Komunikacja miejska na Żoliborzu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lis 2014, 19:53

No trąci mi to niejakim "Pawłem"...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 03 lis 2014, 20:11

Co to za tajemniczy "Paweł"?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25410
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 lis 2014, 20:15

Ulubiony troll z okolicy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 lis 2014, 21:34

osa pisze:Nie rozumiem zarzutu. Myślałem o linii 303 ucałotygodniowionej z Dworca Gdańskiego przez Żoliborz Płd i Powązki na Cm. Północny. Wiązałoby się to z wycofaniem 205 z al. Wojska Polskiego i ronda Babka (wracam do starego pomysłu: 110 - od Metra Marymont przez Gdańską, Hłaski itd. do Gwiaździstej), a także z porządkami na odcinku pl. Wilsona - Klaudyny. Moim zdaniem kandydatem do wycofania stąd jest 181 -> na proponowaną wyżej trasę 303, w zamian wydłużenie którejś z linii 157 lub 185 przez Podleśną, Marymoncką, Przy Agorze do Metra Młociny.
To, ze 181 jest do piachu to całkowicie sie zgadzam.
W zamian proponowałbym:
103 od Marymonckiej po trasie 181 na Cm. północny (103 już kiedyś tam jeździło)
a 121 wycofać z Gwiaździstej i puścić po śladzie 181 na pl. Wilsona (też już tak było!)
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 lis 2014, 23:49

103 obecnie notuje duże opóźnienia. Ale z drugiej strony pętla na Cm. Północnym dawałaby dużo miejsca na postój. Tyle, że przed Świętem Zmarłych linia 181 jest zasilana przegubami i wzmacniana sporą częstotliwością. A o przegubach na 103 nie ma co nawet mówić.
121 jest linią socjalną dowożącą uczniów z Wrzeciona do szkół na Gwiaździstej. Wycofanie linii z tej pętli wiązałoby się z utratą głównego połączenia, spełnianego przez tą linię, a tym samym koniecznością jej zastąpienia przez co innego.

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 06 lis 2014, 21:06

A o tej szkole na Gwiaździstej to nie wiedziałem.
No to może jednak 122 wyciągnąć na Hutę po trasie 181, a potem 103. A 103 na Cm. Północny :-k .
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 lis 2014, 21:57

Nie po to skrócono 122, żeby teraz z powrotem wydłużać jego trasę, kosztem zwiększenia opóźnień. I tak uważam, że godzinach szczytu 122 powinno mieć 6 dodatków, a ma tylko 4 (dzięki czemu notorycznie na Gwiazdach melduje się opóźnione - postój 13 minut w szczycie to jakaś kpina).
Na razie nie robiłbym nic ani ze 103, ani ze 122. Żeby coś zrobić ze 181, to trzeba prześledzić zapełnienie. Możliwe, że po zakończeniu remontu na Marymonckiej oraz przywróceniu przesiadek na Potoku linia wróci do łask.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 07 lis 2014, 0:49

Mnie pomysł ze 103 i 121 się podoba. Nie będzie dla uczniów problemem przesiadka ze 121 na rogu Podleśnej i Klaudyny na jeden przystanek. A jak nie, to można by też pomyśleć o 203+205 od Klaudyny przez Podleśną, Marymoncką, Lindego, Kasprowicza do Sokratesa.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 lis 2014, 6:29

Linię 121 można zastąpić jedynie linią jadącą ul. Gwiaździstą. Czyli obecnie 122. A ponieważ 122 ma częstotliwość dwukrotnie większą niż 121, a frekwencja na 121 nie jest jakaś porażająca, to 122 będzie jeździło puste na ww. odcinku.
Jak wygląda frekwencja na 122 na odcinku Gwiaździsta-Pl. Wilsona (I)

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 07 lis 2014, 8:43

Akurat na solówki.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 lis 2014, 9:24

Chodzi mi o zapełnienie przy obecnej częstotliwości. Innymi słowy: czy na tym odcinku można dać autobusy o innej częstotliwości niż obecne 122 (10/15/15).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lis 2014, 9:25

Mniejszej? W sensie że dowozówka do metra jest za często? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 lis 2014, 9:45

Innej, a nie mniejszej. Może być za rzadko.

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 07 lis 2014, 12:55

Moim zdaniem częstotliwość i tabor są dobrze dobrane, patrząc z punktu widzenia tego odcinka.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 07 lis 2014, 17:38

Tak, i częstotliwość, i tabor na tym odcinku są akurat. Gorzej z regularnością kursowania.
Nie widzę potrzeby wydłużania linii łączącej Gwiaździstą przez Podleśną z Marymoncką. Dla podjazdów szkolnych można od biedy zrobić kursy wariantowe do pętli Gwiaździsta, gdyby 121 miało skręcać z Podleśnej w Klaudyny jak dziś 181. To są naprawdę pojedyncze godziny, gdy jest zapotrzebowanie na ten końcowy odcinek do Kępy Potockiej.

ODPOWIEDZ