Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
W porze dotychczasowego porannego kursu AL 1681 do Otwocka widziałem ostatnio natomiast AKM'2013 (chyba 1604).
Niby duperela, ale może w końcu ktoś w elfach (EN76) poprawiłby w SIPie format daty. Po ruszeniu z przystanku przez jakiś czas pokazywany jest nr pociągu, relacja, data i czas. Data wygląda tak "18 MARZEC 2015". Mnie w szkole (dawno to było) uczono, że prawidłowo jest "18 (dzień) MARCA 2015", więc niech to albo będzie po Polsku, albo "18.03.2015".
Nie wiem czy zauważyłeś, ale w kalendarzach (takich kartkowych, ze zrywanymi co dzień karteczkami) też jest "błędnie", tylko imć globalistyczna kanalia dość popularny system operacyjny wyświetla to prawidłowo Mnie zaś irytuje trochę, że wszyscy ostatnio piszą przymiotnik "polski" i odpowiadający mu przysłówek błędnie - z dużej litery - wg reguł anglosaskich, a nie polskichWojtekE65 pisze:Mnie w szkole (dawno to było) uczono, że prawidłowo jest "18 (dzień) MARCA 2015", więc niech to albo będzie po Polsku, albo "18.03.2015".
Można przyjąć, że w zdzierakach, są niejako rubryki/pola: w tym miejscu miesiąc, w tym dzień itp. Nie jest to data, jako taka, czyli mianownik może być. Na wyświetlaczach jest wg mnie data, czyli - dopełniacz.. Dyskusja oczywiście trochę akademicka. Jak jest w innych pojazdach? Bombardier robi neutralnie "18.03.2015", nie wiem jak różne mutacje kibli wyświetlają.
Faktycznie, powinno być "po polsku" . Będę zeznawał, ze napisałem to z szacunku do języka .
Faktycznie, powinno być "po polsku" . Będę zeznawał, ze napisałem to z szacunku do języka .
Z Bydgoszczy wróci w końcu może kiedyś 012, na której będzie już zamontowany Macrosystem, to będziesz miał datę w całości cyfrową. Notabene powstaje kolejna wersja Elfa która nie będzie się z niczym łączyć, nie zdążyli wszystkich przerobić na standard nr.2, a już powstaje standard nr.3
Czy wersja nr 3 i już pięcioczłonowa to będzie to samo - czy jeszcze nie teraz?
ZTCW to jeszcze nie.
Tabor dla linii do Ostrołęki i Drzewicy... jest to IMPULS dwuwagonowy z NEWAG'u oraz z PESA`y
- Załączniki
" Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain
A gdzie obiecany już dwuczłonowy Elf?
BTW, wybierając kolejną wersję Impulsa lub Elfa KM miałyby pewnie dużą część serwisu tego taboru wspólną z EN76 i 45WE. Nie wiem natomiast czy i jak dalece istniałaby unifikacja podzespołów pomiędzy EN76 a Acatusem II (serwis bieżący/awarie). Plus uprawnienia maszynistów na kolejny, jeszcze inny typ taboru - z tego względu podejrzewam, że Acatus II odpada...
BTW, wybierając kolejną wersję Impulsa lub Elfa KM miałyby pewnie dużą część serwisu tego taboru wspólną z EN76 i 45WE. Nie wiem natomiast czy i jak dalece istniałaby unifikacja podzespołów pomiędzy EN76 a Acatusem II (serwis bieżący/awarie). Plus uprawnienia maszynistów na kolejny, jeszcze inny typ taboru - z tego względu podejrzewam, że Acatus II odpada...
Małe sprostowanie, moja pomyłka - to co oferuje teraz Pesa to nie Acatus II, a Acatus Plus, z definicji oferowany jako "Elf dla ubogich". Może więc lepiej nie dla KM... Z komentarzy na inforail można by też wnioskować, że Acatus Plus może mieć tę samą jakość zestawów kołowych co EN97
BTW, z nowości pojawił się "satanistyczny" AL 1666: http://www.garnek.pl/ficek/29092774/en57al-1666-al-203
BTW, z nowości pojawił się "satanistyczny" AL 1666: http://www.garnek.pl/ficek/29092774/en57al-1666-al-203
Acatus Plus to elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego, mogą występować w konfiguracji 2-6 członowej ... uboga wersja elfa
40WE (EN62) - trójwagonowy
41WE (EN64) - dwuwagonowy
42WE (Nikt nie zamówił) - czterowagonowy
40WE (EN62) - trójwagonowy
41WE (EN64) - dwuwagonowy
42WE (Nikt nie zamówił) - czterowagonowy
" Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain
Problem póki co był chyba w Małopolsce (ale to chyba tylko tam jeżdżą kaktusy 2), więc na torowiskach słabych i krętych (co stanowiło obronę przed tym, że to wada fabryczna). Przy czym to słabe wytłumaczenie, pociągów jeżdżących po łukach jest dużo i jakoś sobie radzą.Jacek Z. pisze:Małe sprostowanie, moja pomyłka - to co oferuje teraz Pesa to nie Acatus II, a Acatus Plus, z definicji oferowany jako "Elf dla ubogich". Może więc lepiej nie dla KM... Z komentarzy na inforail można by też wnioskować, że Acatus Plus może mieć tę samą jakość zestawów kołowych co EN97
A problemy EN97 na WKD ? Tam też lecą zestawy aż miło.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Dopiero ostatnio miałem okazję mieć styczność z EN97 - byłem w szoku że PESA w XXI wieku wcisnęła WKD coś z hamulcami rodem z EN57. Obecnie nastała era tarcz i coś takiego powinno być od razu odrzucone przez przewożnika. Tak to te składy są niewiele lepsze od 14WE.