KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 20 sty 2015, 16:15

Hmm, kiedyś tak było, tylko czy z taką częstotliwością 109 przejdzie?

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 20 sty 2015, 16:15

I co będzie miało podjazdy do Fortu Radiowo, 109? :>

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 20 sty 2015, 16:32

lis93 pisze:Hmm, kiedyś tak było, tylko czy z taką częstotliwością 109 przejdzie?
na pewno z taką nie, ale faktycznie kiedyś tak było wtedy chyba 109 poza szczytem i święta kursowało co 20 minut, w szczycie co 12-15 minut. Dużo słabsza opcja. Jeżeli by tam poszło 112 to ja bym nic nie zamieniał i pozostawił na starym bemowie 154.

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 20 sty 2015, 16:38

No tak tak, jeżeli 112 okrąży WAT to już w tych rejonach nie trzeba nic dodawać.

109 będzie miało problemy jak metro dojdzie do Jelonek, bo straci sens bytu, ale to już problem na inną dyskusję może w następnym dziesięcioleciu.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 sty 2015, 19:07

A co dla Człuchowskiej do Karolina? Nadal nie widzę odpowiedzi, jeśli chcecie puszczać 112 Radiową i Lazurową.

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 20 sty 2015, 19:10

Już mówiłem, że opcjonalne byłoby przerzucenie 713 na Człuchowską (kwestia opłacalności), albo 3xx czy 1xx z Karolina przez Człuchowską np. do Cm. Wolskiego (wiem, dubel dla 713) albo do hmm, Ursusa? Przy okazji można rozpatrzyć potrzeby Ursusa na wzmocnienie komunikacyjne.

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 20 sty 2015, 19:16

Hmm, jak tak myślę to można by połączyć nasz pomysł z 112 z Twoim osa o 122, tylko nie wiem na ile to jest ekonomiczne, rozkładowe i sensowne:

112: ... - Powstańców Śląskich - Radiowa - Kaliskiego - Lazurowa - Połczyńska - KAROLIN

122: ... - Kaliskiego - Lazurowa - :
a) ... - Górczewska - PŚ - Człuchowska - Lazurowa - Połczyńska - KAROLIN
b) ... - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Połczyńska - KAROLIN

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36867
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2015, 19:19

Nie no, zaraz zamknę ten wątek w diabły :twisted:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Mrozu
Posty: 36
Rejestracja: 26 lip 2013, 10:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mrozu » 20 sty 2015, 19:31

Ja nadal uważam że 112 nie powinno się ruszać, to że na jego trasie występują prace drogowe mające w przyszłosci poprawić przejezdność nie oznacza że powinniśmy je ciąć, kasować itp...
Zwróćcie uwagę ile 112 rano drugim kursem w kier. Karolina jeździ osób, pracowników Tesco, Bricomana, Selgrosa i innych przedsiębiorstw, nie są to tylko osoby mieszkające na Bemowie ale i są to mieszkańcy sąsiednich dzielnic tj. Bielan, Bródna czy nawet podwarszawskich Marek.
O godzinie 5.40 jak 112 podjeżdża pod Tesco wysiada jakieś 40 osób, pod Selgrosem również ok 15\20 osób więc to nie są małe liczby. A dość szczegółowe niezauważone przez was.
Ja jestem w 100% przekonany jeżeli Ztm wycofa 184 po uruchomieniu tramwaju na powstańców śląskich i będzie kombinować przy 112 odbije się to dużym nie zadowoleniem i sprzeciwem mieszkańców Bielan.

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 20 sty 2015, 20:07

Poniżej przedstawiam propozycję zmian kompleksowych, związanych z uruchomieniem tramwaju na całej długości ul. Powstańców Śląskich.

Założenia:
- linie tramwajowe przejmują potoki do Centrum oraz lokalne wzdłuż ciągów komunikacyjnych, którymi są poprowadzone;
- należy dążyć do krótkich tras linii autobusowych, dzięki czemu łatwiej zachować regularność linii oraz dostosować częstotliwość i tabor do realnych potrzeb większości trasy;
- należy dążyć do czytelnego podziału na linie tranzytowe i dowozowe (tranzytowe/międzydzielnicowe - jadą intuicyjnie prostą trasą, bez kluczenia w środkowych odcinkach trasy; dowozowe - zaglądają w każdy zakamarek, dowożą do głównych ciągów komunikacyjnych: metra, tramwajów, linii tranzytowych, są częste aby przesiadki były opłacalne czasowo;
- należy dążyć do odjazdów autobusów w tym samym kierunku z jednego węzła (np. 112 i 114 z metra Marymont, a nie jedno z nich z Pl. Wilsona);
- linie przyspieszone należy lokalizować na ciągach komunikacyjnych, które nie leżą w strefach obsługi przez linie tramwajową,
- zgodnie z zapewnieniami ZTM 159 zostaje wycofane z Koła oraz powstaje nowa linia na trasie: Powązki - Dw. Gdański.

Z powyższego wynika, że:
- Bemowo (Bemowo I - Bemowo V) nie potrzebuje autobusu bezpośrednio do Centrum, bo ma szybki tramwaj,
- Lazurowa, człuchowska - nie potrzebują bezpośredniej linii autobusowej do Centrum - tylko dojazdowe do metra i tramwaju,
- na terenie Bemowa linia przyspieszona ma sens wyłącznie na ciągu ulicy Górczewskiej.

Analiza dzisiejszego układu linii autobusowych Na Bemowie i Jelonkach, w strefie dojścia i dojazdu do ul. Powstańców Śląskich:
105,109 - częste, regularne, krótkie - przykład linii, do których należy dążyć
523 - częsta ale niepunktualna z uwagi na długą trasę, za to w miarę regularna z uwagi na wysoką częstotliwość
190 - długa, przez co nieregularna, na Jelonkach pełni rolę dowozową, na reszcie trasy - tranzytową (Jelonki powinny mieć linię dowozową o lepszej regularności). Ponadto, na Jelonkach podaż miejsc jest zbyt duża wobec popytu (przeguby nie wyjeżdżają pełne z Powstańców Śl.)
171 - długa i bardzo nieregularna; na Bemowie pełni funkcje linii dowozowej, od Ratusza do Centrum tranzytową; między Nowym Bemowem a Ratuszem zapełnienie zauważalnie mniejsze niż na ciągu ulicy Górczewskiej, większość pasażerów Bemowa wysiada przy ratuszu lub przy Wola Parku, bo ci co jadą do centrum wybierają 23,24; utyka w korkach na Marszałkowskiej i na Górczewskiej, przez co jest nieprzewidywalna dla pasażerów, którzy chcą być dowiezieni z tramwaju do Widawskiej, czy Rodła --> należy rozbić część dowozową od tranzytowej
171+190 - obie linie pokrywają się na długim odcinku (Ratusz Bemowa - Pl. Bankowy), a nieregularność każdej z nich powoduje często przyjeżdżanie obu na raz --> należy wprowadzić jedną linię na połączeniu Ratusz Bemowa - Pl. Bankowy
E-2 - wyraźnie mniejsze wykorzystanie na Bemowie, linia zapełnia się na przystanku Bemowo-Ratusz, a duże wykorzystanie świadczy o silnym potoku: Bemowo-Ratusz - Centrum, który zyskuje na krótszym czasie przejazdu poprzez pomijanie przystanków pozawęzłowych --> należy wycofać z Bemowa, który do Centrum dojeżdża tramwajem (ci, co z niego korzystają, robią to z wygody dużego prawdopodobieństwa miejsc siedzących --> należy zapewnić odpowiednią podaż tramwajów)
184 - na całym odcinku Powstańców Śl. i dalszym pokrywa się z tramwajem, częstotliwość od dawna coraz niższa, wykorzystanie równie słabnie --> należy zlikwidować zastępując tramwajem; odcinek Młociny - Conrada również osłabł po reorganizacji lokalizacji szkół na Bielanach oraz degradacji popularnego niegdyś bazarku na Wolumenie, przez co znaczenie tej relacji osłabło a linia ma słabe wykorzystanie na tym odcinku;
112 - długa i nieregularna linia tranzytowa (na Jelonkach dodatkowo funkcja dowozowa do marketu w Karolinie i do tramwajów z Człuchowskiej; będzie się pokrywać z tramwajem na zbyt długim odcinku (Conrada - Hala Wola), dlatego powinna zostać z tego odcinka wycofana
122 - częsta linia dowozowa ale o nierównomiernym wykorzystaniu: pomiędzy OSG a Conrada zabudowa w miarę zrównoważona, funkcja dowozowa do tramwajów i ciągu Górczewskiej oraz Powstańców Śl.; na dalszym odcinku pełni rolę tranzytu do Pl. Wilsona, dodatkowo silny potok wzdłuż Krasińskiego do Pl. Wilsona, plus zupełnie niezależny potok z ul. Gwiaździstej i Potockiej do Pl. Wilsona --> należy zmienić połączenie Bemowa z Pl. Wilsona (ta relacja nie jest konieczna), część Bemowa dojeżdża linią 122 do metra Pl. Wilsona (ponad 20min) a są stacje położone bliżej (Stare Bielany), poza tym w relacji do Centrum Bemowo powinno być dowożone tramwajami (bo szybciej) a nie metrem (bo dłużej)
167 - linia tranzytowa - nieregularna, z niemal pełną wymiana pasażerów na BW20, między Chomiczówką a Kołem z niewielkim wykorzystaniem --> należy wydzielić relację: Ochota-Bemowo od części: Siekierki - Ochota, dostosowując tabor i częstotliwość do rzeczywistego zapotrzebowania
154 - linia tranzytowa pomiędzy Bemowem a Ochotą; w tej relacji obecnie kursują 4 linie: 154,167,184,523, spośród których jedynie 523 ma wysoką częstotliwość i duże wykorzystanie, pozostałe wymagają skoncentrowania --> połączenie Górczewskiej z Ochotą przez Redutową nie jest potrzebne

Wobec powyższego proponuję następujący układ tras linii autobusowych w strefie dojścia i dojazdu ciągu ul. Powstańców Śląskich:
E-2 - Wilanów - Pl. Piłsudskiego
wycofanie z obsługi ul. Górczewskiej (przejęcie przez 506) i Bemowa (tramwaje)

106 - Ursus-Niedźwiadek - Karolin - Szeligowska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śl. - Górczewska - Ciołka - Koło
nowa linia dowozowa zastępująca 197 (na odcinku mało wykorzystanym, podczas gdy 197 powinno mieć wysoką częstotliwość na Fortach Bema), linię 112 na Jelonkach (jako dowozową do marketu w Karolinie oraz dowóz do tramwajów), linię 190 (jako dowozową do tramwajów na Człuchowskiej oraz zastępując relację: Człuchowska - Górczewska)
cz. 20/20/20 (dodatkowe kursy: Karolin-Koło co 20min.) dając na wspólnym odcinku cz. 10/10/10

112 - Chomiczówka - Conrada - al. Reymonta - ... - CH Marki
skrócenie linii, zachowując funkcję tranzytową: Bielany - Bródno, na ul. Powstańców Śl. zastąpiona przez tramwaj, na Człuchowskiej i Karolinie przez krótką i przewidywalną linię 106
cz. 10/12/12

114 - Metro Marymont - Trasa AK - ... - BRP
skrócenie linii do relacji: metro - Bródno, skierowanie do węzła wspólnego dla pozostałych linii na Bródno;
przejęcie relacji: Pl. Wilsona - Sady Żoliborskie przez inną linię, wycofanie z Broniewskiego (tramwaje), przejęcie odcinka: Conrada - Młociny przez 121 oraz połączenia Młocin z UKSW przez 181
dotychczas linia 114 pełniła rolę tranzytową i dowozową na różnych, nieporównywalnych pod względem popytu odcinkach, przez co wymaga podziału
cz. 10/10/10

122 - OSG - ... - Kochanowskiego - Jarzębskiego - al. Zjednoczenia - Marymoncka - Podleśna - Gwiaździsta - Potocka - Mickiewicza - Pl. Wilsona
wycofanie z odcinka o funkcji tranzytowej (Kochanowskiego - Powązki) o małym wykorzystaniu i uzupełnienie o odcinek dowożenia do stacji metra (Stare Bielany i Pl. Wilsona), zachowanie połączenia Bemowa z Pl. Wilsona, zapewnienie dojazdu dla Bemowa do bliższej stacji metra niż Pl. Wilsona (dla relacji na terenie Bielan, bo do centrum są tramwaje), wycofanie z korkogennej ul. Krasickiego (zastąpienie obsługi przez 2xx do Dw. Gdańskiego)
cz. 10/12/12

154 - Okęcie - ... - Dw. Zachodni

skrócenie do relacji dowozowej na terenie Ochoty, zastąpienie na odcinku północnym przez 184/523 oraz 155
cz. 15/15/15

155 - Nowe Bemowo - Powstańców Śl. - Piastów Śl. - Żołnierzy Wyklętych - Wrocławska - Radiowa - Powstańców Śl. - Górczewska - Jana Olbrachta - Redutowa - Kasprzaka - Prosta - Rondo Daszyńskiego
nowa linia dowozowa w relacjach: Bemowo-tramwaje, Bemowo - Górczewska, zastąpienie 154 na odcinku: Górczewska - Kasprzaka, dowóz Redutowej i Kasprzaka do metra;
zapewnienie linii wolnej od korków
cz. 10/12/12

167 - Siekierki - Metro Pole Mokotowskie

podział linii z uwagi na nierównomierne wykorzystanie, przejęcie relacji Ochota-Bemowo przez nową trasę 184

171 - likwidacja
zastąpienie źle funkcjonującej linii innymi, dostosowanymi do potrzeb danych odcinków, gwarantujących punktualność lub lepszą regularność, tj. przez 155 (NB- Ciołka), 190/506 (Górczewska-Pl. Bankowy), 128 (Torwar-Centrum)

184 - Szczęśliwice - ... - al. Prymasa Tys. - Wolska - Elekcyjna - Deotymy - Obozowa - Dywizjonu 303 - Wroclawska - Powstańców Śl. - al. Reymonta - Lindego - Marymoncka - Młociny UKSW
wycofanie z odcinka obsługiwanego przez tramwaj, zastąpienie linii 167 po jej podziale, zapewnienie relacji tranzytowej poprzez ciąg alternatywny do głównego zapewniając dodatkowo funkcje dowozowe z ciągu: Deotymy-Elekcyjna; zapewnienie relacji na przedłużeniu ul. Marymonckiej po wycofaniu 181
cz. 15/15/20

190 - Znana - Jana Olbrachta - Górczewska - ... - CH Marki
stworzenie silnej linii tranzytowej (połączenie ze 171 zapewni lepszą regularność), zastąpienie autobusów wycofanych po uruchomieniu M2w relacji Dw. Wileński-Pl. Bankowy, uzupełnienie poprzez wyższą częstsotliwość ciągu ul. Radzymińskiej o bardzo dobrym wykorzystaniu; wycofanie z funkcji dowozowej na Jelonkach (przejęcie przez linię 106)
cz. 5/8/8

506 - Os. Górczewska - Górczewska - al. Solidarności - Bielańska
przystanki: OSG, Klemensiewicza, Bemowo-Ratusz, Konarskiego, Góralska, Ciołka, Kino Femina, Metro Ratusz, Bielańska
linia tranzytowa: silne zapewnienie relacji Górczewska - Pl. Bankowy, w zastępstwie linii E2 i 171, uzupełnienie linii 190
cz. 6/12/12

Zmiany w innych rejonach związanych z modyfikacją układu wzdłuż ul. Powstańców Śl.:

121 - Chomiczówka - Conrada - Sokratesa - Kasprowicza - Metro Młociny
przejęcie relacji po wycofaniu linii 114, zapewnienie relacji: Bielany-Ruda przez 122,197
cz. 10/10/10

128 - Szczęśliwice - ... - Al. Jerozolimskie - po trasie 171 na Torwar
przejęcie relacji po wycofaniu linii 171, obsługa okolic uniwersytetu wzbogacona o M2

156 - Żerań FSO - ... - DWK
wycofanie z Bielan (zastąpienie przez 112 i 203)

157 - Konwiktorska - Muranowska - Stawki - ... - Szczęśliwice
wycofanie z os. Potok (obsługa os. Ruda i Potok zapewniona przez 122, 197 i 205); ze względu na korki z ul. Żelaznej, na os. Potok linia jest nieregularna i nieprzewidywalna, relacja: os. Potok -Stawki jest mało wykorzystywana, na os. Ruda i Potok jest zbyt dużo linii

181 - Metro Młociny - Trasa Mostu Pn. - Pułkowa - ... Młociny-UKSW / Cm. Północny
silna linia zapewniająca obsługę relacji: metro - UKSW; ujednolicenie dojazdu na Cm. Płn.: zawsze z Młocin (a nie czy z Młocin (409), czy z Pl. Wilsona (181)),
na Marymonckiej zastąpiona przez 184 i tramwaje oraz przez silne 197
cz. 5/10/10

185 - Powązki - Cm. Wojskowy - Krasińskiego - ... - Ursynów Zach.

przejęcie relacji: Powązki - Pl. Wilsona po zmianie 122; uporządkowanie komunikacji na os. Ruda i Potok (linie: 122, 197, 205)
cz. 15/15/20

197 - Koło - ... - Podleśna - Kaludyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona
silna linia dowozowa do metra dla Fortów Bema, Bielan i os. Ruda i Potok; przejęcie relacji na ul. Klaudyny po 157,181,185)
cz. 8/10/10

203 - Fort Wawrzyszew - ... - Kasprowicza - Metro Słodowiec (rondo przy północnym wyjściu)
linia dowozowa przejmuje relację lokalną po wycofaniu 156
cz. 15/20/20

397 - Gwiaździsta - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona
uzupełnienie linii 197 dla zapewnienia regularności dowozu os. Ruda do metra w porannym szczycie (korki na Obrońców Tobruku mogą zakłócać punktualność 197)
cz. 8/-/-

520 - Marysin - ... - GUS
zapewnienie silnej obsługi Trasy Łazienkowskiej; wycofanie z północnego odcinka, na który były przenoszone korki z odcinka południowego; zastąpienie na odcinku północnym przez 190 i 506

Podsumowanie układu komunikacyjnego po zmianach:
- Powstańców Śl. (Radiowa - Ratusz): 11, 28, 155, 523
- Powstańców Śl. (Ratusz - Hala Wola): 10, 11, 26, 106, 129
- Górczewska (Ratusz - Ciołka): 106, 109, 155, 506, 523
- Człuchowska: 106, 189

Na podstawie powyższych uzasadnień, moim zdaniem, przy okazji otwarcia linii tramwajowej na Powstańców Śl. należy dążyć do układu czytelnego, wycofania linii dowozowych z miejsc korkogennych, na przykład takich jak te.
pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sty 2015, 20:43

Przepraszam, ale przed modernizacją Obozowej (i bez przywrócenia silnego połączenia tramwajowego na trasę W-Z) Nowe Bemowo 171 po dobroci nie odda. Kultowego E-2 nie odda nawet pod przymusem...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MC
Posty: 1835
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 20 sty 2015, 20:59

Krzysztof_507 pisze:
506 - Os. Górczewska - Górczewska - al. Solidarności - Bielańska
przystanki: OSG, Klemensiewicza, Bemowo-Ratusz, Konarskiego, Góralska, Ciołka, Kino Femina, Metro Ratusz, Bielańska
linia tranzytowa: silne zapewnienie relacji Górczewska - Pl. Bankowy, w zastępstwie linii E2 i 171, uzupełnienie linii 190
cz. 6/12/12
I chcesz przy takiej linii zostawić Młynów na jednym 190 do Bankowego? Spoko, nazwij to E-6 i będzie jak E-2, też się na Płockiej-Szpital nie zatrzymuje, tylko że teraz jest 171, 190 i 520...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sty 2015, 21:08

A, ten pomysł jest faktycznie kiepski.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Qbeer
Posty: 111
Rejestracja: 21 cze 2007, 19:16

Post autor: Qbeer » 20 sty 2015, 21:25

Krzysztof_507 pisze: 114 - Metro Marymont - Trasa AK - ... - BRP
skrócenie linii do relacji: metro - Bródno, skierowanie do węzła wspólnego dla pozostałych linii na Bródno;
przejęcie relacji: Pl. Wilsona - Sady Żoliborskie przez inną linię, wycofanie z Broniewskiego (tramwaje), przejęcie odcinka: Conrada - Młociny przez 121 oraz połączenia Młocin z UKSW przez 181
dotychczas linia 114 pełniła rolę tranzytową i dowozową na różnych, nieporównywalnych pod względem popytu odcinkach, przez co wymaga podziału
cz. 10/10/10
I teraz pytanie za 100 punktów. Po co komu na Bródnie linia dowozowa do Metra Marymont?

Paweł D.
Posty: 5616
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sty 2015, 21:32

Na gorąco dwie uwagi.
To 184 nie Lindego tylko Kasprowicza-Al. Zjednoczenia-Marymoncka. Przynajmniej dojazd do AWF i Szpitala będzie.
Co do 181. Albo Cmentarz albo UKSW. Cmentarz linii co 5/10 minut nie potrzebuje a brygad pożre. Ewentualnie luźna propozycja to 181 na cmentarz i 381 do UKSW, przy czym w kierunku Metra M. obie linie przez Wóycickiego i tu mamy trzy ale: 1.) kraniec do przebudowy, bo jest na jedną linię (teraz udajemy, że nie ma bieganiny pomiędzy 114 i 114f) 2.) pozbawiamy jednokierunkowo komunikacji ul Żubrową 3.) zabieramy połączenie ciągu Marymoncka z Cmentarzem i będzie płacz.

ODPOWIEDZ