Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4328
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Pytanie czy Tarczyn jest potokiem pasażerskim uzasadniającym użycie tramwaju.
Ludzi dojeżdżających z tamtej strony trochę jest. Inna sprawa że przy obecnej rozbudowie układu drogowego, nie widzę po prostu możliwości zachęcenia tych ludzi do korzystania z takiej kolejki (do której też trzeba najczęściej dojechać), zamiast dojazdów bezpośrednio do miasta czy nawet tej ewentualnej stacji SKM w Piasecznie.
Póki co niebawem i tak sytuacja Piaseczna i Zielonego Ursynowa zapewne się znacząco poprawi, bo dzięki zapowiadanemu buspasowi na Puławskiej 709 będzie praktycznie metrobusem.
W Piasecznie przesiadka na SKMkę (rozkłady skoordynowane) - przecież przy samiutkiej stacji przebiegają tory.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- kulikowski
- Posty: 895
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
może zrobić coś w tym stylu:
+
Natomiast
+Wolfchen pisze:[EOT}A najlepiej by chyba było przerobić kolejkę piaseczyńską na wąskotorowy tramwaj i wtedy by Tarczyn i Grójec zyskały dobre i w miarę szybkie połączenie z Warszawą).
EDIT: na całej trasie prędkość szlakowa 70 km/hAutobus Czerwon pisze:Z prędkością komunikacyjną 70km/h poza miastem jak WKD miałoby to spory sens
+
na Wilanowskiej można by jakoś sprzęgnąć tę wąskotorówkę z pętlą tramwajową. Od Wyścigów mogłaby jechać w splocie z tramwajem normalnotorowym (powstałoby coś a la słowacka tatrzańska "elektricka"). Ewentualnie może warto rozważyć budowę drugiego toru (na płd. od Wyścigów).Wiliam pisze:korzystając z tego że ma być budowane S7 które jakoś odciąży Puławską, wstawić tę wąskotorówkę znowu na Puławską i do Dworca Południowego.
Natomiast
ten sam problem co hipotetyczne połączenie WKD z tramwajami przy Pl. Zawiszy z ul. Towarowej - różnica rzędnej "nie do przeskoczenia"?fik pisze:Już nie kombinujmy tak bardzo, powinna być po prostu jednoperonowa przesiadka do (S)KM w Piasecznie.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
Ciekawe rzeczy się dzieją w Górze Kalwarii
za portalem http://www.gorakalwaria.net/news-wiecej ... ,2845.html cytuję
● Rajcy dołożyli 175 tys. zł do kursowania linii „L”. Wszystko wskazuje na to, że od września ruszy połączenie pomiędzy Baniochą z Konstancinem-Jeziorną (o które zabiegali mieszkańcy). „Elka” ma kursować także na trasie z Góry Kalwarii do Sobikowa (i sąsiednich wsi, trasa jest jeszcze ustalana).
za portalem http://www.gorakalwaria.net/news-wiecej ... ,2845.html cytuję
● Rajcy dołożyli 175 tys. zł do kursowania linii „L”. Wszystko wskazuje na to, że od września ruszy połączenie pomiędzy Baniochą z Konstancinem-Jeziorną (o które zabiegali mieszkańcy). „Elka” ma kursować także na trasie z Góry Kalwarii do Sobikowa (i sąsiednich wsi, trasa jest jeszcze ustalana).
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa
http://www.przegladpiaseczynski.pl/wyda ... wydanie-62
707 - dobra zmiana. Na odcinku od Kolonii Lesznowola do Piaseczna potrzebna jest lepsza komunikacja w weekend-y niż obecne L-3. W tygodniu tez więcej kursów o atrakcyjnych godzinach w kierunku do/z Piaseczna by się przydało.
737 - o tym juz wspominano tylko czy będzie to kosztem 809 ?
727 - myślę ze obecny układ jest dobry i optymalny
739 - jedyna zmiana to wielkość taboru na cos 15m co najmniej i tylko w tygodniu.
Co sądzicie ?
707 - dobra zmiana. Na odcinku od Kolonii Lesznowola do Piaseczna potrzebna jest lepsza komunikacja w weekend-y niż obecne L-3. W tygodniu tez więcej kursów o atrakcyjnych godzinach w kierunku do/z Piaseczna by się przydało.
737 - o tym juz wspominano tylko czy będzie to kosztem 809 ?
727 - myślę ze obecny układ jest dobry i optymalny
739 - jedyna zmiana to wielkość taboru na cos 15m co najmniej i tylko w tygodniu.
Co sądzicie ?
- Matrix2441
- Posty: 1885
- Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27
Deskorolki się przecisną przez te uliczki Józefosławia?Rafaello_24 pisze:739 - jedyna zmiana to wielkość taboru na cos 15m co najmniej i tylko w tygodniu.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa
Tam sa wystarczająco szerokie skrzyżowania a poza tym cały Julianów i Józefosław się remontuje. Poszerzane jezdnie robione zatoki przystankowe
Kiedyś na tej linii było SU18 i jakoś dawało radę przejechać.Matrix2441 pisze:Deskorolki się przecisną przez te uliczki Józefosławia?Rafaello_24 pisze:739 - jedyna zmiana to wielkość taboru na cos 15m co najmniej i tylko w tygodniu.
SU18 to nie SU15.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa
SU15 tez bywało i przejeżdżało. Tak czy inaczej tylko takie usprawnienia tej linii sa potrzebne.
Owszem, ale w SU15 bardzo wątpię. A skrócenie 727 do pętli PKP Jeziorki jest bez sensu.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
- Lokalizacja: Warszawa
Zwłaszcza ze ludzie z Głoskowa, Zalesia wysiądą na PKP Piaseczno a ludzie z Piaseczna jada bezpośrednio do Warszawy mając jeszcze do dyspozycji silne 709ashir pisze:Owszem, ale w SU15 bardzo wątpię. A skrócenie 727 do pętli PKP Jeziorki jest bez sensu.