Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2358
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 gru 2013, 21:04

To już przechodzi wszelkie pojęcie. Teraz to już chyba EN57AKM w ogóle nie ma na KM7. No, 2 razy na dzień. Wiem, że pracuje na tym forum na opinie narzekacza, ale zacznę nękać KM jakimiś wiadomościami, bo to już ludzkie pojęcie przechodzi. Zastanawia mnie to gdzie zaginęły AKM z KM1, KM7, KM8. W starym rozkładzie to chociaż jeździło parę turbokibli, a teraz lepiej nie mówić.

Na KM6 w 2014 będą przeprowadzane modernizacje, a to oznacza że my (KM7) mamy zaszczyt być najgorszą linią kolejową na Mazowszu i dzięki SKM ten burdel się jeszcze jako tako utrzymuje.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1863
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 gru 2013, 21:20

Ja widzę. Brak wolnego toru w Otwocku. Popatrzmy: omawiany pociąg przyjeżdża do Falenicy 6:34, odjeżdża 7:16. Po krótkich obliczeniach wychodzi, że w Otwocku stałby 6:46-7:04. W tym czasie w Otwocku przebywają pociągi przyjeżdżające o 6:23, 6:37, 6:52, 7:03 plus przelotowy od Pilawy (6:57-58). Z tego odjeżdża KM o 6:49 (pewnie ten przyjeżdżający o 6:23) i potem dopiero SKM 7:13. Wniosek z tego taki, że po 6:52 mając ten dodatkowy pociąg w Otwocku mielibyśmy zajęte 3 krawędzie. Jeśli pociąg z Pilawy spóźni się więcej niż 5 minut to mamy jeden tor wolny i do przyjęcia ten przelotowy i SKM przyjeżdżającą 7:03 - trochę kicha (używania torów odstawczych w porannym szczycie raczej nie widzę).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 gru 2013, 21:28

kveld pisze:Ja widzę. Brak wolnego toru w Otwocku.
Odstawić na któryś z torów bezperonowych i jechać handlowo ze Świdra?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1863
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 gru 2013, 21:55

fik pisze:
kveld pisze:Ja widzę. Brak wolnego toru w Otwocku.
Odstawić na któryś z torów bezperonowych i jechać handlowo ze Świdra?
Od biedy można. O ile przejścia rozjazdowe 1/2 czy 3/4 działają w ogóle ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 gru 2013, 21:56

Szczerze wątpię, ale to już problem PLK. ;)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 gru 2013, 23:01

Skoro brak krawędzi peronowych w Otwocku, a duża część pasażerów wsiada tam, to może by kopnąć ten KM do Celestynowa (chociaż to broń obosieczna, w przypadku problemu w Otwocku - np. uszkodzony rozjazd, pęknięta szyna - KM z Falenicy jest zbawieniem dla wsiadających bliżej Wa-wy, a KM z Celestynowa stałby wtedy razem z resztą...).

kubaS1
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:49

Post autor: kubaS1 » 18 gru 2013, 23:19

kveld pisze:Ja widzę. Brak wolnego toru w Otwocku. Popatrzmy: omawiany pociąg przyjeżdża do Falenicy 6:34, odjeżdża 7:16. Po krótkich obliczeniach wychodzi, że w Otwocku stałby 6:46-7:04. W tym czasie w Otwocku przebywają pociągi przyjeżdżające o 6:23, 6:37, 6:52, 7:03 plus przelotowy od Pilawy (6:57-58). Z tego odjeżdża KM o 6:49 (pewnie ten przyjeżdżający o 6:23) i potem dopiero SKM 7:13. Wniosek z tego taki, że po 6:52 mając ten dodatkowy pociąg w Otwocku mielibyśmy zajęte 3 krawędzie. Jeśli pociąg z Pilawy spóźni się więcej niż 5 minut to mamy jeden tor wolny i do przyjęcia ten przelotowy i SKM przyjeżdżającą 7:03 - trochę kicha (używania torów odstawczych w porannym szczycie raczej nie widzę).
No to niech któryś ruszy wcześniej no ludzie, robi się jakieś głupie problemy kompletnie zapominając o zwykłych ludziach, którzy jedną skm jak bydło

kubaS1
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 2012, 19:49

Post autor: kubaS1 » 18 gru 2013, 23:21

a po za tym pociągi przyjeżdżające o 6:37, 6:52 na co czekają? Na wieczorny szczyt?
Niech w takim razie, któryś z nich ruszy wcześniej... tacy mądrzy wszyscy, a durnego problemu nie można logicznie rozwiązać -.-

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1863
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 19 gru 2013, 0:22

Odpowiem tak - znając sytuację i układy panujące na linii otwockiej to spodziewam się, że gdyby się dało to KM, PLK i cała reszta zrobiliby wszystko, żeby ten pociąg w Falenicy nie kończył (choćby ze względu na krnąbrną automatykę tamże), ale wybór raczej był taki, że albo tylko do Falenicy albo wcale. Niestety uwarunkowań jest dużo - sloty na średnicy, remonty na linii grodziskiej, z którą S1 ma trochę wspólnego itd itd i stwierdzenie, że "niech coś pojedzie wcześniej" do zrealizowania jest niezbyt realne.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 19 gru 2013, 19:44

WojtekE65 pisze:Akcja Kolei Mazowieckich "Bliżej Siebie" dziś w przypadku kursu 91604 (Nasielsk 06:37 - W.Zach p8 07:45), znowu zamiast 2xEN76 tylko jedna jednostka.
Duża prośba do mechaników i/lub dyspozytora KM, aby w przypadku puszczenia tylko jednej jednostki wyłączyć ogrzewanie i włączyć delikatnie nawiew albo klimatyzacje. Tylko patrzeć jak zaczną się zdarzać zasłabnięcia no i opóźnienia na tej linii.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 19 gru 2013, 19:44

WojtekE65 pisze:
WojtekE65 pisze:Akcja Kolei Mazowieckich "Bliżej Siebie" dziś w przypadku kursu 91604 (Nasielsk 06:37 - W.Zach p8 07:45), znowu zamiast 2xEN76 tylko jedna jednostka.
Duża prośba do mechaników i/lub dyspozytora KM, aby w przypadku puszczenia tylko jednej jednostki wyłączyć ogrzewanie i włączyć delikatnie nawiew albo klimatyzacje. Tylko patrzeć jak zaczną się zdarzać zasłabnięcia, no i opóźnienia na tej linii.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 gru 2013, 22:30

Poc. 19863 wcześniej obsługiwany przez skład 2xER75 obecnie kursuje w składzie 3 wagonów piętrowych. Zastanawiam się czy ktoś się na łby z pewną częścią ciała pozamieniał. O ile w 2xER75 było w miarę luźno to teraz ludzie jeżdżą jak sardynki w puszce. Z tego powodu wymiana pasażerów trwa o wiele dłużej i pociąg łatwo łapie opóźnienia. Wczoraj w Rembertowie stał ok 3 minut gdyż wielu ludzi po prostu się nie zmieściła. Mam nadzieję ze to tylko rozwiązanie tymczasowe na czas napraw ER75

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 20 gru 2013, 8:54

Pytanie dotyczące KM 19603 - (Gdańska-Nasielsk 06:39-07:24) - we wszystkich rozkładach jest pokazany jako przyśpieszony, nie zatrzymujący się na Legionowo Przystanek - ale dziś się zatrzymał. Pomyłka, czy zrobili z niego normalny?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 gru 2013, 10:21

Pomyłka. Od Legionowa do Chotomowa kursuje linią 456.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 gru 2013, 12:01

Co jeździ na Sierpcach? Nowe, stare, losowo?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ