![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Z AKM 1623 jeden człon chyba trafił od razu do kasacji, dwa jeszcze powinny się nadawać. Wspominałem też niedawno o 1-2 luźnych członach EN57 (nie-AKM) stojących na Ochocie. Może nawet taka modernizacja pobiłaby rekord czasowy moderny EW60
Bo widać, jak na razie się KM nie spieszą z przedłużaniem o jeden człon Flirtów i Elfów...
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Na trasach dojazdowych do Warszawy Wileńskiej jest to bez znaczenia... patrz warunki terenowe - nie ma podjazdów powyżej 10‰Glonojad pisze:Przy dwóch doczepnych w środku dynamika spadła by z powrotem do poziomu EN57...
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale mamy dążyć do tych 0,8-1 m/s/s na trasach podmiejskich, nie ma co z tego schodzić.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dokładnie, im szybciej cała flota takie parametry osiągnie, tym szybciej jest szansa na jakąś sensowną ofertę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dopóki PLK ma coś do powiedzenia IMHO cudu nie będzie, co najwyżej przewoźnicy większe rachunki za kilowatogodziny zapłacą (BTW, może lepiej jednak "tabor" niż "flota", nim się puryści i antyglobaliści rzucą do ataku) ![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dziś na terenie Instytutu Kolejnictwa zauważyłem... EN76-014 KM
Co on tam robi, pojęcia nie mam, raczej nie zabłądził, na bazę KM miał przecież blisko. Czyżby to ta nowa modyfikacja o której wspominał niedawno Loui?...
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Co się dzieje z EN76-016? W skrajnym wózku w członie D coś niemiłosiernie baaardzo głośno wyje.
Już pomijając to, na prawdę wierzyć się nie chce, stare kible jak stoją na stacji to prawie żadnego odgłosu nie wydają, ewentualnie głośniej chodzi sprężarka, a te nowoczesne pociągi: elf i impuls są głośne jak cholera. Elfom coś piszczy w okolicach za kabiną maszynisty, mnie po dłuższym czasie siedzenia tam głowa boli, impulsy mają jakieś wielkie wywiewy na dach na środkowych członach tuż obok siebie (dokładnie na środku pociągu) i jak stoi się na stacji przy tym to słowa powiedzieć nie można, krzyczeć trzeba, żeby się z drugą osobą usłyszeć a na Śródmieściu to już w ogóle tragedia bo ten hałas nie ma się jak rozejść. Z resztą widać kto robi po taniości bo Flirty są dużo cichsze, tylko przy ruszaniu/hamowaniu głośniej świszczą.
Już pomijając to, na prawdę wierzyć się nie chce, stare kible jak stoją na stacji to prawie żadnego odgłosu nie wydają, ewentualnie głośniej chodzi sprężarka, a te nowoczesne pociągi: elf i impuls są głośne jak cholera. Elfom coś piszczy w okolicach za kabiną maszynisty, mnie po dłuższym czasie siedzenia tam głowa boli, impulsy mają jakieś wielkie wywiewy na dach na środkowych członach tuż obok siebie (dokładnie na środku pociągu) i jak stoi się na stacji przy tym to słowa powiedzieć nie można, krzyczeć trzeba, żeby się z drugą osobą usłyszeć a na Śródmieściu to już w ogóle tragedia bo ten hałas nie ma się jak rozejść. Z resztą widać kto robi po taniości bo Flirty są dużo cichsze, tylko przy ruszaniu/hamowaniu głośniej świszczą.
![Obrazek](http://s19.postimg.org/oey9tb59f/renfe_130_001.jpg)
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Wentylator silników, łożyska mu lecą. Normalka, dopóki chodzi nikt się tym nie przejmuje. Nie pierwszy i nie ostatni to Elf który ma tą przypadłość. Wszelkie odpisy głośnej pracy wentylatora kończą się odpisem serwisu że praca w normie i tyle. Zresztą oni wychodzą z założenia, że jak maszynista nic nie odpisał, to znaczy że jest wszystko w porządku i można ograniczyć przegląd do dosypania piasku i dolania płynu do spryskiwacza. Pól rzeczy na Elfie może być nie sprawnych, a oni i tak nic nie zrobią i będą udawać że nic nie widzą.Co się dzieje z EN76-016? W skrajnym wózku w członie D coś niemiłosiernie baaardzo głośno wyje.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=7321Eurotram pisze:Żmigród,czwartek:
KM ogłosiły przetarg na dostawę autobusów szynowych (dwóch) - http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... d,502.html
Dwuczłonowe, z dostawą do 30 listopada. Ambitnie... Powiększy się rodzina 222M, czy będą to gotowe już Linki ![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
P.S. Oba pojazdy dziwnie zgadzają się z wymaganiami przetargowymi co do wysokości podłogi, maksymalnej długości i rozmieszczenia napędu, ale... Newag jakby odrobinkę odstaje od założonej minimalnej liczby miejsc.
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
P.S. Oba pojazdy dziwnie zgadzają się z wymaganiami przetargowymi co do wysokości podłogi, maksymalnej długości i rozmieszczenia napędu, ale... Newag jakby odrobinkę odstaje od założonej minimalnej liczby miejsc.
Zawsze można miejsc jeszcze więcej napakować, a co
będzie jak w dostawczaku ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zadam pytanie może nieco głupie: czy w niektórych starych AKM (obecnie po rewizji, np. 1584) jest... instalacja gaśnicza?
Nie chce mi się wierzyć, że to to, ale wystają jakieś takie "cycki" z sufitu - chyba że to np. czujniki dymu?
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Pewnie ci chodzi o czujki temperatury od ogrzewania przedziału pasażerskiego.
Zdaje się że Sekcja Tłuszcz dostała kolejne EN57AL:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Zna ktoś numery jednostek które dostał Tłuszcz? Na razie wiadomo że ma 1632 i 1681.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Zna ktoś numery jednostek które dostał Tłuszcz? Na razie wiadomo że ma 1632 i 1681.