Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 mar 2015, 14:34

W porze dotychczasowego porannego kursu AL 1681 do Otwocka widziałem ostatnio natomiast AKM'2013 (chyba 1604).

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 18 mar 2015, 20:34

Niby duperela, ale może w końcu ktoś w elfach (EN76) poprawiłby w SIPie format daty. Po ruszeniu z przystanku przez jakiś czas pokazywany jest nr pociągu, relacja, data i czas. Data wygląda tak "18 MARZEC 2015". Mnie w szkole (dawno to było) uczono, że prawidłowo jest "18 (dzień) MARCA 2015", więc niech to albo będzie po Polsku, albo "18.03.2015".

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 mar 2015, 22:06

WojtekE65 pisze:Mnie w szkole (dawno to było) uczono, że prawidłowo jest "18 (dzień) MARCA 2015", więc niech to albo będzie po Polsku, albo "18.03.2015".
Nie wiem czy zauważyłeś, ale w kalendarzach (takich kartkowych, ze zrywanymi co dzień karteczkami) też jest "błędnie", tylko imć globalistyczna kanalia dość popularny system operacyjny wyświetla to prawidłowo :wink: Mnie zaś irytuje trochę, że wszyscy ostatnio piszą przymiotnik "polski" i odpowiadający mu przysłówek błędnie - z dużej litery - wg reguł anglosaskich, a nie polskich :D

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 18 mar 2015, 23:10

Można przyjąć, że w zdzierakach, są niejako rubryki/pola: w tym miejscu miesiąc, w tym dzień itp. Nie jest to data, jako taka, czyli mianownik może być. Na wyświetlaczach jest wg mnie data, czyli - dopełniacz.. Dyskusja oczywiście trochę akademicka. Jak jest w innych pojazdach? Bombardier robi neutralnie "18.03.2015", nie wiem jak różne mutacje kibli wyświetlają.

Faktycznie, powinno być "po polsku" :D . Będę zeznawał, ze napisałem to z szacunku do języka :lol: .

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 19 mar 2015, 0:26

Z Bydgoszczy wróci w końcu może kiedyś 012, na której będzie już zamontowany Macrosystem, to będziesz miał datę w całości cyfrową. Notabene powstaje kolejna wersja Elfa która nie będzie się z niczym łączyć, nie zdążyli wszystkich przerobić na standard nr.2, a już powstaje standard nr.3

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 19 mar 2015, 10:10

Czy wersja nr 3 i już pięcioczłonowa to będzie to samo - czy jeszcze nie teraz?

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 19 mar 2015, 10:42

ZTCW to jeszcze nie.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 22 mar 2015, 14:09

Tabor dla linii do Ostrołęki i Drzewicy... jest to IMPULS dwuwagonowy z NEWAG'u oraz z PESA`y
Załączniki
EN99-001.jpg
EN99-001 dwuwagonowy pojazd z Bydgoszczy(PESA) na szlaku Bielsko Biała - Kraków
http://ep09-046.flog.pl/wpis/9903602/en99001#w
EN98-001b.jpg
ksywka "JASZCZUR" u tubylców
http://swr.podkarpackakolej.net/kategoria/EN98
EN98-001.jpg
EN98-001 jako REGIO 32506 stoi na przystanku osobowym Stalowa Wola. Pociąg wyposażony jest w monitoring, zamknięty układ sanitarny, gniazdka, Internet, klimatyzację... słowem, we wszystko co trzeba.
http://swr.podkarpackakolej.net/kategoria/EN98
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 24 mar 2015, 13:23

A gdzie obiecany już dwuczłonowy Elf? :-D

BTW, wybierając kolejną wersję Impulsa lub Elfa KM miałyby pewnie dużą część serwisu tego taboru wspólną z EN76 i 45WE. Nie wiem natomiast czy i jak dalece istniałaby unifikacja podzespołów pomiędzy EN76 a Acatusem II (serwis bieżący/awarie). Plus uprawnienia maszynistów na kolejny, jeszcze inny typ taboru :?: - z tego względu podejrzewam, że Acatus II odpada...

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 25 mar 2015, 22:47

Małe sprostowanie, moja pomyłka - to co oferuje teraz Pesa to nie Acatus II, a Acatus Plus, z definicji oferowany jako "Elf dla ubogich". Może więc lepiej nie dla KM... Z komentarzy na inforail można by też wnioskować, że Acatus Plus może mieć tę samą jakość zestawów kołowych co EN97 #-o

BTW, z nowości pojawił się "satanistyczny" AL 1666: http://www.garnek.pl/ficek/29092774/en57al-1666-al-203

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 26 mar 2015, 7:46

Acatus Plus to elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego, mogą występować w konfiguracji 2-6 członowej ... uboga wersja elfa
40WE (EN62) - trójwagonowy
41WE (EN64) - dwuwagonowy
42WE (Nikt nie zamówił) - czterowagonowy
Załączniki
EN64-001 Acatus+.JPG
EN64-001 Acatus +
http://swr.podkarpackakolej.net/galeria.php
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 mar 2015, 9:23

Jacek Z. pisze:Małe sprostowanie, moja pomyłka - to co oferuje teraz Pesa to nie Acatus II, a Acatus Plus, z definicji oferowany jako "Elf dla ubogich". Może więc lepiej nie dla KM... Z komentarzy na inforail można by też wnioskować, że Acatus Plus może mieć tę samą jakość zestawów kołowych co EN97 #-o
Problem póki co był chyba w Małopolsce (ale to chyba tylko tam jeżdżą kaktusy 2), więc na torowiskach słabych i krętych (co stanowiło obronę przed tym, że to wada fabryczna). Przy czym to słabe wytłumaczenie, pociągów jeżdżących po łukach jest dużo i jakoś sobie radzą.

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 26 mar 2015, 16:30

A problemy EN97 na WKD ? Tam też lecą zestawy aż miło.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 mar 2015, 18:47

No ten sam problem.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 26 mar 2015, 19:46

Dopiero ostatnio miałem okazję mieć styczność z EN97 - byłem w szoku że PESA w XXI wieku wcisnęła WKD coś z hamulcami rodem z EN57. Obecnie nastała era tarcz i coś takiego powinno być od razu odrzucone przez przewożnika. Tak to te składy są niewiele lepsze od 14WE.

ODPOWIEDZ