Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 11 kwie 2014, 10:42

Czy stary kibel z reklamą Królewskiego to jakaś nowa rzecz, czy to ten z poprzedniej "kampanii". Przyjechało toto jako druga jednostka kursu Skierniewice-Wschodnia ok 08:00 na Zachodnią.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 11 kwie 2014, 11:38

Raczej nowy - z tamtych pewnie reklamy dawno zerwane (ograniczony czas trwania kontraktu). Ew. nr taborowy mógłby coś rozjaśnić.

EDIT: http://www.garnek.pl/ficek/27717317/en57-1681-1904
Tam jest info o zeszłorocznych i tegorocznych numerach "piwnych" jednostek. Obie tegoroczne są na liście do przebudowy na AKM.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 kwie 2014, 10:53

Te w reklamie piwa to EN57-1681 i 1674
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 kwie 2014, 16:45

zofey pisze:Jakie są losy nierozbitej jednostki biorącej udział w wypadku w Wesołej? Rozbita od jakiegoś czasu stoi w Mińsku sama.
Dziś widziałem ją na Grochowie, była przeciągana po torach postojowych przez EN57-1901.
Obrazek
http://www.garnek.pl/alojz/27750391/en57-en57akm

koralik
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2013, 20:14

Post autor: koralik » 16 kwie 2014, 21:34

gazeta.pl pisze: Niezagrożony ma być za to inny zakup. We wtorek Koleje Mazowieckie podpisały umowę na dostawę 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw. Będą to składy typu push-pull, co oznacza, że wagony będą mogły być zarówno pchane jak i ciągnięte przez lokomotywę. Bydgoska Pesa dostanie za to 282 mln zł, z czego prawie 170 mln zł ze środków unijnych. Mazowsze ma wyłożyć z własnego budżetu ok. 115 mln zł. Urzędnicy zarzekają się, że wkład własny jest tu niezagrożony. Pociągi mają być dostarczone do sierpnia przyszłego roku.

Nowe wagony piętrowe będzie można łączyć z innymi piętrusami kupionymi w zakładach Bombardiera. Nowe składy będą jeździć na linii wołomińskiej, na którą dotychczas przewoźnik nie kierował nowoczesnych pociągów.
Ciekawe, te wagony to chyba piętrowe EAOS-y. Nie wiedziałem że Pesa takie wynalazki produkuje.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 16 kwie 2014, 23:41

Za to z "Rynku Kolejowego":
Na mocy umowy Pesa dostarczy Kolejom Mazowieckim 20 wagonów środkowych, dwa sterownicze i dwie lokomotywy elektryczne Gama. Posłużą one do wydłużenia obecnych składów i uruchomienia nowych pociągów dalekobieżnych do Płocka, Działdowa, Radomia, Dęblina, a być może także do Sochaczewa i Skierniewic.
http://www.rynek-kolejowy.pl/51841/pesa ... ckich.html

Mamy 2 wersje. Ale i tak sądzę, że pojadą przede wszystkim do Siedlec. Ale to tylko prywatna opinia :mrgreen:

Przy okazji - nikt nie wspomniał - na pokładzie ma być bar w sterowniczym, automaty z jedzeniem w środkowych (później, może) i WiFi.
http://www.rynek-kolejowy.pl/51852/jaki ... ckich.html

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 kwie 2014, 7:58

Zawsze piszą, że do Dęblina, Płocka etc, przy każdej informacji, bo to zasięg działania KM. Nie traktujcię tego super oficjalnie.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 17 kwie 2014, 10:25

Właśnie dlatego nie zaznaczyłem Dęblina w cytacie. Ale linia wołomińska wydaje mi się równie mało prawdopodobna.
Zresztą zobaczymy za niecały rok. Może.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 kwie 2014, 14:40

Już nie chcę mi się mówić ile razy Koleje Mazowieckie zawiodły pasażerów KM7. Ile to już razy miał Push-Pull jeździć... A jak jest ? Same kible i turbokible.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 17 kwie 2014, 18:32

zxcvbnm pisze:Już nie chcę mi się mówić ile razy Koleje Mazowieckie zawiodły pasażerów KM7. Ile to już razy miał Push-Pull jeździć... A jak jest ? Same kible i turbokible.
Jest na forum taka osoba która też "płakała" kiedyś że do Radomia to jeździ tylko FP. A teraz AKM i piętrusy przyśpieszone...
Poczekajcie cierpliwie na KM7. Na wszystko przyjdzie pora.

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 17 kwie 2014, 19:33

gazeta.pl pisze: Nowe składy będą jeździć na linii wołomińskiej, na którą dotychczas przewoźnik nie kierował nowoczesnych pociągów.
Przy obecnej mentalności pasażerów z tej linii puszczanie tam czegokolwiek nowego nie ma najmniejszego sensu. Okoliczna ludność wybitnie nie dba o pociągi, wystarczy wejść do "służbówki" jednej z porannych jednostek z Małkini do Warszawy, lub popołudniowych do Małkini po zakończonym biegu. Syf jest taki, że brakuje tylko nas*ać, smród papierosów, dziesiątki petów walają się na podłodze, kąty pozastawiane puszkami po porozlewanym nierzadko piwie, lub tanich wódkach tudzież winach, porozwalane resztki chipsów, frytek lub innej zagrychy.
Wybitnie często zdarza się że podchmieleni jegomoście palą i piją nawet w okamerowanych składach EN71 nie robiąc sobie NIC z tego że są na podglądzie.
Dla nowego składu jestem na TAK - ale tylko i wyłącznie dla relacji przyspieszonej Ostrołęka - Warszawa Zachodnia w dobrych godzinach porannych i popołudniowych (cosik jak "Kurp" kursujący przed tymi wszystkimi zamknięciami) bez zatrzymania pomiędzy Tłuszczem i Rembertowem. Chyba mają ciągnąć modernizację dalej w stronę Wyszkowa, więc wkrótce czas przejazdu może się jeszcze skrócić.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 17 kwie 2014, 21:30

Syf na końcu składu, to nie tylko specyfika tej linii. Byś zobaczył co się dzieje na tyle jednostki, która przyjedzie do Skierniewic czy Radomia. Na linii Działdowskiej tylko jest od biedy "kulturalniej". Przynajmniej butelki czy puszki wsadzają do śmietnika. Jedynie zmorą jest palenie w kiblu na Elfach. Ale na to mam niezawodny sposób, w momencie gdy któryś z czujników wykryje pożar, wdrażam hamowanie nagłe i wysyłam kierownika do sprawdzenia "źródła pożaru". Krótka piłka - palenie oznacza przymusowy postój w polu i nie ma przebacz.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 17 kwie 2014, 23:22

zxcvbnm pisze:Już nie chcę mi się mówić ile razy Koleje Mazowieckie zawiodły pasażerów KM7. Ile to już razy miał Push-Pull jeździć... A jak jest ? Same kible i turbokible.
Ale chyba sam przyznasz, że nie bardzo jest po co w najbliższym czasie zmieniać ofertę? Kiedy te pociągi się pojawią w ruchu (ogólnie), będzie rok 2015. A jeszcze trochę i zaczną się wieloletnie utrudnienia.
Znaczy, jeśli PLK będzie się trzymać terminów. I jeśli w ogóle do tego wszystkiego dojdzie.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 18 kwie 2014, 2:01

laczor pisze:Wybitnie często zdarza się że podchmieleni jegomoście palą i piją nawet w okamerowanych składach EN71 nie robiąc sobie NIC z tego że są na podglądzie.
Porażką jest to, że mimo monitoringu takich ludzi nie da się ukarać, bo wszyscy to bagatelizują...
noidea

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26854
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 kwie 2014, 6:20

Mój drogi, w Polsce bagatelizuje się jazdę samochodem po pijaku, to czdgo oczekiwać w stosunku do mniejszych wykroczeń....
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ