Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 02 sie 2014, 21:36

Akurat byłem na Politechnice ok. 18:40 i ludzie byli lekko zdezorientowani. Ten komunikat dźwiękowy strasznie niewyraźny, jeszcze jak jest hałas na stacji, to niewiele z niego słychać. Za to zaskoczyło mnie na plus to, że wszystkie Inspira jadące w kierunku północnym miały na wyświetlaczach kierunek "Politechnika". Niby to nie powinno budzić zdziwienia, w końcu po to są te wyświetlacze, żeby można wszelkie zmiany na nie nanosić, ale jednak fajnie, że informacja jest coraz lepsza i ludzie są o wiele bardziej już na Ursynowie poinformowani, że pociąg dojedzie tylko do Politechniki.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 02 sie 2014, 23:48

R-9 Chełmska pisze:No i kogoś potrącilo w Centrum, jeździ(ło) wahadło.
Właśnie, oficjalny komunikat był, że wypadek, a nie wiem, czy na pewno kogoś potrąciło: Akurat miałem to wątpliwe szczęście jechać metrem od Młocin gdy już było skrócone do Ratusza. Trzy paruminutowe postoje na odcinku raptem 5 stacji (dobrze, że maszynista informował na bieżąco), potem jeszcze oczekiwanie na wahadło Ratusz - Politechnika, ogółem 25 min. w plecy i spóźnienie na pociąg ze Śródmieścia. Ale na "młocińskim" peronie Metro Centrum... pustki!... żadnych służb itp. które powinno chyba być widać po wypadku...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 sie 2014, 14:21

Peron młociński był zamknięty jeszcze przez jakieś 15 minut po zawleczeniu poszkodowanego do karetki, która to wcale od razu nie odjechała, a stała sobie na patelni jeszcze właśnie przez 15 minut. Trochę dziwne.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 03 sie 2014, 15:58

Od strony południowej wyglądało to tuż po 18 tak, że od Wilanowskiej na każdej stacji pociąg stał po 10 min.
Na Racławickiej spasowałem i poszedłem na 174, bo akurat w okolice JP2 jechałem.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 sie 2014, 10:43

Kolejna awaria w metrze. Znowu Inspiro.

Awaria w metrze. Tę informację mamy od naszego czytelnika Wojtka. Potwierdza te doniesienia rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko: - Faktycznie, między godz. 9.20 i 9.41 mieliśmy awarię. Jeden z pociągów Inspiro miał zablokowane hamulce. Wysadzono pasażerów, a skład jadący w kierunku Młocin zjechał z trasy na stacji Dworzec Gdański.

Nadal możemy spodziewać się utrudnień w metrze. - Składy mogą być opóźnione, a część pociągów może kończyć trasę wcześniej nie dojeżdżając do stacji końcowej Młociny. Wtedy taki skład jest zawracany po to, by zabrać pasażerów jadących w stronę Kabat. Chodzi o to, by skrócić czas oczekiwania pasażerów i rozładowanie tłoku w metrze - wyjaśnia Malawko.

michj
Posty: 193
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 25 sie 2014, 11:10

ZTM pisze:Utrudnienia w kursowaniu metra

7:15
W związku z usterką techniczną występują utrudnienia w kursowaniu pociągów metra na całej długości trasy.
Co się tam stało?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 sie 2014, 15:12

Na stacji Kabaty świeci(ło) się cały czas czerwone.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 sie 2014, 15:15

No to co? Jazda na sygnał zastę.. oh, wait.

nowaczek61
Posty: 28
Rejestracja: 16 sty 2011, 10:06

Post autor: nowaczek61 » 25 sie 2014, 18:53

No to co? Jazda na sygnał zastę.. oh, wait.
Nie na sygnał zastępczy, tylko na tzw. eskę, czyli rozkaz szczególny S pozwalający na przejechanie semafora nadającego sygnał "Stój".
Na stacji Kabaty jest awaria na torach odstawczych - wyjaśnia Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. - Maszynista dostaje sygnał, że tor jest zajęty i przez to pociąg nie może zjechać. Obrazowo mówiąc, przed zjazdem na tory odstawcze cały czas pali się czerwone światło. Teraz kolejka może zjechać dopiero, gdy maszynista dostanie sygnał od dyżurnego co wydłuża czas oczekiwania na metro na kolejnych stacjach.
Takowy komunikat widnieje pod adresem (trzeba zerknąć na godzinę 08:09): http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,12 ... tml?wall=1

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 26 sie 2014, 9:42

ZTM pisze:Utrudnienia w kursowaniu metra

09:10
W związku z utrudnieniami w kursowaniu pociągów metra na stacji RATUSZ-ARSENAŁ zostaje wprowadzona następująca organizacja ruchu:

Pociągi kursują na odcinkach KABATY - CENTRUM oraz PL. WILSONA - MŁOCINY.
Na odcinku CENTRUM - PL.WILSONA kursuje pociąg wahadłowy.
ZTM pisze:09:38
Utrudnienia zakończone.
Na stacji Ratusz Arsenał doszło do awarii pociągu Inspiro.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 sie 2014, 10:57

Utrudnienia zakończone, ale pociągi kursują rzadziej co 6-7 minut. :wink:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 sie 2014, 11:23

Chwilę po 9 z Imielina do MRA jechałem. Najbardziej irytujący był brak informacji. Na Wierzbnie, Racławickiej i Polach pociąg stał po 4-5 minut i nikt nie uznał za stosowne dać znać czy i kiedy ruszy, ani czy to ostatni postój, czy tak będziemy sobie kwitnąć na każdej stacji do końcowej włącznie. To, że na stacjach był puszczany komunikat o opóźnieniach w stronę Kabat, a nikt nie mówił, że w stronę Młocin też jedzie się dłużej również uważam za błąd. Ja wiem, że metro jest rozliczane z regularności, ale w normalnym, naziemnym świecie, jeśli podróż zamiast rozkładowych 20 minut trwa ponad pół godziny, to pociąg jest opóźniony. Fajnie byłoby wiedzieć, czy czekać w pociągu, czy raczej iść na górę do komunikacji naziemnej, bo tym razem będzie szybsza.
No i, cholera jasna, co za debil wymyślił określenie "pociągi kursują w pętli"? Zakładam, że albo jakiś inżynier, albo kolejowy onanista, bo normalny człowiek użyłby formułki "trasa skrócona" albo pokrewnej. Zrozumiałej dla przeciętnego człowieka. To moim zdaniem zrozumiałe nie było. I pewnie dlatego informacja na wyświetlaczach pojawiła się po cichutku. Autor zauważył jak idiotycznie to brzmi i uznał, że nie ma co tego na głos czytać. Szczególnie, że info było tylko o kursowaniu w pętli Kabaty - Świętokrzyska - Kabaty. Ani słowa o tym, że gdziekolwiek dalej jakikolwiek pociąg jeździ.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 sie 2014, 11:25

Też się kiedyś zdziwiłem, gdy o tej "pętli" było napisane na monitorze na jednej ze stacji...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 sie 2014, 11:27

No i jaki komunikat można powtarzać na Imielinie? Jedyny, jaki był podawany to ten, że w stronę Kabat pociągi jeżdżą z opóźnieniem. Co chyba każdy sam mógł zaobserwować, widząc info o najbliższym pociągu za 16 minut. Na temat kursowania w stronę Młocin, gdzie jednak zdecydowana większość oczekujących chciała się wybrać, nie było ani słowa. Tylko z partyzanta wyświetlone info o pętli.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sie 2014, 11:50

Żaden kolejowy onanista nie użyłby określenia "pociągi kursują w pętli".
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ