[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.
Moderator: JacekM
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe schody na Centralnym też są szybsze.
Złudzenie. Mierzyłem.
To może są chociaż szybsze od starych schodów na Centralnym? ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No właśnie ze starymi porównywałem i wyszło mi, że jadą tak samo.
ZTCP O tych schodach było już tutaj tłumaczone. Jest jakaś norna, która mówi, że przy tym nachyleniu co w metrze schody nie mogę być szybsze. Aby mogły przyspieszyć musiałby by być bardziej płaskie, a to znowu oznacza potrzebę większej ilości miejsca na nie i powyżej pewnej prędkości też zmniejsza się przepustowość schodów. Po prostu taki wariant wybrano w Warszawie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Ale to są jakieś niemądre normy na pierwszy rzut oka... Ja wiem, że Ukraina to nie jest wyznacznik standardów w czymkolwiek
, ale najeździłem się w Kijowie schodami ruchomymi na stacjach metra - dłuższymi, szybszymi, bardziej pionowymi i sądzę, że nic by się nie stało, gdyby w Polsce schody nie jeździły jakby chciały, ale nie mogły.
Problemy pierwszego świata![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Problemy pierwszego świata
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Zawsze mnie zastanawiało, czy tych części nie można sprowadzać na zapas? Przecież takie schody na stacji Centrum psują się co jakiś czas i zwykle na naprawę czeka się dość długo.MeWa pisze:Prawdopodobnie po tym, jak Otis części zamienne sprowadzi.
Może trzeba zapytać właściciela dowolnej tzw. galerii handlowej, jak to robią, że tam się nieczynnych schodów nie widuje.
Odpowiedź może być prostsza niż myślicie, a mianowicie - właściciele galerii handlowych nie mają tego w dupie.
Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii oraz kamery monitoringu w składzie Metropolis.
Tylko jeden, bo parę razy trafiłem na taki zmodernizowany skład? I to już przynajmniej od paru miesięcy czasem trafiam na skład z nowymi, jaśniejszym oświetleniem. To też Pesa modernizowała?Flash8222 pisze:Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii oraz kamery monitoringu w składzie Metropolis.
![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Takich pociągów jest co najmniej dwa, na pewno nowe oświetlenie jest w składzie nr 14. W innym też widziałem nowe, ale numeru pociągu nie pamiętamFlash8222 pisze:Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ekrany do monitoringu (w kabinie maszynisty) widziałem w większości Metropolisów, ale monitoring działa chyba na razie tylko w jednym (w innych pociągach ten ekran jest wyłączony). Swoją drogą, trochę to bez sensu robić teraz monitoring w Metropolisach, skoro lada moment będą wysyłane na naprawę główną.Flash8222 pisze:Kamery monitoringu w składzie Metropolis
A tak poza tym:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -1019.html
Po listopadowej awarii Inspiro do metra wchodzi zmienione umundurowanie pracowników, a także bardziej widoczne oznakowanie
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Monitoring pojawia się we wszystkich składach alstomowskich.
Za zmienione oświetlenie w bodaj dwóch składach rosyjskich odpowiada firma Famor
Szybkość schodów wynika z przepisów i norm UE - jest pochodną ich nachylenia.
U nas generalnie jest 0,5 m/s, przy odpowiednim nachyleniu możliwe jest 0,65 m/s.
Szybsze, jeżeli chodzi o państwa UE, są tylko niezmodernizowane schody w Pradze - oni przyjęli jako wykładnię to, że przepisom muszą podlegać tylko nowe bądź wyremontowane schody.
Za zmienione oświetlenie w bodaj dwóch składach rosyjskich odpowiada firma Famor
Wyższa prędkość ma przełożenie na większą liczbę wypadków na schodach - widać to w danych i informacjach z Pragi i wschodnich miast. Poza tym jest niezgodna z obowiązującymi nas przepisami.BJ pisze:Ale to są jakieś niemądre normy na pierwszy rzut oka... Ja wiem, że Ukraina to nie jest wyznacznik standardów w czymkolwiek, ale najeździłem się w Kijowie schodami ruchomymi na stacjach metra - dłuższymi, szybszymi, bardziej pionowymi i sądzę, że nic by się nie stało, gdyby w Polsce schody nie jeździły jakby chciały, ale nie mogły.
Szybkość schodów wynika z przepisów i norm UE - jest pochodną ich nachylenia.
U nas generalnie jest 0,5 m/s, przy odpowiednim nachyleniu możliwe jest 0,65 m/s.
Szybsze, jeżeli chodzi o państwa UE, są tylko niezmodernizowane schody w Pradze - oni przyjęli jako wykładnię to, że przepisom muszą podlegać tylko nowe bądź wyremontowane schody.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
U nas schody idą w tempie 80 stopni na minutę, w Wiedniu - 100 stopni na minutę. Centymetrem nie mierzyłem, ale rozmiar schodka wydaje się podobny.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Schody w Wiedniu poruszają się - wg danych uzyskanych w tamtejszym zarządzie komunikacji - z prędkością 0,65 m/s. W miejscach, gdzie schody są węższe bądź bardziej strome - jest ograniczona do 0,5 m/s.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]