłby posegregowany przy jednoczesnej opłacalności tego rozwiązania (bo absurdem będzie budowanie linii 4-torowej do Miłosnej, co jest w planach modernizacji WWK, gdy z dalekobieżnych to pojadą tylko jakieś ochłapy na Białoruś i kilka par TLK-ek na krzyż).
Nie widzę za to żadnego sensu w budowaniu dwutoru do Stojadły. Możesz tę myśl rozwinąć?
Według mnie ruch dalekobieżny z/do Lublina przez Pilawę i Stojadłę powinien pozostać opcją tymczasową.
Nie można normalnie poprowadzić ruchu dalekobieżnego przez Dęblin,Pilawę,Otwock do Warszawy ?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Z tym jednotorem, co jest - można, ale IC woli pchać się na mniej obciążony jednotor (choć potem wpada na najbardziej zatłoczony odcinek linii nr 2).
Mimo to 45-50 minut jest tamtą drogą do zrobienia. Przez Otwock - ciężko i o to.
- 4-y tory do Mińska - nierealne, do Sulejówka Miłosnej - ciężko. Tam jeden tor dodatkowy by sporo dał, tylko trzeba przeorać dosłownie wszystko dookoła. Ciasna zabudowa, porozsuwać przejścia, perony, etc, a miejsca mało, szczególnie w Sulejówku.
Ale to odrębne postępowanie będzie, niepołączone z modernizacją lubelskiej.
Mimo to 45-50 minut jest tamtą drogą do zrobienia. Przez Otwock - ciężko i o to.
- bierze się pod uwagę oczywiście drugi tor Otwock - Pilawa + kompleksowa modernizacja (batalia o zabytkowe perony jakby ucichła).Czy w planach modernizacji linii do Lublina brano pod uwagę taki wariant:
- na odcinku Wschodnia - Pilawa tylko rewitalka, ewentualnie drugi tor do Celestynowa
- dwa tory na odcinku Pilawa - Stojadła, Mińsk Mazowiecki (ew. Sulejówek Miłosna) - Rembertów 4-torowy.
- 4-y tory do Mińska - nierealne, do Sulejówka Miłosnej - ciężko. Tam jeden tor dodatkowy by sporo dał, tylko trzeba przeorać dosłownie wszystko dookoła. Ciasna zabudowa, porozsuwać przejścia, perony, etc, a miejsca mało, szczególnie w Sulejówku.
Ale to odrębne postępowanie będzie, niepołączone z modernizacją lubelskiej.