[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderator: JacekM

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 lis 2013, 22:52

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe schody na Centralnym też są szybsze.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 lis 2013, 23:05

Złudzenie. Mierzyłem.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 lis 2013, 23:20

To może są chociaż szybsze od starych schodów na Centralnym? ;)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 lis 2013, 23:21

No właśnie ze starymi porównywałem i wyszło mi, że jadą tak samo.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 lis 2013, 6:42

ZTCP O tych schodach było już tutaj tłumaczone. Jest jakaś norna, która mówi, że przy tym nachyleniu co w metrze schody nie mogę być szybsze. Aby mogły przyspieszyć musiałby by być bardziej płaskie, a to znowu oznacza potrzebę większej ilości miejsca na nie i powyżej pewnej prędkości też zmniejsza się przepustowość schodów. Po prostu taki wariant wybrano w Warszawie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 30 lis 2013, 8:04

Ale to są jakieś niemądre normy na pierwszy rzut oka... Ja wiem, że Ukraina to nie jest wyznacznik standardów w czymkolwiek ;) , ale najeździłem się w Kijowie schodami ruchomymi na stacjach metra - dłuższymi, szybszymi, bardziej pionowymi i sądzę, że nic by się nie stało, gdyby w Polsce schody nie jeździły jakby chciały, ale nie mogły.
Problemy pierwszego świata :P

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 07 gru 2013, 18:22

MeWa pisze:Prawdopodobnie po tym, jak Otis części zamienne sprowadzi.
Zawsze mnie zastanawiało, czy tych części nie można sprowadzać na zapas? Przecież takie schody na stacji Centrum psują się co jakiś czas i zwykle na naprawę czeka się dość długo.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 gru 2013, 18:50

Może trzeba zapytać właściciela dowolnej tzw. galerii handlowej, jak to robią, że tam się nieczynnych schodów nie widuje.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 gru 2013, 14:44

Odpowiedź może być prostsza niż myślicie, a mianowicie - właściciele galerii handlowych nie mają tego w dupie.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 gru 2013, 11:12

Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii oraz kamery monitoringu w składzie Metropolis.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 gru 2013, 15:12

Flash8222 pisze:Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii oraz kamery monitoringu w składzie Metropolis.
Tylko jeden, bo parę razy trafiłem na taki zmodernizowany skład? I to już przynajmniej od paru miesięcy czasem trafiam na skład z nowymi, jaśniejszym oświetleniem. To też Pesa modernizowała? :wink:

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 03 sty 2014, 22:56

Flash8222 pisze:Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii
Takich pociągów jest co najmniej dwa, na pewno nowe oświetlenie jest w składzie nr 14. W innym też widziałem nowe, ale numeru pociągu nie pamiętam :(
Flash8222 pisze:Kamery monitoringu w składzie Metropolis
Ekrany do monitoringu (w kabinie maszynisty) widziałem w większości Metropolisów, ale monitoring działa chyba na razie tylko w jednym (w innych pociągach ten ekran jest wyłączony). Swoją drogą, trochę to bez sensu robić teraz monitoring w Metropolisach, skoro lada moment będą wysyłane na naprawę główną.

A tak poza tym:

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -1019.html

Po listopadowej awarii Inspiro do metra wchodzi zmienione umundurowanie pracowników, a także bardziej widoczne oznakowanie

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 13:54

Monitoring pojawia się we wszystkich składach alstomowskich.
Za zmienione oświetlenie w bodaj dwóch składach rosyjskich odpowiada firma Famor
BJ pisze:Ale to są jakieś niemądre normy na pierwszy rzut oka... Ja wiem, że Ukraina to nie jest wyznacznik standardów w czymkolwiek ;) , ale najeździłem się w Kijowie schodami ruchomymi na stacjach metra - dłuższymi, szybszymi, bardziej pionowymi i sądzę, że nic by się nie stało, gdyby w Polsce schody nie jeździły jakby chciały, ale nie mogły.
Wyższa prędkość ma przełożenie na większą liczbę wypadków na schodach - widać to w danych i informacjach z Pragi i wschodnich miast. Poza tym jest niezgodna z obowiązującymi nas przepisami.

Szybkość schodów wynika z przepisów i norm UE - jest pochodną ich nachylenia.
U nas generalnie jest 0,5 m/s, przy odpowiednim nachyleniu możliwe jest 0,65 m/s.
Szybsze, jeżeli chodzi o państwa UE, są tylko niezmodernizowane schody w Pradze - oni przyjęli jako wykładnię to, że przepisom muszą podlegać tylko nowe bądź wyremontowane schody.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2014, 13:58

U nas schody idą w tempie 80 stopni na minutę, w Wiedniu - 100 stopni na minutę. Centymetrem nie mierzyłem, ale rozmiar schodka wydaje się podobny.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2014, 14:03

Schody w Wiedniu poruszają się - wg danych uzyskanych w tamtejszym zarządzie komunikacji - z prędkością 0,65 m/s. W miejscach, gdzie schody są węższe bądź bardziej strome - jest ograniczona do 0,5 m/s.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ