Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
W porze dotychczasowego porannego kursu AL 1681 do Otwocka widziałem ostatnio natomiast AKM'2013 (chyba 1604).
Niby duperela, ale może w końcu ktoś w elfach (EN76) poprawiłby w SIPie format daty. Po ruszeniu z przystanku przez jakiś czas pokazywany jest nr pociągu, relacja, data i czas. Data wygląda tak "18 MARZEC 2015". Mnie w szkole (dawno to było) uczono, że prawidłowo jest "18 (dzień) MARCA 2015", więc niech to albo będzie po Polsku, albo "18.03.2015".
Nie wiem czy zauważyłeś, ale w kalendarzach (takich kartkowych, ze zrywanymi co dzień karteczkami) też jest "błędnie", tylko imć globalistyczna kanalia dość popularny system operacyjny wyświetla to prawidłowoWojtekE65 pisze:Mnie w szkole (dawno to było) uczono, że prawidłowo jest "18 (dzień) MARCA 2015", więc niech to albo będzie po Polsku, albo "18.03.2015".
![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Można przyjąć, że w zdzierakach, są niejako rubryki/pola: w tym miejscu miesiąc, w tym dzień itp. Nie jest to data, jako taka, czyli mianownik może być. Na wyświetlaczach jest wg mnie data, czyli - dopełniacz.. Dyskusja oczywiście trochę akademicka. Jak jest w innych pojazdach? Bombardier robi neutralnie "18.03.2015", nie wiem jak różne mutacje kibli wyświetlają.
Faktycznie, powinno być "po polsku"
. Będę zeznawał, ze napisałem to z szacunku do języka
.
Faktycznie, powinno być "po polsku"
![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:lol: :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Z Bydgoszczy wróci w końcu może kiedyś 012, na której będzie już zamontowany Macrosystem, to będziesz miał datę w całości cyfrową. Notabene powstaje kolejna wersja Elfa która nie będzie się z niczym łączyć, nie zdążyli wszystkich przerobić na standard nr.2, a już powstaje standard nr.3
Czy wersja nr 3 i już pięcioczłonowa to będzie to samo - czy jeszcze nie teraz?
ZTCW to jeszcze nie.
Tabor dla linii do Ostrołęki i Drzewicy... jest to IMPULS dwuwagonowy z NEWAG'u oraz z PESA`y
- Załączniki
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
A gdzie obiecany już dwuczłonowy Elf? ![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
BTW, wybierając kolejną wersję Impulsa lub Elfa KM miałyby pewnie dużą część serwisu tego taboru wspólną z EN76 i 45WE. Nie wiem natomiast czy i jak dalece istniałaby unifikacja podzespołów pomiędzy EN76 a Acatusem II (serwis bieżący/awarie). Plus uprawnienia maszynistów na kolejny, jeszcze inny typ taboru
- z tego względu podejrzewam, że Acatus II odpada...
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
BTW, wybierając kolejną wersję Impulsa lub Elfa KM miałyby pewnie dużą część serwisu tego taboru wspólną z EN76 i 45WE. Nie wiem natomiast czy i jak dalece istniałaby unifikacja podzespołów pomiędzy EN76 a Acatusem II (serwis bieżący/awarie). Plus uprawnienia maszynistów na kolejny, jeszcze inny typ taboru
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Małe sprostowanie, moja pomyłka - to co oferuje teraz Pesa to nie Acatus II, a Acatus Plus, z definicji oferowany jako "Elf dla ubogich". Może więc lepiej nie dla KM... Z komentarzy na inforail można by też wnioskować, że Acatus Plus może mieć tę samą jakość zestawów kołowych co EN97 ![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
BTW, z nowości pojawił się "satanistyczny" AL 1666: http://www.garnek.pl/ficek/29092774/en57al-1666-al-203
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
BTW, z nowości pojawił się "satanistyczny" AL 1666: http://www.garnek.pl/ficek/29092774/en57al-1666-al-203
Acatus Plus to elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego, mogą występować w konfiguracji 2-6 członowej ... uboga wersja elfa
40WE (EN62) - trójwagonowy
41WE (EN64) - dwuwagonowy
42WE (Nikt nie zamówił) - czterowagonowy
40WE (EN62) - trójwagonowy
41WE (EN64) - dwuwagonowy
42WE (Nikt nie zamówił) - czterowagonowy
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Problem póki co był chyba w Małopolsce (ale to chyba tylko tam jeżdżą kaktusy 2), więc na torowiskach słabych i krętych (co stanowiło obronę przed tym, że to wada fabryczna). Przy czym to słabe wytłumaczenie, pociągów jeżdżących po łukach jest dużo i jakoś sobie radzą.Jacek Z. pisze:Małe sprostowanie, moja pomyłka - to co oferuje teraz Pesa to nie Acatus II, a Acatus Plus, z definicji oferowany jako "Elf dla ubogich". Może więc lepiej nie dla KM... Z komentarzy na inforail można by też wnioskować, że Acatus Plus może mieć tę samą jakość zestawów kołowych co EN97![]()
A problemy EN97 na WKD ? Tam też lecą zestawy aż miło.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Dopiero ostatnio miałem okazję mieć styczność z EN97 - byłem w szoku że PESA w XXI wieku wcisnęła WKD coś z hamulcami rodem z EN57. Obecnie nastała era tarcz i coś takiego powinno być od razu odrzucone przez przewożnika. Tak to te składy są niewiele lepsze od 14WE.