Czasy przejazdu

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lis 2014, 22:31

Minuta czy dwie powinny być spokojnie buforem. To, że akurat trzeba odstać 2 razy na godzinny półkurs po minucie, nie jest niczym złym, moim zdaniem, jeśli ma służyć punktualności i poprawie bezpieczeństwa. Przejazdy tak czy siak, będą trochę losowe. Deszcz spadnie, śnieg, liście - i nagle te 2 minuty się przydadzą, za zamiast -5, będzie -3. Jak jest słońce i zero ludzi - no trudno.
ŁK

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 lis 2014, 22:35

To na Trasie W-Z bywa kiedyś 0 ludzi? :shock:
Ile mogę się od Was ciekawych rzeczy dowiedzieć.

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 19 lis 2014, 22:47

Łukasz pisze:Minuta czy dwie powinny być spokojnie buforem. To, że akurat trzeba odstać 2 razy na godzinny półkurs po minucie, nie jest niczym złym, moim zdaniem, jeśli ma służyć punktualności i poprawie bezpieczeństwa. Przejazdy tak czy siak, będą trochę losowe. Deszcz spadnie, śnieg, liście - i nagle te 2 minuty się przydadzą, za zamiast -5, będzie -3. Jak jest słońce i zero ludzi - no trudno.
Łukasz bardzo dobrze prawisz. Zgadzam się z Tobą w 100%. Taki bufor bezpieczeństwa czasowego właśnie np. przy wystąpieniu złej aury i mało przyczepnych torach odgrywa znaczącą rolę. Dodatkowo przy stawianiu okresowych ograniczeń prędkości do 10km/h co występuje coraz częściej taki bufor czasowy spełnia swoją rolę idealnie. Bezpieczeństwo pracy samego motorniczego oraz ludzi przewożonych na pokładzie ma ogromne znaczenie, więc naprawdę trzeba podejść do sprawy na poważnie i nie obawiać się ani troszeczkę dodania czasu do zbyt krótkich na dzień dzisiejszy rozkładów jazdy. Jak to wogóle wygląda w oczach pasażerów , żeby tramwaj się spóźniał na przystanki mając wydzielone torowisko i nie stojąc wogóle w korkach. Przecież to obciach i wstyd jest po całej linii...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 lis 2014, 22:51

Łukasz pisze:Minuta czy dwie powinny być spokojnie buforem. To, że akurat trzeba odstać 2 razy na godzinny półkurs po minucie, nie jest niczym złym, moim zdaniem, jeśli ma służyć punktualności i poprawie bezpieczeństwa. Przejazdy tak czy siak, będą trochę losowe. Deszcz spadnie, śnieg, liście - i nagle te 2 minuty się przydadzą, za zamiast -5, będzie -3. Jak jest słońce i zero ludzi - no trudno.
Nie. Jak spadnie deszcz czy śnieg bądź wystąpią inne utrudnienia, to będzie -5. A jak nie ma utrudnień, to będzie -2 czy -3 i atrakcyjny czas przejazdu bez kwitnięcia na przystankach. Najczęściej spotykaną sytuacją, wbrew pozorom, jest brak utrudnień. I pod to powinno się układać rozkład tramwaju.
Ale jak zabawa na torach będzie wyglądać w ten sposób, który miałem okazję przetestować dziś, to o punktualności można zapomniec. Bo jak mi na bardzo późnych kocich oczach na Wileniaku wypierdziela trójka (samochody jadące od Ząbkowskiej już dostały zezwalający do lewoskrętu w stronę mostu), która potem sprawia, że z -2 na Wileniaku robi się -5 na Wiatraku, to sorry, ale żaden rozkład tego nie przetrzyma. I nie, że jechał przepisowo. Bo nie jechał. On świadomie i z premedytacją powodował opóźnienie. Jeżdżący przepisowo mi nie przeszkadzają, bo ich rozumiem. Ma to sens, że ktoś kładzie lachę na punktualność i jeździ zgodnie z przepisami. Ale jak ktoś ani nie jedzie punktualnie, ani przepisowo, to już to sensu nie ma. I dla takiego łosia każdy rozkład będzie zły.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 19 lis 2014, 23:10

Szeregowy_Równoległy też nie przepadam za takimi motorowymi co mogą spokojnie przepisowo jechać 50km/h , a wloką się około 30km/h mimo , że widać z odległości , że ze niebawem światło pionowe zapali się dla trama...kompletnie niektórzy nie myślą o innych , są egoistami i to jest przykre, bo wyprzedzić się nie da tak jak autobusem:(

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lis 2014, 23:38

Szeregowy_Równoległy pisze:
Łukasz pisze:Minuta czy dwie powinny być spokojnie buforem. To, że akurat trzeba odstać 2 razy na godzinny półkurs po minucie, nie jest niczym złym, moim zdaniem, jeśli ma służyć punktualności i poprawie bezpieczeństwa. Przejazdy tak czy siak, będą trochę losowe. Deszcz spadnie, śnieg, liście - i nagle te 2 minuty się przydadzą, za zamiast -5, będzie -3. Jak jest słońce i zero ludzi - no trudno.
Nie. Jak spadnie deszcz czy śnieg bądź wystąpią inne utrudnienia, to będzie -5. A jak nie ma utrudnień, to będzie -2 czy -3 i atrakcyjny czas przejazdu bez kwitnięcia na przystankach. Najczęściej spotykaną sytuacją, wbrew pozorom, jest brak utrudnień. I pod to powinno się układać rozkład tramwaju.
Ja bym chciał, żeby tramwaje jeździły punktualnie nie tylko w słoneczne dni. Brak bufora spowoduje, że za chwilę cała sieć będzie miała -2, co z kolei spowoduje za kółko -4, a potem -6. Nie mówimy tu o wleczeniu się 20/h. Widać to też jak jedziesz samochodem czy autobusem - trafisz na skrzyżowaniu z fazą 2-minutową na koniec zielonego, to masz -2. Nie zawsze wszystko się potem uśrednia. Może nie powinno być faz 2-minutowych dla tramwajów, ale to inna inszość. Na takim Wileńskim na pewno nie dostaniesz fazy między samochodami.
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 lis 2014, 0:02

Ale jak dostanę ciut dłuższą, w cieniu samochodów, to przejadę na drugiego legalnie. Teraz nie mogę, bo dostaję światło sporo później i trwa ono na tyle krótko, że na zezwalającym wjeżdża jeden skład.
A dokładanie minut nie wiadomo po co spowoduje sklonowanie linii pokroju 27 czy 28. Na 28 przez Wileński miałem -2 czy -3 i co? I nic. Na Piaskach +1. Bo tak fajnie ktoś ułożył odcinek między Starzyńskim a Piaskami. A chyba nie chodzi o to, żeby motorniczy wjeżdżając na skrzyżowanie zastanawiał się, czy zajechać kogoś, czy nie, bo rozkład nie pozwala jechać w cywilizowany sposób. Na jedynce tak jest. Na Babce trzeba uważać, bo można niechcący przed 27 wjechać, a co on winien, że ja mam +3, bo rondo w tej relacji przejeżdża się niemal bez zatrzymania?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lis 2014, 19:01

Łukasz pisze: Ja bym chciał, żeby tramwaje jeździły punktualnie nie tylko w słoneczne dni..
Co ciekawe, rozkład 517 wymagający jazdy 70+ na Moście Poniatowskiego jakoś Ci nie przeszkadza?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 lis 2014, 19:04

Glonojad pisze:
Łukasz pisze: Ja bym chciał, żeby tramwaje jeździły punktualnie nie tylko w słoneczne dni..
Co ciekawe, rozkład 517 wymagający jazdy 70+ na Moście Poniatowskiego jakoś Ci nie przeszkadza?
Nie.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lis 2014, 19:05

A, czyli wciąż jesteś hipokrytą. Dobrze, że pewne rzeczy się nie zmieniają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 lis 2014, 19:39

Wyobraź sobie, że wolę jazdę 70+ 517 niż tłuczenie się 20 km/h linią 158 i odstawanie przyspieszeń na przystanku Most Poniatowskiego, żeby na R. Waszyngtona broń Boże nie być na plusie.

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 21 lis 2014, 1:05

Linia "4" odcinek Bródnowska-Rondo Żaba w obu kierunkach w rozkładzie jazdy są 2 minuty na przejazd... powinny być minimum 3 minuty na tych odcinkach...odcinek Metro Centrum-Metro Świętokrzyska zamiast 1 minuty powinny być tak jak było dawniej 2 minuty...ogólnie linia z dość spokojnej po zmianie trasy zrobiła się wyścigowa na podobieństwo do linii 26...

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 lis 2014, 10:25

misiak2101 pisze:ogólnie linia z dość spokojnej po zmianie trasy zrobiła się wyścigowa
Co się dziwisz. W końcu jeździ na Wyścigi. :P

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 21 lis 2014, 11:08

reserved właśnie miałem to napisać w poście, że od nazwy pętli się zrobiła iście wyścigowa linia, ale wczoraj ze zmęczenia "wyścigami" zapomniałem to dodać:):) Największe opóźnienie jakie udało mi się wczoraj odnotować przy mojej przepisowej (50/15) jeździe to -10 na Żeraniu Wschodnim...

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 21 lis 2014, 11:20

Georg pisze:Wyobraź sobie, że wolę jazdę 70+ 517 niż tłuczenie się 20 km/h linią 158 i odstawanie przyspieszeń na przystanku Most Poniatowskiego, żeby na R. Waszyngtona broń Boże nie być na plusie.
Jeździłem 517 w DS i powiem szczerze, że większość kursów niestety nie byłem w stanie zrealizować przy jeździe przepisowej 50km/h w ogólno przyjętej tolerancji punktualności (bardzo dużo ludzików na przystankach)...wyjeżdżałem ze spokojem poza tolerancję nawet do -8 ... -9. Nie wiem jak jest w DP , ale rozkład DS ze spokojem można poprawiać dodając czas, aby uniemożliwić kierowcom łamanie przepisów prędkościowych ,a po drugie zapewnić im przerwy odpoczynkowe po półkursie , który liczy sobie bagatela 25km przez całe miasto:)

Zablokowany