Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27607
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 kwie 2015, 20:32

Już nie kombinujmy tak bardzo, powinna być po prostu jednoperonowa przesiadka do (S)KM w Piasecznie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4328
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 kwie 2015, 20:34

Pytanie czy Tarczyn jest potokiem pasażerskim uzasadniającym użycie tramwaju.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 kwie 2015, 20:42

Ludzi dojeżdżających z tamtej strony trochę jest. Inna sprawa że przy obecnej rozbudowie układu drogowego, nie widzę po prostu możliwości zachęcenia tych ludzi do korzystania z takiej kolejki (do której też trzeba najczęściej dojechać), zamiast dojazdów bezpośrednio do miasta czy nawet tej ewentualnej stacji SKM w Piasecznie.
Obrazek

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 02 kwie 2015, 20:48

Póki co niebawem i tak sytuacja Piaseczna i Zielonego Ursynowa zapewne się znacząco poprawi, bo dzięki zapowiadanemu buspasowi na Puławskiej 709 będzie praktycznie metrobusem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 kwie 2015, 22:29

W Piasecznie przesiadka na SKMkę (rozkłady skoordynowane) - przecież przy samiutkiej stacji przebiegają tory.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 05 kwie 2015, 23:05

:idea: może zrobić coś w tym stylu:
Wolfchen pisze:[EOT}A najlepiej by chyba było przerobić kolejkę piaseczyńską na wąskotorowy tramwaj i wtedy by Tarczyn i Grójec zyskały dobre i w miarę szybkie połączenie z Warszawą).
+
Autobus Czerwon pisze:Z prędkością komunikacyjną 70km/h poza miastem jak WKD miałoby to spory sens
EDIT: na całej trasie prędkość szlakowa 70 km/h
+
Wiliam pisze:korzystając z tego że ma być budowane S7 które jakoś odciąży Puławską, wstawić tę wąskotorówkę znowu na Puławską i do Dworca Południowego.
na Wilanowskiej można by jakoś sprzęgnąć tę wąskotorówkę z pętlą tramwajową. Od Wyścigów mogłaby jechać w splocie z tramwajem normalnotorowym (powstałoby coś a la słowacka tatrzańska "elektricka"). Ewentualnie może warto rozważyć budowę drugiego toru (na płd. od Wyścigów).

Natomiast
fik pisze:Już nie kombinujmy tak bardzo, powinna być po prostu jednoperonowa przesiadka do (S)KM w Piasecznie.
ten sam problem co hipotetyczne połączenie WKD z tramwajami przy Pl. Zawiszy z ul. Towarowej - różnica rzędnej "nie do przeskoczenia"?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

zigirin
Posty: 141
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:17
Lokalizacja: Kawęczyn

Post autor: zigirin » 02 maja 2015, 0:30

Ciekawe rzeczy się dzieją w Górze Kalwarii

za portalem http://www.gorakalwaria.net/news-wiecej ... ,2845.html cytuję


● Rajcy dołożyli 175 tys. zł do kursowania linii „L”. Wszystko wskazuje na to, że od września ruszy połączenie pomiędzy Baniochą z Konstancinem-Jeziorną (o które zabiegali mieszkańcy). „Elka” ma kursować także na trasie z Góry Kalwarii do Sobikowa (i sąsiednich wsi, trasa jest jeszcze ustalana).

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 21 maja 2015, 17:07

http://www.przegladpiaseczynski.pl/wyda ... wydanie-62

707 - dobra zmiana. Na odcinku od Kolonii Lesznowola do Piaseczna potrzebna jest lepsza komunikacja w weekend-y niż obecne L-3. W tygodniu tez więcej kursów o atrakcyjnych godzinach w kierunku do/z Piaseczna by się przydało.
737 - o tym juz wspominano tylko czy będzie to kosztem 809 ?
727 - myślę ze obecny układ jest dobry i optymalny
739 - jedyna zmiana to wielkość taboru na cos 15m co najmniej i tylko w tygodniu.

Co sądzicie ?

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 21 maja 2015, 17:11

Rafaello_24 pisze:739 - jedyna zmiana to wielkość taboru na cos 15m co najmniej i tylko w tygodniu.
Deskorolki się przecisną przez te uliczki Józefosławia?

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 21 maja 2015, 17:16

Tam sa wystarczająco szerokie skrzyżowania a poza tym cały Julianów i Józefosław się remontuje. Poszerzane jezdnie robione zatoki przystankowe

ashir
Posty: 28025
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 maja 2015, 19:05

Matrix2441 pisze:
Rafaello_24 pisze:739 - jedyna zmiana to wielkość taboru na cos 15m co najmniej i tylko w tygodniu.
Deskorolki się przecisną przez te uliczki Józefosławia?
Kiedyś na tej linii było SU18 i jakoś dawało radę przejechać. :wink:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 21 maja 2015, 19:32

SU18 to nie SU15.

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 21 maja 2015, 19:38

SU15 tez bywało i przejeżdżało. Tak czy inaczej tylko takie usprawnienia tej linii sa potrzebne.

ashir
Posty: 28025
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 maja 2015, 19:40

Owszem, ale w SU15 bardzo wątpię. A skrócenie 727 do pętli PKP Jeziorki jest bez sensu.

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 21 maja 2015, 19:55

ashir pisze:Owszem, ale w SU15 bardzo wątpię. A skrócenie 727 do pętli PKP Jeziorki jest bez sensu.
Zwłaszcza ze ludzie z Głoskowa, Zalesia wysiądą na PKP Piaseczno a ludzie z Piaseczna jada bezpośrednio do Warszawy mając jeszcze do dyspozycji silne 709

ODPOWIEDZ