Jasne To w takim razie według atlasika jakie numery mają GUS, URZĄD PATENTOWY i BAGATELA Są w innym zakresie, niż 7XXKrzysztof_507 pisze:Baza to za dużo powiedziane. To jest "atlas sieci MZK" Działu Rozwoju i Metra. To są arkusze map z zaznaczoną siecią z zespołami przystankowymi wraz ze spisem zespołów napisanych alfabetycznie (a nie numerami).TeEsWu pisze: A jaki ZP w Twojej bazie z 89 r. nosi nr 7092? Próbuję ustalić datę uruchomienia Koźmińskiej.
Spośród 7xxx najwyższy nr to 91, a Koźmińskiej zaznaczonej nie ma w ogóle.
Przystanki [historia]
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
- Lokalizacja: Bemowo
Ku potomnym i nauceTeEsWu pisze:
Jasne To w takim razie według atlasika jakie numery mają GUS, URZĄD PATENTOWY i BAGATELA Są w innym zakresie, niż 7XX
GUS to 4055, Urząd Patentowy - 4056, Bagatela - 3123. 7xxx wyznaczono najwyraźniej po granicach ówczesnej dzielnicy Śródmieście.
pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Jesteś pewny, że ZP-5062, to był "MORCINKA"?
Zakładając, że zespoły były tworzone ciągami, to u mnie wychodzi co innego
Np.:
5057 - SYNÓW PUŁKU
5058 - HALA WOLA
5059 - PL.KASZTELAŃSKI
5060 - CZUMY
5061 - KAZUBÓW
(5062 - DYWIZJONU 303)
5063 - RADIOWA
5064 - BEMOWO-LOTNISKO
5065 - POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH
Ale jak pamiętam, nie było takiej nazwy, jak Powstańców Śląskich,
więc ja myślę, że 5065, to był właśnie MORCINKA
Zakładając, że zespoły były tworzone ciągami, to u mnie wychodzi co innego
Np.:
5057 - SYNÓW PUŁKU
5058 - HALA WOLA
5059 - PL.KASZTELAŃSKI
5060 - CZUMY
5061 - KAZUBÓW
(5062 - DYWIZJONU 303)
5063 - RADIOWA
5064 - BEMOWO-LOTNISKO
5065 - POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH
Ale jak pamiętam, nie było takiej nazwy, jak Powstańców Śląskich,
więc ja myślę, że 5065, to był właśnie MORCINKA
Krzysztof_507 pisze:Zgadza się.TeEsWu pisze:Czyli pierwotnie było tak :
7082 NOWOLIPKI
7083 ANIELEWICZA
7084 STAWKI
7085 NOWOLIPIE
7086 SMOCZA
7087 WOLNOŚĆ
7088 ESPERANTO
Nic już nie rozumiem
I ja mam serię pytań
Czy w tym spisie z 89 r. istnieją ZP 1159 PKP TORUŃSKA oraz 1162 PELCOWIZNA?
Czy IV BRAMA i POWĄZKOWSKA to jak obecnie 5158 i 5159?
Czy kraniec PIASECZYŃSKA ma nr 3119?
Jakie numery miały ZP: KOKOSOWA, IMBIROWA i WOLICA na Nowoursynowskiej?
Jakie nazwy według tego spisu nosiły ZP: 3151, 3152, 4114, 4115, 5111, 6084?
To tyle na ten czas
A granica Śródmieścia nie zmieniła się od 1989 r. Jako jedyna.
Czy w tym spisie z 89 r. istnieją ZP 1159 PKP TORUŃSKA oraz 1162 PELCOWIZNA?
Czy IV BRAMA i POWĄZKOWSKA to jak obecnie 5158 i 5159?
Czy kraniec PIASECZYŃSKA ma nr 3119?
Jakie numery miały ZP: KOKOSOWA, IMBIROWA i WOLICA na Nowoursynowskiej?
Jakie nazwy według tego spisu nosiły ZP: 3151, 3152, 4114, 4115, 5111, 6084?
To tyle na ten czas
A granica Śródmieścia nie zmieniła się od 1989 r. Jako jedyna.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
- Lokalizacja: Bemowo
5057-5061 - zgadza sięmisiek34 pisze:Jesteś pewny, że ZP-5062, to był "MORCINKA"?
Zakładając, że zespoły były tworzone ciągami, to u mnie wychodzi co innego
Np.:
5057 - SYNÓW PUŁKU
5058 - HALA WOLA
5059 - PL.KASZTELAŃSKI
5060 - CZUMY
5061 - KAZUBÓW
(5062 - DYWIZJONU 303)
5063 - RADIOWA
5064 - BEMOWO-LOTNISKO
5065 - POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH
Ale jak pamiętam, nie było takiej nazwy, jak Powstańców Śląskich,
więc ja myślę, że 5065, to był właśnie MORCINKA
Dywizjonu 303 - nr 5077 (nr kolejny linii 20tki)
5062 - Morcinka
5063 - Radiowa
5064 - Bemowo Lotnisko
5065 - Piastów Śląskich
Nie było wówczas Pirenejskiej. Ale! Kiedyś (nie robiłem analizy dat zmian) "Bemowo-Lotnisko" to zespół nazwany później Pirenejską. Ne było jeszcze pętli, tylko przelotowe przystanki dla 105 i 184. W 1983 r. bloki przy Pirenejskiej były ostatnie, a dalej aż po Chomiczówkę rozciągały się polotniskowe płyty z giełdą w niedziele (nie wiem od kiedy). Dlatego dalsze przystanki nie były potrzebne.
Kiedy uruchomiono pętlę "Bemowo-Lotnisko" wzięła ona nazwę od najbliższego zespołu przystankowego (czyli "Bemowo LOtnisko" późniejsza "Pirenejska"). Nazwa z resztą była w pełni adekwatna. Jedyny zespół na końcu osiedla z widokiem na lotnisko po horyzont.
Początkowo 122,422 wyruszając z pętli, na ul. Powstańców Śl. stawały na "Bemowo-Lotnisko" właśnie przy Pirenejskiej, a nie przy pętli.
Dopiero po jakimś czasie uruchomiono przystanki na rogu Powstańców z Wrocławską i otrzymały tą samą nazwę. Takie 184 zatrzymywało się zatem w zespole "Bemowo-Lotnisko" dwa razy.
Napisałem to z pamięci (mieszkałem tam od 1983 r.), nie mam na powyższe dokumentów, a pamięć może być ulotna. Może uda nam się to zweryfikować.
Ponadto, numeracja wskazuje, że najpierw powstały przystanki: Morcinka (po środku niczego, nie wiem co tam mogło być) i Radiowa (jedyne skrzyżowanie i sklep). Potem doszło: Bemowo Lotnisko (ostatnie bloki) i Piastów Śląskich (giełda, gdzieś daleko wejście do ogródków). Z opowiadań wiem, że autobus zatrzymywał się po środku płyt (asfaltu nie było) jak ktoś machał stojąc na tej płytowej nawierzchni (to musiało wyglądać jak zagubiony wędrowiec po środku pasa startowego). Ale to by wskazywało, że numerację zespołów budowano już przed 1985 r. Może roboczo...?
pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Ja mieszkam od lipca 1982 na Bemowie I
Wychodzi na to, że sytuacja przedstawiała się następująco:
Począwszy od Radiowej....
5063 - RADIOWA
5064 - BEMOWO-LOTNISKO (kraniec dla 122, 422 i 409) oraz przelotowe dla 105 i 184
5062 - MORCINKA
5065 - PIASTÓW ŚLĄSKICH (NŻ) gdzieś przy działkach
i następny już CONRADA
Jeśli dobrze pamiętam, to ten fragment trasy dla 122 wyglądał tak:
ZP-5064 04 BEMOWO-LOTNISKO (kraniec) - na Wrocławskiej
dalej:
ZP-5107 02 ANDRIOLLEGO Wrocławska / Szadkowskiego
ZP-5106 02 ORLICH GNIAZD (obecna lokalizacja) na Radiowej
Powstańców Śląskich:
ZP-5063 02 RADIOWA na Powst. Sląskich
ZP-5064 01 BEMOWO-LOTNISKO okolice obecnej Pirenejskiej
ZP-5062 01 MORCINKA
ZP-5065 01 PIASTÓW ŚLĄSKICH (na żądanie) przy działkach
i następny już 6047 CONRADA 03 na Kochanowskiego
Wychodzi na to, że sytuacja przedstawiała się następująco:
Począwszy od Radiowej....
5063 - RADIOWA
5064 - BEMOWO-LOTNISKO (kraniec dla 122, 422 i 409) oraz przelotowe dla 105 i 184
5062 - MORCINKA
5065 - PIASTÓW ŚLĄSKICH (NŻ) gdzieś przy działkach
i następny już CONRADA
Jeśli dobrze pamiętam, to ten fragment trasy dla 122 wyglądał tak:
ZP-5064 04 BEMOWO-LOTNISKO (kraniec) - na Wrocławskiej
dalej:
ZP-5107 02 ANDRIOLLEGO Wrocławska / Szadkowskiego
ZP-5106 02 ORLICH GNIAZD (obecna lokalizacja) na Radiowej
Powstańców Śląskich:
ZP-5063 02 RADIOWA na Powst. Sląskich
ZP-5064 01 BEMOWO-LOTNISKO okolice obecnej Pirenejskiej
ZP-5062 01 MORCINKA
ZP-5065 01 PIASTÓW ŚLĄSKICH (na żądanie) przy działkach
i następny już 6047 CONRADA 03 na Kochanowskiego
Krzysztof_507 pisze:5062 - Morcinka
5063 - Radiowa
5064 - Bemowo Lotnisko
5065 - Piastów Śląskich
Krzysztof_507 pisze:Nie było wówczas Pirenejskiej. Ale! Kiedyś (nie robiłem analizy dat zmian) "Bemowo-Lotnisko" to zespół nazwany później Pirenejską. Ne było jeszcze pętli, tylko przelotowe przystanki dla 105 i 184. W 1983 r. bloki przy Pirenejskiej były ostatnie, a dalej aż po Chomiczówkę rozciągały się polotniskowe płyty z giełdą w niedziele (nie wiem od kiedy). Dlatego dalsze przystanki nie były potrzebne.
Kiedy uruchomiono pętlę "Bemowo-Lotnisko" wzięła ona nazwę od najbliższego zespołu przystankowego (czyli "Bemowo LOtnisko" późniejsza "Pirenejska"). Nazwa z resztą była w pełni adekwatna. Jedyny zespół na końcu osiedla z widokiem na lotnisko po horyzont.
Początkowo 122,422 wyruszając z pętli, na ul. Powstańców Śl. stawały na "Bemowo-Lotnisko" właśnie przy Pirenejskiej, a nie przy pętli.
Dopiero po jakimś czasie uruchomiono przystanki na rogu Powstańców z Wrocławską i otrzymały tą samą nazwę. Takie 184 zatrzymywało się zatem w zespole "Bemowo-Lotnisko" dwa razy.
Napisałem to z pamięci (mieszkałem tam od 1983 r.), nie mam na powyższe dokumentów, a pamięć może być ulotna. Może uda nam się to zweryfikować.
Ponadto, numeracja wskazuje, że najpierw powstały przystanki: Morcinka (po środku niczego, nie wiem co tam mogło być) i Radiowa (jedyne skrzyżowanie i sklep). Potem doszło: Bemowo Lotnisko (ostatnie bloki) i Piastów Śląskich (giełda, gdzieś daleko wejście do ogródków). Z opowiadań wiem, że autobus zatrzymywał się po środku płyt (asfaltu nie było) jak ktoś machał stojąc na tej płytowej nawierzchni (to musiało wyglądać jak zagubiony wędrowiec po środku pasa startowego). Ale to by wskazywało, że numerację zespołów budowano już przed 1985 r. Może roboczo...?
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
- Lokalizacja: Bemowo
1159 - MarywilskaTeEsWu pisze:I ja mam serię pytań
Czy w tym spisie z 89 r. istnieją ZP 1159 PKP TORUŃSKA oraz 1162 PELCOWIZNA?
Czy IV BRAMA i POWĄZKOWSKA to jak obecnie 5158 i 5159?
Czy kraniec PIASECZYŃSKA ma nr 3119?
Jakie numery miały ZP: KOKOSOWA, IMBIROWA i WOLICA na Nowoursynowskiej?
Jakie nazwy według tego spisu nosiły ZP: 3151, 3152, 4114, 4115, 5111, 6084?
1162 - nie było
7089 - IV Brama
7090 - Powązkowska
3118 - Piaseczyńska (3119 to było Rosoła na rogu Rosoła z Doliną Sł.)
3124 - Kokosowa
3125 - Imbirowa
3126 - Wolica
3151 - Ciszewskiego-SGGW
3152 - Glebowa
4114,4115,5111 - nie znalazłem
6084 - Pęcicka (na Lektykarskiej)
Na ewentualne nowe pytania odpowiem dopiero jutro wieczorem. Sorry
pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Z moich notatek wynika, że nr ZP Dywizjonu 303 pochodzi rzeczywiście od ciągu tramwajowego, przechodzącego w ciąg linii 149 z pętlą uliczną na Grotach w wersji z 1986 r. Jadąc od Koła:
5073 KOŁO
5074 KOŁO-POD
5075 MARYNIN
5076 MIJANKA GÓRCE
5077 DYWIZJONU 303
5078 MIJANKA GROTY
5079 KOCJANA
5080 KOCJANA-BOCZNICA
5081 ARKADYJSKA
5082 PODKOWIŃSKA
5083 GROTY
Bemowo pojawia się też wcześniej - ciąg Lazurowej.
5050 GÓRCZEWSKA
5051 NARWIK
5052 SPÓŁDZIELNIA SPES
5053 WAT
5054 ARCHIMEDESA
5055 BEMOWO
5056 STARE BEMOWO
Potem:
5061 KAZUBOW
5062
5063 RADIOWA
5064 BEMOWO -LOTNISKO
5065 PIASTÓW ŚLĄSKICH
Następnie:
5110 KINO BEMOWO
5111
A potem dopiero:
5160 PIRENEJSKA
5161 KAWY
A do moich pytań dorzucam ZP 7036, ob. DS RIVIERA. Przed uruchomieniem metra było tam 7006 POLITECHNIKA, więc gdzie było 7036 i 1160, bo do Grodzieńskiej ma się nijak...
5073 KOŁO
5074 KOŁO-POD
5075 MARYNIN
5076 MIJANKA GÓRCE
5077 DYWIZJONU 303
5078 MIJANKA GROTY
5079 KOCJANA
5080 KOCJANA-BOCZNICA
5081 ARKADYJSKA
5082 PODKOWIŃSKA
5083 GROTY
Bemowo pojawia się też wcześniej - ciąg Lazurowej.
5050 GÓRCZEWSKA
5051 NARWIK
5052 SPÓŁDZIELNIA SPES
5053 WAT
5054 ARCHIMEDESA
5055 BEMOWO
5056 STARE BEMOWO
Potem:
5061 KAZUBOW
5062
5063 RADIOWA
5064 BEMOWO -LOTNISKO
5065 PIASTÓW ŚLĄSKICH
Następnie:
5110 KINO BEMOWO
5111
A potem dopiero:
5160 PIRENEJSKA
5161 KAWY
A do moich pytań dorzucam ZP 7036, ob. DS RIVIERA. Przed uruchomieniem metra było tam 7006 POLITECHNIKA, więc gdzie było 7036 i 1160, bo do Grodzieńskiej ma się nijak...
Nie wiem jak bardzo dokładnie potrzebujesz: 24 stycznia 1991 roku plac otrzymał imię gen. Józefa Hallera.misiek34 pisze: Kiedy (może ktoś pamięta):
-ZP 1005 - PL.LEŃSKIEGO zmieniony na PL.HALLERA
http://www.twoja-praga.pl/praga/ulice/2838.html
Generalnie z placami to jakoś tak pewnie będzie, że w miarę jak zmieniali nazwy, to i ZP się zmieniały
ŁK
Uruchomienie Koźmińskiej to relatywnie świeża sprawa. Z początku XXI wieku według mnie.TeEsWu pisze:Trasbus wiele razy się myli w układzie przystanków dla linii typu 4XX i 5XX, co potwierdzają chociażby trasówki, które częściowo wrzuciłem do tego wątku.
A jaki ZP w Twojej bazie z 89 r. nosi nr 7092? Próbuję ustalić datę uruchomienia Koźmińskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Było jeszcze inaczej - wszystko na to wskazujemisiek34 pisze:Ja mieszkam od lipca 1982 na Bemowie I
Wychodzi na to, że sytuacja przedstawiała się następująco:
Począwszy od Radiowej....
5063 - RADIOWA
5064 - BEMOWO-LOTNISKO (kraniec dla 122, 422 i 409) oraz przelotowe dla 105 i 184
5062 - MORCINKA
5065 - PIASTÓW ŚLĄSKICH (NŻ) gdzieś przy działkach
i następny już CONRADA
Jeśli dobrze pamiętam, to ten fragment trasy dla 122 wyglądał tak:
ZP-5064 04 BEMOWO-LOTNISKO (kraniec) - na Wrocławskiej
dalej:
ZP-5107 02 ANDRIOLLEGO Wrocławska / Szadkowskiego
ZP-5106 02 ORLICH GNIAZD (obecna lokalizacja) na Radiowej
Powstańców Śląskich:
ZP-5063 02 RADIOWA na Powst. Sląskich
ZP-5064 01 BEMOWO-LOTNISKO okolice obecnej Pirenejskiej
ZP-5062 01 MORCINKA
ZP-5065 01 PIASTÓW ŚLĄSKICH (na żądanie) przy działkach
i następny już 6047 CONRADA 03 na Kochanowskiego
Krzysztof_507 pisze:5062 - Morcinka
5063 - Radiowa
5064 - Bemowo Lotnisko
5065 - Piastów Śląskich
5061 KAZUBÓW
5062 WROCŁAWSKA (później, czyli po 1986 r. włączony do 5077 DYWIZJONU 303, stąd się zwolnił numer wykorzystany później dla nowego ZP MORCINKA)
5063 RADIOWA
5064 BEMOWO-LOTNISKO
5065 PIASTÓW ŚLĄSKICH
5160 PIRENEJSKA i 5161 KAWY z uwagi na dużo wyższe numery powstały później.
Czyli jednak się nie pomyliłem przy spisywaniu
122 Również o tym mówi, że pomiędzy Bemowo-Lotnisko a Conrada był tylko jeden przystanek
tyle tylko, że ZP: WROCŁAWSKA już na tej desce nazywał się DYWIZJONU 303,
ale pomiędzy Bemowo-Lotnisko a Conrada był tylko jeden przystanek na żądanie: PIASTÓW ŚLĄSKICH
natomiast ZP: DYWIZJONU 303 kojarzę z rozkładu, że nazywał się swego czasu: WROCŁAWSKA (dla autobusów)
Tomku, masz rację.
ZP: DYWIZJONU 303 musiał mieć inny numer i nazywał się WROCŁAWSKA.
Wychodzi na to, że:
dla trakcji autobusowej był: ZP-5062-WROCŁAWSKA,
dla trakcji tramwajowej był: ZP-5077-DYWIZJONU 303
Czy jest możliwość ustalenia dokładnej daty zmiany ZP-5056-STARE BEMOWO na: BOERNEROWO?
Mnie się przypomina remont wiaduktu PKP konstrukcji drewnianej na Kole.
Czy pętla nie była zmieniona wraz z wydłużeniem "20-tki" na Bemowo po remoncie?
I drugie pytanie:
Na tablicy "20-tki" pomiędzy WERY KOSTRZEWY a pętlą BANACHA jeszcze był w jednym kierunku przystanek o nazwie: METRYKANTÓW.
Czy jest mozliwe ustalenie numeru tego przystanku?
122 Również o tym mówi, że pomiędzy Bemowo-Lotnisko a Conrada był tylko jeden przystanek
tyle tylko, że ZP: WROCŁAWSKA już na tej desce nazywał się DYWIZJONU 303,
ale pomiędzy Bemowo-Lotnisko a Conrada był tylko jeden przystanek na żądanie: PIASTÓW ŚLĄSKICH
natomiast ZP: DYWIZJONU 303 kojarzę z rozkładu, że nazywał się swego czasu: WROCŁAWSKA (dla autobusów)
Tomku, masz rację.
ZP: DYWIZJONU 303 musiał mieć inny numer i nazywał się WROCŁAWSKA.
Wychodzi na to, że:
dla trakcji autobusowej był: ZP-5062-WROCŁAWSKA,
dla trakcji tramwajowej był: ZP-5077-DYWIZJONU 303
Czy jest możliwość ustalenia dokładnej daty zmiany ZP-5056-STARE BEMOWO na: BOERNEROWO?
Mnie się przypomina remont wiaduktu PKP konstrukcji drewnianej na Kole.
Czy pętla nie była zmieniona wraz z wydłużeniem "20-tki" na Bemowo po remoncie?
I drugie pytanie:
Na tablicy "20-tki" pomiędzy WERY KOSTRZEWY a pętlą BANACHA jeszcze był w jednym kierunku przystanek o nazwie: METRYKANTÓW.
Czy jest mozliwe ustalenie numeru tego przystanku?
Powołując się na TRASBUS, wydaje mi się, że zespoły:
6129-LEGIA BEMOWO,
6130-LIBAWSKA,
6131-KOCHANOWSKIEO,
6132-GALLA ANONIMA
musiały powstać od: 22.11.1986 r, wraz z wydłużeniem linii 122 do Bemowa Lotniska
6129-LEGIA BEMOWO,
6130-LIBAWSKA,
6131-KOCHANOWSKIEO,
6132-GALLA ANONIMA
musiały powstać od: 22.11.1986 r, wraz z wydłużeniem linii 122 do Bemowa Lotniska
Dokładnie tak było. Przedtem tamtędy nic nie jeździło.
Ja mam z kolei inne znaki zapytania.
Zakres 1XXX
Zespół 1160 . Według tablic 120 i 156 z końca 1986 r. powinien być to zespół "Św. Hieronima" na Toruńskiej.
Zespoły 1184 i 1189. 1185 to BUCHNIK, 1186 PIASKOWA (JABŁONNA), 1187 SZKOLNA (JABŁONNA), 1188 STACJA CPN (JABŁONNA), 1190 SOBIESKIEGO (LEGIONOWO). Czyli zagadką pozostają pierwotne 1184 i 1189.
Kolejny zakres to 1212-1221 - Ząbki i Zielonka dla linii 709. Mam spisane z tablic nazwy zespołów, ale nie wiem, jak je przyporządkować numerom.
To na początek dla kolegi posiadającego tajne zasoby z roku 1989.
Ja mam z kolei inne znaki zapytania.
Zakres 1XXX
Zespół 1160 . Według tablic 120 i 156 z końca 1986 r. powinien być to zespół "Św. Hieronima" na Toruńskiej.
Zespoły 1184 i 1189. 1185 to BUCHNIK, 1186 PIASKOWA (JABŁONNA), 1187 SZKOLNA (JABŁONNA), 1188 STACJA CPN (JABŁONNA), 1190 SOBIESKIEGO (LEGIONOWO). Czyli zagadką pozostają pierwotne 1184 i 1189.
Kolejny zakres to 1212-1221 - Ząbki i Zielonka dla linii 709. Mam spisane z tablic nazwy zespołów, ale nie wiem, jak je przyporządkować numerom.
To na początek dla kolegi posiadającego tajne zasoby z roku 1989.
Według mojego spisu, to:
ZP-1184-MONIUSZKI (LG)
ZP-1189-ZEGRZYŃSKA (JB)
prawdopodobnie są to nowe zespoły.
ZP-1184-MONIUSZKI (LG)
ZP-1189-ZEGRZYŃSKA (JB)
prawdopodobnie są to nowe zespoły.